ورود به حساب کاربری

رمز خود را فراموش کرده اید ؟

رمز خود را فراموش کرده اید ؟

صبر کنید، اطلاعاتم را به یاد آوردم !
عکاسی صنعتی و تبلیغات مانی 94 86 284 - 0912
  • ورود کاربران

استودیو مانی

استودیو مانی

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی طراحی برندینگ

94 86 284 0912
ایمیل studiomani91@gmail.com

استودیو مانی
60 18 96 88 - 021

  • صفحه اصلی
  • خدمات ما
    • عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
    • تیزرهای تبلیغاتی و صنعتی
    • طراحی هویت بصری برند
    • طراحی و چاپ
  • نمونه کارها
  • تعرفه عکاسی
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
مدیریت رنگ در عکاسی استودیو مانی
علیرضا رستگار
شنبه, 27 اسفند 1401 / نوشته شده در عکاسی تبلیغاتی

مدیریت رنگ در عکاسی – اهمیت کالیبراسیون مانیتور عکاسان

مدیریت رنگ در عکاسی چیست و چرا برای عکاسان ترس ایجاد می کند؟ Color Management در حقیقت  رعایت اصول و استانداردهایی است تا بتوانید عکسهایی با رنگهای واقعی چاپ کرده و یا بروی مانیتورها به نمایش بگذارید.

دانش مدیریت رنگ عکسها فاکتوری مهم برای ارتقاط سطح یک عکاس معمولی به حرفه ای است. رنگها روح و جان هنر هستند و لازم است به شکلی صحیح و استاندارد دیده شوند. مدیریت رنگ در عکاسی موجب  باز تولید صحیح رنگها می شود تا بتوانیم به شکل حرفه ای تری هنر عکاسی را به نمایش در آوریم.

 

موضوع مدیریت رنگ عکسها بحث تخصصی در عکاسی است و نباید انتظار داشت از جزئیات فنی این موضوع لذت ببرید. اما اگر قصد دارید خروجی با کیفیتی از عکسهایتان تهیه کنید که گویای رنگهایی واقعی و زنده باشد لازم است این مبحث را تا پایان مطالعه کنید.

مدیریت رنگ در عکاسی استودیو مانی

مدیریت رنگ عکس چیست؟

 برای شروع با یک مثال شما را با اهمیت و مفهوم مدیریت رنگ عکسها آشنا می کنم. فرض کنید شما نقاش هستید و در حال خلق یک اثر نقاشی با رنگهای خاص و متنوع هستید. در نیمه های نقاشی رنگ شما تمام می شود. اگر نتوانید دقیقا همان رنگها را تهیه کنید چه می شود؟ مدیریت رنگ در عکاسی تواناییت دقیق رنگ ها در نمایشگرها و یا چاپ عکس است. این مدیریت رنگ است که کمک می کند رنگهای عکسها منطبق با آنچه در واقعیت وجود داشته را چاپ یا بروی نمایشگرها به نمایش در بیاورید. کنترل و مدیریت رنگها برای بسیاری از عکاسان حرفه ای و علی الخصوص در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی مهم و ضروری است.

 

چشم انسان توانایی تشخیص گستره بالایی از رنگها را دارا است. اما بسیاری از دستگاه های نمایش و عکاسی با محدودیت باز تولید رنگ مواجه هستند. می توان گفت تا به امروز هیچ نمایشگر و یا چاپگری قدرت نمایش و باز تولید محدوده بینایی چشم انسان را ندارد. حتی اختلاف تولید رنگها توسط دو نمایشگر یا چاپگر رنگی با دو برند مختلف هم متفاوت است. کنترل رنگ صرفا مربوط به عکاسان نیست و طراحان گرافیک و مدیریت رنگ در تبلیغات و صنایع چاپ هم بسیار با اهمیت و ضروری است.

 


بیشتر بخوانید: تراز سفیدی در عکاسی – اهمیت و نحوه تنظیم وایت بالانس عکس


 

پروسه مدیریت رنگ در عکاسی

فایل عکس دیجیتال بطور ثابت مقادیری قطعی برای هر رنگ دارد. اما نمایشگرها ذاتاً آن رنگ ها را به دقت نمایش نمی دهند. این اتفاق خوبی نیست و برای رفع این مشکل راهکارهایی وجود دارد. دستگاه های ما برای کنترل خروجی رنگ به تنظیمات نیاز دارند که می توان با روش های اصولی آنرا انجام داد. ما باید رنگ را در تمام مراحل تولید عکس کنترل کنیم: دوربین، مانیتور، چاپگر همگی نیاز به تنظیمات پروفایل رنگ دارند. کنترل و مدیریت رنگ عکسها در تهیه خروجی حرفه ای از عکسها بسیار تاثیرگذار است.

 

فایل های دیجیتال و مدیریت رنگ عکسها

یکی از جنبه های مثبت در عکاسی دیجیتال قطعی بودن رنگ در فایل های خام(RAW) است. اطلاعات و داده های عکس های دیجیتال صفر و یک است و هر رنگ و سایه مقداری عددی و مطلق است. قطعیت اطلاعات فایل خام اهمیت زیادی برای مدیریت رنگ در عکاسی دارد.

 

در سال های اخیر تمام دوربین های دیجیتال حرفه ای به شما این امکان را می دهند که عکسهای خود را به صورت فایل های RAW یا JPEG ثبت کنید. نظرات مختلفی در مورد انتخاب و استفاده از این دو نوع فرمت وجود دارد. اگر عکاسی را حرفه ای دنبال نمی کنید، استفاده از فرمت JPEG ساده تر بوده و گزینه مناسبی برای شما است.

 

اهمیت فایل خام در مدیریت رنگ عکسها

اما برای ما بالاترین سطح باز تولید رنگ برای مدیریت رنگها در عکاسی حرفه ای مطرح است. تمرکز ما بر این است که بیشترین بهره را از فایل عکس ببریم تا بتوانیم خروجی حرفه ای از عکسهایمان داشته باشیم. ما بزرگترین اندازه فایل با بیشترین اطلاعات رنگی و جزئیات را لازم داریم. بنابراین لازم است با فرمت RAW عکسهایمان را تهیه کنید. استفاده از فرمت خام، مدیریت رنگ عکسها را به بهترین شکل ممکن می سازد. با کمک فایل خام می توانیم پس از ویرایش عکسها فضای رنگ و عمق بیت را به شکلی استاندارد و متناسب با نیاز انتخاب کنیم.

 

فایل خام دوربین فاقد هر محدوده ی رنگی است و اینکار در پروسه ادیت و هنگام خروجی عکس توسط عکاس انجام می شود. پروسه انتخاب و ایجاد فضای رنگی عکس باید با توجه به اهداف و نیاز عکاس از خروجی عکس انجام شود. برای مثال فضای رنگی مناسب برای نمایش عکسها بروی صفحات اجتماعی متفاوت از فضای رنگی برای چاپ افست عکسها در یک کتاب است.

 


بیشتر بخوانید: عکاس حرفه ای – چطور در عکاسی حرفه ای شویم؟


مدیریت رنگ در عکاسی استودیو مانی

 

گاموت Gamut

محدوده رنگهایی که توسط نمایشگر ها و چاپگرها قابل پشتیبانی و بازتولید هستند با عنوان گاموت شناخته می شود. دستگاه های با گاموت بزرگتر توانایی بازتولید رنگ های بیشتری را دارند. گاموت چشم ما در مقایسه با نمایشگرها و چاپگر ها بسیار بالاتر است. اختلاف گاموت بین مانیتورها و چاپگرها وجود دارد که برای عکاسان چالش برانگیز است. برای حل این مشکل باید با مفهوم فضای رنگی در مدیریت رنگ عکسها آشنا شویم.

 

فضای رنگی colour space

برای یادگیری اصول مدیریت رنگ در عکاسی باید با فضای رنگی عکسها یا colour space آشنا شوید. موضوع فضای رنگی عکسها کمی پیچیده بنظر می رسد و لازم است با یک مثال آن را ساده سازی کنم. فرض کنید چند دوست مترجم دارید که هر کدام به میزان خاصی از زبان انگلیسی مسلط هستند. بی شک آنهایی توانایی ترجمه متون پیچیده تر را دارند که به دایره لغات بیشتری تسلط داشته باشند. فضای رنگی عکسها(colour space) هم به همین شکل عمل می کنند. بعضی فضاهای رنگی توانایی ترجمه یا نمایش رنگهای بیشتری را دارند و بعضی فضاها رنگهای کمتری را پشتیبانی می کنند. برای جلوگیری از تغییرات رنگی بعد از پروسه ادیت عکسها باید از فضای رنگی مناسب هنگام ذخیره‌سازی فایل عکسها استفاده کنیم. فضای رنگی مناسب تعیین کننده خروجی عکسها شما چه بروی مانیتور و چه بصورت چاپ شده است.

 


بیشتر بخوانید: عکس شارپ چیست؟ چطور عکسهای شارپ بگیریم؟


 

انواع فضاهای رنگی در عکاسی

انتخاب و استفاده مناسب از فضای رنگی موضوع بسیار مهمی برای کنترل و مدیریت رنگ در عکاسی است. عکسهای دیجیتال هنگام تولید و نمایش در چند فضای رنگی مختلف قابل مشاهده و انتشار هستند. sRGB، Adobe RGB ، ProPhotoRGB و CMYK عمده فضاهای رنگی هستند که در عکاسی و چاپ با آنها برخورد خواهید داشت. تفاوت این فضاهای رنگی در گستره رنگی قابل پشتیبانی آنهاست که متناسب با نوع خروجی عکسها انتخاب می شوند.

 

برای مثال اگر قصد انتشار عکسها در صفحات وب را داشته باشید لازمست از فضای sRGB استفاده کنید و اگر قصد چاپ افست عکسهایتان در کتاب را دارید باید از فضای CMYK برای خروجی عکسها استفاده کنید. اما متداول ترین و پرکاربردترین فضاهای رنگی sRGB، Adobe RGB هستند.

 

مدیریت رنگ در عکاسی را می توان قبل از عکسبرداری، با تنظیمات منوی دوربین شروع کرد. در تنظیمات دوربین های حرفه ای دو فضای رنگی AdobeRGB وsRGB قابل انتخاب است. برای ثبت گستره بیشتری از رنگها باید از فضای رنگی AdobeRGB استفاده کنید. البته اگر بصورت jpg عکاسی می کنید نیاز به تنظیمات دوربین دارید. در صورت استفاده از فرمت خام دوربین نیازی به انتخاب فضای رنگی در دوربین نخواهید داشت. همانطور که قبلا گفته شد فایل های RAW پتانسیل بالایی برای مدیریت رنگ عکسها دارند.

 

مدیریت رنگ در عکاسی استودیو مانی

 

فضای رنگی sRGB

فضای رنگی sRGB رنگهای محدودتری را نسبت به Adobe RGB و ProPhotoRGB پشتیبانی می کند. اما sRGBبا گاموت اکثر مانیتورها و پرینترها مطابقت دارد. یعنی عکسها با فضای sRGB در اکثر مانیتورها با تغییرات رنگی کمتری مواجه می شود. این موضوع در زمان چاپ عکسها بصورت دیجیتال هم مصداق دارد. sRGB یکی از پرکاربردترین گزینه ها برای مدیریت رنگ در عکاسی محسوب می شود.

 

فضای رنگی ADOBE RGB (1998)

فضای رنگی Adobe RGBگستره رنگ های بیشتری را (حدود ۳۵ درصد) نسبت به sRGBدر خود جای می دهد. در سالهای اخیر مانیتورهای بیشتری از فضای رنگی Adobe RGB پشتیبانی می کنند که این موضوع برای عکاسان و ادیتورهای عکس بسیار جذاب است. Adobe RGB فضای رنگی مناسبی برای مراحل ویرایش عکسها و چاپ دیجیتال با بعضی دستگاه های چاپگر است.

 

فضای رنگی PROPHOTO RGB

ProPhoto RGB یکی دیگر از فضاهای رنگی عکسها است. پروفتو آرجی بی رنگ‌های بسیار بیشتری را در خود جای می‌دهد، اما مدیریت رنگ عکسها را به چالش می کشد. بسیاری از این رنگها حتی بروی مانیتورهای کالیبره قابل مشاهده نیستند. البته طبق تجربه بطور معمول این رنگها قابل چاپ هم نیستند و گاها نتایج خوبی در چاپ حاصل نمی شود.

 

مدیریت رنگ در عکاسی تبلیغاتی

مدیریت رنگ عکسها در تبلیغات از اهمیت و حساسیت بسیار بالاتری برخوردار است. در حوزه بازاریابی، چاپ و تبلیغات با عکسهای محصولات و صنایع و کسب و کار مواجه هستیم. بی شک مشتریان عکسهای صنعتی و تبلیغاتی کارفرمایانی هستند که توقع عکسهای با کیفیت و بی نقص از عکاس دارند. از طرف دیگر بسیاری از محصولات دارای رنگهای خاص و یا واریته رنگی متنوع است که بحث مدیریت رنگ در خروجی این عکسها را حساس تر می کند. با اینکه عکسهای تجاری با فرمت خام تهیه می شوند اما نورپردازی و نورسنجی صحیح و همچنین استفاده از تجهیزات حرفه ای بروی خروجی عکسها بسیار تاثیرگذار است.

 

مدیریت رنگ در عکاسی استودیو مانی

 

استفاده از نورهای غیر استاندارد و همچنین نورپردازی اشتباه باعث تغییرات رنگ محصولات می شود که در این موارد با ویرایش فایل خام هم نمی توان به نتیجه مطلوب رسید. برای حصول بهترین نتیجه در عکاسی صنعتی از محصولات رنگی بهتر است از ابزارهای حرفه ای کالرچکر استفاده کنید. کالرچکرها حرفه ای ترین ابزارها برای کنترل و مدیریت رنگ عکسهای تبلیغاتی و صنعتی هستند.


بیشتر بخوانید: مزایای عکاسی صنعتی


 

اهمیت مانیتورها برای مدیریت رنگ در عکاسی

اگر تجربه کافی در عکاسی داشته باشید بی شک در انتخاب و استفاده از مانیتورها دقت می کنید. مانیتورهای متنوع با برندهای مختلفی در بازار وجود دارد. بعضی مانیتورها برای کارهای معمولی و برخی با تکنولوژی و امکانات متعدد تولید شده اند که تاثیر زیادی بروی کیفیت نمایش دارند. شما می توانید تفاوت هایی را در روشنایی، کنتراست و نمایش رنگها مشاهده کنید.

 


بیشتر بخوانید: گلدن تایم در عکاسی چیست؟ عکاسی حرفه ای در ساعت طلایی


 

شما بعنوان عکاس به مانیتوری نیاز دارید که به طور خاص نیازهای عکاسان دیجیتال را برآورده کند. نیازهای عکاسان با افراد وبگرد، گیمرها و یا فیلمبازها متفاوت است. برای مدیریت رنگ در عکاسی به مانیتور حرفه ای با رزولوشن و گاموت بالا نیاز دارید. سعی کنید از مانیتورهای با پشتیبانی رنگهای Adobe RGB استفاده کنید. مانیتورهایی که تکنولوژی صفحه نمایشگر IPS دارند بهترین گزینه برای عکاسان و گرافیست ها هستند.

 

مانیتورهای حرفه ای برای عکاسان

تعداد محدودی از مانیتورهای شرکت های مختلف تولید کننده مناسب عکاسان هستند. BenQ یکی از مانیتورهای مورد علاقه من است. این برند طیف وسیعی از مانیتورهای Adobe RGB را تولید می کند که با گستره وسیع رنگها گزینه ای ایده برای عکاسان است. پیشنهاد من برای عکاسان حرفه ای مانیتورهای سری SW بنکیو و سری Pro Art ایسوس است. مانیتورهای BenQ کیفیت بسیار خوبی برای نمایش رنگهای بیشتر را دارند. مانیتورهای BenQ برای عکاسان دارای ویژگی های مهم و ارزشمند مانند هود مانیتور و درگاه اتصال به دستگاه کالیبراسیون هستند. البته مدل هایی از برندهای Dell,samsung و LG هم مشخصات و توانایی مناسبی برای استفاده عکاسان دارند.

 

مدیریت رنگ در عکاسی استودیو مانی

 


بیشتر بخوانید: پورتفولیو عکاسی – چطور پورتفولیو حرفه ای بسازیم؟


 

کالیبره کردن مانیتور

مانیتور یکی از تجهیزات بسیار ضروری و حساس برای عکاسان است. اما چرا باید مانیتورها کالیبره یا تنظیم رنگ شود؟
مانیتورها در حقیقت تجهیزات ارزشمندی برای مدیریت رنگ در عکاسی هستند. اما بهترین مانیتورها هم باید کالیبره شوند تا بین اطلاعات رنگ موجود در فایل عکس و آنچه در مانیتور می بینید هماهنگی ایجاد شود. مانیتور کم کیفیت یا معیوب معضلی بزرگ برای عکاسان است. با کالیبره کردن مانیتورها توانایی باز تولید رنگها و افزایش کیفیت عکسها مقدور می شود.

 

برای کالیبراسیون دقیق مانیتور نمی توان به توانایی چشمانتان اتکا کنید. عملکرد چشمان افراد مختلف متفاوت بوده که ممکن است نتوانید بدرستی مانیتور خود را کالیبره کنید. بعضی افراد شاید درجات مختلفی از کوررنگی را داشته باشند که حتی از آن مطلع نیستند. تنظیم و کالیبره مانیتور باید توسط تجهیزات اختصاصی و دقیق انجام شود تا بتوانید حداکثر بهره وری را از نمایشگر خود داشته باشید.

 

دقیق ترین دستگاه و نرم افزار کالیبراسیون مانیتور X-Rite i1Display Pro است. این دستگاه با دقت بالا رنگها و گاموت مانیتور شما را تنظیم می کند. برای مدیریت رنگ در عکاسی بهتر است مانیتور خود را با این دستگاه کالیبره کنید.

 

مدیریت رنگ در عکاسی استودیو مانی


بیشتر بخوانید: نقطه دید در عکاسی – نکات حرفه ای در ایجاد نقطه دید اختصاصی


 

نکات مهم در کالیبراسیون مانیتور

کالیبره بودن مانیتور برای کنترل و مدیریت رنگ در عکاسی بسیار ضروری است. به همین دلیل قبل از ویرایش عکسها باید از مانیتوری استاندارد و کالیبره شده استفاده کنید. برای کالیبراسیون مانیتورها نکات مهمی وجود دارد که به آن می پردازیم.

 

•  قبل از انجام کالیبره دقت کنید مانیتور باید در محیط کار ثابت با نور یکسان و همیشگی قرار داشته باشد. نباید بعد از کالیبراسیون مانیتور را در فضایی با شرایط نوری متفاوت استفاده کنید.

 

•  از مانیتوری که به منظور تدوین ویدیویی کالیبره شده نمی توانید برای عکاسی استفاده کنید. گستره رنگهای خاکستری در ویدیو نسبت به عکاسی محدودتر است و از محدوده صفر تا ۲۵۵ در عکاسی به ۱۶ تا ۲۵۵ کاهش پیدا می کند. به همین دلیل مانیتور کالیبره شده برای ویدیو مناسب ادیت و نمایش عکسها نیست.

 

•  مانیتورهای حرفه ای و بی نقص کیفیت یکسانی در تمام سطح نمایشگر دارند. اما کیفیت رنگ و تصویر در مانیتورهای معیوب یا ضعیف بیشتر بسمت مرکز نمایشگر خواهد بود. کالیبراسیون با استفاده از دستگاه X-Rite کمک می کند میزان خطای رنگ و تفاوت کیفیت ناشی از ضعف دستگاه یا مصرف دراز مدت دستگاه خود را بسنجید.

 

•  کالیبراسیون مانیتور لب تاپ ها معمولا ضرورت بیشتری نسبت به مانیتور کامپیوتر ها دارند. لب تاپ ها لزوما و اختصاصی برای عکاسان طراحی نشده و به احتمال زیاد در حالت عادی توانایی کمتری در باز تولید رنگها داشته باشند.

 

سخن آخر
اگر قصد دارید سطح حرفه ای عکاسی را دنبال کنید لازم است با اصول مدیریت رنگ در عکاسی آشنا باشید. شناخت و بکارگیری اصول مدیریت رنگ عکسها کمک می کند خروجی رنگهای عکس را قبل از چاپ یا نمایش در صفحات اجتماعی و وب پیش بینی کنید.


همراه با یادداشت هایی از مقاله شریل والش

 

شما می توانید مطالب مرتبط دیگری را نیز در اینجا ببنید

وب سایت
وب سایت چه نقشی در بازاریابی و برندسازی کسب و کارها دارد؟
عکاسی از نوشیدنی ها
عکاسی از نوشیدنی ها – چطور عکسهای حرفه ای بگیریم؟
عکاسی تبلیغاتی مد
عکاسی مدلینگ تبلیغاتی | نکات کلیدی برای عکاسان

۸ نظر در “ مدیریت رنگ در عکاسی – اهمیت کالیبراسیون مانیتور عکاسان”

  1. توسط عاطى گفته است :پاسخ
    ۱۴۰۱-۱۲-۲۷ در۱:۲۱ ب٫ظ

    عالى بود، فقط كاش روش اصولى تبديل فضاى رنگى هم مى گفتين

    1. توسط علیرضا رستگار گفته است :پاسخ
      ۱۴۰۱-۱۲-۲۸ در۰:۵۳ ق٫ظ

      درود بر شما، در آپدیت بعدی این مطلب اضافه می کنم

  2. توسط mali گفته است :پاسخ
    ۱۴۰۱-۱۲-۲۷ در۸:۲۵ ب٫ظ

    من متوجه نشدم براى چاپ عكس بايد از محيط Adobe Rgb استفاده كرد يا cmyk?
    كاش زود جواب بدين من براى عيد مى خوام يكى از عكسامو براى دوستم چاپ كنم

    1. توسط علیرضا رستگار گفته است :پاسخ
      ۱۴۰۱-۱۲-۲۸ در۰:۵۷ ق٫ظ

      اگر قصد چاپ کتاب و مجله با سیستم چاپ افست داشته باشین باید CMYK فضای رنگی عکستون باشه، اما شما قصد چاپ دیجیتال عکس تون رو دارید و باید عکس رو Adobe RGB آماده کنید. البته از چاپخانه تون سوال کنید پروفایل بعضی از چاپخانه ها sRGB هست.

  3. توسط Ali گفته است :پاسخ
    ۱۴۰۱-۱۲-۲۸ در۹:۲۸ ب٫ظ

    ٢سال پيش كه با مديريت رنگ آشنايى نداشتم تجربه بدى زمان چاپ تقويم با عكسام برام پيش اومد. رنگهاى عكسام چرك و بى روح چاپ شد ):

    1. توسط علیرضا رستگار گفته است :پاسخ
      ۱۴۰۲-۰۱-۰۱ در۴:۵۴ ب٫ظ

      بله منم ۱۶ سال پیش این تجربه تلخ رو در سفارش یکی از مشتریام داشتم، زمانی که رفرنس آموزش در حوزه مدیریت رنگ بیشتر از یکی دو مورد نبود و اینهمه اطلاعات رایگان آنلاین وجود نداشت.

  4. توسط dreamlight گفته است :پاسخ
    ۱۴۰۲-۰۱-۰۱ در۳:۲۲ ب٫ظ

    برام عجيبه، من فضاى رنگى عكس خواهرزاده م رو پروفتو آرجى بى در نظر گرفتم و بعد از چاپ رنگهاش خوب بود

    1. توسط علیرضا رستگار گفته است :پاسخ
      ۱۴۰۲-۰۱-۰۱ در۴:۵۷ ب٫ظ

      درود بر شما، اصلا یکی دو مورد چاپ بدون ایراد رو نمیشه مبنا قرار داد. مشخص نیست عکس شما چه رنگهایی داشته و رضایت شما بر مبنای کیفیت هست یا مطابقت رنگهای قابل مشاهده بروی مانیتور و عکس چاپ شده.

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین نوشته ها

  • لحظه قطعی در عکاسی

    لحظه قطعی در عکاسی – چطور عکسهای لحظه قطعی بگیریم؟

    لحظه قطعی در عکاسی ثبت سوژه در حالت و موقعیتی خ...
  • روانشناسی رنگ در تبلیغات و بازاریابی

    روانشناسی رنگها در تبلیغات و بازاریابی کسب و کارها

    روانشناسی رنگها در تبلیغات و طراحی های بصری تبل...
  • تبلیغات پارتیزانی- بازاریابی چریکی

    تبلیغات پارتیزانی – تاثیرات بازاریابی پارتیزانی بروی فروش و برندسازی

    تبلیغات پارتیزانی یکی از شیوه های تبلیغ برندها ...
  • فتومونتاژ در عکاسی تبلیغاتی

    فتومونتاژ در عکاسی – نقش عکسهای سورئال در عکاسی تبلیغاتی

    .فتومونتاژ تکنیک یا شیوه ای برای ترکیب عکسهای م...
  • خطوط در ترکیب بندی عکسها

    خطوط در ترکیب بندی عکس – اهمیت خطوط در ترکیب عکسها

    خطوط در ترکیب بندی عکس نقش بسیار مهمی دارند. به...

فهرست ها :

  • خدمات
  • عکاسی صنعتی
  • وبلاگ
  • ویدئو و تیزر
  • درباره ما
  • طراحی و چاپ
  • تماس با ما
  • روال کار
  • مشتریان
  • عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
  • طراحی هویت بصری برند
  • تعرفه عکاسی

ثبت نام در خبرنامه :

جهت اطلاع از مقالات جدید ایمیل خود را ثبت کنید

ارتباط با ما :

94 86 284 - 0912
60 18 96 88 - 021
ایمیل: studiomani91@gmail.com

آدرس :
تهران - فاطمی

social sharing
  • شبکه های اجتماعی
استودیو مانی

Copyright © Studio mani 2008-2019
Powered By Studiomani.ir

بالا