SIGN IN YOUR ACCOUNT TO HAVE ACCESS TO DIFFERENT FEATURES

FORGOT YOUR PASSWORD?

FORGOT YOUR DETAILS?

AAH, WAIT, I REMEMBER NOW!
عکاسی صنعتی و تبلیغات مانی 94 86 284 - 0912
  • LOGIN

استودیو مانی

استودیو مانی

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی طراحی برندینگ

94 86 284 0912
Email: studiomani91@gmail.com

استودیو مانی
60 18 96 88 - 021

  • صفحه اصلی
  • خدمات ما
    • عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
    • تیزرهای تبلیغاتی و صنعتی
    • طراحی هویت بصری برند (Visual identity design)
    • طراحی و چاپ
  • نمونه کارها
  • تعرفه عکاسی
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
عکاسی از بسته‌بندی محصولات
علیرضا رستگار
جمعه, 16 اردیبهشت 1401 / Published in عکاسی تبلیغاتی

عکاسی از بسته‌بندی محصولات – نکات مهم در عکاسی حرفه ای

عکاسی از بسته‌بندی محصولات امروزه یکی از ابزارهای مهم برای بازاریابی و فروش آنلاین شناخته شده است.  اکثر اوقات طراحی بسته بندی ها و همچنین نحوه نمایش آنها در عکسها تعیین کننده میزان فروش کسب و کارها خواهد بود.

پیشرفت‌های چشمگیر در صنعت بسته‌بندی باعث شده است که کارفرمایان و تولید‌کنندگان نگاه ویژه‌تری به این مسأله داشته باشند. از طرف دیگر اهمیت بسته‌بندی برای مصرف‌کننده نیز سبب می‌شود تا عکاسی از بسته‌بندی محصول به امری کاملاً حرفه‌ای و تخصصی تبدیل شود. معمولاً عکاسی از بسته‌بندی محصولات برای به رخ کشیدن اعتبار، خلاقیت و کیفیت بسته‌بندی‌ و محصولات انجام می‌گیرد. در این مقاله به نکات مهم عکاسی از بسته‌بندی محصولات خواهم پرداخت.

 

عکاسی از بسته‌بندی محصولات

 

اهمیت عکاسی از بسته‌بندی محصولات در تبلیغات

نمایش واقعیات در عکاسی بسته‌بندی محصولات بسیار مهم است که علاوه بر برندسازی باعث ایجاد حس اعتماد در خریدار نیز می شود. عکاسی از بسته بندی محصولات در کنار خود محصول کمک می کند عکسهای اختصاصی برند خود را داشته باشید تا رقبا نتوانند از عکسهای شما استفاده کنند.

 

فرض کنید یک برند خشکبار عکسهای تبلیغاتی از محصولات خود بدون استفاده از بسته بندی تهیه کند. بی شک صدها تولید کننده ی دیگر هم این محصولات را به بازار عرضه می کنند و می توانند براحتی از عکسهای شما استفاده کنند. اما با قرار دادن بسته بندی در کنار محصولات اجازه سوء استفاده از رقبا را می گیرید.

 

بسته‌بندی محصولات نقش ویژه‌ای در اعتمادسازی مخاطب دارد. به همین دلیل امروزه رقابت میان برند‌ها بر اساس انتخاب نوع طراحی، جنس و کیفیت بسته‌بندی ها بوجود آمده است. هرچه به طراحی و عکسبرداری حرفه ای بسته بندی ها توجه بیشتری شود، برند مورد نظر در جلب توجه مخاطب موفق‌تر خواهد بود.

 


بیشتر بخوانید: نقش عکسها در بازاریابی، برندسازی و فروش کسب و کارها


نقش عکس بسته بندی ها در بازاریابی

محصولات مشابه در رقابت با یکدیگر در ویترین فروشگاه های آنلاین، از نظر کیفیت بسته‌بندی مورد مقایسه قرار می‌گیرند. در واقع این ظاهر و بسته‌بندی محصولات است که باعث می‌شود یک محصول مورد توجه مخاطب قرار گیرد. بنابراین باید گفت که در دنیای امروز بسته‌بندی محصول بخش مهمی از بازاریابی و رقابت را به خود اختصاص می‌دهد. همین موضوع در تهیه عکسهای بسته بندی محصولات هم صادق است. هر چه طراحی بسته بندی ها خلاقانه و شیک تر باشد و همچنین عکسهای جذابتر و حرفه ای تری تهیه شود به همان میزان در فروش آنلاین این محصولات تاثیرگذار خواهد بود.

 

عکس‌ها حاوی هزاران پیام برای بیننده هستند. شما می‌توانید با کمک عکاسی حرفه ای کیفیت بسته بندی که نشان از کیفیت خود محصول هست را نمایش دهید. عکاسی از بسته‌بندی محصولات می‌تواند نقش مؤثری در ایجاد رغبت و تمایل در مخاطب ایجاد کرده و مستقیماً روی احساسات او در مورد انتخاب و خرید یک محصول تأثیر بگذارد. در واقع باید گفت که عکاسی صنعتی و تبلیغاتی از بسته‌بندی محصولات یک راه آسان، جذاب و ساده برای جلب نظر مخاطب به سوی محصول مورد نظر است.

 

عکاسی از بسته‌بندی محصولات

 


بیشتر بخوانید: طراحی بسته ‌بندی و تاثیر آن در فروش محصولات


عکاسی بسته‌بندی محصولات با چه اهدافی انجام می‌شود؟

عکس‌برداری از بسته‌بندی محصولات با هدف اصلی بازاریابی و ترغیب به خرید انجام می‌گیرد. نمایش سبک طراحی اختصاصی، کیفیت متریال و چاپ از جمله موارد تاثیرگذار در فروش محصولات است. عکاسی از بسته بندی باید به گونه ای انجام شود که لوگوی برند به وضوح نمایان باشد. این موضوع خارج از بحث بازاریابی کمک به برندسازی در فضای مجازی و وب می کند.

 

امروزه دستگاه‌های بسته‌بندی و ماشین آلات و تجهیزات فعال در این زمینه پیشرفت فراوانی داشته‌اند. به همین دلیل است که بسته‌بندی محصولات یکی از مهمترین فاکتور‌های رقابت در میان فعالان عرصه تولید است. ضمن این که توقع سطح عمومی جامعه نیز نسبت به چنین مقوله‌ای بالاتر رفته و بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

تولید‌کننده برای جلب نظر مصرف‌کننده تلاش می‌کند تمام اصول حرفه ای تولید بسته بندی را رعایت کند. این موضوع کمک می کند محصول هم در شلف فروشگاه و هم در عکسهای فروش آنلاین متمایز از رقبا دیده شود. عکاسی از بسته‌بندی محصولات کاربردهای متعددی در تبلیغات و بازاریابی دارد. استفاده از عکسهای بسته بندی محصولات در فروشگاه های آنلاین و تبلیغات شبکه های اجتماعی بخشی از این کاربردها است. برای طراحی کاتالوگ، بروشور، پوستر و حتی بیلبوردهای تبلیغاتی هم اکثر اوقات نیاز به عکسهای با کیفیت از بسته بندی محصولات است.

عکاسی از بسته‌بندی محصولات

از بسته‌بندی محصولات با چه شیوه‌هایی عکسبرداری می‌شود؟

عکاسی از بسته‌بندی محصولات عموما به دو صورت انجام می‌گیرد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. پرکاربردترین شیوه عکاسی از بسته‌بندی محصول، عکاسی زمینه سفید است. این عکسها در اکثر رسانه های تبلیغاتی و بازاریابی کاربرد دارند و با هدف معرفی محصول تهیه می شوند. بخش دیگری از عکسهای بسته بندی محصولات مربوط به شیوه تبلیغاتی است. عکسهای تبلیغاتی هم بسیار پرکاربرد هستند و با جذابیت خود باعث ترغیب بیننده به خرید می شوند. در عکسهای تبلیغاتی هم محصول و هم بسته بندی با ایده های مختلف و ایجاد فضاسازی مناسب نمایش داده می شوند.

 

عکاسی زمینه سفید محصولات

تهیه عکس زمینه سفید یکی از پرکاربردترین شیوه های عکاسی از بسته‌بندی محصولات است. عکاسی زمینه سفید شیوه‌ای از عکاسی است که در آن تلاش می‌شود همه توجه و تمرکز مخاطب تنها روی سوژه معطوف شود. زمینه ی خنثی و تک رنگ باعث تمرکز دقیق بیننده بروی محصول باشد. فضای خلوت و مینیمال عکسهای زمینه سفید باعث معرفی سریع محصول و ویژگی های آن می شود.

 

در این شیوه بسته بندی محصول بروی پس زمینه کاملا سفید و ساده قرار گرفته و با نورپردازی بدون سایه عکسبرداری می شود. در عکاسی زمینه سفید توجه و تمرکز عکس بروی جزئیات، رنگ و درج پرسپکتیو صحیح بسته بندی است.

 

عکاسی از بسته‌بندی محصولات

 

عکاسی تبلیغاتی محصولات

پرواضح است که از این شیوه عکاسی با اهداف تبلیغات محصولات استفاده می شود. عکاسی از بسته بندی محصولات به شکل دکوراتیو با هدف نمایش جذاب یک محصول برای ترغیب جامعه به خرید انجام می شود. در عکاسی تبلیغاتی، از محصولات عکسهایی با فضاسازی و نورپردازی های خاص تهیه می شود. خلاقیت، ایده پردازی و فضاسازی در عکسهای تبلیغاتی حرف اول را می زند. البته شیوه های عکاسی تبلیغاتی مختلفی هم وجود دارد که متناسب نوع محصولات و استراتژی تبلیغ از آنها استفاده می شود. باید با توجه به ایده ها و اهداف تبلیغ مناسب ترین شیوه عکسبرداری تبلیغاتی را استفاده کرد.

 

در عکاسی تبلیغاتی خلاقیت عکاس نقش ویژه‌ای در نتیجه نهایی خواهد داشت. استفاده از اکسسوار مناسب در کنار بسته بندی محصول بیشترین تاثیر را می تواند روی مخاطب داشته باشد. برای مثال تهیه عکس تبلیغاتی از بسته بندی چای را تصور کنید. ایجاد فضای مناسب و یک استکان چای دم کرده در کنار آن که رنگ خوبی از چای را به نمایش می گذارد بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

 

عکاسی بسته بندی محصولات برای ثبت طرح صنعتی

عکسبرداری از بسته بندی ها همیشه با هدف تبلیغات و فروش محصولات انجام نمی شود. تولید کنندگان گاهی از بسته های محصولات برای ثبت طرح صنعتی محصول عکس تهیه می کنند. با اینکه این عکسها مثل عکسهای فروشگاهی محصولات زمینه سفید و ساده هستند، اما طبق قواعد خاص سازمان های مربوط و با گایدلاین های تعریف شده انجام می شود. این عکسها برای ثبت مالکیت معنوی طرح های گرافیکی و بسته بندی های طراحی شده اختصاصی انجام می شود تا از کپی برداری و سوء استفاده برخی افراد یا سایر شرکت های رقیب جلوگیری شود.

 

برای ثبت طرح صنعتی محصول، از تمام زوایای بسته بندی عکسهایی با زاویه کاملا روبرو تهیه می شود. این عکسها باید با زمینه کاملا سفید و بدون سایه و بازتاب آماده شود که لازمه آن نورپردازی اصولی و ترکیب بندی نرمال و استاندارد است.

 

نکات مهم در عکاسی از بسته بندی محصولات

برای عکاسی از محصولات و بسته بندی کالاها نکات و اصول متعددی باید رعایت شود، موارد مهمی که کمک می کند تا عکسهایی حرفه ای و با کیفیت برای معرفی و تبلیغ کالاها تهیه کنید.

  • استفاده از دوربین و لنز مناسب برای تهیه عکسهای با کیفیت
  • انتخاب زاویه و فاصله کانونی مناسب برای نمایش سه بعدی سوژه
  • انتخاب پس زمینه سفید و مات برای جلوگیری از بازتاب نور
  • استفاده از فایل خام عکاسی برای داشتن حداکثر کیفیت در عکسها
  • نورپردازی اصولی و متناسب با هر محصول
  • ویرایش و روتوش حرفه ای عکسها

 

  • عکاسی از بسته‌بندی محصولات

 

در این سبک عکسها نوع چیدمان و محل قرار گیری بسته بندی محصول و همچنین نورپردازی خاص بسیار مهم است. نباید اکسسوار و عناصر جانبی، بسته بندی محصول را تحت تاثیر قرار داده و سوژه اصلی را از نگاه مخاطب دور کنند.

 


بیشتر بخوانید: تفاوت‌های عکاسی تبلیغاتی و صنعتی – کاربردها و مزایا


انتخاب زاویه مناسب برای عکاسی از بسته‌بندی محصولات

یکی از نکات مهم در زمینه عکاسی از بسته‌بندی محصولات توجه به زاویه مناسب سوژه است. باید بهترین زوایای محصول را برای نمایش لوگوی، نوع طراحی، ساختار بسته بندی و درک ابعاد سوژه انتخاب کنید. نمایش لوگوی برند یکی از مهم ترین نکات عکاسی از بسته بندی ها است. باید به بیننده نشان دهید عکس محصولی که می بیند متعلق به کدام شرکت تولید کننده و برند است. اینکار تاثیر فراوانی در برندسازی محصولات هم خواهد داشت.

 

نورپردازی در عکاسی از بسته‌بندی‌ها

نورپردازی اصولی بخش مهمی از عکاسی حرفه ای را به خود اختصاص می‌دهد. این مسأله در مورد عکاسی از بسته‌بندی محصولات نیز صادق است. نورپردازی در عکسهای زمینه سفید باید جزئیات، رنگها و ساختار محصول را به خوبی نمایان کند. گاهی اوقات بسته‌بندی‌ها با استفاده از متریال های براق و بازتاب‌پذیر تولید می شوند. در چنین مواقعی باید مراقب بازتاب اشیا اطراف بوده و از نور‌های نرم استفاده شود تا بازتاب نور هم به خوبی کنترل شود.

 


بیشتر بخوانید: نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی و صنعتی


عکاسی از بسته‌بندی محصولات

 

نکات مهم برای عکسبرداری از بسته‌بندی محصولات

–  در عکاسی صنعتی محصولات، لوگوی برند را با وضوح نمایش دهید.

– در عکاسی از بسته‌بندی محصولات باید به نورپردازی توجه شود. به ویژه به نوع و جنس بسته‌بندی نیز توجه شود. مثلاً برای بسته‌های براق یا آینه‌ای باید به شدت مراقب بازتاب نور و تأثیر آن بر جزئیات بود.

–  برای تهیه عکسهای تبلیغاتی حتما ایده پردازی کنید و بعد نسبت به ایده اقدام به ایجاد دکور و فضای مناسب داشته باشید.

–  در عکاسی زمینه سفید به نورپردازی اصولی برای جلوگیری از ایجاد سایه ها و بازتاب ها توجه کنید.

– برای درج جزئیات بیشتر حتما از فرمت RAW هنگام عکسبرداری استفاده کنید.

– بعد از عکسبرداری حتما عکسها را توسط نرم افزارهای تخصصی ویرایش کنید. اکثر اوقات بخش هایی از عکس محصولات نیاز به روتوش و حذف نواقص  دارند.

 


بیشتر بخوانید: عکاسی کالا – نکات حرفه ای برای عکاسی با کیفیت کالاها


سخن آخر

عکاسی از بسته‌بندی محصول نقش مهمی در جلب توجه مخاطب هدف خواهد داشت. به ویژه در مورد محصولاتی که رقبای بسیاری دارند یکی از امتیازات ویژه توجه به نوع و کیفیت بسته‌بندی است. بنابراین عکاسی از بسته‌بندی محصولات می‌تواند بیانگر وجه تمایز تولید‌کننده از سایر رقبا در این عرصه باشد. اهمیت عکاسی از بسته‌بندی محصولات و نقش آن در فروش سبب می‌شود که کار عکاسی از چنین سوژه‌هایی را به افراد متخصص با تجربه کافی بسپارید تا نتایج بهتری کسب کنید.

 


 

What you can read next

عکاسی پوشاک با موبایل
عکاسی پوشاک با موبایل – سفارشات عکاسی حرفه ای از لباس
دوربین عکاسی صنعتی
دوربین عکاسی صنعتی – بهترین دوربین های عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
عکاسی از هتل
عکاسی از هتل – نکات مهم برای عکاسی حرفه ای از هتل ها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین نوشته ها

  • عکاسی صنعتی هوایی - تصویربرداری هوایی

    عکاسی صنعتی هوایی از کارخانه ها و پروژه ها – تصویربرداری هوایی

    عکاسی صنعتی هوایی یکی از روش های جذاب برای به ت...
  • طراحی لایت باکس تبلیغاتی

    طراحی لایت باکس تبلیغاتی | نمونه کارها | ویژگی های مهم

    طراحی لایت باکس تبلیغاتی برای فروشگاه ها، مراکز...
  • عکاسی تبلیغاتی بیلبورد

    عکاسی تبلیغاتی بیلبورد – عکاسی حرفه ای برای طراحی بیلبورد

    عکاسی تبلیغاتی بیلبورد باید بصورت اختصاصی و حرف...
  • عکاسی از پوشاک - استویدیو مانی

    عکاسی از پوشاک – عکاسی حرفه ای از لباس

    عکاسی از پوشاک و لباس ها باید به شکلی حرفه ای و...
  • عکاسی صنعتی تجهیزات پزشکی

    عکاسی صنعتی تجهیزات پزشکی – نکات حرفه ای

     عکاسی صنعتی تجهیزات پزشکی یکی از روش های موثر ...

فهرست ها :

  • خدمات
  • عکاسی صنعتی
  • وبلاگ
  • ویدئو و تیزر
  • درباره ما
  • طراحی و چاپ
  • تماس با ما
  • روال کار
  • مشتریان
  • عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
  • طراحی هویت بصری برند (Visual identity design)
  • تعرفه عکاسی

ثبت نام در خبرنامه :

جهت اطلاع از مقالات جدید ایمیل خود را ثبت کنید

ارتباط با ما :

94 86 284 - 0912
60 18 96 88 - 021
ایمیل: studiomani91@gmail.com

آدرس :
تهران - بالاتر از پارک ساعی

social sharing
  • GET SOCIAL
استودیو مانی

Copyright © Studio mani 2008-2019
Powered By Studiomani.ir

TOP