SIGN IN YOUR ACCOUNT TO HAVE ACCESS TO DIFFERENT FEATURES

FORGOT YOUR PASSWORD?

FORGOT YOUR DETAILS?

AAH, WAIT, I REMEMBER NOW!
عکاسی صنعتی و تبلیغات مانی 94 86 284 - 0912
  • LOGIN

استودیو مانی

استودیو مانی

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی طراحی برندینگ

94 86 284 0912
Email: studiomani91@gmail.com

استودیو مانی
60 18 96 88 - 021

  • صفحه اصلی
  • خدمات ما
    • عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
    • تیزرهای تبلیغاتی و صنعتی
    • طراحی هویت بصری برند (Visual identity design)
    • طراحی و چاپ
  • نمونه کارها
  • تعرفه عکاسی
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
لوگو موشن
علیرضا رستگار
شنبه, 10 اردیبهشت 1401 / Published in عکاسی تبلیغاتی

لوگو موشن چیست؟ کاربردهای متحرک سازی لوگو

لوگو موشن روشی برای متحرک سازی لوگوی شرکت ها و برندهاست که باعث جذابیت ماندگاری در ذهن مخاطب می شود. فناوری‌های کامپیوتری مانند طراحی های دیجیتال بطور مستمر شاهد پیشرفت و نوآوری است.

لوگو موشن ها هم بخشی از این طراحی ها هستند که در تبلیغات بصری کاربرد دارند. لوگو موشن با ایجاد جذابیت برای بیننده باعث ماندگاری تبلیغات ویدیویی و لوگوی برند در ذهن مخاطب می شود.

 

در سالهای اخیر متحرک سازی لوگو به عنصر محبوب تیزرها تبدیل شده است. موشن سازی لوگوها تاثیر زیادی در تبلیغاتی ویدیویی داشته و باعث بیشتر دیده شدن این سبک از تبلیغات می شود. طراحان متحرک ساز توانسته‌اند طرح لوگوها را با استفاده از متحرک سازی به شکلی پویا و ماندگارتر نمایش دهند. امروزه لوگو موشن ها بخشی مهم از تیزرهای تبلیغاتی و بازاریابی ویدیویی هستند.

 

لوگو موشن

لوگو موشن یا آرم استیشن چیست؟

لوگو موشن پروسه ای نرم افزاری است که لوگو یا آرم یک شرکت را به نوعی تبدیل به یک تیزر کوتاه می کند. احتمالا با لوگوموشن تحت عنوان آرم استیشن یا لوگو ریویل و یا لوگو اینترو هم آشنا شده باشید. لوگو ریویل ممکن است خیلی ساده و یا خیلی پیچیده و مفهومی طراحی شود. عنصر اصلی در آرم استیشن ها که لوگو است همواره ثابت بوده، اما آرم استیشن یک برند ممکن است با سبک های مختلفی طراحی شود. لوگو موشن ها بسته به مورد استفاده در سایز های مختلفی ساخته می شوند.

 

امروزه لوگو هویت یک برند بوده و شخصیت یک شرکت یا یک محصول را نشان می‌دهد. نشان تجاری نقش مهمی در استراتژی برندسازی دارد. لوگوی حرفه ای ارتباطی قوی با مخاطب ایجاد کرده و موجب ماندگاری برند در ذهن جامعه هدف می شود. طراحی لوگو اگر به شکلی اصولی انجام شود تصویر مثبتی را در ذهن ها ایجاد می کند. این موضوع به عنوان اساس استراتژی بازاریابی و برندسازی موفق شناخته می شود.

 


بیشتر بخوانید: ساخت استاپ موشن – آموزش و کاربردهای آن در تبلیغات


 

لوگو موشن‌ها چند نوع هستند و چه کاربردهایی دارند؟

در حالت کلی عمل متحرک سازی لوگو به ۲ صورت انجام می‏شود که شامل موارد زیر هستند:

لوگو موشن فلت:

این نوع موشن‌ها ها بصورت تخت طراحی شده و از سایه و افکت های براق کننده استفاده نمی شود. طراحی آرم استیشن با سبک تخت بدون افکت گرافیکی بروی ساختار لوگو انجام می شود. یعنی از سایه یا افکت های براق و شیشه ای برای متحرک سازی لوگو استفاده نمی شود. از لوگوموشن های سبک فلت بیشتر در ویدیو های آموزشی یا ویدیوهای تبلیغاتی دو بعدی استفاده می شود. بی شک شما هم افراد متخصصی را در اینستاگرام دیده اید که با روش برندسازی شخصی تخصص خود را آموزش می دهند. این افراد برای ساخت ویدیوهای خود معمولا از لوگوموشن های فلت در ابتدای تیزر خود استفاده می کنند.

 

لوگو موشن سه بعدی:

این نوع لوگوها بسیار جذاب تر از لوگوموشن های فلت بوده و تاثیر بیشتری در تیزرها و ویدیو ها دارند. آرم استیشن سه بعدی ساختاری مدرن و حرفه‎ای داشته و پویایی بیشتری برای ابتدا و انتهای تیزر ایجاد می کند. لوگو ریویل های سه بعدی توسط نرم افزارهای اختصاصی طراحی می شود و نسبت به سبک فلت کم پیچیده تر هستند.

 

متحرک سازی لوگو با استاپ موشن: 

مدل حرفه ای و اختصاصی لوگو موشن ها با استفاده از تکنیک های استاپ موشن تولید می شود. این نوع متحرک سازی لوگو کاملا اختصاصی بوده و ترکیبی از عکسهای متعدد و تدوین نرم افزاری است. اگر با ساخت استاپ موشن ها آشنا باشید حتما خوب می دانید بخشی از روند تولید آنها بصورت عکسبرداری فریم به فریم عناصر متحرک شده توسط دست انجام می شود. برای ساخت این نوع لوگوموشن ها باید ابتدا نسبت به نوع فعالیت شرکت سفارش دهنده ایده پردازی داشته باشید. بعد از ایده پردازی باید عناصر مورد نیاز برای ساخت لوگوی متحرک را تهیه کنید. فرض کنید می خواهیم متحرک سازی لوگوی یک شرکت تولید آبمیوه را با میوه های مختلف انجام دهیم. ابتدا باید میوه های رنگارنگ تهیه کنید، سپس فضای پس زمینه ساخت لوگو رو آماده کنید و از حرکت های کوچک میوه ها که تبدیل به لوگوی شرکت می شوند عکسبرداری کنید.


بیشتر بخوانید: محتوای ویدیویی – نکات مهم برای تولید ویدیوهای اینستاگرامی


 

لوگو موشن

 

چرا از لوگو موشن در ابتدا و انتهای تبلیغات ویدیویی استفاده می‌شود؟

آرم استیشن عاملی جذاب برای ترغیب بینندگان به تماشای تیزرهای تبلیغاتی است. به همین دلیل تولید کنندگان محتواهای ویدیویی از ایده موشن گرافیک برای نمایش لوگو استقبال می‌کنند. ابزار متحرک سازی لوگو کمک می کند بیننده خیلی سریع با استفاده از جذابیت بصری تبلیغ دهنده را بشناسد.

 

این روزها لوگو ریویل های زیادی را ابتدا و انتهای تیزرها دیده اید. اینکار باعث می شود نام و نشان تجاری تبلیغ دهنده مدت بیشتری در ذهن بیننده ماندگار شود. این روش که یک راه حل عالی برای بیشتر دیده شدن تیزرهای تبلیغاتی است. تیزرهایی که در سالهای اخیر محبوبیت زیادی بین مخاطبان پیدا کرده و تاثیر آن بروی فروش کسب و کارها مشهود است.

 


بیشتر بخوانید: تدوین ویدیو‌ و اهمیت آن در بازاریابی ویدیویی


 

نرم افزارهای ساخت لوگو موشن

این ابزارهای متحرک سازی این امکان را می‌دهند بتوانید لوگوی مدنظرتان راه به شکلی پویا نمایش دهید. نرم افزارهای مختلفی برای متحرک سازی لوگو در دسترس طراحان انیماتور وجود دارد. این نرم افزارها امکانات و گزینه های مختلفی برای ایجاد پویا نمایی دارند. در این بخش لیستی از بهترین نرم افزارهای ساخت لوگو موشن را معرفی کرده ایم که شامل:

  1. Renderforest
  2. Adobe After Effect
  3. Adobe Premiere
  4. Adobe Spark
  5. Animaker
  6. Canva

 

نکات مهم در متحرک سازی لوگو

در عصر رسانه های اجتماعی بینندگان و مخاطبان دائما در معرض بمباران تبلیغات هستند. به گفته کارشناسان یک بازاریابی ویدیویی موثر به گونه ای است که بتواند حداکثر در ۸ ثانیه نظر بیننده را جلب کند. لوگو ریویل های جذاب دلیلی برای جلب توجه بیننده و ترغیب او به تماشای ادامه آن است. به همین دلیل توصیه می شود که از تمامی ابزارهای موجود برای جذاب شدن ویدیو مارکتینگ استفاده کنید.

حدود ۸۵ درصد از بینندگان ویدیوها را بدون صدا گوش می‌دهند و این امر موجب می شود تا بازاریابان از تمامی ابزارهای ممکن به جهت بازاریابی استفاده کنند. یکی از این ابزارهای مهم لوگوهای متحرک هستند و می دانیم که یک لوگو چقدر برای برندسازی ضروری بوده آن هم به این دلیل که نشان دهنده چهره یک برند است.

 

یک راه عالی به جهت آگاهی بیشتر از یک برند افزودن حرکت به لوگو و در واقع جان بخشیدن به لوگو آن هم از طریق انیمیشن بوده که این امر موجب می شود یک لوگو برای بیننده جذاب‌تر و خاطره انگیزتر شود. مطالعات نشان داده است که تا سال ۲۰۲۰ محتواهای ویدیویی آنلاین بیش از ۸۰ درصد از کل ترافیک مصرف کننده را تشکیل می‌دهد و به همین دلیل بازاریابان این روزها ارزش بیشتری برای تولید محتوای بازاریابی زنده و ویدیویی قائل می شوند.

 

لوگو موشن


بیشتر بخوانید: مراحل ساخت تیزرهای ویدئویی محصولات


 

معرفی چند سایت آنلاین ساخت لوگو موشن

پیشرفت تکنولوژی های تحت وب باعث شده سایت هایی خدمات طراحی لوگوموشن را بصورت آنلاین ارائه دهند. هر چند امکانات این سایت ها برای ساخت لوگو ریویل چندان قابل توجه نیست و نمی توانید متحرک سازی اختصاصی داشته باشید. اما اگر به نرم افزارهایی ساخت آرم استیشن مسلط نیستید می توانید از خدمات این سایت ها استفاده کنید.

 

معرفی سایت های آنلاین و نرم افزارهای ساخت لوگوی متحرک:

  • Renderforest: این سایت سازنده انیمیشن لوگوی سه بعدی آنلاین بوده و مدلهای مختلفی از متحرک سازی لوگو را ارائه می‌دهد.
  • TubeArsenal: به شما کمک می‎کند تا به راحتی لوگوی خود را متحرک کنید و به صورت ۷ روز هفته و ۲۴ ساعته در دسترس است و امکان طرحی انیمیشن را در سه مرحله ساده ارائه می دهد.
  • Intro Maker: این سایت به طور موثر می‌تواند به پویانمایی لوگوی کسب‌وکار شما و ارائه خروجی مناسب کمک کند.
  • Adobe After effect: افتر افکتس یکی از نرم افزارهای متحرک سازی قدرتمند ساخت شرکت ادوب است. اگر به این نرم افزار مسلط باشید تقریبا هر نوع لوگو موشنی را می توانید بسازید.
  • Adobe Spark: یک متحرک ساز لوگو بوده که با افزودن بهترین مقدمه به ویدیوهای شما جذابیت آن را بهبود می دهد.
  • Animaker: این برنامه کمک می کند تا لوگو بصورت متحرک دیده شود. پروسه انجام به صورت آنلاین و در چند مرحله ساده انجام می‎ دهد.
  • Quince Media: برای این برنامه نیازی به پرداخت پول ندارید و یک سازنده انیمیشن لوگو به صورت رایگان است و تنها باید تصویر لوگوی خود را با فرمت PNG آپلود کنید.
  • Make Web Video: یکی از بهترین ابزارهای انیمیشن آنلاین لوگو که در کنار ارائه طرح‌های جالب به صورت حرفه‌ای عمل می‌کند.

لوگو موشن

فاکتورهای تاثیرگذار در هزینه ساخت لوگو موشن

موارد تاثیرگذار در هزینه طراحی و ساخت لوگو ریویل شامل:

  • فلت یا سه بعدی بودن لوگو: اینکه یک لوگو جزو کدام یک از انواع دو بعدی یا سه بعدی باشد به طور حتم دارای تفاوت هزینه نسبت به نوعی دیگر خواهد بود.
  • سناریوی لوگو موشن: ساخت آرم استیشن حرفه ای معمولا با یک سناریو همراه است. اینکه چه اتفاقاتی هنگام نمایش لوگوی متحرک اتفاق می افتد را سناریو تعیین می کند.
  • استوری برد: در این مرحله سناریو بصورت تصویری برای پیاده سازی تهیه می شود.
  • تجربه انیماتور: پس از تایید استوری برد حال تیم انیمیشن بر روی لوگو و سناریو کار می کنند. نوع متحرک سازی و ایده ها عامل مهم برای اعلام هزینه طراحی است.
  • طراحی گرافیک: در این مرحله با استفاده از عناصر گرافیکی لوگو بصورت متحرک تکمیل می شود.
  • زمان بازخورد: زمان بازخورد طولانی‌تر مستلزم زمان تولید بیشتر بوده که در این صورت هزینه‌ها نیز بالاتر خواهد رفت.
  • تعداد تجدید نظرها: هر چه تعداد بازنگری‌های سفارش دهنده بیشتر باشد تلاش و زمان بیشتری هم صرف خواهد شد. زمانی که بازنگری‌ها از تعداد مشخصی بیشتر شود هزینه لوگو ریویل نیز به طور خودکار بالا می‌رود.
  • سایر عناصر موجود در لوگو موشن: اگر در یک لوگوسازی متحرک از عناصر بیشتری همچون موسیقی، صداهای اکشن یا فوتیج ها استفاده شود به طبع هزینه های آن نیز تفاوت پیدا می‎ کند.

 


 

What you can read next

مانیتور عکاسی
مانیتور عکاسی حرفه ای – برترین مانیتورهای ویرایش عکس ۲۰۲۴
بازاریابی اینترنتی
بازاریابی اینترنتی – نقش بازاریابی آنلاین در موفقیت کسب و کارها
ساخت استاپ موشن
ساخت استاپ موشن – آموزش مراحل ساخت و تجهیزات ضروری

۲ Comments to “ لوگو موشن چیست؟ کاربردهای متحرک سازی لوگو”

  1. San says :پاسخ
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۳ at ۲:۳۵ ب٫ظ

    اپليكيشن موبايلى مى تونيد معرفى كنيد براى ساختن لوگو موشن؟

    1. علیرضا رستگار says :پاسخ
      ۱۴۰۱-۰۲-۱۴ at ۱۱:۴۶ ب٫ظ

      درود بر شما، اپلیکیشن Intro Maker گزینه خوبی برای ساخت لوگو موشن هست

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین نوشته ها

  • عکاسی صنعتی هوایی - تصویربرداری هوایی

    عکاسی صنعتی هوایی از کارخانه ها و پروژه ها – تصویربرداری هوایی

    عکاسی صنعتی هوایی یکی از روش های جذاب برای به ت...
  • طراحی لایت باکس تبلیغاتی

    طراحی لایت باکس تبلیغاتی | نمونه کارها | ویژگی های مهم

    طراحی لایت باکس تبلیغاتی برای فروشگاه ها، مراکز...
  • عکاسی تبلیغاتی بیلبورد

    عکاسی تبلیغاتی بیلبورد – عکاسی حرفه ای برای طراحی بیلبورد

    عکاسی تبلیغاتی بیلبورد باید بصورت اختصاصی و حرف...
  • عکاسی از پوشاک - استویدیو مانی

    عکاسی از پوشاک – عکاسی حرفه ای از لباس

    عکاسی از پوشاک و لباس ها باید به شکلی حرفه ای و...
  • عکاسی صنعتی تجهیزات پزشکی

    عکاسی صنعتی تجهیزات پزشکی – نکات حرفه ای

     عکاسی صنعتی تجهیزات پزشکی یکی از روش های موثر ...

فهرست ها :

  • خدمات
  • عکاسی صنعتی
  • وبلاگ
  • ویدئو و تیزر
  • درباره ما
  • طراحی و چاپ
  • تماس با ما
  • روال کار
  • مشتریان
  • عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
  • طراحی هویت بصری برند (Visual identity design)
  • تعرفه عکاسی

ثبت نام در خبرنامه :

جهت اطلاع از مقالات جدید ایمیل خود را ثبت کنید

ارتباط با ما :

94 86 284 - 0912
60 18 96 88 - 021
ایمیل: studiomani91@gmail.com

آدرس :
تهران - بالاتر از پارک ساعی

social sharing
  • GET SOCIAL
استودیو مانی

Copyright © Studio mani 2008-2019
Powered By Studiomani.ir

TOP