برای تولید محتوای به تجهیزات مختلفی نیاز دارید تا بتوانید محتواهایی حرفه ای و اعتمادساز برای مخاطبان خود تولید کنید. انواع وسایل تولید محتوا برای خرید اصولی این لوازم معرفی شده تا بتوانید آنچه را که نیاز دارید تهیه کنید.
محتوا پادشاه است، این جمله ای کوتاه اما بسیار مهم از بیل گیتس خطاب به کسب و کارها است. موسس، مالک و کارآفرین برتر دنیا که از سالها پیش به اهمیت محتواسازی برای دستیابی به برندسازی و فروش بیشتر پی برده است.
گاهی هم لازم است مخاطب از طریق یک ویدئوی جذاب با مزایای محصول شما آشنا و ترغیب به خرید شود. حالا که به اهمیت تولید محتوا پی بردیم باید ببینیم به چه لوازم و تجهیزاتی برای تولید محتوای ارزشمند نیاز داریم. در ادامه در خصوص تجهیزات تولید محتوا، لوازم تولید محتوای عکس و لوازم ساخت محتوای ویدئویی، بیشتر توضیح می دهم.
بیشتر بخوانید : چطور تیزر تبلیغاتی افزایش فروش می آورد؟
ابزارهای محتواسازی از آماتور تا حرفه ای
تجهیزات تولید محتوا یا لوازم ساخت محتوای ویدئویی و عکس چیست؟ در واقع برای ساخت پادشاهی کسب و کارتان به چه تجهیزاتی برای تولید محتوا نیاز دارید؟
لوازم ساخت محتوای ویدئو و عکس حرفه ای
اگر به دنبال فروش بهتر و رسیدن به سطح استاندارد فروش و تبلیغ هستید، لازم است به صورت حرفه ای تجهیزات تولید محتوا انتخاب و تهیه نمایید. البته این موضوع کاملاً بستگی به میزان بودجه شما دارد. در ادامه ابزارهای مختلف تولید محتوا با بودجه های مختلف را بررسی می کنیم.
بیشتر بخوانید: چطور آتلیه عکس خانگی راه اندازی کنیم؟
تجهیزات تولید محتوا بهمراه لیستی از بهترین گزینه ها:
- دوربین و لنز عکاسی با قابلیت فیلمبرداری
- مموری مناسب برای تصویربرداری یا عکاسی
- سه پایه دوربین یا مونوپاد تلفن همراه
- گیمبال یا لرزشگیر دوربین
- لوازم نورپردازی شامل رینگ لایت، نور ثابت و سافت باکس
- میکروفن برای تولید محتوا صوتی
- پرده سبز فیلمبرداری و پرده عکاسی
- تله پرامپتر یا اتوکیو
- لب تاپ یا سیستم کامپیوتری
- نرم افزارهای ادیت و تدوین
دوربین، مهمترین ابزار تولید محتوا
دوربین مهمترین بخش از تجهیزات تولید محتوا است. خوشبختانه اکثر دوربین های دیجیتال امروزی امکان عکاسی و فیلمبرداری را دارند. اگر علاقمندید محتواهای حرفه ای تولید کنید بهتر است از دوربین های بدون آینه نسل جدید استفاده کنید تا بتوانید عکس و ویدئوهای با کیفیت تهیه کنید.
بیشتر بخوانید : محتوای ویدیویی – نکات مهم برای تولید ویدیوهای اینستاگرامی
این دوربین ها در مدلها و برندهای مختلفی موجود هستند که نسبت به کیفیت تصویر و امکاناتشان قیمت های متفاوتی هم دارند. اما لازم نیست سراغ دوربین های گران قیمت بروید، کافیست دوربینی تهیه کنید که حداقل ۲۰ مگاپیکسل خروجی عکس داشته و ویدئوهایی با کیفیت فول اچ دی تولید کند. هر چند این حداقل امکانات دوربین های بدون آینه جدید است.
تعدادی از دوربین های مناسب برای تولید محتوا:
- سونی A6400 یا A6700
- دوربین سونی A7C
- سونی ZV-1
- دوربین کانن EOS M50 Mark II
- دوربین فوجیفیلم X-S10
- کانن PowerShot G7 X Mark III
حتی می توانید از دوربین های کامپکت مثل آخرین گزینه معرفی شده استفاده کنید. این دوربین ها بعنوان دوربین های دیجیتال خانگی شناخته می شوند اما بعضی مدلهای جدید کامپکت خروجی بسیار با کیفیتی دارند.
اگر از تلفن های هوشمند جدید آیفون، سامسونگ و یا برندهای شیائومی که از کیفیت عکس و فیلم بالایی برخوردارند استفاده می کنید نیازی به خرید دوربین ندارید. کیفیت عکس و ویدیوی این گوشی ها آنقدر بالا هست که نیاز شما را برای تولید عکس و ویدیو را تامین کند. کافیست عکسهای خود را بروی سه پایه موبایل و ویدیو های متحرک را با استفاده از لرزشگیر ضبط کنید.
بیشتر بخوانید : تجهیزات ساخت ویدیو – اهمیت و تاثیر تجهیزات در کیفیت ویدیوها
لنز مناسب برای تولید محتوا
دوربین های بدون آینه امکان تعویض لنز را دارند که با توجه به نیازتان باید لنز مناسبی هم تهیه کنید. خرید این ابزار هم بستگی به بودجه شما دارد اما بهتر است لنزی تهیه کنید که امکان زوم داشته و محدوده فاصله کانونی ۲۴ تا ۷۰ میلیمتر را پوشش دهد
امکان زوم در تولید محتوا کمک می کند کادرهای بسته و باز را به راحتی در ویدئوهای خود داشته باشید. اغراق آمیز نیست اگر بگوییم ۵۰ درصد کیفیت عکس و ویدئوها مربوط به کیفیت لنزها است، پس در خرید این ابزار دقت لازم را داشته باشید.
اما اگر امکان خرید دوربین عکاسی و فیلمبرداری راه ندارید نگران نباشید.همانطور که قبلا گفتم با استفاده از دوربین گوشی هوشمند هم می توانید محتواهای خوبی تهیه کنید.این موضوع منوط به کیفیت دوربین گوشی شما هست. اکثر گوشی های هوشمند امروزی دوربین های با کیفیتی برای عکاسی و فیلمبرداری دارند که می توانید از آنها برای تولید محتواهای خود استفاده کنید.
مموری برای ذخیره عکس و ویدیو
کارت حافظه هم بعد از تهیه دوربین و لنز یکی از ابزارهای مهم برای ذخیره سازی محتواهای تولید شده توسط دوربین هستند. در تهیه این ابزارها باید دقت لازم را داشته باشید تا متناسب با نیاز خود هزینه کنید. اگر محتواهای شما صرفا عکس هستند به مموری های گران قیمت نیاز ندارید، اما کارت حافظه شما باید فضای مناسب و کیفیت لازم را داشته باشد. اما اگر علاوه بر عکس، ویدئو هم تهیه می کنید باید هزینه بیشتری کنید و از مموری های با سرعت بالا که امکان ذخیره ویدئو با کیفیت 4K را دارند استفاده کنید. گذشته از این موارد حتما کارت حافظه خود را از برندهای شناخته شده تهیه کنید و به گارانتی آن توجه کنید.
سه پایه ابزاری برای افزایش کیفیت عکس و ویدئو
سه پایه دوربین یکی دیگر از تجهیزات تولید محتوا است که تاثیر زیادی در کیفیت عکس و ویدئوها دارد.این ابزار کمک می کند دوربین را ثابت نگه کنید و عکس و ویدئوهای بدون تکان و لرزش دست تهیه کنید. در غیر اینصورت لرزش دستتان باعث افت وضوح تصویر شده و نمی توانید عکس و ویدیوهای با کیفیت تهیه کنید.
اگر از گوشی هوشمند استفاده می کنید از یک سه پایه سبک موبایلی و در صورت استفاده از دوربین های عکاسی، به سه پایه ای محکم نیاز خواهید داشت.
گیمبال یا لرزشگیر فیلمبرداری
اگر برای محتوای کسب و کار خود ویدیو های متحرک می گیرید باید از یک گیمبال برای جلوگیری از لرزش تصویر استفاده کنید. حالا ببینیم گیمبال چیست؟ گیمبال ها در حقیقت نوعی نگهدارنده دوربین فیلمبرداری یا گوشی تلفن همراه هستند که با استفاده از مکانیزمی شبیه به ژیروسکوپ عمل کرده و از حرکت های اضافی دوربین هنگام تصویربرداری جلوگیری می کنند. این نوع لرزشگیرها کمک می کنند تصاویر حرکتی نرم و حرفه ای تهیه کنید، ویدئوهایی مشابه تصاویر سینمایی هیچگونه لرزش دستی در فیلمبرداری دیده نمی شود.
خوب بی شک این ابزار برای کسب و کارهایی مناسب است که به ویدئوهای در حال حرکت نیاز دارند. برای مثال اگر شما طراح دکوراسیون داخلی باشید باید برای نشان دادن تمام بخش های یک واحد دیزاین شده تصاویر در حال حرکت بگیرید تا تمام زوایا و بخش های داخلی ساختمان را به خوبی نشان دهید. حتی اگر با گوشی موبایل تصویربرداری می کنید ویدئوی شما لرزش دست و گام های راه رفتن را نشان می دهد و این برای یک محتوای حرفه ای جذاب نیست. با کمک گیمبالهای دوربین و یا موبایل امکان تهیه محتواهای ویدئویی حرفه ای تر را خواهید داشت.
بیشتر بخوانید : مانیتور عکاسی حرفه ای – برترین مانیتورها برای ویرایش عکس
تجهیزات نورپردازی تولید محتوا
یکی دیگر از تجهیزات تولید محتوا لوازم و ابزارهای نورپردازی در فضاهای بسته و کم نور است. اگر بهترین دوربین و لنز را در اختیار داشته باشید اما محیط تولید محتوای شما نور کافی نداشته باشد، محتوای شما بی کیفیت خواهد بود. پس در جریان باشید که تجهیزات این بخش هم نقش مهمی در کیفیت عکس و ویدئوهای شما دارد.
بطور معمول برای نورپردازی عکس و ویدئوهای خود به چند ابزار نیاز دارید:
- حداقل ۲ و حداکثر ۳ منبع نور ثابت
- سافت باکس یا دیفیوزر
- ابزارهای کنترل و بازتاب نور
- سه پایه نور
ابزارهای نور برای ساخت محتوا
برای نورپردازی صحنه عکس یا ویدئو از ابزارهای مختلفی می توانید استفاده کنید. فلاش های عکاسی و نور ثابت، پنل های ال ای دی، رینگ لایت و یا حتی لامپهای کم مصرف چندشاخه که هر کدام مزایا و معایبی به همراه دارند. تعداد منابع نوری بسته به فضای تولید محتوای شما دارد. بهترین حالت استفاده از ۲ منبع نوری که در سمت چپ و راست و بالاتر از سطح سوژه باید قرار دهید. اما اگر قصد دارید حرفه ای تر عمل کنید از یک منبع نور سوم برای نورپردازی پس زمینه عکس یا ویدئو هم استفاده کنید.
بیشتر بخوانید : فلاش عکاسی – راهنمای انتخاب و خرید فلاش های عکاسی
با اینکه انتخاب های شما برای استفاده از ابزارهای نورپردازی گسترده است اما باید بدانید کیفیت خود نورها هم در کیفیت ویدیو و عکسها تاثیرگذار است. نور پروژکتور و ال ای دی های معمولی تاثیر منفی بروی رنگ عکس و ویدیوی شما می گذارد. اما استفاده از نورهای استاندارد کیفیت رنگ را تغییر نداده و مراحل ادیت و ویرایش عکس و ویدیوها را سخت و پیچیده نمی کند.
ویدیو لایت ها
با کمک نورها ثابت که به ویدئولایت معروفند، کیفیتی مطلوبی از نور استودیویی را تجربه می کنید. این نورها شبیه نورهای سینمایی اما در مقیاس کوچکتر با شدت نور و کلوین متغیر هستند. این ابزارها هم برای عکاسی از محصولات و هم ویدئو بسیار مناسب هستند اما از طرفی قیمت بالایی دارند. برندهای مختلفی از ویدئولایت ها در بازار ایران موجود است که یکی از بهترین ها برند نانلایت است. تنوع محصولات نانلایت بسیار زیاد است و با بودجه های مختلف می توان این ابزارها را تهیه کرد.
باتوم لایت ها
این ابزارهای نورپردازی هم نوع دیگری از لوازم برای روشن کردن فضای عکسها و ویدئوها هستند. باتوم لایت ها نور خطی تولید می کنند و برای روشن کردن اطراف سوژه به شکل خطی بسیار پرکاربرد هستند. از باتوم لایتها بعنوان نورهای جانبی، پرکننده سایه و پس زمینه ویدئو استفاده می شود. مدل های جدید این ابزارها امکاناتی مثل کلوین و شدت نور متغیر و همچنین نورهای رنگی را در اختیار شما قرار می دهند.
پنل های ال ای دی LED
این نوع نور ثابت، برای تولید محتواهای ویدئویی و حتی تیزرهای کوتاه باصطلاح اینستاگرامی استفاده می شود. پنل های ال ای دی نور نسبتا نرم و کم سایه ای دارند، حرارت کمی تولید می کنند و از نظر مصرف انرژی بسیار به صرفه است.
بعضی از این پنل ها قابلیت تنظیم درجه و رنگ نور را دارند و البته قیمت بالاتری هم دارند.
ابعاد کوچکتر این نور حتی می تواند روی دوربین هم قرار بگیرد و از طرفی به دلیل سبک بودن بسیار کاربردی است. پنل های ال ادی نور مناسبی برای تهیه ویدئو و گاها عکاسی دارند و قیمت نسبتا مناسبی نسبت به سایر ابزارهای نورپردازی دارند.
رینگ لایت
رینگ لایت ها هم یکی از تجهیزات تولید محتوا معرفی کرد که امکان ضبط ویدئوهای آموزشی را به شما می دهد. با رینگ لایت می توانید ویدئوهای جذابی از آموزش های تصویری که مجری و گوینده دارید تهیه کنید. این ابزار مصرف انرژی پایینی دارد و حتی قابلیت تنظیم درجه کلوین (دمای نور) را دارند. به دلیل ابعاد کوچک قابلیت حمل آسانی دارند و کاملاً می توانند پرتابل باشند.
بیشتر بخوانید : عکاسی از محصولات برای دیجیکالا و آمازون – عکاسی زمینه سفید
سافت باکس
این تجهیزات ابزارهای مهمی در نورپردازی هستند که نور را نرم و کم سایه می کنند. این نوع مادیفایرها ابزاری کاربردی برای جلوگیری از تابش شدید و پرسایه نور هستند. سافت باکس ها در انواع مختلفی تولید شده اند که هر کدام شکل ظاهری متفاوت اما کارایی یکسانی به لحاظ تبدیل نور شدید به نور نرم را دارند. سافت باکس ساده، اکتاباکس، پارابولیک، لایت بالن، میکوباکس و غیره از جمله ابزارهای ایجاد نور نرم و لطیف در عکسها و ویدئوها هستند.
سه پایه نور
سه پایه های نور ابزارهایی کاربردی برای ستاپ یا چیدمان دقیق نور صحنه ی شما هستند. با قرار دادن منابع نوری بروی سه پایه امکان جابجایی، تغییر مکان و ارتفاع زاویه تابش نور را خواهید داشت. این جابجایی و تغییر زاویه کمک می کند نورها را طوری ستاپ کنید که کمترین سایه در ویدئوهای شما ایجاد شود.
تجهیزات صدابرداری برای تولید محتوا
دوربین های فیلمبرداری امکان ضبط همزمان صدا با تصویر را دارند اما صداهای محیط را هم ضبط می کنند. ایجاد یک اتاق بی صدا و آکوستیک هم برای همه افراد و مشاغل ممکن نیست و هزینه زیادی در بر دارد. اگر در ویدئوی شما صداهای اضافی محیط شنیده شود محتوای شما حرفه ای نیست. باید از میکروفون های اکسترنال استفاده کنید تا بین صدای اصلی و صداهای مزاحم تفکیک ایجاد شود.
گذشته از ویدئوها میکروفون در تولید نوع دیگری از محتواها که به پادکست معروف هستند کاربرد دارد. پادکست ها فایل های صوتی هستند که اطلاعات کسب و کارها را به مخاطب منتقل می کنند.
میکروفون یکی از مهمترین تجهیزات تولید محتوا های حرفه ای است.
سعی کنید با توجه به فضاهایی که قرار هست محتوا تولید کنید میکروفن مناسبی تهیه کنید. اگر می خواهید صدای شما در ویدیو بسیار با کیفیت و بدون نویز باشد، پیشنهاد من استفاده از میکروفن های برند Rode و انتخاب بعدی Boya هست.
میکروفن های یقه ای بهترین نوع برای ضبط همزمان صدای شما و ویدیو است. اما گاهی اوقات هم بنا به شرایط لازم است از میکروفن های رومیزی استفاده کنید. باید قبل از تهیه میکروفن مزایا و معایب و کاربرد میکروفن ها را در نظر گرفته تا بهترین گزینه را خریداری کنید.
میکروفون USB
یک میکروفون اکسترنال است که به کامپیوتر وصل می شود و بیشتر کاربران یوتیوب از آن استفاده می کنند. به دلیل سادگی استفاده و کیفیت نسبتاً خوب مناسب محتواهای پادکست است.
میکروفون شاتگان
این نوع میکروفون با یک روکش ابری و ضدشوک نویز و صداهای اضافه را می گیرد. بر روی صدای سوژه اصلی تمرکز می کند و یک میکروفون حرفه ای است. برند Sennheiser بهترین و تخصصی ترین برند تجهیزات صدا می باشد. این نوع میکروفون مناسب تولید محتوا در محیط های باز است.
میکروفون یقه ای
این نوع میکروفون کاربردی ترین ابزار ضبط سدا برای تولید محتواها است. این ابزار شامل یک فرستنده، یک گیرنده و یک میکروفون با امکان نصب بروی یقه ی لباس است. برند بویا میکروفون های با کیفیتی تولید کرده که نسبت به آپشن ها و کیفیت خروجی قیمت های مختلفی دارند.
پرده عکاسی و ضبط ویدیو
پرده ها هم یکی از مهمترین تجهیزات تولید محتوا هستند. برای تهیه عکس و ویدئوهای متمرکز بر سوژه لازم است پس زمینه ساده و خلوتی داشته باشید. به همین منظور باید از پرده های عکاسی که لوازم تولید محتواهای ویدئویی و البته عکس است استفاده کنید. پرده های عکاسی در رنگهای مختلف تولید شده اند که بسته به نیاز و ایده ی محتواها باید انتخاب و تهیه کنید.
پرده سبز، ابزاری کاربردی برای تولید محتواهای ویدئویی
نوع دیگری از پرده ها به پرده کروماکی یا پرده سبز معروف هستند. این نوع پرده ها در تولید فیلم های سینمایی، تیزرها و حتی محتواهای ویدئویی کاربرد بسیاری دارند. با کمک پرده سبز می توانید پس زمینه ویدئوی خود را توسط نرم افزارهای تدوین ویدئو تغییر دهید.
برای مثال فرض کنید قرار هست برای محصولات کشاورزی خود در اتاق کاری تان محتوای ویدئویی تهیه کنید. کافیست پرده سبز را در پس زمینه کادر ویدئوی خود نصب کنید و شروع به ضبط آموزش یا توضیحات خود کنید. سپس ویدئوی تولید شده را توسط نرم افزارهای کامپیوتری و حتی موبایلی ویرایش کنید و عکس یا ویدئوی مزرعه تان را با پرده ی سبز جایگزین کنید.
تله پرامپتر (tele prompter)
اتوکیو یا تله پرامپتر ابزاری حرفه ای برای نمایش محتوای متنی به مجریان تلویزیونی یا ویدئوبلاگرها است. این ابزار کمک می کند محتوای متنی را بدون وقفه و تپق در مقابل دوربین ضبط کنند. اگر بخواهید یک ویدیوی طولانی ضبط کنید بی شک بخشی از مطالب را فراموش می کنید و نمی توانید بدون توقف و تمرکز کافی اطلاعات مورد نظرتان را بازگو کنید. تله پرامپتر کمک می کند محتوای متنی خود را بروی یک نمایشگر با وضوح و خوانایی کامل نمایش دهید.
این ابزار ردیف های متن شما را به حالت اسکرول آهسته نمایش می دهد تا بتوانید با تمرکز کامل محتوای متنی خودر را در مقابل دوربین بیان کنید. نکته مثبت این دستگاه استفاده از یک ریموت کنترل است که به شما اجازه می دهد متن را با سرعت بیشتر یا کمتری نمایش دهید یا امکان دیدن مطالب رد شده را مجدد داشته باشید.
نرم افزارهای ادیت عکس و تدوین ویدئوها
بعد از تهیه محتواهای خود چه عکس باشند و چه ویدئو لازم است مراحل ادیت و تدوین را انجام دهید. ادیت نرم افزاری کمک می کند نقایص عکسها بر طرف شود و کیفیت بالاتری از عکس را به مخاطب ارائه کنید. نرم افزارهای ویرایش عکس و ویدئو بخشی از تجهیزات تولید محتوا نیستند اما پروسه مهمی در روند تولید محتوا هستند که لازم است با دقت انجام شود.
بیشتر بخوانید: اهمیت ادیت عکسهای صنعتی
اپلیکیشن های ادیت عکس با موبایل
اگر عکسها را با گوشی تلفن همراه تهیه کرده اید با نرم افزارهای موبایلی هم می توانید ادیت کنید. اپلیکیشن های موبایلی مختلفی برای ادیت عکسها موجود است که بهترین آنها Snapseed و photoshop نسخه ی موبایل است.
اپلیکیشن های تدوین ویدئو با موبایل
اگر قصد دارید محتواهای ویدئویی شما بهتر دیده شود و تاثیر بیشتری در تبلیغات تان داشته باشد حتما باید مراحل تدوین ویدئو را انجام دهید. مراحل تدوین ویدئوهای موبایل را توسط نرم افزاهایی مانند Power Director – Viva Video و Inshot Video می توانید انجام دهید.
نرم افزارهای ادیت عکس با کامپیوتر
اما اگر عکسها را توسط دوربین عکاسی تهیه کرده اید لازم است از نرم افزارهای کامپیوتری برای ادیت عکسهایتان استفاده کنید. تنظیم رنگ، نور کنتراست و گاهی روتوش از مهمترین موارد قابل اصلاح عکسها است که توسط نرم افزارهایی مثل فتوشاپ و لایتروم می توانید انجام دهید.
بیشتر بخوانید : ابزارهای تولید محتوا – بهترین سایت و اپلیکشن های محتواسازی
نرم افزارهای تدوین ویدئو با کامپیوتر
ویدئوهایی که با دوربین فیلمبرداری تهیه کرده اید را با نرم افزار پریمیر می توانید ویرایش کنید. در مراحل ویرایش و تدوین ویدئوها تغییرات مختلفی را می توان برای بهبود تصاویر انجام داد. در این پروسه حذف بخش های اضافی، افزودن موسیقی متن، افکت های صوتی، نریشن، اضافه کردن لوگو و تنظیم نور و رنگ را می توانید انجام دهید.
بیشتر بخوانید : تدوین ویدیو و اهمیت آن در بازاریابی ویدیویی کسب و کارها
اهمیت استفاده از تجهیزات تولید محتوا
امروزه برای کسب و کارهای موفق ثابت شده که تولید محتوا از نوع با کیفیت می تواند فروش را دگرگون کند.
با استفاده از محتوای با کیفیت می توان در عرصه فروش و بازاریابی پادشاهی کرد و از تمام رقبای خود در این زمینه برتر بود. برای اثبات این موضوع با کمی تحقیق و بررسی صفحات اجتماعی و وب سایت برندهای موفق متوجه می شوید مدام در حال تولید محتواهای مختلف هستند که تعامل با مخاطب را شکل می دهد. ساخت این نوع محتواها که به شکل عکس یا ویدیو است نیاز به تجهیزات تولید محتوا خواهد داشت که در ادامه این مطلب از استودیو مانی به آن می پردازیم.
بیشتر بخوانید : محتوای باکیفیت چه تاثیری در بازاریابی و فروش دارد؟
چرا به تولید محتوا نیاز داریم؟
با ظهور بازاریابی دیجیتال برای تعامل با مخاطب خود ناگزیر هستید که محتوای ویدئویی، پادکست و عکسهای حرفه ای تولید کنید. حتما شنیده اید که: «یک تصویر بهتر از هزار کلمه است.» این شاید بهترین دلیل تولید محتوای عکس و ویدئو برای کسب و کارتان باشد. در واقع عکسها و ویدئو ها بخشی از هویت بصری برند شما هستند که موفقیت را برایتان به ارمغان می آورند.
بیشتر بخوانید: هویت بصری برند عامل تمایز و موفقیت کسب و کارها
بی شک خواندن ساعت ها متن درباره یک نوشیدنی شما را ترغیب به نوشیدن آن نمی کند. شما وسط چله تابستان با دیدن یک تصویر جذاب از نوشیدنی سرد تگری که روی شیشه اش بخار کرده و قطرات آب روی آن است چه کار می کنید؟ وسوسه خرید و نوشیدن آن نمی شوید؟
امروزه تولید محتوا یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین روشهای برندسازی و رشد فروش کسب و کارها است. محتواهای بیشتر مساوی است با مشتری بیشتر اما نکته مهم کیفیت محتواها است. اگر هر روز هم محتوا تولید و منتشر کنید اما حداقل استانداردهای کیفیت را در محتوای خود رعایت نکنید نتیجه ی مثبتی نمی گیرد.
کلام آخر
تجهیزات حرفه ای نقش موثری در تولید محتواهای حرفه ای و با کیفیت دارند. اما اگر تجهیزات گرانقیمت با بودجه ی شما سازگار نیست باید سعی کنید با کمترین امکانات و تجهیزات، بهترین و با کیفیت ترین محتواها را تولید کنید.
ممنون بابت مطالب خوبتون
درود بر شما، خوشحالم مطالب براتون مفید بودن
عالی بود سپاس فراوان
درود، خوشحالم براتون مفید بود
بسیار مطلب کاملی بود و میتونه برای کسانی ک قصد تولید محتوا حرفه ای دارن مشاور کالا خوبی باشه. 🙏
ممنون از ثبت نظرتون. موفق باشید
بسیار عالی بود، تشکر
ممنون از توجه شما