ورود به حساب کاربری

رمز خود را فراموش کرده اید ؟

رمز خود را فراموش کرده اید ؟

صبر کنید، اطلاعاتم را به یاد آوردم !
عکاسی صنعتی و تبلیغات مانی 94 86 284 - 0912
  • ورود کاربران

استودیو مانی

استودیو مانی

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی طراحی برندینگ

94 86 284 0912
ایمیل studiomani91@gmail.com

استودیو مانی
60 18 96 88 - 021

  • صفحه اصلی
  • خدمات ما
    • عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
    • تیزرهای تبلیغاتی و صنعتی
    • طراحی هویت بصری برند
    • طراحی و چاپ
  • نمونه کارها
  • تعرفه عکاسی
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
تجهیزات تولید محتوا
علیرضا رستگار
پنجشنبه, 02 بهمن 1399 / نوشته شده در عکاسی تبلیغاتی

تجهیزات تولید محتوا – معرفی لوازم ساخت محتوا

تجهیزات تولید محتوا از جمله ابزارهایی است که کسب و کارهای آنلاین برای ساخت محتوا به آن نیازمند هستند. در این مطلب انواع این ابزارها معرفی شده تا بتوانید عکس و ویدئوهای حرفه ای تری برای انتشار تولید کنید.

محتوا پادشاه است و یا محتوا قلمرو پادشاهی است، اینها جملاتی مهم از ثروتمندترین مردان جهان است که به اهمیت محتواسازی برای دستیابی به برندسازی و فروش بیشتر پی برده اند.

 

اهمیت استفاده از تجهیزات تولید محتوا

امروزه برای کسب و کارهای موفق ثابت شده که تولید محتوا از نوع با کیفیت می تواند فروش را دگرگون کند.
با استفاده از محتوای با کیفیت می توان در عرصه فروش و بازاریابی پادشاهی کرد و از تمام رقبای خود در این زمینه برتر بود. برای اثبات این موضوع با کمی تحقیق و بررسی صفحات اجتماعی و وب سایت برندهای موفق متوجه می شوید مدام در حال تولید محتواهای مختلف هستند که تعامل با مخاطب را شکل می دهد. ساخت این نوع محتواها که به شکل عکس یا ویدیو است نیاز به تجهیزات تولید محتوا خواهد داشت که در ادامه به آن می پردازیم

 

تجهیزات تولید محتوا

 

چرا به تولید محتوا نیاز داریم؟

با ظهور بازاریابی دیجیتال برای تعامل با مخاطب خود ناگزیر هستید که محتوای ویدئویی، پادکست و عکسهای حرفه ای تولید کنید.
حتما شنیده اید که: «یک تصویر بهتر از هزار کلمه است.» این شاید بهترین دلیل تولید محتوای عکس و ویدئو برای کسب و کارتان باشد. در واقع عکسها و ویدئو ها بخشی از هویت بصری برند شما هستند که موفقیت را برایتان به ارمغان می آورند.

 


بیشتر بخوانید: هویت بصری برند عامل تمایز و موفقیت کسب و کارها


 

بی شک خواندن ساعت ها متن درباره یک نوشیدنی شما را ترغیب به نوشیدن آن نمی کند.
شما وسط چله تابستان با دیدن یک تصویر جذاب از نوشیدنی سرد تگری که روی شیشه اش بخار کرده و قطرات آب روی آن است چه کار می کنید؟ بلافاصله از اولین سوپرمارکت آن را نمی خرید؟

 

تجهیزات تولید محتوا

 

گاهی هم لازم است مخاطب از طریق یک ویدئوی جذاب با مزایای محصول شما آشنا و ترغیب به خرید شود.
حالا که به اهمیت تولید محتوا پی بردیم باید ببینیم به چه لوازم و تجهیزاتی برای تولید محتوای ارزشمند نیاز داریم.
در ادامه در خصوص تجهیزات تولید محتوا، لوازم تولید محتوای عکس و لوازم ساخت محتوای ویدئویی، بیشتر توضیح می دهم.

 


بیشتر بخوانید : چطور تیزر تبلیغاتی افزایش فروش می آورد؟



ابزارهای محتواسازی
از آماتور تا حرفه ای

ببینیم تجهیزات تولید محتوا یا لوازم ساخت محتوای ویدئویی و عکس چیست؟ در واقع برای ساخت پادشاهی کسب و کارتان به چه تجهیزاتی برای تولید محتوا نیاز دارید؟

 

لوازم ساخت محتوای ویدئو و عکس حرفه ای

اگر به دنبال فروش بهتر و رسیدن به سطح استاندارد فروش و تبلیغ هستید، لازم است به صورت حرفه ای تجهیزات تولید محتوا انتخاب و تهیه نمایید.
البته این موضوع کاملاً بستگی به میزان بودجه شما دارد. در ادامه ابزارهای مختلف تولید محتوا با بودجه های مختلف را بررسی می کنیم.

 

به طور کلی ابزارهای تولید محتوای عکس، ویدئو و پادکست را در چند دسته کلی بررسی می کنیم:

  • دوربین عکاسی با قابلیت فیلمبرداری
  • سه پایه دوربین
  • لوازم و تجهیزات نورپردازی
  • ابزارهای صدابرداری
  • پرده عکاسی و فیلمبرداری
  • نرم افزارهای ادیت و تدوین

 

دوربین، مهمترین ابزار تولید محتوا

دوربین مهمترین بخش از تجهیزات تولید محتوا است. خوشبختانه اکثر دوربین های دیجیتال امروزی امکان عکاسی و فیلمبرداری را دارند.
اگر علاقمندید محتواهای حرفه ای تولید کنید لازم است از دوربین های DSLR استفاده کنید تا بتوانید عکس و ویدئوهای با کیفیت تهیه کنید.

 

این دوربین ها در مدلهای مختلفی موجود هستند که نسبت به کیفیت تصویر و امکاناتشان قیمت های متفاوتی هم دارند.
اما لازم نیست سراغ دوربین های گران قیمت بروید، کافیست دوربینی تهیه کنید که حداقل ۲۰ مگاپیکسل خروجی عکس داشته و ویدئوهایی با کیفیت فول اچ دی تولید کند.

حتی می توانید از دوربین های کامپکت استفاده کنید.
این دوربین ها بعنوان دوربین های دیجیتال خانگی شناخته می شوند اما بعضی مدلهای جدید کامپکت خروجی بسیار با کیفیتی دارند.

 

تجهیزات تولید محتوا

لنز مناسب برای تولید محتوا

دوربین های دی اس ال آر امکان تعویض لنز را دارند که با توجه به نیازتان باید لنز مناسبی هم تهیه کنید. خرید این ابزار هم بستگی به بودجه شما دارد اما سعی کنید لنزی تهیه کنید که امکان زوم داشته باشد و در محدوده فاصله کانونی ۲۴ تا ۱۰۰ میلیمتر باشد.

 

امکان زوم در تولید محتوا کمک می کند کادرهای بسته و باز را به راحتی در ویدئوهای خود داشته باشید.
اغراق آمیز نیست اگر بگوییم ۵۰ درصد کیفیت عکس و ویدئوها منوط به کیفیت لنزها است، پس در خرید این ابزار دقت لازم را داشته باشید.

 

اما اگر امکان خرید دوربین عکاسی و فیلمبرداری راه ندارید نگران نباشید.
با استفاده از دوربین گوشی هوشمندتان هم می توانید محتواهای خوبی تهیه کنید.
البته این موضوع منوط به کیفیت دوربین گوشی شما هست. اکثر گوشی های هوشمند امروزی دوربین های با کیفیتی برای عکاسی و فیلمبرداری دارند که می توانید از آنها برای تولید محتواهای خود استفاده کنید.

 

سه پایه ابزاری مهم برای افزایش کیفیت عکس و ویدئو

سه پایه دوربین یکی دیگر از تجهیزات تولید محتوا است که تاثیر زیادی در کیفیت عکس و ویدئوها دارد.
این ابزار کمک می کند دوربین را ثابت نگه کنید و عکس و ویدئوهای بدون تکان و لرزش دست تهیه کنید. در غیر اینصورت لرزش دستتان کیفیت بدی به عکس یا فیلم خواهد داد و از طرفی نقطه فوکوس مورد نظرتان هم با لرزش و جابجایی تغییر می کند.

چنانچه از گوشی هوشمند استفاده می کنید از یک سه پایه سبک موبایلی و در صورت استفاده از دوربین های عکاسی، به سه پایه ای محکم نیاز خواهید داشت.

 

تجهیزات تولید محتوا

تجهیزات نورپردازی تولید محتوا

یکی دیگر از تجهیزات تولید محتوا لوازم و ابزارهای نورپردازی در فضاهای بسته و کم نور است.
اگر بهترین دوربین را داشته باشید اما نورپردازی نداشته باشد، محتوای شما بی کیفیت خواهد بود.
پس در جریان باشید که تجهیزات این بخش هم نقش مهمی در کیفیت عکس و ویدئوهای شما دارد.

 

بطور معمول برای نورپردازی عکس و ویدئوهای خود به چند ابزار نیاز دارید:

  • حداقل ۲ و حداکثر ۳ منبع نور ثابت
  • سافت باکس
  • سه پایه نور

ابزارهای نور در تولید محتوا

برای نورپردازی صحنه عکس یا ویدئو از ابزارهای مختلفی می توانید استفاده کنید.
فلاش های نور ثابت، پنل های ال ای دی، رینگ لایت و یا حتی لامپهای کم مصرف چندشاخه که هر کدام مزایایی همراه دارند. تعداد منابع نوری بسته به فضای تولید محتوای شما دارد. بهترین حالت استفاده از ۲ منبع نوری که در سمت چپ و راست و بالاتر از سطح سوژه باید قرار دهید. اما اگر قصد دارید حرفه ای تر عمل کنید از یک منبع نور سوم برای نورپردازی پس زمینه عکس یا ویدئو هم استفاده کنید.

 

فلاش نور ثابت

با فلاش های نور ثابت کیفیتی مطلوبی از نور استودیویی را تجربه می کنید و شدت نور آنها قابل تنظیم است.
این ابزارها هم برای عکاسی از محصولات و هم ویدئو بسیار مناسب هستند اما از طرفی قیمت بالایی دارند.

 

پنل های ال ای دی LED

این نوع نور ثابت، برای تولید محتواهای ویدئویی و حتی تیزرهای کوتاه باصطلاح اینستاگرامی استفاده می شود.
پنل های ال ای دی نور نسبتا نرم و کم سایه ای دارند، حرارت کمی تولید می کنند و از نظر مصرف انرژی بسیار به صرفه است.

 

بعضی از این پنل ها قابلیت تنظیم درجه و رنگ نور را دارند و البته قیمت بالاتری هم دارند.
ابعاد کوچکتر این نور حتی می تواند روی دوربین هم قرار بگیرد و از طرفی به دلیل سبک بودن بسیار کاربردی است. پنل های ال ادی نور مناسبی برای تهیه ویدئو و گاها عکاسی دارند و قیمت نسبتا مناسبی نسبت به سایر ابزارهای نورپردازی دارند.

 

رینگ لایت

رینگ لایت ها هم یکی از تجهیزات تولید محتوا معرفی کرد که امکان ضبط ویدئوهای آموزشی را به شما می دهد.
با رینگ لایت می توانید ویدئوهای جذابی از آموزش های تصویری که مجری و گوینده دارید تهیه کنید.
این ابزار مصرف انرژی پایینی دارد و حتی قابلیت تنظیم درجه کلوین (دمای نور) را دارند. به دلیل ابعاد کوچک قابلیت حمل آسانی دارند و کاملاً می توانند پرتابل باشند.

 

سافت باکس

این تجهیزات ابزارهای مهمی در نورپردازی هستند که نور را نرم و کم سایه می کنند.
این نوع مادیفایرها ابزاری کاربردی برای جلوگیری از تابش شدید و پرسایه نور هستند.

سه پایه نور

سه پایه های نور ابزارهایی کاربردی برای ستاپ یا چیدمان دقیق نور صحنه ی شما هستند.
با قرار دادن منابع نوری بروی سه پایه امکان جابجایی، تغییر مکان و ارتفاع زاویه تابش نور را خواهید داشت.
این جابجایی و تغییر زاویه کمک می کند نورها را طوری ستاپ کنید که کمترین سایه در ویدئوهای شما ایجاد شود.

 

تجهیزات تولید محتوا

تجهیزات صدابرداری برای تولید محتوا

دوربین های فیلمبرداری امکان ضبط همزمان صدا با تصویر را دارند اما صداهای محیط را هم ضبط می کنند.
اگر در ویدئوی شما صداهای اضافی محیط شنیده شود محتوای شما حرفه ای نیست.
باید از میکروفون های اکسترنال استفاده کنید تا بین صدای اصلی و صداهای مزاحم تفکیک ایجاد شود.

 

گذشته از ویدئوها میکروفون در تولید نوع دیگری از محتواها که به پادکست معروف هستند کاربرد دارد. پادکست ها فایل های صوتی هستند که اطلاعات کسب و کارها را به مخاطب منتقل می کنند.

 

میکروفون یکی از مهمترین تجهیزات تولید محتوا های حرفه ای است.
سعی کنید با توجه به فضاهایی که قرار هست محتوا تولید کنید میکروفن مناسبی تهیه کنید.

 

میکروفون USB

یک میکروفون اکسترنال است که به کامپیوتر وصل می شود و بیشتر کاربران یوتیوب از آن استفاده می کنند.
به دلیل سادگی استفاده و کیفیت نسبتاً خوب مناسب محتواهای پادکست است.

 

میکروفون شاتگان

این نوع میکروفون با یک روکش ابری و ضدشوک نویز و صداهای اضافه را می گیرد.
بر روی صدای سوژه اصلی تمرکز می کند و یک میکروفون حرفه ای است.
برند Sennheiser بهترین و تخصصی ترین برند تجهیزات صدا می باشد. این نوع میکروفون مناسب تولید محتوا در محیط های باز است.

 

میکروفون یقه ای

این نوع میکروفون کاربردی ترین ابزار ضبط سدا برای تولید محتواها است.
این ابزار شامل یک فرستنده، یک گیرنده و یک میکروفون با امکان نصب بروی یقه ی لباس است.
برند بویا میکروفون های با کیفیتی تولید کرده که نسبت به آپشن ها و کیفیت خروجی قیمت های مختلفی دارند.

 

پرده ها هم یکی از مهمترین تجهیزات تولید محتوا هستند.
برای تهیه عکس و ویدئوهای متمرکز بر سوژه لازم است پس زمینه ساده و خلوتی داشته باشید.
به همین منظور باید از پرده های عکاسی که لوازم تولید محتواهای ویدئویی و البته عکس است استفاده کنید. پرده های عکاسی در رنگهای مختلف تولید شده اند که بسته به نیاز و ایده ی محتواها باید انتخاب و تهیه کنید.

 

تجهیزات تولید محتوا

 

پرده سبز، ابزاری کاربردی برای تولید محتواهای ویدئویی

نوع دیگری از پرده ها به پرده کروماکی یا پرده سبز معروف هستند.
این نوع پرده ها در تولید فیلم های سینمایی، تیزرها و حتی محتواهای ویدئویی کاربرد بسیاری دارند.
با کمک پرده سبز می توانید پس زمینه ویدئوی خود را توسط نرم افزارهای تدوین ویدئو تغییر دهید.

 

برای مثال فرض کنید قرار هست برای محصولات کشاورزی خود در اتاق کاری تان محتوای ویدئویی تهیه کنید.
کافیست پرده سبز را در پس زمینه کادر ویدئوی خود نصب کنید و شروع به ضبط آموزش یا توضیحات خود کنید. سپس ویدئوی تولید شده را توسط نرم افزارهای کامپیوتری و حتی موبایلی ویرایش کنید و عکس یا ویدئوی مزرعه تان را با پرده ی سبز جایگزین کنید.

 

نرم افزارهای ادیت عکس و تدوین ویدئوها

بعد از تهیه محتواهای خود چه عکس باشند و چه ویدئو لازم است مراحل ادیت و تدوین را انجام دهید.
ادیت نرم افزاری کمک می کند نقایص عکسها بر طرف شود و کیفیت بالاتری از عکس را به مخاطب ارائه کنید. نرم افزارهای ویرایش عکس و ویدئو بخشی از تجهیزات تولید محتوا نیستند اما پروسه مهمی در روند تولید محتوا هستند که لازم است با دقت انجام شود.

 


بیشتر بخوانید: اهمیت ادیت عکسهای صنعتی


 

اپلیکیشن های ادیت عکس با موبایل

اگر عکسها را با گوشی تلفن همراه تهیه کرده اید با نرم افزارهای موبایلی هم می توانید ادیت کنید.
اپلیکیشن های موبایلی مختلفی برای ادیت عکسها موجود است که بهترین آنها Snapseed  و photoshop نسخه ی موبایل است.

 

اپلیکیشن های تدوین ویدئو با موبایل

اگر قصد دارید محتواهای ویدئویی شما بهتر دیده شود و تاثیر بیشتری در تبلیغات تان داشته باشد حتما باید مراحل تدوین ویدئو را انجام دهید.
مراحل تدوین ویدئوهای موبایل را توسط نرم افزاهایی مانند Power Director – Viva Video  و Inshot Video می توانید انجام دهید.

 

تجهیزات تولید محتوا

 

نرم افزارهای ادیت عکس با کامپیوتر

اما اگر عکسها را  توسط دوربین عکاسی تهیه کرده اید لازم است از نرم افزارهای کامپیوتری برای ادیت عکسهایتان استفاده کنید. تنظیم رنگ، نور کنتراست و گاهی روتوش از مهمترین موارد قابل اصلاح عکسها است که توسط نرم افزارهایی مثل فتوشاپ و لایتروم می توانید انجام دهید.

 

نرم افزارهای تدوین ویدئو با کامپیوتر

ویدئوهایی که با دوربین فیلمبرداری تهیه کرده اید را با نرم افزار پریمیر می توانید ویرایش کنید.
در مراحل ویرایش و تدوین ویدئوها تغییرات مختلفی را می توان برای بهبود تصاویر انجام داد.
در این پروسه حذف بخش های اضافی، افزودن موسیقی متن، افکت های صوتی، نریشن، اضافه کردن لوگو و تنظیم نور و رنگ را می توانید انجام دهید.

 

امروزه تولید محتوا یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین روشهای برندسازی و رشد فروش کسب و کارها است.
محتواهای بیشتر مساوی است با مشتری بیشتر اما نکته مهم کیفیت محتواها است.
اگر هر روز هم محتوا تولید و منتشر کنید اما حداقل استانداردهای کیفیت را در محتوای خود رعایت نکنید نتیجه ی مثبتی نمی گیرد.

 

کلام آخر

تجهیزات حرفه ای نقش موثری در تولید محتواهای حرفه ای و با کیفیت دارند.
اما اگر تجهیزات گرانقیمت با بودجه ی شما سازگار نیست باید سعی کنید با کمترین امکانات و تجهیزات، بهترین و با کیفیت ترین محتواها را تولید کنید.

 


 

 

شما می توانید مطالب مرتبط دیگری را نیز در اینجا ببنید

ایده پردازی تبلیغات
ایده پردازی تبلیغات-چگونه تبلیغات موفق داشته باشیم؟
طراحی هویت بصری
هویت بصری برند عامل تمایز و موفقیت کسب و کارها
عکاسی تبلیغاتی مد
عکاسی مدلینگ تبلیغاتی | نکات کلیدی برای عکاسان

۴ نظر در “ تجهیزات تولید محتوا – معرفی لوازم ساخت محتوا”

  1. توسط امیررضا گفته است :پاسخ
    ۱۴۰۰-۱۲-۰۴ در۱:۰۹ ق٫ظ

    ممنون بابت مطالب خوبتون

    1. توسط علیرضا رستگار گفته است :پاسخ
      ۱۴۰۰-۱۲-۱۰ در۱:۴۷ ب٫ظ

      درود بر شما، خوشحالم مطالب براتون مفید بودن

  2. توسط محمد گفته است :پاسخ
    ۱۴۰۱-۰۹-۰۲ در۴:۰۱ ب٫ظ

    عالی بود سپاس فراوان

    1. توسط علیرضا رستگار گفته است :پاسخ
      ۱۴۰۱-۱۰-۱۶ در۶:۴۲ ب٫ظ

      درود، خوشحالم براتون مفید بود

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین نوشته ها

  • مدیریت رنگ در عکاسی استودیو مانی

    مدیریت رنگ در عکاسی – اهمیت کالیبراسیون مانیتور عکاسان

    مدیریت رنگ در عکاسی چیست و چرا برای عکاسان ترس ...
  • لحظه قطعی در عکاسی

    لحظه قطعی در عکاسی – چطور عکسهای لحظه قطعی بگیریم؟

    لحظه قطعی در عکاسی ثبت سوژه در حالت و موقعیتی خ...
  • روانشناسی رنگ در تبلیغات و بازاریابی

    روانشناسی رنگها در تبلیغات و بازاریابی کسب و کارها

    روانشناسی رنگها در تبلیغات و طراحی های بصری تبل...
  • تبلیغات پارتیزانی- بازاریابی چریکی

    تبلیغات پارتیزانی – تاثیرات بازاریابی پارتیزانی بروی فروش و برندسازی

    تبلیغات پارتیزانی یکی از شیوه های تبلیغ برندها ...
  • فتومونتاژ در عکاسی تبلیغاتی

    فتومونتاژ در عکاسی – نقش عکسهای سورئال در عکاسی تبلیغاتی

    .فتومونتاژ تکنیک یا شیوه ای برای ترکیب عکسهای م...

فهرست ها :

  • خدمات
  • عکاسی صنعتی
  • وبلاگ
  • ویدئو و تیزر
  • درباره ما
  • طراحی و چاپ
  • تماس با ما
  • روال کار
  • مشتریان
  • عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
  • طراحی هویت بصری برند
  • تعرفه عکاسی

ثبت نام در خبرنامه :

جهت اطلاع از مقالات جدید ایمیل خود را ثبت کنید

ارتباط با ما :

94 86 284 - 0912
60 18 96 88 - 021
ایمیل: studiomani91@gmail.com

آدرس :
تهران - فاطمی

social sharing
  • شبکه های اجتماعی
استودیو مانی

Copyright © Studio mani 2008-2019
Powered By Studiomani.ir

بالا