SIGN IN YOUR ACCOUNT TO HAVE ACCESS TO DIFFERENT FEATURES

FORGOT YOUR PASSWORD?

FORGOT YOUR DETAILS?

AAH, WAIT, I REMEMBER NOW!
عکاسی صنعتی و تبلیغات مانی 94 86 284 - 0912
  • LOGIN

استودیو مانی

استودیو مانی

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی طراحی برندینگ

94 86 284 0912
Email: studiomani91@gmail.com

استودیو مانی
60 18 96 88 - 021

  • صفحه اصلی
  • خدمات ما
    • عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
    • تیزرهای تبلیغاتی و صنعتی
    • طراحی هویت بصری برند (Visual identity design)
    • طراحی و چاپ
  • نمونه کارها
  • تعرفه عکاسی
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
عکاسی صنعتی تجهیزات پزشکی
علیرضا رستگار
شنبه, 28 بهمن 1402 / Published in عکاسی تبلیغاتی

عکاسی صنعتی تجهیزات پزشکی – نکات حرفه ای

 عکاسی صنعتی تجهیزات پزشکی یکی از روش های موثر برای نشان دادن جزئیات پیچیده ابزارهای کوچک تا دستگاه های پیشرفته پزشکی است. عکاسی صنعتی این تجهیزات کمک می کند عملکرد، فناوری و نوآوری های این صنعت به تصویر کشیده شود.

تهیه عکسهای حرفه ای از تجهیزات پزشکی کمک به بازاریابی موثرتر این محصولات برای معرفی مناسب به بازار و فروش بیشتر خواهد داشت.

 

اهمیت عکاسی تجهیزات پزشکی در بازاریابی و تبلیغات

سالهاست شرکت ها و کسب و کارهای بزرگ و کوچک مختلف در زمینه تولید و واردات لوازم و تجهیزات پزشکی مشغول به فعالیت هستند. این شرکت ها برای فعالیت حرفه ای در زمینه بازاریابی و فروش محصولات نیاز به خدمات عکاسی صنعتی از محصولات را دارند. در عکاسی صنعتی تجهیزات پزشکی با طیف وسیعی از محصولات در حوزه پیشگیری، مراقبت و درمان مواجه هستیم. محصولات مختلفی که شامل مواد مصرفی تا ابزارهای کوچک و بزرگ و تجهیزات و سخت افزارهای پیشرفته می شوند.

 

عکاسی صنعتی تجهیزات پزشکی

 

عکاسی تجهیزات پزشکی به دلیل وجود محصولات متنوع که با متریال ها و ابعاد مختلفی هستند ساده نبوده و نیاز به دانش و تجربه در زمینه استفاده از ابزارهای مناسب عکسبرداری، نورپردازی و ویرایش اصولی عکسها دارد.

 


بیشتر بخوانید: نقش عکسها در بازاریابی، برندسازی و فروش کسب و کارها


 

کاربرد عکسهای صنعتی از تجهیزات پزشکی

عکاسی صنعتی تجهیزات پزشکی مانند سایر محصولات صنایع مختلف کاربردهای بازاریابی، تبلیغات و گاها آموزشی دارند. گاهی از این عکسها برای استفاده در وب سایت ها و فروشگاه های آنلاین استفاده می شود و گاهی عکسبرداری با هدف طراحی بسته بندی محصولات، تهیه کاتالوگ، بروشور و پوستر انجام می شود. گاهی اوقات هم این عکسها برای آموزش نحوه استفاده از محصولات انجام می شود که لازم است عکسها با تمرکز بر امکانات و ویژگی های محصول تهیه شود.

 

اما موضوع مهم اینکه اکثر شرکت های پزشکی بصورت مداوم در نمایشگاه های این صنعت شرکت می کنند که لازم است عکسهای تجهیزات پزشکی را با بالاترین کیفیت و رزولوشن تهیه کنید. این عکسها ممکن است در طراحی تابلوهای نمایشگاهی و لایت باکس های بزرگ نمایشگاهی مورد استفاده قرار گیرند و در صورتی که عکسها را برمبنای سایز وب تهیه کرده باشید کیفیت لازم را برای چاپ لارج فرمت نخواهند داشت.

 


بیشتر بخوانید: عکاسی صنعتی برای کاتالوگ – اهمیت عکسها در طراحی کاتالوگ


 

عکاسی صنعتی تجهیزات پزشکی

 

تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی صنعتی تجهیزات پزشکی

واضح است که برای عکاسی از این محصولات هم مانند سایر کالاهای تولیدی به دوربین، لنز، سه پایه و تجهیزات نورپردازی نیاز داریم. اما گستردگی محصولات صنعت پزشکی و اهمیت عکسها باعث شده تا به تجهیزات کاملی نیاز داشته باشیم که در ادامه به آن پرداخته ایم.

  • دوربین عکاسی SLR یا Mirrorless که از کیفیت خروجی خوبی برخوردار باشد.
  • لنزهای با کیفیت و با شارپنس مناسب در فواصل کانونی 24 تا ۱۰۵ میلیمتر
  • سه پایه عکاسی برای تمرکز بر نورپردازی و تسلط در عکسبرداری های تمام فوکوس
  • حداقل ۲ و حداکثر ۴ شاخه فلاش برای نورپردازی محصولات کوچک تا سایز بزرگ
  • مادیفایرهایی مثل سافت باکس، اکتاباکس و یا دیفیوزرهای نرم کننده نور
  • پرده یا فون عکاسی با رنگهای سفید و رنگی روشن پاستلی (ترجیحا رنگهای آبی و سبزآبی)
  • لب تاب یا سیستم کامپیوتر بهمراه کابل تتر برای بررسی عکسها بعد از ثبت هر عکس

 


بیشتر بخوانید: تجهیزات عکاسی صنعتی | از مبتدی تا حرفه ای


 

دوربین عکاسی صنعتی

عکاسی صنعتی تجهیزات پزشکی را مثل سایر کالاها می توان با هر دوربینی انجام داد. اما وقتی صحبت از عکاسی صنعتی حرفه ای در میان باشد باید از دوربین های عکاسی رنج حرفه ای که خروجی با کیفیت و داینامیک رنج بالایی دارند استفاده کنید. تفاوت ثبت جزئیات و کیفیت عکسبرداری از محصولات سایز بزرگ در دوربین های عکاسی ارزان قیمت و دوربین های حرفه ای بسیار زیاد است.

 

لنز مناسب عکاسی صنعتی

لنزهای عکاسی هم نقش بسیار مهمی در کیفیت عکسها دارند. باید سعی کنید ضمن استفاده از یک دوربین حرفه ای، از یک لنز شارپ هم برای عکاسی از تجهیزات پزشکی استفاده کنید. اگر امکان استفاده از چند لنز را دارید بهتر است یک لنز ماکرو برای عکاسی از لوازم بسیار کوچک پزشکی مثل سوهان دندانپزشکی یا سوزن های جراحی در اختیار داشته باشید. و از یک لنز با کیفیت مثل ۷۰-۲۴ هم برای عکسبرداری از محصولات در سایزهای مختلف استفاده کنید. استفاده از لنز و فاصله کانونی مناسب کمک می کند ساختار سه بعدی و پرسپکتیو بعضی محصولات را به درستی به تصویر بکشید.

 

سه پایه عکاسی

پایه دوربین یکی از ابزارهای مهم عکاسان حرفه ای است. این ابزار تمرکز شما بر پروسه عکسبرداری را افزایش می دهد. با استفاده از این ابزار می توانید تمرکز کاملی بروی نورپردازی، ترکیب و کادر عکس، فوکوس مناسب و کنترل عکس ثبت شده داشته باشید. گاهی لازم است برای تهیه عکسهای تمام فوکوس از یک محصول دوربین را کاملا ثابت کرده و با چندین فوکوس در نقاط مختلف محصول اقدام به عکسبرداری کنید. باید بدانید که عکاسی تمام فوکوس از محصولات بدون استفاده از سه پایه قابل انجام نیست.

 

فلاش های عکاسی

نور یکی از فاکتورهای مهم در عکاسی حرفه ای و تهیه عکسهای با کیفیت است. بی شک نمی توانیم بدون استفاده از نورهای استودیویی، عکاسی از تجهیزات پزشکی را بصورت حرفه ای انجام دهیم. برای عکاسی از محصولات سایز کوچک تا متوسط حداقل به ۲ منبع نور (فلاش عکاسی) نیاز داریم. اما برای عکاسی تجهیزات پزشکی با سایز بزرگ مثل یک تخت بیمارستانی و یا یک یونیت دندانپزشکی به حداقل ۴ فلاش پر قدرت نیاز داریم تا تمام نقاط محصول را به خوبی نورپردازی کنیم.

 

عکاسی صنعتی تجهیزات پزشکی

 

مادیفایرهای نورپردازی عکاسی

ابزارهای کنترل و اصلاح نور مختلف و متعددی برای عکاسی صنعتی تجهیزات پزشکی قابل استفاده هستند که شامل:

  • سافت باکس
  • میکوباکس
  • اکتاباکس
  • دیفیوزر
  • رفلکتور

اینها ابزارهایی هستند که نورهای نرم با حجم و وسعت مختلف ایجاد می کنند. بسیاری از لوازم و تجهیزات پزشکی براق و رفلکس پذیر هستند و اگر بخواهید از این ابزارها استفاده نکنید، محصول به بدترین شکل ممکن در عکس ثبت می شود. بدون استفاده از سافت باکس یا اکتاباکس نمی توانید بافت و متریال لوازم پزشکی استیل یا شیشه ای را به تصویر بکشید.

 

پرده و بکگراند عکاسی

فون عکاسی و پس زمینه های ساده هم از جمله لوازمی است که برای عکاسی تجهیزات پزشکی نیاز خواهید داشت. عکسهای محصولات و تجهیزات پزشکی برای فروشگاه های آنلاین با پس زمینه سفید تهیه می شوند. این عکسها برای طراحی کاتالوگ، بروشور، پوستر و تبلیغات نمایشگاهی هم کاربرد دارند. اما عکسهایی که جنبه تبلیغاتی دارند باید با پس زمینه های رنگی آرامش بخش تهیه شوند. اینجاست که شناخت مفهوم رنگها کمک می کند عکسهایی با فضای رنگی متناسب با صنعت پزشکی تهیه کنید.

 

نورپردازی عکسهای تجهیزات پزشکی

ایجاد نور اصولی یکی از موضوعات مهم در عکاسی صنعتی تجهیزات پزشکی است. نورپردازی مناسب کمک می کند تا بافت، متریال و رنگ واقعی محصولات را به درستی در عکسها نمایش دهید. پیش تر هم اشاره کردیم که در عکاسی از این محصولات با تجهیزات مختلف که رنگ، متریال و ابعاد متفاوتی دارند مواجه هستیم. هر کدام از این محصولات نیاز به نورپردازی ویژه ای برای تهیه عکس با کیفیت دارند.

 

برای نورپردازی تجهیزات بزرگتر به حجم بیشتر نور و برای محصولات سایز کوچکتر به نورهای محدود و کنترل شده نیاز خواهد بود. چیدمان یا ستاپ صحیح منابع نوری که همان فلاش های استودیویی است، باعث می شود پرسپکتیو زوایای محصول را به شکلی واقعی و سه بعدی در عکسهایتان ثبت کنید.

 

زاویه عکاسی و پرسپکتیو عکسهای تجهیزات پزشکی

انتخاب زاویه مناسب عکس در عکاسی از محصولات سه بعدی در هر سایزی که باشد بسیار مهم است. ابزارهای پزشکی که بسیار گسترده هم هستند از این قاعده مستثنی نیستند و برای نشان دادن ساختار سه بعدی و پرسپکتیو این محصولات باید از زاویه مناسب محصول عکسبرداری کرد. البته صرفا انتخاب زاویه کافی نیست، باید بدانید فاصله کانونی لنز هم تاثیر بسیار در نشان دادن فرم و پرسپکتیو صحیح محصول دارد.

 

برای مثال اگر از یک تخت بیمارستانی یا یک یونیت دندانپزشکی که سایز بزرگی دارند با فاصله کانونی بسیار کوتاه یا باصطلاح واید عکاسی کنید، محصول در عکس دفرمه و کشیده دیده می شود که با واقعیت ساختار محصول بسیار متفاوت است. این موضوع در مورد محصولات سایز کوچک هم صدق می کند و لازم است ضمن عکسبرداری از بهترین زاویه محصول که ساختار و ویژگی های آن را به بهترین شکل نشان می دهد، فاصله کانونی مناسبی برای عکسها انتخاب کنید.

 

عکاسی صنعتی تجهیزات پزشکی

 


بیشتر بخوانید: نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی و صنعتی – روش ها و تکنیک ها


 

انواع عکاسی تجهیزات پزشکی

عکاسی از محصولات صنایع پزشکی با اهداف مختلفی انجام می شود. این عکسها کاربردهای مختلفی در زمینه بازاریابی، تبلیغات و حتی آموزش دارند. عکسهای تجهیزات پزشکی با توجه به اهداف استفاده از آنها با سبک های مختلفی تهیه می شود. برای مثال عکسهای مورد استفاده برای فروش محصولات در سایت ها با زمینه های ساده و عکسهای تبلیغاتی بصورت دکوراتیو و یا در فضای کاربردی این محصولات تهیه می شوند.

 

عکسهای تبلیغاتی این محصولات با ایده پردازی های مختلف تهیه می شوند. گاهی چیدمانی از یک محصول در کنار چند اکسسوری فضای یک مطب را تداعی می کند و گاهی عکسها بهمراه مدل کاملا در فضای بیمارستانی تهیه می شوند.

 

عکاسی تبلیغاتی تجهیزات پزشکی 

همانطور که گفتیم عکسهای محصولات صنعت پزشکی یا بصورت زمینه سفید و یا تبلیغاتی و دکوراتیو تهیه می شوند. ماهیت و استراتژی تهیه عکسهای زمینه سفید که کاملا مشخص است، اما عکسهای تبلیغاتی که فضای متفاوتی دارند، با هدف تاثیرگذاری بیشتر و ایجاد جذابیت در عکسها تهیه می شوند. در عکاسی تبلیغاتی از محصولات پزشکی با سایزهای مختلف تجهیزات و کالاها مواجه هستیم که هر کدام نیاز به فضاسازی و ایده های متنوع دارند. بعضی محصولات پزشکی سایزهای کوچک تا متوسط(سرنگ، دستگاه فشار خون) دارند، بعضی بزرگ (تجهیزات فیزیوتراپی، دستگاه های ام آر آی) و گاها عظیم هستند.

 

عکاسی تبلیغاتی محصولات کوچک بسیار ساده تر است و فضاسازی را می توان بروی یک میز در محل استودیو انجام داد. برای مثال عکاسی از سرنگ یا لوازم تزریقات را می توان بروی یک میز سفید و اکسسواری هایی مانند لوله های آزمایش، باند استریل، الکل، دستکش و غیره فضاسازی و چیدمان کرد. اما وقتی با محصولات سایز بزرگتر مواجه هستید کار کمی سخت می شود و بهتر است این محصولات در محل مطب یا بخش هایی مناسب از بیمارستان و کلینیک عکاسی شوند. هماهنگی عکاسی از محصولات سایز بزرگ در محل بیمارستان ها بی شک بعهده کارفرما بوده اما عکاس باید ایده هایی برای تهیه عکسهای تاثیرگذار ارائه کند. باید سناریویی برای عکاسی از تجهیزات پزشکی داشته باشید تا بتوانید عکسهایی متفاوت تهیه کنید. استفاده از مدلِ دکتر و بیمار بهترین تصمیم برای تهیه چنین عکسهایی است.

 

پس زمینه ها در عکاسی صنعتی تجهیزات پزشکی

عکسبرداری از تجهیزات پزشکی را با پس زمینه های مختلف و متناسب با کاربرد عکسها می توانید انجام دهید. عکسهایی که برای فروشگاه های آنلاین یا طراحی کاتالوگ و بروشور مورد استفاده قرار می گیرند باید با پس زمینه سفید آماده کرد. اما عکسهای با جنبه تبلیغاتی و دکوراتیو را می توان با پس زمینه های رنگی مرتبط با صنعت پزشکی تهیه کرد. پس زمینه ها بهتر است با رنگهای ملایم و باصطلاح پاستلی باشند و از رنگهای آبی و سبزآبی که آرامش بخش و مرتبط با حوزه پزشکی هستند استفاده شود.

 


بیشتر بخوانید: نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی و صنعتی – روش ها و تکنیک ها


ویرایش عکسهای تجهیزات پزشکی

عکسهای تجهیزات پزشکی هم مانند عکسهای سایر محصولات نیاز به ویرایش و اصلاح نواقص دارد. بعضی عکسها صرفا نیاز به اصلاح رنگ، نور، کنتراست دارند و زمان کمتری صرف ادیت این عکسها می شود. اما بعضی عکسهای تجهیزات پزشکی به ویرایش های زمانبر نیاز دارند تا به عکسی کامل و حرفه ای تبدیل شوند. در این نوع عکسها اصلاحات مختلف و متعددی انجام می شود تا سایه های اضافه سوژه حذف شده، بازتاب ها واقعی تر دیده شوند و متریال و رنگهای محصول کاملا نزدیک به واقعیت باشد.

 

بسیاری از عکسهای تجهیزات پزشکی برای طراحی تبلیغات مختلف مثل کاتالوگ، پوستر و یا حتی تابلوهای تبلیغاتی تهیه می شوند و نیازمند مراحل دوربری و حذف پس زمینه هستند. دوربری این عکسها باید کاملا حرفه ای و توسط ابزار Pen نرم افزار فتوشاپ انجام شود. گاهی برای عکس بعضی محصولات هم رفلکس و سایه سازی انجام می شود تا عکسها در طراحی گرافیک تبلیغات جذابتر دیده شوند.

تعرفه عکاسی تجهیزات پزشکی

در عکاسی از تجهیزات پزشکی با محصولات مختلف و متنوعی مواجه هستیم. بعضی محصولات در ابعاد بسیار کوچک و بعضی بسیار بزرگ هستند و هر کدام تعرفه اختصاصی خود را دارند. یکی از معیارهای سنجش قیمت عکاسی محصولات ابعاد و وزن محصولات است. بسیاری از محصولات حوزه پزشکی ابعادی کمتر از ۵۰ سانت دارند و به راحتی قابل انتقال به استودیو هستند. اما انتقال بعضی محصولات مثل تخت های بیمارستانی یا یونیت دندانپزشکی به استودیو ساده نیست و لازم است در محل کارخانه عکسبرداری شوند که باعث افزایش تعرفه عکسبرداری می شود.

 

جنس و متریال محصولات هم فاکتور تاثیرگذار دیگری در تعرفه عکاسی است. بعضی از محصولات پزشکی جنس بدنه مات و غیر رفلکس پذیری دارند و به طبع تعرفه عکاسی کمتر و بعضی محصولات شیشه ای، استیل و یا رفلکس پذیر هستند که شرایط نورپردازی و ویرایش عکسها را سخت تر می کنند و هزینه بالاتری بهمراه دارند.

 

نکات مهم در عکاسی این محصولات

سفارشات عکاسی صنعتی از کالاهای حوزه پزشکی شامل محصولات مختلف و متنوعی می شود که هر کدام نیازمند برخورداری از ابزارهای مختلف عکاسی و دانش نورپردازی، عکاسی و ویرایش مناسب است. در ادامه به نکات مهم برای عکاسی حرفه ای از این محصولات می پردازیم.

  • برای تهیه عکسهای با کیفیت بالا به دوربین، لنز و تجهیزات نورپردازی حرفه ای نیاز دارید
  • قبل از عکسبرداری، زاویه مناسب و کاربردی محصول را از کارفرما جویا شوید.
  • عکاسی تجهیزات پزشکی با جنس براق و رفلکس پذیر را با استفاده از سافت باکس و یا دیفیوزر انجام دهید.
  • محصولات حوزه پزشکی بسیار گسترده بوده و هر محصولی نیاز به نورپردازی اختصاصی دارد.
  • پس زمینه عکسها را متناسب با نیاز سفارش دهنده و کاربرد عکس انتخاب کنید.
  • عکسهای زمینه ساده تجهیزات پزشکی را بصورت تمام فوکوس تهیه کنید.
  • برای تهیه عکسهای تبلیغاتی ایده یابی و خلاقیت را فراموش نکنید.
  • عکسهای صنعتی تجهیزات پزشکی را با نگاه استفاده در تبلیغات نمایشگاهی با بزرگترین سایز و کیفیت تهیه کنید.
  • برای عکاسی از تجهیزات سایز بزرگ به فضا و نورپردازی وسیع تری نیاز دارید.
  • در عکاسی از تجهیزات پزشکی به جزئیات توجه ویژه داشته باشید.
  • از انتخاب پس زمینه های بسیار تیره برای عکسهای صنعتی فروشگاهی اجتناب کنید.
  • برای عکسهای فروشگاهی محصولات از چند زاویه محصول عکس تهیه کنید.
  • استفاده از مدل بعنوان دکتر و بیمار در بعضی عکسهای پزشکی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
  • ویرایش عکسها، علی الخصوص تنظیم رنگ عکسها را با دقت انجام دهید.

What you can read next

ویدئو مارکتینگ
ویدیو مارکتینگ – با دوربین موبایل محتوای ویدئویی ارزان بسازید.
اینفلوئنسر مارکتینگ
اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و چه نقشی در تبلیغات دارد؟
راهنمای خرید تجهیزات عکاسی
تجهیزات عکاسی – راهنمای خرید دوربین و تجهیزات آتلیه

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین نوشته ها

  • عکاسی صنعتی هوایی - تصویربرداری هوایی

    عکاسی صنعتی هوایی از کارخانه ها و پروژه ها – تصویربرداری هوایی

    عکاسی صنعتی هوایی یکی از روش های جذاب برای به ت...
  • طراحی لایت باکس تبلیغاتی

    طراحی لایت باکس تبلیغاتی | نمونه کارها | ویژگی های مهم

    طراحی لایت باکس تبلیغاتی برای فروشگاه ها، مراکز...
  • عکاسی تبلیغاتی بیلبورد

    عکاسی تبلیغاتی بیلبورد – عکاسی حرفه ای برای طراحی بیلبورد

    عکاسی تبلیغاتی بیلبورد باید بصورت اختصاصی و حرف...
  • عکاسی از پوشاک - استویدیو مانی

    عکاسی از پوشاک – عکاسی حرفه ای از لباس

    عکاسی از پوشاک و لباس ها باید به شکلی حرفه ای و...
  • عکاسی صنعتی برای کاتالوگ

    عکاسی صنعتی برای کاتالوگ – اهمیت عکسها در طراحی کاتالوگ

    عکاسی صنعتی برای کاتالوگ های تبلیغاتی یکی از مه...

فهرست ها :

  • خدمات
  • عکاسی صنعتی
  • وبلاگ
  • ویدئو و تیزر
  • درباره ما
  • طراحی و چاپ
  • تماس با ما
  • روال کار
  • مشتریان
  • عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
  • طراحی هویت بصری برند (Visual identity design)
  • تعرفه عکاسی

ثبت نام در خبرنامه :

جهت اطلاع از مقالات جدید ایمیل خود را ثبت کنید

ارتباط با ما :

94 86 284 - 0912
60 18 96 88 - 021
ایمیل: studiomani91@gmail.com

آدرس :
تهران - بالاتر از پارک ساعی

social sharing
  • GET SOCIAL
استودیو مانی

Copyright © Studio mani 2008-2019
Powered By Studiomani.ir

TOP