SIGN IN YOUR ACCOUNT TO HAVE ACCESS TO DIFFERENT FEATURES

FORGOT YOUR PASSWORD?

FORGOT YOUR DETAILS?

AAH, WAIT, I REMEMBER NOW!
عکاسی صنعتی و تبلیغات مانی 94 86 284 - 0912
  • LOGIN

استودیو مانی

استودیو مانی

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی طراحی برندینگ

94 86 284 0912
Email: studiomani91@gmail.com

استودیو مانی
60 18 96 88 - 021

  • صفحه اصلی
  • خدمات ما
    • عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
    • تیزرهای تبلیغاتی و صنعتی
    • طراحی هویت بصری برند (Visual identity design)
    • طراحی و چاپ
  • نمونه کارها
  • تعرفه عکاسی
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
اصول تبلیغ نویسی
علیرضا رستگار
سه شنبه, 27 مهر 1400 / Published in عکاسی تبلیغاتی

اصول تبلیغ نویسی برای تبلیغات محصولات یا خدمات

اصول تبلیغ نویسی محصولات یکی از موارد مهمی است که رعایت مستمر آن منجر به افزایش فروش می شود. امروزه کسب و کارهای مختلف نیازمند تولید محتوا و تبلیغات برای رسیدن به فروش بیشتر هستند.

سالها قبل شمار مشاغل و تولید کنندگان در کشور ما چندان زیاد نبود، اما در حال حاضر این آمار با سیر صعودی همراه شده است. این بدان معنا است که کارآفرینی در کشور ما رو به توسعه است و در همین راستا بازار نیازمند استفاده از تبلیغات اصولی و پربازده است.

 

اکثر کسب و کارها برای رسیدن به فروش بالاتر به تولید محتوا نیاز دارند. تولید و انتشار محتوا برای کسب و کارها، خود نوعی تبلیغات است که باید با رعایت اصول تبلیغ نویسی انجام شود. این هم نوعی بازاریابی و تبلیغ غیر مستقیم است که البته به شیوه‌های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. افراد با توجه به سلیقه و حوزه کاری که در آن مشغول به فعالیت هستند، یکی از انواع مارکتینگ را برمی‌گزینند. سپس آن‌ها به منظور دیده شدن و کسب جامعه هدف، دست به فعالیت های تبلیغاتی مختلفی می‌زنند.

 


بیشتر بخوانید: محتوای باکیفیت چه تاثیری در بازاریابی و فروش دارد؟


اصول تبلیغ نویسی

 


بیشتر بخوانید: پرسنال برندینگ – اصول برندسازی شخصی برای کسب و کارها


اهمیت اصول تبلیغ نویسی برای کسب و کارها

بنظر شما چه راهکارهایی برای موفقیت کسب و کارها وجود دارد؟ مسلما یکی از راه ها استفاده از تبلیغات موثر برای هر کسب و کاری است. تبلیغات از سال‌ها قبل توسط مدیران و کسب و کارهای موفق انجام می‌شده است.

 

تبلیغات امروزه با تغییرات گوناگونی همراه شده است و به سوی مدرن شدن پیش می‌رود. دیگر خبری از بعضی رسانه های گذشته نیست و کسب و کارها برای دیده شدن کمتر از رسانه‌هایی همچون تلویزیون، رادیو، روزنامه‌ها و مجلات استفاده می‌کنند. پس باید با شیوه‌های نوین تبلیغات به خوبی آشنا شد تا به بهترین نتایج دست پیدا کرد.

 

در مقاله های قبلی مطالبی را پیرامون موضوع مارکتینگ و موفقیت در آن منتشر کرده ایم. خوشبختانه چنین مطالبی با استقبال خوب از طرف خوانندگان همراه شد. حال امروز قصد داریم تا ببینیم اصول تبلیغ نویسی برای محصولات آن هم به شیوه نوین به چه صورت است و چگونه می‌توان به وسیله آن به موفقیت دست پیدا کرد.

 

علاوه بر آن، از جزئیات دیگر همچون ویژگی‌ها و مزایای تبلیغ نویسی نیز صحبت خواهیم کرد. اگر کسب و کاری دارید این مطلب کمک می کند با رعایت اصول تبلیغ نویسی بهتر دیده شوید و در فروش محصولات موفق تر از قبل عمل کنید. پس ما را تا پایان همراهی کنید.

 


بیشتر بخوانید: شعار تبلیغاتی چه نقشی در برندسازی و موفقیت تبلیغات دارد؟


اهمیت تبلیغات برای برندسازی و فروش محصولات

در ابتدا باید این طور گفت که تبلیغات برای شناخته شدن، برندسازی و فروش محصولات اهمیت فراوانی دارد. در ادامه به برخی از این موارد خواهیم پرداخت:

 

۱- تبلیغات باعث می‌شود تا کسب و کار شما کاملا بهتر و بیشتر دیده شود. البته لازمه آن این است که این تبلیغات را برای چندین بار تکرار کنید تا به صورت کامل شناخته شوید. بنابراین چنان چه کسب و کاری نو و یا محصولات و خدماتی جدید دارید، توصیه می‌کنیم حتما با استفاده از اصول تبلیغ نویسی که در ادامه اشاره می شود تبلیغات تاثیرگذار داشته باشید.

 

۲- تبلیغات کمک می کند محصولات و برند شما بصورت مداوم دیده شود. این موضوع کمک به اعتماد سازی و ترغیب به خرید مشتریان می شود.

 

۳- تبلیغات موثر با استفاده از ایده های نو و خلاقانه طراحی و اجرا می شود. ایده ها هر چه متفاوت تر و خلاق تر باشند بیشتر در مخاطبان می مانند. این ماندگاری تبلیغ همان اصل برندسازی است که مخاطبان را گاه و بی گاه به یاد محصولات و برند شما می اندازد.

 

۴- بسیاری انجام تبلیغات را هزینه های برگشت ناپذیر و بی فایده تصور می کنند. اما تبلیغات در اصل سرمایه گذاری برای رسیدن به فروش چندین برابری است.

 

این‌ها تنها گوشه‌ای از اهمیت انجام تبلیغات است که نباید فراموش کنید. حال که به خوبی به این موضوع پی بردیم، وقت آن رسیده است تا ببینیم اصول تبلیغ نویسی محصولات شامل چه مواردی می شود.

 

اصول تبلیغ نویسی

 


بیشتر بخوانید: روش های تبلیغات موثر برای کسب و کارها


اصول تبلیغ نویسی محصولات

در مورد اصول تبلیغ نویسی اختلاف نظرهای فراوانی وجود دارد. در این قسمت ترفندهایی را معرفی کنیم که بیشترین بازدهی را برای کسب و کار شما به همراه دارد. سعی شده تا این ترفندها به ترتیب باشد تا مراحل را گام به گام طی کرده و به نتایج خود دست یابید.

 

ابتدا باید درک درستی از محصولات و یا خدماتتان داشته باشید. پیشنهاد می‌شود که به خوبی به محصول و یا آموزش‌های خود دقت کرده و در موردش تحقیقات جامعی هم داشته باشید. در نهایت قادر خواهید بود تا تبلیغ نویسی بهتری را تجربه نمایید. بمنظور انجام تحقیقات می‌توانید از فضای مجازی و وب سایت های و رفرنس های اینترنتی استفاده کنید.

 

برای تبلیغ‌ نویسی باید بتوانید محصول یا خدمات مورد نظر را به بهترین شکل توصیف کنید. برای این منظور هم باید تحقیقات و مطالعه انجام دهید تا دستتان برای ارائه اطلاعات کاملا باز باشد. شما باید توانایی توصیف تمام ویژگی ها و مزایای مربوط به محصول یا خدماتتان را داشته باشید. همچنین مخاطبان ممکن است سوالاتی را در مورد آن کالا یا خدمات از شما داشته باشند. بر همین اساس، باید بتوانید به خوبی سوالاتشان را پاسخ دهید تا جایی برای شک و شبهه باقی نماند.

 

حال لازم است بدانیم که چطور می‌توان یک محصول را توصیف کرد. ارائه اطلاعات کامل و دقیق با استفاده از اصول تبلیغ نویسی یکی از تاثیرگذارترین راه های جلب اعتماد مخاطبان است. تبلیغ نویسی باید کوتاه و مفید باشد و زیاده‌گویی باعث خستگی مخاطب از تبلیغ می شود.

 


بیشتر بخوانید: تولید محتوا چگونه افزایش فروش می آورد؟


اصول تبلیغ نویسی

 

در تبلیغ نویسی به چه مواردی باید توجه کرد؟

هنگام تهیه محتوای تبلیغ یک نکته طلایی را همیشه بیاد داشته باشید. نکته کلیدی همان وجه تمایز محصول یا خدمات شما نسبت به محصولات یا برندهای مشابه است. این تمایز همان مزیت رقابتی محصول یا برند شما خواهد بود که باعث می شود خوانندگان تبلیغ محصولات شما را نسبت به محصول مشابه ترجیح دهند.

 

سعی کنید محصول را از زاویه‌ای مورد توجه مخاطبان قرار دهید که رقبا آنگونه به محصول خود نپرداخته اند. از نکات و مزایایی حرف بزنید که سایر رقبا به مشتریان خود ارائه نمی کنند. البته دقت کنید به هیچوجه در تبلیغات بطور مستقیم از رقبای خود نام نبرید. تلاش کنید تغییرات و مزیت های هر چند کم در محصولات یا خدماتتان ایجاد کنید. این باعث می‌شود که چشم افراد همواره به سمت شما و کارتان بوده و به رقبا کمترین اهمیت را بدهند.

 

در تبلیغاتی که با اصول تبلیغ نویسی تهیه شده باید هدف از تولید محصول مشخص شود. قطعا ارائه یک محصول بدون دلیل و توضیحی دردی از مردم دوا نمی‌کند، و هر چه تلاش کنید در فروش آن موفق نخواهید بود.

 

درک مخاطب هدف برای تبلیغ نویسی موفق

یکی از نکات مهم در تبلیغ نویسی شناخت و درک مخاطب هدف است. همانطور که قبلا اشاره شد باید مخاطب هدف یا پرسنای برند خود را مشخص کنید. اینکه چه افرادی و در چه رده سنی مخاطب هدف محصولات یا خدمات شما هستند بسیار مهم است. تعیین پرسنای برند کمک می کند بدانید بهتر است با چه لحنی محتوای خود را تولید کنید. بعد از مشخص شدن این موضوع باید خود را جای مخاطبانتان قرار دهید و این سوال را مطرح کنید که مخاطب محصول شما به چه محتوایی نیاز دارد. وقتی محتوانویسی را برمبنای نیازهای جامعه هدف خود تولید کنید بازخورد بهتر و سریعتری از محتواها دریافت می کنید. به این ترتیب با آگاهی بیشتر اطلاعات دقیق تری از محصولات یا خدمات به مشتریان ارائه می کنید.

برای اعتماد سازی بیشتر باید جزئیات و اطلاعات بیشتری در اختیار مشتریان قرار دهید. در اینصورت برای هر یک از ویژگی‌هایی که ذکر می کنید باید یک یا چند مزیت را هم مطرح کنید. مردم با آگاهی از مزیت ها و ویژگی ها خاص یک محصول، تبلیغات را به خاطر می سپارند و هنگام خرید محصولات شما را انتخاب می کنند.

 


بیشتر بخوانید: پرسونای مخاطب – چطور مخاطب کسب و کار خود را شناسایی کنیم؟


لحن تولید محتوا

لحن محتوا به معنی نوع بیان و شیوه انتخاب کلمات برای ساختن جملات است. تغییر در لحن یک نوشته در تغییر شیوه برقراری ارتباط بسیار تاثیرگذار است. شیوه بیان و ارائه محتوا بر احساسات خواننده محتوا یا بیننده ی تبلیغات تاثیر بسیاری دارد.  این که جامعه‌ هدف کسب و کار شما چه کسانی هستند و قصد دارید چه بخشی از جامعه را جذب کنید، موضوع مهمی در انتخاب لحن محتوا است. لحن محتوا بخشی از شخصیت برند شما خواهد بود، پس باید با دقت بهترین انتخاب را داشته باشید. لحن محتواها می تواند رسمی و ادبی، عامیانه و صمیمی و محاوره ای باشد. اینکه مخاطبان شما چه افرادی هستند تعیین کننده ی لحن محتوای شما خواهد بود.

 


بیشتر بخوانید: بازاریابی اینترنتی – نقش بازاریابی آنلاین در موفقیت کسب و کارها


تبلیغ نویسی محتوای آموزشی

گاهی اوقات هم بهتر است محتواسازی را به سبک آموزش باید پیش ببرید. مطمئنا افراد زیادی هستند که علاقمند هستند کسب و کاری مشابه شما داشته باشند. با ارائه محتواهای آموزشی که بصورت ویدئویی و یا متنی تهیه می شود می توانید بصورت غیر مستقیم محصولات و برند خود را تبلیغ کنید. افراد جامعه با مشاهده این آموزش ها، شما را در زمینه کاری تان متخصص و کارشناس می بینند و اعتماد بیشتری برای خرید پیدا می کنند.

 

تبلیغ نویسی و نقش آن در معرفی و فروش محصولات

اکنون دریافتیم تبلیغ نویسی نقش مستقیم در فروش محصولات خواهد داشت. در صورتی که شما از این روش برای تبلیغات خود استفاده نکنید افراد کمی شما و کسب و کارتان را می بینند. نتیجه این اتفاق این است که مشتریان ثابت و محدودی خواهید داشت و فروش شما همیشه در سطح ثابتی می ماند. تبلیغات با استفاده از اصول تبلیغ نویسی کمک می کند دایره ی مخاطبان شما افزایش یافته و بتوانید مخاطبان بیشتری را به مشتریان دائم خود تبدیل کنید.

 

محتواهای تبلیغاتی در چه رسانه هایی کاربرد دارند؟

مطمئنا شما هم تبلیغات را در بخش‌های مختلفی از فضای مجازی مشاهده کرده‌اید. بهترین راه برای درک تبلیغات و یادگیری اصول تبلیغ نویسی مشاهده و مطالعه تبلیغات برندهای بزرگ است. با انجام این کار بعد از مدتی می توانید خودتان بهترین تبلیغ را برای کسب و کارتان بنویسید.

 


بیشتر بخوانید: کمپین تبلیغاتی اینستاگرام – صفر تا صد طراحی تا راه اندازی


اصول تبلیغ نویسی

 

کاربردهای تبلیغ نویسی در رسانه های مختلف

تبلیغ نویسی کمپین های تبلیغاتی

یکی از مهمترین و پرکاربردترین موارد تبلیغ نویسی، تولید محتوای تبلیغاتی کمپین ها است. کمپین های تبلیغاتی به اشکال مختلفی آماده و اجرا می شوند. گاهی کمپین برندهای مطرح بسیار گسترده بوده و به شکل تبلیغات چریکی پیاده سازی می شود. این نوع کمپین ها نیاز به تبلیغ نویسی حرفه ای داشته که با تحقیق و مطالعه بازار، توسط متخصصان این حوزه انجام می شود. اما کمپین های اینستاگرامی که این روزها بسیار مورد استفاده قرار می گیرند هم نیاز به تبلیغ نویسی حرفه ای دارند. نوشتن متن تبلیغاتی و ایده ی این نوع بازاریابی شبکه های اجتماعی بسیار مهم و تاثیرگذار در نتایج کمپین است. اگر تبلیغ نویسی کمپین اینستاگرام به درستی و هوشمندانه انجام نشود به هدر رفتن هزینه ها می انجامد.

 

تبلیغ نویسی وب سایت و فروشگاه های آنلاین

محتواهای سایت ها و فروشگاه های آنلاین یکی از پرکاربردترین موارد تبلیغ نویسی هستند. برای مثال همین مطلب که در حال حاضر شما در حال مطالعه هستید نوعی محتوا از نوع آموزشی است. اما بسیاری از محتواهای سایت ها و فروشگاه های آنلاین برای آگاهی بخشی مخاطبان از محصولات و خدمات سایت های فروش آنلاین است. محتواهایی که اطلاعات جامعی از محصولات در اختیار خوانندگان قرار می دهد تا با آگاهی کامل اقدام به خرید کنند.

 

استفاده در طراحی کاتالوگ

کاربرد دیگر تبلیغ نویسی و تولید محتوا برای استفاده در کاتالوگ های محصولات است. کاتالوگ ها ابزارهایی تاثیرگذار و قدیمی برای بازاریابی محصولات هستند. برای آشنایی مخاطبان از مشخصات و ویژگی های محصولات اطلاعات متنی با استفاده از اصول تبلیغ نویسی تهیه می شود و در کنار عکس محصولات قرار می گیرد.

 

استفاده در رپورتاژ آگهی ها

شاید تا به حال با واژه رپورتاژ آگهی برخورد داشته‌اید. رپرتاژ یا همان آگهی در بیشتر سایت‌ها به چشم می‌خورد و معمولا به صورت متن هستند. رپورتاژ آگهی ها معمولا با استفاده از اصول تبلیغ نویسی کالا یا خدمات تهیه می شوند. رپورتاژ آگهی بصورت غیر مستقیم کالا یا کسب و کاری را تبلیغ می کنند و در انتها با ارجاع خوانندگان به سایت آن کسب و کار باعث جذب مشتری می شود.

 

تبلیغ نویسی در تولید پادکست های تبلیغاتی

بی شک شما هم در مورد پادکست‌های کسب و کارها مطالبی شنیده اید. این پادکست‌ها می‌توانند آگاهی افراد را در حوزه یک کسب و کار  افزایش دهند. امروزه مردم به دلیل کمبود وقت بینندگان و شنوندگان بهتری هستند، یعنی استقبال بیشتری نسبت به دیدن ویدئوها و یا شنیدن پادکست ها دارند. همین موضوع باعث شده بخشی از کسب و کارها پادکست را در رسانه های تبلیغ خود قرار دهند.

 

پادکست ها در حقیقت متن های آموزشی یا آگاهی دهنده از یک کسب و کار هستند که بصورت صوتی اطلاعاتی را ارائه می کنند. برای تولید پادکست هم ابتدا نیاز به محتوا نویسی است که باید به شکلی اصولی انجام شود.

 


بیشتر بخوانید:  ایده پردازی تبلیغات-چگونه تبلیغات موفق داشته باشیم؟


ویژگی محتواهای تبلیغاتی تاثیرگذار

در مورد ویژگی‌ها و مزایای تبلیغات قبلا مطالب مفیدی ارائه شد. اما نکته مهم در تولید محتوا و تبلیغ نویسی مستمر بودن فعالیت و ناامید نشدن از نتایج در دراز مدت است. بسیاری از افراد چون بعد از مدت کوتاهی ارائه محتوا به نتایج لازم نمی رسند این فعالیت را کنار می گذارند. مهمترین ویژگی تولید و انتشار محتوا بصورت مداوم در معرض دید قرار گرفتن کسب و کار شما است. وقتی محتواهای شما بصورت روزانه و تبلیغات گاه و بیگاه در معرض دید مردم باشد در ذهن ها ماندگار می شوید.

 

پس در راه تولید محتوا باید ثابت قدم باشید و برای رسیدن به نتایج عالی عجله نکنید. اگر می‌بینید محتوا و یا تبلیغاتتان بازدهی چندانی ندارد، باید استراتژی خود را عوض کنید. پیشنهاد می‌شود که نوع تبلیغ نویسی خود را تغییر دهید و با سبک دیگری اطلاعات و محتواهای خود را منتشر کنید. سعی کنید در تولید محتوا نیاز مخاطب خود را در نظر بگیرید و اطلاعات کامل و مفیدی ارائه کنید. با استمرار در انتشار محتوای مفید و تاثیرگذار مخاطب شما را بعنوان متخصص در حوزه کاری تان می پذیرد.

 


بیشتر بخوانید: محتوا‌ی حرفه‌ای و تأثیر آن در فروش چندبرابری کسب و کارها


تولید پادکست

 


بیشتر بخوانید: تولید پادکست- تاثیرات محتواهای صوتی در کسب و کارها


گزیده ای از نکات مهم در مورد تبلیغ نویسی

در پایان چند تا از مهم‌ترین نکات مربوط به تبلیغ نویسی برای محصولات را با هم مرور خواهیم کرد.

  • تولید محتوا و انتشار تبلیغات با هزینه همراه است. این هزینه ها در حقیقت سرمایه گذاری هستند، چرا که باعث افزایش فروش چند برابری می شوند.
  • درک درست از محصول و نیاز مردم برای نوشتن تبلیغات نباید فراموش شود.
  • برای محصولات و یا خدمات خود مزیت های رقابتی ایجاد کنید و این مزایا را با رعایت اصول تبلیغ نویسی به آگاهی مشتریان برسانید.
  • تبلیغات مفید و موثر باید بصورت مستمر در بخش‌های مختلفی از فضای مجازی انجام ‌شود.
  • هرگز در مسیر تولید محتوا ناامید نشوید و در صورت نتیجه نگرفتن، شیوه تبلیغ نویسی خود را تغییر دهید.

 

 

What you can read next

عکاسی دکوراسیون داخلی
عکاسی دکوراسیون داخلی به سبک حرفه ای ها
تیزر تبلیغاتی
تیزر تبلیغاتی چطور افزایش فروش می آورد؟
لنزهای عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
لنزهای کاربردی در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

۲ Comments to “ اصول تبلیغ نویسی برای تبلیغات محصولات یا خدمات”

  1. Mary says :پاسخ
    ۱۴۰۲-۰۶-۰۷ at ۳:۲۹ ب٫ظ

    تشكر از مطلبتون، جايى سراغ دارين خيلى اصولى و جامع تبليغ نويسى رو آموزش بدن؟

    1. علیرضا رستگار says :پاسخ
      ۱۴۰۲-۰۶-۰۷ at ۶:۲۷ ب٫ظ

      درود بر شما، رفرنسهای آموزشی متعددی در این حوزه داریم، اما چون اطلاعات کافی از کیفیت کارشون ندارم نمی تونم پیشنهادی براتون داشته باشم.

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین نوشته ها

  • عکاسی صنعتی هوایی - تصویربرداری هوایی

    عکاسی صنعتی هوایی از کارخانه ها و پروژه ها – تصویربرداری هوایی

    عکاسی صنعتی هوایی یکی از روش های جذاب برای به ت...
  • طراحی لایت باکس تبلیغاتی

    طراحی لایت باکس تبلیغاتی | نمونه کارها | ویژگی های مهم

    طراحی لایت باکس تبلیغاتی برای فروشگاه ها، مراکز...
  • عکاسی تبلیغاتی بیلبورد

    عکاسی تبلیغاتی بیلبورد – عکاسی حرفه ای برای طراحی بیلبورد

    عکاسی تبلیغاتی بیلبورد باید بصورت اختصاصی و حرف...
  • عکاسی از پوشاک - استویدیو مانی

    عکاسی از پوشاک – عکاسی حرفه ای از لباس

    عکاسی از پوشاک و لباس ها باید به شکلی حرفه ای و...
  • عکاسی صنعتی تجهیزات پزشکی

    عکاسی صنعتی تجهیزات پزشکی – نکات حرفه ای

     عکاسی صنعتی تجهیزات پزشکی یکی از روش های موثر ...

فهرست ها :

  • خدمات
  • عکاسی صنعتی
  • وبلاگ
  • ویدئو و تیزر
  • درباره ما
  • طراحی و چاپ
  • تماس با ما
  • روال کار
  • مشتریان
  • عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
  • طراحی هویت بصری برند (Visual identity design)
  • تعرفه عکاسی

ثبت نام در خبرنامه :

جهت اطلاع از مقالات جدید ایمیل خود را ثبت کنید

ارتباط با ما :

94 86 284 - 0912
60 18 96 88 - 021
ایمیل: studiomani91@gmail.com

آدرس :
تهران - بالاتر از پارک ساعی

social sharing
  • GET SOCIAL
استودیو مانی

Copyright © Studio mani 2008-2019
Powered By Studiomani.ir

TOP