SIGN IN YOUR ACCOUNT TO HAVE ACCESS TO DIFFERENT FEATURES

FORGOT YOUR PASSWORD?

FORGOT YOUR DETAILS?

AAH, WAIT, I REMEMBER NOW!
عکاسی صنعتی و تبلیغات مانی 60 18 96 88 - 021
  • LOGIN

عکاسی صنعتی

عکاسی صنعتی

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی طراحی هویت بصری برند

94 86 284 0912
Email: studiomani91@gmail.com

استودیو مانی
60 18 96 88 - 021

  • صفحه اصلی
  • خدمات ما
    • عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
    • تیزرهای تبلیغاتی و صنعتی
    • طراحی هویت بصری برند (Visual identity design)
    • طراحی و چاپ
  • نمونه کارها
  • تعرفه عکاسی
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
94 86 284 - 0912
کاتالوگ الکترونیکی
علیرضا رستگار
دوشنبه, 15 آذر 1400 / Published in عکاسی تبلیغاتی

طراحی کاتالوگ الکترونیکی – کاتالوگ آنلاین چه ویژگی هایی دارد؟

کاتالوگ الکترونیکی یکی از روشهای مدرن برای معرفی محصولات و خدمات شرکت ها با هزینه های پایینتر نسبت به کاتالوگ های چاپی است. یکی از شیوه های تبلیغات و بازاریابی تهیه کاتالوگ دیجیتال یا نوع چاپی است.

کاتالوگ‌ها در زمینه بازاریابی به منظور معرفی و فروش محصول و یا خدمات شرکت ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. نمایش و معرفی دقیق کالا و خدمات اصلی‌ترین هدف از تهیه و ارائه کاتالوگ خواهد بود. کیفیت بالای عکسها و توضیحات متنی محصولات در انواع کاتالوگ یکی از اصول مهم استفاده از کاتالوگ‌ها در صنایع مختلف است. در این مقاله به کاربردها و مزایای کاتالوگ الکترونیکی پرداخته ایم.

 


نمونه کاتالوگ های طراحی شده توسط استودیو مانی را از اینجــــــــــا ملاحظه بفرمایید.

پذیرش سفارشات طراحی کاتالوگ دیجیتال ۸۸۹۶۱۸۶۰ – ۰۹۱۲۲۸۴۸۶۹۴


کاتالوگ الکترونیکی چیست؟

کاتالوگهای آنلاین ابزارهایی کاربردی و مهم برای کسب و کارهای تولید کننده و خدماتی است. کاتالوگ های دیجیتال به راحتی در گوشی‌های هوشمند تلفن همراه، لب تاپ، تبلت و کامپیوتر قابل نمایش است. بنابراین می توان گفت که همیشه و همه جا همراه شما و افرادی که نیازمند محصولات و خدماتتان هستند خواهد بود.

 

کاتالوگ الکترونیکی

 

توسعه شبکه‌های اینترنتی و همچنین رشد تجارت الکترونیک استفاده از خدمات و ابزار جدیدتری را نیازمند است. به همین دلیل کاتالوگ‌ الکترونیک خیلی زود جایگزین انواع چاپی و سنتی کاتالوگ شدند. این محصولات به راحتی برای انواع روش‌های بازاریابی دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

طراحی کاتالوگ الکترونیکی چه مزایایی برای کسب و کارها دارد؟

همانطور که گفتیم امروزه تغییرات کسب و کار و مدرن شدن آنها نیاز به استفاده از ابزارهای به روز دارد. در بازاریابی دیجیتال و فروش اینترنتی استفاده از ابزارهای متناسب با این فضا مهمترین نکته است. بنابراین کاملا طبیعی است که به جای استفاده از کاتالوگ‌های چاپی و سنتی از کاتالوگ‌های الکترونیکی استفاده شود. البته استفاده از چنین امکاناتی مزایایی نیز برای تولید کننده و مخاطبان آن به همراه خواهد داشت که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

 

مزایای کاتالوگ های دیجیتال

  • برای تولید کاتالوگ‌های کاغذی نیاز به خرید کاغذ و انجام فرآیند چاپ است. اما کاتالوگ‌های الکترونیکی فقط نیازمند طراحی و انتشار از طریق فضای مجازی یا وب هستند. ضمن این که طراحی و تولید کاتالوگ آنلاین سریعتر انجام می گیرد.
  • هزینه طراحی و تولید کاتالوگ الکترونیک یا آنلاین در مقایسه با کاتالوگ‌های کاغذی که نیازمند خرید کاغذ و انجام چاپ هستند بسیار ارزان‌تر است. ضمن این که کاتالوگ‌های الکترونیکی برای حفظ محیط زیست نیز مناسب‌تر هستند.
  • کاتالوگ‌های الکترونیکی را می توان به صورت چند رسانه ای تولید کرد که امکان پخش صدا یا نمایش ویدئو را نیز داشته باشند. بنابراین کاتالوگ الکترونیکی امکان جذب مخاطب بیشتری دارد.
  • ارسال کاتالوگ‌های کاغذی و سنتی نیازمند زمان و هزینه های پست و پیک است. اما ارسال کاتالوگ های الکترونیک به هر کجای دنیا با کمترین زمان و هزینه انجام می شود.
  • امکان ویرایش و تغییرات به صورت لحظه ای برای کاتالوگ‌ دیجیتال وجود دارد. چنین امکانی برای کاتالوگ‌های چاپی وجود ندارد.
  • کاتالوگ الکترونیکی فضایی اشغال نمی کند و قابل حمل و دسترسی راحت در گوشی تلفن همراه است.
  • استفاده از کاتالوگ های الکترونیکی با دستگاه های مختلف مثل موبایل، تبلت، لب تاپ و سیستم های کامپیوتری مقدور است.
  • محتوای متنی کاتالوگ های الکترونیکی به سادگی قابلیت جستجوی کلمات را دارند و این موضوع در پیدا کردن محصول یا اطلاعاتی خاص از یک جنرال کاتالوگ کمک می کند.
  • قابلیت مولتی مدیا در کاتالوگ های آنلاین جذابیت بصری و تعامل بیشتری با مخاطب برقرار می کند.
  • کاتالوگ های الکترونیک امکان لینک دهی به سایت ها، شبکه های اجتماعی یا لینک دانلود فایل های آپلود شده بروی فضای وب را دارند.
  • قابلیت ذخیره متون این کاتالوگ ها امکان ترجمه در نرم افزارها و سایت های آنلاین مترجم را به سرعت فراهم می سازد.

پیشنهاد مطالعه:  طراحی کاتالوگ و تاثیرات آن در بازایابی و رشد فروش


کاتالوگ الکترونیکی

 

کاتالوگ الکترونیکی را با چه نرم افزارهایی می توان طراحی کرد؟

برای طراحی گرافیک کاتالوگ‌های گرافیکی و الکترونیکی نیاز به نرم افزارهای طراحی خواهید داشت. این نرم افزارها به دو دسته تقسیم می شوند که شامل:

 

نرم افزارهای رستر

معروف ترین نرم افزارهای این بخش ادوبی فتوشاپ است. از این نرم افزار غالبا در ویرایش عکسها استفاده می شود اما از امکانات طراحی کاتالوگ آنلاین هم برخوردار است. این نرم افزار کاربری نسبتا ساده ای دارد اما برای طراحی کاتالوگ‌ الکترونیک باید تسلط نسبی به آن داشته باشید.

 

در نرم افزار فتوشاپ امکان ساخت صفحات متوالی در یک فایل وجود ندارد. همچنین این نرم افزار قابلیت مستر پیج را ندارد. برای طراحی کاتالوگ دیجیتال در فتوشاپ باید صفحات را تک به تک تولید کرده و در نهایت با استفاده از منوی اتوماتیک فایل ها را تبدیل به یک فایل پی دی اف کنید.

 

نرم افزارهای برداری و متنی – صفحه آرایی

برای طراحی فایل ها به شکل وکتور از این نرم افزارها استفاده می شود. نرم افزارهای کورل، ایلاستریتور و ایندیزاین و ادوب اکروبات از جمله نرم افزارهای مناسب تر برای طراحی و تولید کاتالوگ ها هستند. این نرم افزارها که محیط برداری دارند امکانات متعددی را برای طراحی و لی اوت کاتالوگها در اختیارتان قرار می دهند.

 

در استفاده از چنین نرم افزارهایی می توان به راحتی ابعاد صفحات، استایل نوشته ها، رنگ و عکسها را می توانید اضافه کنید و یا هر اصلاحی که نیاز دارد در آن انجام دهید.

 

کاتالوگ الکترونیکی

 

ویژگی ها و امکانات کاتالوگهای آنلاین

کاتالوگ‌ الکترونیک دارای ویژگی ها و امکاناتی هستند که در ادامه با آنها آشنا می شوید:

  • ارسال از طریق ایمیل و پیام رسان های آنلاین
  • امکان قرار دادن بروی وب سایت برای دانلود
  • استفاده از عکسهای با کیفیت
  • امکان طراحی و لی اوت های خلاق
  • امکان نمایش فیلم
  • ایجاد گالری عکس
  • امکان ایجاد یا اتصال به فروشگاه اینترنتی
  • امکان ایجاد نمایشگاه آنلاین
  • امکان قراردادن لینک های وب
  • امکان جستجو در متن های کاتالوگ دیجیتال
  • امکان قرار دادن افکت ورق خوردن هنگام مشاهده صفحات
  • امکان دسته بندی محصولات

 

کاتالوگهای الکترونیک پی دی اف (PDF catalogue)

نوع دیگری از کاتالوگ های الکترونیکی بسیار ساده تر از نسخه های آنلاین و با امکانات محدودتر هستند. این کاتالوگ ها در حقیقت نسخه ی پی دی افی هستند که امکان چاپ شدن را نیز داشته و طراحی و چیدمانی دقیقا مشابه کاتالوگ کاغذی دارند. اگر شما برای محصولات یا خدمات خود سفارش طراحی کاتالوگ چاپی بدهید می توانید با کمترین هزینه یا گاهی بصورت رایگان نسخه ی پی دی اف هم داشته باشید. این موضوع کمک می کند غیر از بازاریابی حضوری بتوانید بصورت آنلاین و از روش های مختلف مثل ایمیل، پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی نیز دفترچه تبلیغاتی خود را برای مشتریان ارسال کنید.

 

کاتالوگ های پی دی اف مزایا و معایبی متعددی نسبت به نسخه های اختصاصی آنلاین دارند. یکی از مزایای کاتالوگ های پی دی اف، دو کاربرده بوده آنها است. کاتالوگ های آنلاین را که اختصاصا برای نمایش بروی موبایل، لب تاپ و از طریق وب می توان استفاده کرد، در حالی که کاتالوگ های پی دی اف را هم بصورت آنلاین و هم بصورت چاپی می توانید داشته باشید. مزیت کاتالوگ های آنلاین برخورداری از امکانات متعدد و استفاده از مدیاهای متنوع است که در کاتالوگ های پی دی اف بسیار محدود می شود. یکی از معایب کاتالوگ های پی دی اف سایز نمایش کوچک محتوای آن بروی گوشی های تلفن همراه است، اما محتواها در کاتالوگ آنلاین با توجه به سایز نمایشگرها واکنشگرا بوده و متناسب با ابعاد موبایل، لب تاپ و یا کامپیوتر بصورت اتوماتیک تغییر می کند.

 

 

کاتالوگ الکترونیکی

 

کاتالوگ دیجیتال را می توان جایگزین وب سایت کرد؟

کاتالوگ های دیجیتال و وب سایت به ظاهر کارکردهای مشابهی دارند اما هر کدام مزیت ها و محدودیت های خود را به همراه دارند. وب سایت بخشی مهمی از هویت بصری کسب و کارها است که در برندسازی و اعتبار بخشی به آنها کمک می کند. اما کاتالوگ الکترونیک با هدف معرفی محصولات و خدمات و همچنین بازاریابی موثر طراحی می شوند. از هر دو ابزار وب سایت و کاتالوگ دیجیتال به منظور بازاریابی دیجیتال استفاده می شود. با اینکه کاتالوگ آنلاین را نمی توان جایگزین وب سایت دانست اما مزیت های متعددی نسبت به سایت دارند.

 

یکی از بزرگترین مزیت های کاتالوگ الکترونیکی نسبت به وب سایت تمرکز بیشتر بروی معرفی محصولات است. در وب سایت بخش های مختلفی وجود دارد که ممکن است تمرکز بیننده را از بررسی سریع و دقیق محصولات کاهش دهد. مزیت دیگر کاتالوگ آنلاین دسترسی سریع و همیشگی و بدون نیاز به استفاده از اینترنت است. مخاطب برای بررسی محصولات از طریق وب سایت نیازمند استفاده از اینترنت است، اما کاتالوگ های اینترنتی را می توان بروی گوشی تلفن همراه، لب تاپ یا کامپیوتر نگهداری کرد و بدون نیاز به اینترنت در هر لحظه مشاهده و بررسی کرد.

 


بیشتر بخوانید: وب سایت چه نقشی در بازاریابی و برندسازی کسب و کارها دارد؟


نکات مهم برای طراحی و تولید کاتالوگ‌های الکترونیک

– اولین و مهمترین نکته در طراحی کاتالوگ نیاز مخاطبین و هدف از تولید آن است. شما باید بدانید که این کاتالوگ را برای چه کسانی و با چه هدفی تهیه می کنید.

 

– انتخاب عکس ها برای کاتالوگ آنلاین یک موضوع مهم دیگر است که باید به آن توجه شود. عکس های انتخابی باید با کیفیت مناسب و به صورت اختصاصی و با ایده های متناسب با متن ها باشند. شما می توانید از خدمات عکاسی تبلیغاتی و معرفی محصول برای این مورد استفاده کنید.

 

– توجه به اندازه فونت ها و نوع آنها موضوع دیگری است که مورد توجه واقع می شود. بهتر است که از یک فونت رسمی و خوانا استفاده شود. استفاده از فونت های متفاوت و متعدد از شکیل بودن کاتالوگ شما می کاهد. استفاده از فونت های بزرگ برای تیترها و فونت های متفاوت و کوچکتر برای متن کلی استفاده کنید. بهتر است از تعاریف دقیق، واقعی و واضح در توضیح محصول و اطلاعات مورد نیاز مشتریان استفاده کنید.

 

– دقت بالا در انتخاب لحن محتوای به کار رفته در کاتالوگ، تناسب میان تصاویر و توضیحات، ارائه مطالب صحیح و کاربردی و … یکی دیگر از اصول طراحی کاتالوگ است که باید به آن توجه کنید تا کاتالوگ الکترونیکی جذاب و حرفه ای داشته باشید.

 

– به نحوه چینش تصاویر، تعداد عکسها در هر صفحه، صفحه آرایی و طراحی گرافیک کاتالوگ توجه داشته باشید. کاتالوگ دیجیتال باید به گونه ای طراحی شود که ضمن خلاقیت در طراحی نیاز مخاطب برای شناخت محصولات یا برند را تأمین کند.

 

– بهتر است که کاتالوگ الکترونیک حجم بالایی نداشته باشد تا امکان آپلود و دانلود سریع برای مخاطبان مختلف را داشته باشد.

 

– هنگام تهیه خروجی از کاتالوگ طراحی شده، کیفیت پایین عکسها را فدای حجم پایین فایل نکنید. تنظیمات برای تهیه خروجی باید با در نظر گرفتن کیفیت مطلوب عکسها و حجم مناسب برای ارسال انجام شود.

 

– کاتالوگ الکترونیک را بهتر است بخش بندی کرده و توسط فهرست، جستجو و مطالعه را سریعتر و ساده تر کنید.

 


بیشتر بخوانید: عکاسی صنعتی برای کاتالوگ – اهمیت عکسها در طراحی کاتالوگ


 

کاتالوگ الکترونیکی

مراحل تولید محتوای کاتالوگ الکترونیک

برای تولید محتوای کاتالوگ را سعی کنید طبق این مراحل انجام دهید:

۱- پرسنای مخاطب کسب و کار خود را مشخص کنید. باید از جنسیت، محدوده سنی و میزان تحصیلات آنها آگاه باشید.
تولید محتوای برای مخاطب شما انجام می شود، پس باید اطلاعات کافی از جامعه هدف خود داشته باشید. هنگام تولید محتوا باید میزان اطلاعات ارائه شده با دانش مخاطب شما و همچنین سلایق آنها منطبق باشد.

 

۲- فصل بندی اطلاعات کاتالوگ
هدف شما از ارائه کاتالوگ معرفی و تبلیغ محصول یا خدمات تان است. باید بطور واضح مشخص کنید چه مواردی بعنوان سرفصل های اطلاعات کاتالوگ مهم است؟ معرفی کسب و کارتان، رزومه و اهداف برند، ارائه اطلاعات کافی متنی – بصری از محصولات یا خدماتتان و جوایز و رضایت مشتریان از جمله موارد مهم در فصل بندی کاتالوگ ها خواهد بود.

 

۳- ارائه اطلاعات دقیق از محصولات و یا خدمات
ساختار و بخش اصلی کاتالوگ شما معرفی خدمات یا محصولات است. بطور واضح مشخص کنید محصولات یا خدمات شما چه ارزش افزوده و مزایایی برای مخاطب دارد. از تمام ابزارهای موجود اعم از عکسهای با کیفیت، توضیحات متنی کامل، جداول و اینفوگراف ها برای معرفی دقیق کسب و کارتان استفاده کنید.

 

۴- از زبان اختصاصی برندتان استفاده کنید.
هر کسب و کاری نسبت به حوزه فعالیت خود زبان خاص خود در ارتباط با مخاطب را دارد. بعضی کسب و کارها به زبان عامیانه و برخی رسمی محتواسازی می کنند. در طراحی کاتالوگ هم باید دقت کنید از زبان برند خود استفاده کنید.

 


پیشنهاد مطالعه: مزایای عکاسی صنعتی و تبلیغاتی برای کسب و کارها


سخن پایانی

همانطور که از این مقاله متوجه شده اید طراحی کاتالوگ الکترونیک یک کار کاملا تخصصی است و باید توسط افرادی که مهارت بالا در این زمینه دارند انجام گیرد. استفاده از عکسهای مناسب، فونت، چیدمان و صفحه بندی ساده در طراحی کاتالوگ دیجیتال بسیار با اهمیت است. همچنین بهتر است از نرم افزارهای حرفه ای و مناسب برای این کار استفاده شود تا خروجی یک کاتالوگ آنلاین حرفه ای و کاربردی باشد.


 

What you can read next

دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ و فروش محصولات در اینستاگرام
بازاریابی اینترنتی
بازاریابی اینترنتی – نقش بازاریابی آنلاین در موفقیت کسب و کارها
عکاسی از نوشیدنی ها
عکاسی از نوشیدنی ها – چطور عکسهای حرفه ای بگیریم؟

۶ Comments to “ طراحی کاتالوگ الکترونیکی – کاتالوگ آنلاین چه ویژگی هایی دارد؟”

  1. Mina says : پاسخ
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶ at ۷:۲۶ ق٫ظ

    طراحى كاتالوگ ٣٠ صفحه چقدر زمان و هزينه داره و آيا ميشه بعدا چاپش كرد؟

    1. علیرضا رستگار says : پاسخ
      ۱۴۰۱-۰۲-۰۷ at ۱۰:۱۰ ق٫ظ

      درود بر شما، برای اطلاع از هزینه ها لطفا تماس بگیرید یا از طریق واتساپ پیام بدین. بله می تونه طوری طراحی بشه که امکان چاپ هم داشته باشه

  2. مهدى says : پاسخ
    ۱۴۰۲-۰۱-۰۵ at ۹:۳۴ ب٫ظ

    درود، تعرفه طراحى كاتالوگ ديجيتال صفحه اى چند محاسبه مى شود؟

    1. علیرضا رستگار says : پاسخ
      ۱۴۰۲-۰۱-۰۵ at ۱۱:۵۴ ب٫ظ

      لطفا برای اطلاع از تعرفه ها ساعت کاری تماس بگیرید.

  3. Mna says : پاسخ
    ۱۴۰۲-۰۷-۱۰ at ۹:۵۳ ب٫ظ

    كاتالوگ الكترونيك سفارش بديم بعدا نمى تونيم چاپ افست كنيم؟

    1. علیرضا رستگار says : پاسخ
      ۱۴۰۲-۰۷-۱۲ at ۷:۵۱ ق٫ظ

      درود بر شما- زمان سفارش باید این موضوع رو عنوان کنید تا در طراحی گایدلاین های چاپ هم لحاظ بشه

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین نوشته ها

  • تیزر تبلیغاتی استودیو مانی

    ساخت تیزر تبلیغاتی | ۱۰ راهکار برای اثرگذاری تیزر

    ساخت تیزر تبلیغاتی یکی از ابزارهای کلیدی برای ب...
  • عکاسی صنعتی هوایی - تصویربرداری هوایی

    عکاسی صنعتی هوایی از کارخانه ها و پروژه ها – تصویربرداری هوایی

    عکاسی صنعتی هوایی یکی از روش های جذاب برای به ت...
  • طراحی لایت باکس تبلیغاتی

    طراحی لایت باکس | نمونه کارها و تعرفه ۱۴۰۴

    طراحی لایت باکس یکی از بهترین شیوه های تبلیغات ...
  • عکاسی تبلیغاتی بیلبورد

    عکاسی تبلیغاتی بیلبورد – عکاسی حرفه ای برای طراحی بیلبورد

    عکاسی تبلیغاتی بیلبورد باید بصورت اختصاصی و حرف...
  • عکاسی از پوشاک - استویدیو مانی

    عکاسی از پوشاک – عکاسی حرفه ای از لباس

    عکاسی از پوشاک و لباس ها باید به شکلی حرفه ای و...

فهرست ها :

  • تیزر صنعتی و تبلیغاتی
  • عکاسی صنعتی
  • طراحی هویت بصری برند (Visual identity design)
  • طراحی لوگو
  • طراحی و چاپ
  • عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
  • طراحی کاتالوگ
  • تعرفه عکاسی صنعتی
  • درباره ما
  • خدمات استودیو مانی
  • تماس با ما
  • وبلاگ
  • روال کار

با خلاقیت متمایز دیده شوید …

استودیو مانی با پشتـوانه دو دهـه فعـالیت در حوزه تولیـد محتوای حرفه ای و تبلیغات بصری شامل: عکاسی صنعتی و تبلیغاتی، تیـزر تبلیغاتی، طراحی هویت بصـری و گرافیـک توانسته خدمات ازشمنـد و با کیفیتی را به کسب و کارهای کوچک تا بزرگ ارائه کند.

ارتباط با ما :

94 86 284 - 0912
60 18 96 88 - 021
ایمیل: studiomani91@gmail.com

آدرس :
تهران - یوسف آباد

social sharing
  • GET SOCIAL
عکاسی صنعتی

Copyright © Studio mani 2008-2025
Powered By Studiomani.ir

TOP