عکاسی ۳۶۰ درجه محصولات ویژگی ها، جزئیات زوایای مختلف کالا و محصولات را به بهترین شکل نمایش می دهد. این موضوع باعث اعتماد و رغبت بیشتر خریدار به خرید می شود.
اهمیت عکسهای صنعتی ۳۶۰ درجه بر فروش اینترنتی
عکاسی همواره ذاتی هنری داشته اما ورود عکاسی تجاری باعث شده بعنوان یک صنعت هم شناخته شود.
امروزه عکاسی استودیویی دیگر محدود به عکسهای پرتره و عروس نیست.
عکاسان به کمک توسعه فناوری درحال بهره برداری از این صنعت و ارائه خدمات جدید به مشتریان هستند.
با پیشرفت تکنولوژی و تولد رسانه های نوین نیاز های جدید در بخش عکاسی تجاری احساس شده است.
عکاسی صنعتی محصولات سالهاست برای معرفی محصولات رواج دارد. اما عکاسی ۳۶۰ درجه شیوه ای جدید برای معرفی دقیق تر محصولات به خریداران غیر حضوری است.
عکاسی ۳۶۰ درجه محصولات چیست؟
عکاسی ۳۶۰ درجه فرآیندی از عکاسی است که در آن زوایای مختلف از یک محصول به نمایش گذاشته می شود.
این نوع عکاسی به عکاسی چرخشی کالا هم معروف است.
این نوع عکسها قابلیت چرخش۳۶۰درجه حول محور خود را دارند. این امکان باعث می شود یک محصول از تمام ابعاد و زوایا قابل بررسی باشد.
تاثیر عکسهای ۳۶۰ کالا در بازاریابی دیجیتال
این سبک عکاسی نوآوری جدیدی نیست اما در گذشته مورد توجه قرار نگرفته است.
با افزایش فعالیت فروشگاه های اینترنتی، استفاده از عکسهای ۳۶۰ درجه مورد توجه قرار گرفت.
مطمئنا تجربه خرید حضوری و لمس و بررسی محصولات بسیار جذاب تر از خرید های غیر حضوری است. اینجاست که اهمیت استفاده از این عکسها مورد توجه قرار می گیرد.
بیشتر بخوانید: دوربین عکاسی صنعتی – چه دوربینی مناسب عکاسی صنعتی است؟
فواید عکاسی ۳۶۰ درجه محصولات
- برقراری ارتباط بیشتر با کاربر :
عکاسی ۳۶۰ درجه یکی از مهم ترین تکنیک های تبلیغاتی فروش اینترنتی محصولات است. این سیستم برای خریداران بسیار جذاب خواهد بود چرا که حس بررسی حضوری محصول را به مخاطبان خواهد داد. - جلب توجه کاربر:
عکس های ساده از یک محصول نمی توانند خریداران را به خوبی جذب کنند چرا که تنها از یک یا دو زاویه تهیه می شوند. عکس های ۳۶۰ درجه محصولات عکسهایی کاربرد پسند بوده و بیانگر اهمیت به حقوق خریدار خواهد. - افزایش فروش:
فروشگاه هایی که این نوع عکس ها را در سایت فروش خود به کار می گیرند، می توانند برای خریداران خود شرایطی را فراهم کنند تا با اعتماد بیشتری خرید کنند. عکسهای ۳۶۰ درجه محصولات بطور موثری باعث افزایش نرخ خرید می شوند. - افزایش اعتبار برند:
ارائه عکسهای ۳۶۰ درجه به خریداران توصیف کاملتر کالا به خریداران است.
این سبک عکسها تصویری واضح و واقعی از محصول ارائه می دهند. معرفی کالا با ارائه اطلاعات کاملتر به مشتریان باعث اعتبار محصول و تولید کننده خواهد شد. - کاهش هزینه های برگشت:
استفاده از عکسهای ۳۶۰ درجه امکان بررسی کامل محصول قبل از خرید را می دهد.
این بررسی و مشاهده دقیق احتمال پسند نشدن محصول و بازگشت آن را بسیار کم می کند. بنابراین هزینه های ناشی از عدم رضایت خرید و برگشت محصول تا حد زیادی کم می شود.
عکسهای ۳۶۰ درجه محصولات در چه رسانه هایی استفاده می شود
عکسهای چرخشی محصولات در رسانه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد.
وب سایت، فروشگاه های آنلاین فروش محصولات، تبلیغات شبکه های اجتماعی و تولید تیزرهای ویدئویی از جمله موارد استفاده این عکسها است.
در مورد تاثیر و کاربرد عکسهای چرخشی محصولات در وب سایت و فروشگاه های آنلاین بسیار گفته شده است.
اما کاربرد دیگری که برای این عکسها می توان معرفی کرد استفاده در تیزرهای تبلیغاتی و پست های شبکه های اجتماعی است.
عکسهای ۳۶۰ درجه محصولات را بصورت ویدئو هم می توان خروجی گرفت.
این ویدئوهای چرخش محصول قابل گنجاندن در تیزرهای تبلیغاتی محصولات است که معرفی ظاهر محصول را پوشش می دهد.
همچنین از این ویدئو ها بعنوان تبلیغات اینستاگرام و تلگرام هم می توان استفاده کرد.
نکات مهم برای سفارش عکسهای ۳۶۰ درجه کالا
عکاسی محصولات با نمای ۳۶۰ درجه نقش مهمی در معرفی بهتر و فروش بیشتر محصولات دارد.
اما انجام این سفارشات منحصر به محصولات خاص می شود. محصولاتی که نیازمند ارائه اطلاعات کامل از ساختار ظاهری در زوایای مختلف آن باشد.
بیشتر بخوانید: تور مجازی چیست؟ آموزش عکاسی ۳۶۰ درجه محیطی
موارد مهمی برای مشتریان این نوع سفارشات لازم به ذکر است که شامل:
– برخی محصولات ماهیتی بازتاب پذیر دارند، تهیه عکسهای بدون رفلکس از زوایای مختلف این محصولات متفاوت بوده و با حساسیت های بیشتری انجام می شود.
– بعضی از محصولات ابعاد شبیه به هم دارند. این محصولات در تمام جهات ساختاری یکسان دارند. عکاسی ۳۶۰ این محصولات هم کاربردی نخواهد داشت.
– محصولات شیشه ای به دلیل ماهیت تمام نمای خود نیازی به عکاسی ۳۶۰ درجه نخواهند داشت.
– عکاسی ۳۶۰ درجه از محصولات به خودی خود کامل نیست و نیاز مند انجام مراحلی است که طی آن عکس قابلیت چرخش را پیدا می کند.
ابزارهای مورد نیاز برای عکاسی چرخشی از محصولات
– دوربین و لنز با رزولوشن های متوسط
– سه پایه عکاسی جهت ثابت نگه داشتن کادر
– ریموت دوربین جهت جلوگیری از حرکت دوربین
– تجهیزات نورپردازی شامل سافت باکس و خیمه عکاسی
– لب تاپ و کابل اتصال به دوربین
– صفحه مدور دستی و یا اتوماتیک
در مورد تجهیزات عکاسی بیشتر بدانید: معرفی تجهیزات عکاسی و نورپردازی
دوربین و لنز
انتخاب دوربین و لنز مناسب برای این سفارشات بستگی به نوع سفارش شما دارد.
در حالت نرمال نیاز به دوربین و لنزهای گرانقیمت نخواهید داشت.
عکسهای صنعتی محصولات معمولا با هدف استفاده در رسانه هایی همچون پوستر، کاتالوگ و غیره تهیه می شوند.
این تصاویر باید از رزولوشن و سایز بالا برخوردار باشند. اما عکسهای ۳۶۰ درجه محصولات صرفا با هدف ارائه در وب سایت و اپلیکیشن ها تهیه می شوند. به همین دلیل عکسهای این سفارشات نیاز به سایز و رزولوشن بالا ندارد.
برای تولید عکسهای چرخشی محصولات از دوربین های با کیفیت موبایل هم می توان استفاده کرد.
اما در شرایطی هم استفاده از دوربین و لنز با کیفیت لازم است. گاهی سفارش دهنده عکسهای این سفارشات را برای بخش چاپ هم نیاز خواهد داشت. در چنین مواقعی عکسها باید با دوربین و لنز حرفه ای تهیه شوند.
بیشتر بخوانید: عکاسی کالا – نکات حرفه ای برای عکاسی با کیفیت کالاها
سه پایه عکاسی
سه پایه عکاسی لازمه انجام این سفارشات است. در سفارشات عکاسی ۳۶۰ محصولات دوربین و لنز ثابت بوده و سوژه بروی صفحه مدور حول محول خود چرخش دارد. باید دقت کنید که دوربین در تمام مراحل عکاسی ثابت باشد تا خروجی کار شما چرخش نرم و یکنواخت داشته باشد.
نورپردازی عکسهای ۳۶۰ درجه
نورپردازی این سفارشات بسیار حساس است و باید به گونه ای باشد که کمترین سایه در اطراف محصول دیده شود.
برای این کار باید محیط اطراف محصول توسط چند سافت باکس احاطه شود. روش حرفه ای تر استفاده از خیمه عکاسی است. سافت باکس ها و یا خیمه عکاسی اجازه نمی دهند رفلکسی از اشیا و یا محیط اطراف بروی سوژه منعکس شود. چیدمان منابع نور هم باید به گونه ای باشد تا سوژه غرق در نور باشد. این بدین معناست که هیچ سایه ای در عکس ثبت نشود.
لب تاپ در سفارشات عکاسی چرخشی محصولات
لب تاپ یا یک سیستم دسکتاپ یکی از موارد مورد نیاز برای انجام این سفارشات است.
پیش از شروع عکاسی باید لب تاپ را توسط کابل و نرم افزار تترینگ به دوربین متصل کنید.
این کار کمک می کند عکسها را پس از ثبت هر زاویه بررسی کنید تا در صورت وجود مشکل با تغییر تنظیمات مجدد عکاسی کنید.
صفحه مدور برای عکاسی ۳۶۰ درجه
یکی از نیازمندیهای اصلی این سفارشات، صفحه مدور است.
این ابزار به شکل استوانه ای با ارتفاع کم بوده و توسط قطعات داخلی حول محور خود قابل چرخش است.
قطر و تحمل وزن این ابزار بسته به سایز و وزن محصولات متفاوت است.
این ابزار در بازار موجود است اما با هزینه کمتر می توان اقدام به ساخت آن کرد. رنگ این قطعه باید سفید باشد تا با محیط پیرامون (بکگراند و اطراف) یکنواخت باشد. این ابزار با امکانات متنوعی تولید شده که بعضی دارای موتور و کلید های کنترل چرخش هستند و بعضی دیگر پیشرفته تر که در آینده به توضیح آنها خواهیم پرداخت. اما نوعی که فعلا مورد بحث ما خواهد بود مدل ساده این دستگاه است. مدلی که چرخش دستی داشته و از موتور و کنترلر ها بهره نمی برد.
آموزش نحوه عکاسی ۳۶۰ درجه محصولات
ابتدا صفحه مدور را داخل چادر یا خیمه عکاسی قرار می دهیم.
اگر خیمه عکاسی ندارید باید اطراف صفحه مدور را با ۲ یا ۳ سافت باکس نور احاطه کنید.
سپس محصول را در مرکز صفحه گردان قرار می دهیم. دقت کنید که محصول باید کاملا وسط در وسط صفحه باشد. بعد از این مرحله دوربین را بروی سه پایه و در فاصله مناسب از سوژه قرار دهید. در مرحله بعد تنظیمات مناسب برای عکاسی صنعتی محصول را انجام دهید. در این مرحله باید دوربین را توسط کابل به لب تاپ و نرم افزار تترینگ متصل کنید. حالا شرایط برای عکاسی ۳۶۰ درجه از محصول آماده است.
شروع مرحله عکسبرداری
ابتدا یک عکس بگیرید تا میزان سایه ها، نورسنجی و فوکوس را بروی لب تاپ بررسی کنید.
با فرض اینکه عکس اول مناسب بوده مراحل عکسبرداری را شروع می کنیم.
دور صفحه مدور شما باید مدرج شده باشد. هر ۱۰ یا ۱۵ درجه یک علامت بگذارید. حالا شروع به عکاسی می کنیم.
عکس اول را می گیریم و برای عکس بعدی صفحه مدور را تا علامت بعدی می چرخانیم.
این پروسه را تا جایی که زاویه محصول به اولین عکس باز گردد ادامه می دهیم. دقت کنید برای جلوگیری از جابجایی دوربین و فوکوس باید از فوکوس دستی و ریموت شاتر استفاده کنید.
یک خروجی نرم از حرکت محصول حداقل شامل ۳۶ فریم عکس است. اما با تعداد فریم کمتر هم می توان تمام زوایای محصول را نشان داد.
بیشتر بخوانید: عکاسی کالا – نکات حرفه ای برای عکاسی با کیفیت کالاها
مراحل ویرایش و خروجی عکسهای ۳۶۰ درجه
پس از انجام مراحل عکاسی کلیه عکسها باید مورد ویرایش قرار گیرند.
برای اینکار می توانید از نرم افزار ادوب فتوشاپ و یا ادوب لایتروم استفاده کنید.
اگر عکسها را با فرمت Raw تهیه کرده باشید کار ساده تری دارید.
فرمت RAW اجازه می دهد کلیه عکسها را توسط نرم افزار کمرا راو انتخاب و یکباره همگی را ادیت کنید.
در مرحله بعد در صورت نیاز به روتوش، عکسها را بصورت تک تک در فتوشاپ روتوش می کنیم.
پس از اتمام مراحل ویرایش باید از عکسها یک خروجی با فرمت JPG و کم حجم تهیه کنید. در مرحله پایانی از عکسها خروجی نهایی را می گیریم. این سفارشات یا بروی فروشگاه های اینترنتی قرار می گیرند و یا در اپلیکیشن های موبایل استفاده می شوند. برای خروجی می توانید از نرم افزار های مختلفی استفاده کنید که پیشنهاد من نرم افزار ۳۶۰ Product Viewer است.
عکاسی ۳۶۰ درجه توسط تجهیزات خودکار
مراحل عکاسی ذکر شده در این مقاله با استفاده از تجهیزات ساده و بصورت کاملا ابتدایی و دستی ارائه شده است.
در سال های اخیر تجهیزاتی خودکار برای انجام این سفارشات تولید شده که سرعت و دقت تولید عکس چرخشی محصولات را افزایش داده.
عکاسی ۳۶۰ درجه خودکار سیستمی یکپارچه شامل سخت افزار و نرم افزار هوشمند است.
این سیستم شامل یک میز گردان است که در سایزهای مختلف تولید شده است.
سایز این میزها ارتباط با وزن محصولات داشته و هر چه بزرگتر باشند تحمل وزن بیشتری دارند.
بیشتر بخوانید: عکاسی محصولات برای اینستاگرام مارکتینگ – آموزش نکات مهم
میز اتوماتیک عکاسی ۳۶۰ درجه چیست؟
میز اتوماتیک عکاسی ۳۶۰ درجه توسط یک کابل به نرم افزاری هوشمند و اختصاصی متصل است.
حرکت این میز توسط متغیرها و امکانات نرم افزار قابل تنظیم است.
این میز قابلیت عکاسی چرخشی از محصولات بصورت اتوماتیک را دارد.
میز توسط نرم افزار اختصاص به سیستم کامپیوتر و دوربین متصل است.
میز عکاسی چرخشی درجه های مختلف چرخش (از ۱ تا ۳۶۰ درجه) را در اختیار قرار می دهد.
اما بهترین حالت تهیه ۲۴ تا ۳۶ فریم عکس از زوایای مختلف محصول است. با تنظیم نرم افزار و استارت پروسه سیستم بصورت خودکار شروع به چرخش، عکاسی و ذخیره عکسها بروی سیستم می کند.
پس از پایان عکاسی کلیه عکسها توسط نرم افزار هوشمند ویرایش می شوند و در نهایت قابلیت خروجی با فرمت های مختلف جهت نمایش در سایت و یا بصورت ویدئویی در شبکه های اجتماعی را خواهید داشت.
امکانات و مزایای عکاسی ۳۶۰ درجه اتوماتیک از محصولات
عکسبرداری و ذخیره اتوماتیک عکسها
تنظیم تعداد عکسهای مورد نیاز از زوایای محصول (از یک تا ۳۶۰ فریم)
تنظیم سرعت چرخش میز
مشاهده لحظه ای مراحل عکسبرداری برای چک کردن نور، کادر
امکان بزرگنمایی و تغییر پس زمینه عکس محصول
اعمال افکت های نور بروی عکس محصول
ارائه خروجی با فرمت های مختلف
تفکیک و ذخیره عکسهای خام و ادیت شده
ثبت واتر مارک اختصاصی
عکاسی چرخشی با استفاده از میزهای عکاسی ۳۶۰ درجه بسیار ساده تر است. اما قیمت بالای این تجهیزات صرفا برای سفارشات بالا توجیه اقتصادی دارد.
دوست من در صورتی که سوالی برایتان باقی مانده در بخش کامنت این صفحه پاسخگوی شما هستم.
بیشتر بخوانید: چگونه عکس صنعتی بهتری از محصولات بگیریم
سخن آخر
استفاده از عکاسی چرخشی بعضی محصولات برای درک بهتر مشتری از ظاهر کالا لازم بنظر می رسد.
این روش کمک می کند هزینه های بازگشت محصول خریداری شده به حداقل برسد.
استودیو مانی با سالها تجربه آماده ارائه خدمات با کیفیت عکاسی ۳۶۰ درجه محصولات به فروشگاه های اینترنتی است.
سفارشات
۶۰ ۱۸ ۹۶ ۸۸ – ۰۲۱
مشاوره رایگان
۹۴ ۸۶ ۲۸۴ – ۰۹۱۲
موفقیت شما در کسب و کار آرزوی قلبی و هدف ما است.
سلام. ممنون از متن و توضیحات
یک سوال برایم پیش آمد. برای عکاسی چرخش محصول کفش چند فریم عکس باید گرفت تا حالت چرخش درست انجام شود؟ پیشاپیش تشکر از پاسخ
سلام دوست عزیز
تعداد فریم ها در چرخش نرم عکس محصول تاثیر زیادی داره و هر چه تعداد فریم ها بیشتر باشن محصول نرمتر چرخش داره.
salam va eradat
mamnon misham befarmaeid ba in raveshe ebtedaei va kam hazine mishe sefareshat ro be khobi anjam dad ya daghigh nist
سلام دوست عزیز
بله با این روش کم هزینه هم می تونید عکسهای ۳۶۰ درجه حرفه ای از محصولات با سایز متوسط و کوچک بگیرید. فقط باید تمام مراحل رو با دقت انجام بدین
خسته نباشین، مطلب نسبتا کاملی بود. من اول فکر کردم عکاسی ۳۶۰ درجه تور مجازیه اما برام جالب بود و کامل خونمدم. کاش یه مطلبم در مورد عکاسی تور مجازی تو اموزشای سایت بزارین
سلام دوست عزیز
ممنون از وقتی که گذاشتین، بله حتما در آینده یک مقاله هم برای عکاسی ۳۶۰ درجه تور مجازی تهیه و منتشر می کنم
سلام ممنون میشم برای عکاسی ۳۶۰ درجه راهنماییم کنین که با دوربین موبایل هم میتونم از محصولاتم عکاسی کنم رو اینستاگرامم بزارم
سلام دوست عزیز
بله در صورتی که به عکاسی با نرم افزارهای حرفه ای عکاسی با موبایل مسلط باشین به دوربین با کیفیت موبایل هم می تونید انجام بدین. این نوع عکاسی فقط بروی وب سایت و اپلیکیشن های تحت وب کاربرد دارند.
سلام، لطفا تعرفه عکاسی ۳۶۰ درجه از کیف و کفش را اعلام بفرمایید
سلام دوست عزیز، لطفا از طریق واتساپ و یا تلگرام این شماره ۰۹۱۲۲۸۴۸۶۹۴ درخواست استعلام هزینه بفرمایید.
سلام
لطفا در مورد خرید نرم افزاری که بتونیم عکس های گرفته شدرو باهاش تبدیل به htmlکنیم ،بهمون راهنمای کنید . نرم افزارهای رایگان هستند ولی لوگوی خودشنو روی خروجی نهایی قرار میدن
سلام دوست عزیز
بله متاسفانه نرم افزارهای رایگان موجود این مشکل رو دارن – تنها راه خرید قانونی و رجیستر کردن این نرم افزار از طریق دوستانتون در خارج از ایران هست
سلام و تشکر از مقاله این پیج، همه چیز عالی بود اما اگر نرم افزاری معرفی کنید که موقع قرار دادن عکس ۳۶۰ درجه روی وب سایت لوگوی خودش رو تو عکس قرار نده عالی تر هم میشه.
سلام دوست عزیز
ممنون از اظهار لطف شما
نرم افزارهای مختلفی در این زمینه تولید شده اما متاسفانه هر کدوم یک ضعف و مشکلی برای خروجی دارن، نرم افزار معرفی شده یکی از بهترینهای عکاسی ۳۶۰ درجه است که اگر امکان خرید لایسنسش رو داشته باشید بدون درج لوگو می تونید خروجی بگیرید
ممنون از این مطلب مفید، این میزی که در آخر توضیح دادین رو از کجا میشه تهیه کرد و آیا برای محصولات سایز بزرگ هم کاربرد داره؟
سلام دوست عزیز
اگر تو گوگل میز عکاسی ۳۶۰ سرچ کنید چند شرکت می بینید که این میز رو در سایزهای مختلف دارند و اطلاعات کاملی بروی سایتشون قرار دادن