ورود به حساب کاربری

رمز خود را فراموش کرده اید ؟

رمز خود را فراموش کرده اید ؟

صبر کنید، اطلاعاتم را به یاد آوردم !
عکاسی صنعتی و تبلیغات مانی 94 86 284 - 0912
  • ورود کاربران

استودیو مانی

استودیو مانی

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی طراحی برندینگ

94 86 284 0912
ایمیل studiomani91@gmail.com

استودیو مانی
60 18 96 88 - 021

  • صفحه اصلی
  • خدمات ما
    • عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
    • تیزرهای تبلیغاتی و صنعتی
    • طراحی هویت بصری برند
    • طراحی و چاپ
  • نمونه کارها
  • تعرفه عکاسی
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
تبلیغات هدفمند
علیرضا رستگار
دوشنبه, 20 تیر 1401 / نوشته شده در عکاسی تبلیغاتی

تبلیغات هدفمند و نقش آن در افزایش فروش کسب و کار‌ها

تبلیغات هدفمند روشی موثر برای افزایش فروش و توسعه برند شناخته شده است. تبلیغات روش های مختلف و متفاوتی دارد که هرکدام به شکلی به معرفی برند، محصول یا خدمات می‌پردازند.

اهمیت تبلیغات در کسب و کار به اندازه‌ای مهم است که بسیاری کارشناسان موفقیت یک کسب و را در گرو آن می دانند. استودیو مانی در این مطلب به اهمیت تبلیغ و نقش آن در افزایش فروش پرداخته است.

 

چرا کسب و کار‌ها به تبلیغات هدفمند نیاز دارند؟

تبلیغات هدفمند تأثیرات بسزایی در بازاریابی، افزایش فروش، ایجاد برند و توسعه کسب و کار دارد. در واقع تبلیغ راهی برای رساندن پیام کسب و کار شما به مخاطب است. تبلیغ به شما کمک می‌کند تا در مسیر صحیح با هزینه کاملاً مشخص و برآورد شده بتوانید سریعتر، ساده‌تر و کم هزینه‌تر به قله‌های موفقیت و کسب سود از فروش دست پیدا کنید. برای موفقیت در تبلیغات باید برنامه‌ای هدفمند داشته باشید. برای تهیه چنین برنامه‌ای به تحلیل موقعیت سازمان یا کسب و کار، اهداف تبلیغاتی و بودجه لازم نیاز دارید.

 

حتی اگر محصولات و خدمات شما از بهترین کیفیت هم برخوردار باشد. در هر صورت شما باید بتوانید راهی برای معرفی آن به مخاطب بیابید. تبلیغ همان چیزی است که به آن نیاز دارید. بنابراین به همان اندازه که تولید و فروش می‌تواند مهم باشد، تبلیغات اصولی نیز با اهمیت و تاثیرگذار در افزایش فروش است. تبلیغات هدفمند با تمرکز بروی مخاطب و جامعه هدف بهترین نتایج راه بهمراه دارد. این نوع تبلیغات از اتلاف سرمایه و زمان جلوگیری می کند.

 

تبلیغات هدفمند

 

تبلیغات برای تمایز از رقبا

نکته مهم بعدی که کسب و کار شما را به استفاده از تبلیغ نیازمند می‌کند، رقابت با سایرین است. شما برای این که بتوانید در میان رقبای بسیار به حیات خود ادامه دهید نیازمند تبلیغ هدفمند خواهید بود. در واقع تبلیغات در این بخش به شما کمک می‌کند تا شناخته شوید و از سایرین متمایز باشید. البته برای تمایز از رقبا باید تبلیغات متفاوتی داشته باشید. استفاده از تبلیغات خلاقانه یکی از راه های ایجاد تمایز بین رقبای بازار است. خلاقیت در تبلیغات موجب می شود برند، محصولات یا خدمات شما برای مدت بیشتری در ذهن مخاطب ماندگار باشد.

 


بیشتر بخوانید: هویت بصری برند عامل تمایز و موفقیت کسب و کارها


 

تبلیغات کمک به برندسازی

یکی دیگر از نیاز‌های کسب و کار که در گرو استفاده صحیح از تبلیغ شکل می‌گیرد، برندسازی است. تبلیغات هدفمند ضمن معرفی کسب و کار و برند شما، شخصیت و هویت قدرتمند از آن نشان می دهد. به این ترتیب می‌توان تبلیغات اصولی را لازمه تاثیرگذار بودن بازاریابی دانست. انتخاب صحیح سبک تبلیغ نیز نقش تأثیرگذاری تبلیغات خواهد داشت.

 

البته قبل از اقدام به تبلیغات باید هویت بصری یکپارچه و حرفه ای برای کسب و کارتان تدارک ببینید. از طراحی لوگو گرفته تا طرح های بسته بندی و همچنین عکسهای محصولات و پوستر شما باید به شکلی حرفه ای آماده باشد. باید با استفاده از اجزاء هویت بصری برندتان محتوای بسیار حرفه ای تولید کنید. به این ترتیب تبلیغات تاثیرگذاری بیشتری بروی جامعه هدف خواهد داشت.

 

تبلیغات اصولی چه تأثیری بروی بازاریابی و جذب مشتریان جدید دارد؟

صاحبان کسب و کارهای موفق روش های مختلفی را برای دریافت سود بیشتر تجربه می کنند. بازاریابی اصولی و تبلیغات هدفمند یکی از روش های موثر برای افزایش فروش تولید کنندگان و ارائه کنندگان خدمات است. آشنایی جامعه با محصولی جدید در گرو تبلیغات هدفمند است. ارائه اطلاعات محصول می‌تواند به مشتریان در مورد تصمیم‌گیری برای خرید کمک کند. اما نحوه ی ارائه این اطلاعات بسیار مهم است که با کمک تبلیغات اصولی و خلاقانه بهترین بازخورد حاصل می شود.

 

باید این نکته را در نظر داشته باشید که هر کسب و کاری رقبایی در بازار دارد. بنابراین تنها آگاهی یافتن از یک برند و یا اطلاعات محصول برای جذب مشتری کافی نیست. معمولاً هر کسب و کاری با روش‌های تبلیغاتی مختلف علاوه بر‌شناساندن خود به مشتریان، آن‌ها را برای خرید محصولات ترغیب می‌کند. برای تمایز از رقبا باید تبلیغات خود را برپایه ارزش افزوده طراحی و تولید کنید. در تبلیغات باید به شکلی هوشمندانه مزیت ها و برتری های محصولات یا خدمات خود را نسبت به رقبا نشان دهید.

 

تبلیغات هدفمند

 


بیشتر بخوانید: تولید محتوا چگونه افزایش فروش می آورد؟


 

تبلیغات در بازاریابی نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند و باید گفت که تبلیغات قلب بازاریابی است. صاحبان کسب و کارهای سنتی و بازاریان هم از قدیم به اهمیت تبلیغات واقف بودند و به سبک خودشان از استفاده می کردند. به همین دلیل است که می‌گوییم تبلیغات اصولی نقش مهمی در بازاریابی دارد. یک بازاریاب حرفه‌ای باید به اصول تبلیغات آشنایی داشته و بداند که در هر موقعیتی با چه شیوه ای اقدام به تبلیغ و بازاریابی کند.

 

چرا باید مسیر تبلیغات اصولی و با تحقیق انجام شود؟

ما در بخش‌های قبل به تبلیغات هدفمند و اصولی اشاره کردیم. برای این که بتوانید در امر تبلیغات موفق باشید و نتیجه دلخواه را از آن کسب کنید، باید تبلیغات شما هدفمند و اصولی باشد. هدفمند بودن به این معنا است که بدانید از انجام این تبلیغات چه هدفی را دنبال می‌کنید؟ آیا قصد شما معرفی محصول است؟ می‌خواهید برند خود را معرفی کنید؟ می‌خواهید با رقبایتان در عرصه کسب و کار رقابت کنید و یا صرفاً به دنبال جذب مشتریان جدید هستید. وقتی هدف شما از تبلیغات مشخص باشد می‌توانید شیوه درست تبلیغات مورد نظر خود را اتخاذ کنید، برای آن برنامه‌ریزی کنید و طبق هدف و برنامه خود پیشروی کنید.

 

نکته دیگر انتخاب یک شیوه اصولی برای تبلیغات است. روش‌های بسیاری برای تبلیغات وجود دارد که از آن میان می‌توان به تبلیغات فضای مجازی، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات آفلاین و… اشاره کرد. هرکدام از این روش‌های تبلیغاتی اصول منحصر به خود را دارا هستند و برنامه‌ریزی و استاندارد‌های متفاوتی دارند. انتخاب شیوه تبلیغاتی باید بر اساس هدف شما از تبلیغات و بر اساس بودجه و زمانی که برای هدف خود تعیین می‌کنید صورت گیرد. در غیر این صورت علیرغم صرف هزینه و زمان زیاد، هیچ سودی عاید شما نخواهد شد.

 

بودجه تبلیغات با توجه به چه فاکتور‌هایی در نظر گرفته می‌شود؟

بودجه تبلیغات بطور منطقی بخشی از هزینه های هر کسب و کاری است. تبلیغات هدفمند بخشی از فعالیت‌های فروش و بازاریابی محسوب می‌شود. در واقع هر هزینه‌ای که در زمینه تبلیغات صرف می‌شود نوعی سرمایه‌گذاری برای کسب و کار است. برای این که بتوانید تبلیغات اصولی داشته باشید نیاز است که بودجه خود را برای این کار مشخص کنید.

 

میزان بودجه‌ای که برای تبلیغات در نظر می‌گیرید به فاکتور‌های بسیاری بستگی دارد که از آن میان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

نوع تبلیغات
نوع تبلیغاتی مشخص می‌کند که چه میزان بودجه برای آن باید در نظر داشت. به طور مثال تبلیغات آفلاین هزینه چاپ، کاغذ، نصب و… دارند اما در مورد دیجیتال مارکتینگ هزینه‌ها مربوط به ساخت تیزر، طراحی تبلیغات فضای مجازی، ‌ایمیل مارکتینگ، رپورتاژ و… می‌شود.

 

هدف از تبلیغات
این که تبلیغات شما چه هدفی را دنبال می‌کند نیز نقش مهمی در میزان بودجه‌ای که برای این کار در نظر دارید خواهد داشت. مثلاً تبلیغاتی که برای برندینگ انجام می‌گیرند باید طولانی مدت و همه جانبه باشند، بنابراین معمولاً هزینه بالایی نیاز دارند. اما تبلیغاتی که برای معرفی محصول انجام می‌گیرد ممکن است در مقایسه با برندینگ از جنبه‌های مختلف هزینه‌های کمتری را شامل شود.

 

تبلیغات هدفمند

 


بیشتر بخوانید: اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و چه نقشی در تبلیغات دارد؟


 

بهترین ابزار‌های تبلیغات امروزی کدامند؟

با توجه به گسترش اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و فضای وب تاثیرگذارترین روش‌های تبلیغاتی هستند که بازخورد بهتری نسبت به تبلیغات آفلاین دارند. تبلیغات اینترنتی انواع مختلفی از تبلیغات هدفمند را شامل می‌شود که می‌توان متناسب با هدف، یک یا چند مدل از آن‌ها را انتخاب کرد. استفاده جامعه امروزی از اینترنت و گوشی های هوشمند بسیار زیاد است بنابراین شبکه‌های اجتماعی، اپلیکیشن‌ها و… بهترین روش ارتباط‌گیری با مخاطب امروز به حساب می‌آید. تبلیغات اینترنتی شامل انواع تبلیغات ویدئویی، ‌ایمیل مارکتینگ، تبلیغات در گوگل، تبلیغات آگهی گزارش، تبلیغات بنری در سایت‌ها و… می‌شود.

 

از جمله مزایای تبلیغات اینترنتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد پیوند و ارتباط دو طرفه با مخاطب
  • ارسال، نگهداری و آپدیت سریع و آسان
  • قابلیت طراحی پیام و آگهی‌ها
  • انتشار سریعتر نسبت به روش‌های سنتی
  • امکان بررسی و مقایسه نتایج تبلیغات
  • نظارت و ارزیابی بدون واسطه

 

نکات مهم برای تولید و انتشار تبلیغات

همانطور که در طول مقاله نیز اشاره کردیم تبلیغات باید اصولی و استاندارد باشد تا به نتیجه دلخواه برسد. برای این که بهترین بازخورد را داشته باشید باید به تبلیغات به چشم سرمایه‌گذاری نگاه کنید، یک سرمایه‌گذاری بلندمدت که در صورت موفقیت چندین برابر سود به همراه دارد.

 

مهمترین نکته در تولید و انتشار تبلیغات هدفمند استفاده از متخصصان این حوزه است. مثلاً در مورد تبلیغات ویدیویی بهتر است که از متخصصان ساخت تیزر کمک بگیرید. یا در مورد تبلیغات به شیوه رپورتاژ باید توسط یک تولید‌کننده محتوا انجام شود. اما کارزار های تبلیغات تجاری توسط یک گروه متخصص شامل مدیر تبلیغات، بخش تحقیقات بازار، ایده پرداز، طراح گرافیست، عکاس تبلیغاتی، ویدیو گرافر و … تهیه و تولید می شود.

 

تبلیغات هدفمند

 


بیشتر بخوانید: اصول تبلیغ نویسی برای تبلیغات محصولات یا خدمات


 

ایده پردازی و تهیه سناریو تبلیغات و برنامه‌ریزی برای آن کار آسانی نیست. ضمن این که ساخت و تولید تبلیغات پربازده و مناسب، کار تخصصی است.

 

بودجه‌بندی و برنامه‌ریزی تبلیغات اصولی نیز بخش های مهم تبلیغات هدفمند محسوب می‌شوند. شما باید بدانید که تبلیغات خود را برای چه مدت زمانی و با چه هدفی انجام می‌دهید. سپس بودجه متناسب با آن را در نظر گرفته و همه چیز را مطابق برنامه پیش ببرید. از آنجایی که نمی‌توان یک تنه همه کار‌های مربوط به یک کسب و کار از تولید تا بازاریابی و فروش را پیش برد، بهتر است که برای انجام بی‌عیب و نقص تبلیغات حتماً از شرکت‌های خدماتی تبلیغاتی با تخصص و تجربه بالا استفاده کنید.

 

کلام آخر


تبلیغات هدفمند یکی از استراتژی های موثر برای جذب مشتریان بیشتر و افزایش فروش است. تبلیغات برنامه ریزی شده و اصولی نوعی سرمایه گذاری برای صاحبان صنایع و کسب و کارهاست که مدیران باتجربه و هوشمند به بهترین شکل از آن استفاده می کنند.

 

شما می توانید مطالب مرتبط دیگری را نیز در اینجا ببنید

کمپین تبلیغاتی اینستاگرام
کمپین تبلیغاتی اینستاگرام – صفر تا صد طراحی تا راه اندازی
لوگوی حرفه ای
لوگوی حرفه ای و اهمیت آن برای کسب و کارها
لوگو موشن
لوگو موشن چیست؟ کاربردهای متحرک سازی لوگو

۲ نظر در “ تبلیغات هدفمند و نقش آن در افزایش فروش کسب و کار‌ها”

  1. توسط احمدى گفته است :پاسخ
    ۱۴۰۱-۰۴-۲۳ در۰:۱۳ ق٫ظ

    سلام، چطور مى تونيم بفهميم مشتريمون كجا ها هستن كه اونجا تبليغ بديم؟ مثلا مشترياى غذاى مكمل كودك

    1. توسط علیرضا رستگار گفته است :پاسخ
      ۱۴۰۱-۰۴-۲۴ در۱۰:۲۱ ق٫ظ

      راه های مختلفی برای پیدا کردن فضای حضور پرسنای مخاطب هر برند یا محصولی وجود داره. اما ساده ترین روش پیدا کردن فضا و مسیر تبلیغات بزرگان صنعت یا محصولات شما هست. باید ببیند برندهای بزرگ تو حوزه کاری شما تو چه فضاهایی و با استفاده از چه ابزارهایی تبلیغات دارن

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین نوشته ها

  • مدیریت رنگ در عکاسی استودیو مانی

    مدیریت رنگ در عکاسی – اهمیت کالیبراسیون مانیتور عکاسان

    مدیریت رنگ در عکاسی چیست و چرا برای عکاسان ترس ...
  • لحظه قطعی در عکاسی

    لحظه قطعی در عکاسی – چطور عکسهای لحظه قطعی بگیریم؟

    لحظه قطعی در عکاسی ثبت سوژه در حالت و موقعیتی خ...
  • روانشناسی رنگ در تبلیغات و بازاریابی

    روانشناسی رنگها در تبلیغات و بازاریابی کسب و کارها

    روانشناسی رنگها در تبلیغات و طراحی های بصری تبل...
  • تبلیغات پارتیزانی- بازاریابی چریکی

    تبلیغات پارتیزانی – تاثیرات بازاریابی پارتیزانی بروی فروش و برندسازی

    تبلیغات پارتیزانی یکی از شیوه های تبلیغ برندها ...
  • فتومونتاژ در عکاسی تبلیغاتی

    فتومونتاژ در عکاسی – نقش عکسهای سورئال در عکاسی تبلیغاتی

    .فتومونتاژ تکنیک یا شیوه ای برای ترکیب عکسهای م...

فهرست ها :

  • خدمات
  • عکاسی صنعتی
  • وبلاگ
  • ویدئو و تیزر
  • درباره ما
  • طراحی و چاپ
  • تماس با ما
  • روال کار
  • مشتریان
  • عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
  • طراحی هویت بصری برند
  • تعرفه عکاسی

ثبت نام در خبرنامه :

جهت اطلاع از مقالات جدید ایمیل خود را ثبت کنید

ارتباط با ما :

94 86 284 - 0912
60 18 96 88 - 021
ایمیل: studiomani91@gmail.com

آدرس :
تهران - فاطمی

social sharing
  • شبکه های اجتماعی
استودیو مانی

Copyright © Studio mani 2008-2019
Powered By Studiomani.ir

بالا