ورود به حساب کاربری

رمز خود را فراموش کرده اید ؟

رمز خود را فراموش کرده اید ؟

صبر کنید، اطلاعاتم را به یاد آوردم !
عکاسی صنعتی و تبلیغات مانی 94 86 284 - 0912
  • ورود کاربران

استودیو مانی

استودیو مانی

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی طراحی برندینگ

94 86 284 0912
ایمیل studiomani91@gmail.com

استودیو مانی
60 18 96 88 - 021

  • صفحه اصلی
  • خدمات ما
    • عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
    • تیزرهای تبلیغاتی و صنعتی
    • طراحی هویت بصری برند
    • طراحی و چاپ
  • نمونه کارها
  • تعرفه عکاسی
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
بازاریابی اینترنتی
علیرضا رستگار
جمعه, 21 آبان 1400 / نوشته شده در عکاسی تبلیغاتی

بازاریابی اینترنتی – نقش بازاریابی آنلاین در موفقیت کسب و کارها

بازاریابی اینترنتی یکی از فاکتورهای موفقیت کسب و کارها در بازار مدرن امروزی است. در این مقاله اطلاعات کاملی در مورد بازاریابی دیجیتال و مزایای آن ارائه شده تا بتوانید با دانش کافی کسب و کار خود را گسترش دهید.

اگرچه پیشرفت تکنولوژی شیوه کسب و کار سنتی را به سمت کسب و کار آنلاین سوق داد، همه‌گیری ویروس کرونا در دو سال اخیر مهر تأییدی بر توسعه کسب و  کارها در این عرصه بود. با وجود پتانسیل بسیار بالای بازارهای آنلاین اما شیوه‌های بازاریابی کمی متفاوت تر از آنچه در بازارهای سنتی می بینید در این عرصه نیز وجود دارد.

 

بازاریابی اینترنتی چیست؟

بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی آنلاین به شیوه‌های بازاریابی در بستر وب می پردازد. در واقع منظور از این اصطلاح استفاده از پتانسیل بالای کانال های مبتنی بر وب ( مثل ایمیل، شبکه‌های اجتماعی، سایت ها و …) برای تبلیغات و بازاریابی و البته جذب مخاطب است. هر کسب و کاری می‌تواند به راحتی در این عرصه فعالیت کرده و میزان فروش و ارائه خدمات خود را افزایش دهد.

 

بازاریابی اینترنتی فضای پرسود و تاثیرگذار در رشد کسب و کارهای مختلف است. با گسترش فضای وب و افزایش استفاده از اینترنت توسط کاربران در قالب‌های مختلفی چون شبکه‌های اجتماعی، اپلیکیشن‌ها و … کسب و کارهای آنلاین فعالیت خود را در این بستر افزایش دادند. وجود رقبای بسیار و همچنین تراکم بالای محصولات و خدمات در این بازار باعث شده است که روش‌های بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی اینترنتی در گسترش و توسعه کسب و کار و افزایش سود بسیار مورد توجه قرار گیرند.

 

بازاریابی اینترنتی با بازاریابی سنتی کاملا متفاوت است و نمی‌توان این دو را در یک طبقه‌بندی قرار داد. مهمترین شاخصه بازاریابی آنلاین قابل آنالیز بودن و هزینه بسیار کمتر آن در مقایسه با روش های سنتی است.

 

بازاریابی اینترنتی

 

بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ چه نقشی در فروش کالا و خدمات دارد؟

از آنجایی که شیوه‌های کسب و کار آنلاین به طور کلی با بازارهای سنتی تفاوت دارد. بنابراین باید به نقش مهم دیجیتال مارکتینگ در افزایش فروش  در این بازارها اذعان کرد.

 

بازاریابی اینترنتی تنها روی مخاطبان هدف تمرکز دارد، بنابراین نقش بسیار ایده آلی در افزایش فروش کالا و خدمات خواهد داشت، چرا که کالا یا خدمات مورد نظر به واسطه شیوه های بازاریابی آنلاین به مخاطبان هدف و کسانی که عملا به دنبال چنین بازاری هستند معرفی می‌شود که این مسئله شانس افزایش فروش و افزایش مشتری را به همراه دارد.

 

در روشهای  مختلف دیجیتال مارکتینگ تلاش می شود برند و محصول به مشتریان بالقوه معرفی شود. کسانی که در اینترنت به دنبال چنین محصولاتی هستند و آنها را جستجو می‌کنند. همچنین یکی دیگر از اهداف دیجیتال مارکتینگ در نهایت افزایش فروش را در پی دارد، تبدیل کردن مشتریان بالقوه، به مشتریان بالفعل و وفادار است. در روش بازاریابی سنتی هیچ تضمینی برای ارتباط دائم شما و مشتری وجود نداشت. اما در بازاریابی آنلاین، امکان رشد پتانسیل های کسب و کار شما و ارتباط با مشتریان بیشتر برقرار است.

 


بیشتر بخوانید: ایده پردازی تبلیغات – چگونه تبلیغات موفق داشته باشیم؟


 

بازاریابی آنلاین شامل چه مواردی است؟

در حالت کلی بازاریابی اینترنتی در دو بخش وب و شبکه های اجتماعی تعریف می‌شود. در هر کدام از این طبقه‌ها امکاناتی وجود دارد که می‌توانید از آن برای رونق بخشیدن و توسعه کسب و کار خود استفاده کنید. در ادامه به بازاریابی اینترنتی در هریک از شاخه های آن می‌پردازیم.

 

بازاریابی در بستر وب شامل موارد زیر است:

  • بهینه سازی موتور جستجو یا سئو مارکتنیگ
  • طراحی وب سایت
  • تبلیغات دیجیتال مانند تبلیغات همسان و تبلیغات بنری و تبلیغات کلیکی
  • ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی از طریق ایمیل
  • بازاریابی تولید محتوا مانند تهیه و تالیف مقاله، ریپورتاژ آگهی و روابط عمومی الکترونیک
  • بازاریابی ویدئویی یا ویدئو مارکتینگ
  • تبلیغات در گوگل یا گوگل ادز یا گوگل ادوردز
  • صفحات فرود یا لندینگ پیج

 

بازاریابی اینترنتی

 

بازاریابی بستر شبکه‌های اجتماعی

  • این بازاریابی موارد زیر را شامل می‌شود:
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • بازاریابی تولید محتوا
  • کمپین دیجیتال مانند کمپین تولید محتوا توسط کاربر UGC
  • تبلیغات در شبکه های اجتماعی مانند تبلیغات اینستاگرام، تبلیغات تلگرام

 


بیشتر بخوانید: دیجیتال مارکتینگ و فروش محصولات در اینستاگرام


 

برای بازاریابی اینترنتی چه کارهایی باید انجام دهیم؟

با توجه به مواردی که در هریک از شاخه‌های بازاریابی اینترنتی بر شمردیم کاملا مشخص است که چه کارهایی برای انجام تبلیغات در هر عرصه باید صورت گیرد. در صورتی که در بستر وب فعالیت می کنید، یعنی فروشگاه آنلاین یا وب سایت فروشگاهی و خدماتی دارید برای جذب مخاطبان خود باید به فکر استفاده از پتانسیل‌های تبلیغاتی در عرصه وب باشید که مهمترین آنها به این شرح است:

 

طراحی وب سایت

شما باید یک وب سایت کاملا ساده و در عین حال کاربردی و طبق قوانین سئو از نظر فنی طراحی کنید. طراحی وب سایت نقش مهمی در جذب مخاطب دارد، جاذبه‌های بصری و دسترسی آسان کاربر به صفحات مختلف در سایت می‌تواند از جمله کارهایی باشد که در این بخش باید انجام گیرد.

 

تولید محتوا و انتشار در رسانه های مربوطه

یکی از ارکان اصلی تبلیغات اینترنتی تولید محتوا است. تولید محتوا به معنای تهیه محتوا بر اساس نیاز مخاطب و جلب نظر او و همچنین بر اساس موازین سئو و بهینه سازی آن بر اساس الگوریتم های موتورهای جستجو  است. محتوا می‌تواند بسته به خدمات و محصولاتی که ارائه می‌کنید شامل محتواهای متنی، تصویری، ویدئویی و صوتی باشد.

 

ایمیل مارکتینگ

در این شیوه بازاریابی با ارسال ایمیل انبوه مخاطبان هدف را از آخرین محصولات و خدمات خود آگاه  می کنید. ارسال ایمیل می‌تواند شامل ارسال و معرفی محصولات، خبرنامه، تخفیفات و … باشد.

 

تبلیغات دیجیتال

این تبلیغات شامل تبلیغات بنر یا لینک در سایت‌های پر بازدید و یا سایت های همسو برای جلب نظر مخاطب است. در بستر اپلیکیشن ها و شبکه‌های اجتماعی نیز مواردی وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توانید فروش خود را افزایش دهید.

 

اینفلوئنسر مارکتینگ

یکی از مقوله های بسیار مهم در شبکه های اجتماعی اینفلوئنسرها هستند. منظور از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده از پتانسیل افراد مشهور یا سلبریتی های اینستاگرام در جذب مخاطبین است.

 

تولید محتوا

تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی شامل تولید محتواهای هدفدار، شامل عکس، ویدئو، کپشن، استوری و … است.

 

تبلیغات سوشال مدیا

تبلیغات در فضای شبکه‌های اجتماعی شامل تبلیغات در پیج‌ها و کانال‌های پر مخاطب و همچنین تهاتر و تعامل دوسویه با پیج‌ها و کانال های همسو است.

 


بیشتر بخوانید: روش های تبلیغات موثر برای کسب و کارها


 

بازاریابی اینترنتی

 

برای بازاریابی آنلاین از چه ابزارها و رسانه‌هایی می توانیم استفاده کنیم؟

ابزارهای بازاریابی اینترنتی اگر چه محدودند اما پتانسیل بالایی برای جذب مخاطب دارند. برای این که بتوانید از این پتانسیل به خوبی بهره مند شوید نیاز است که ابزارهای بازارهای دیجیتال مارکتینگ را به خوبی بشناسید تا بتوانید به کمک آنها محصولات و خدمات خود را به کاربران معرفی کنید.

 

بازاریابی آنلاین دارای ۷ ابزار کاربردی است که می‌تواند در توسعه کسب و کار شما نقش اساسی داشته باشد که در ادامه به معرفی دقیق هریک از آنها می‌پردازیم:

 

سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو

سئو یکی از اصلی ترین بخش‌های دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی است. وقتی شما اصول سئو را در تولید و ارائه محتوا رعایت می کنید در واقع محصول یا خدمات خود را مطابق با آنچه کاربر در اینترنت در جستجوی آن است ارائه می‌کنید. به این ترتیب سایت یا محتوای شما از سوی موتورهای جستجو ارزشمند محسوب شده و در صفحه نتایج جستجوی به نمایش در می آید. سئو می تواند شامل سئو ON Page یا OFF Page باشد.

 

بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM

تمام فعالیت هایی که شما انجام می دهید تا از نظر موتورهای جستجو ارزشمند محسوب شده و منجر به افزایش بازدید وب سایت و کسب درآمد شما شود بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM می‌گویند. نباید سئو را با SEM اشتباه بگیرید. درواقع باید گفت که سئو بخشی از SEM است. به طور مثال استفاده از خدمات تبلیغات موتورهای جستجو مثل گوگل ادورز بخشی از بازاریابی موتورهای جستجو است.

 

بازاریابی محتوایی

کانتکت مارکتینگ یا بازاریابی محتوا نیز نوع دیگری از بازاریابی اینترنتی است.  مهمترین ابزار بازاریابی اینترنتی تولید یک محتوای ارزشمند است. در واقع باید گفت که بازاریابی محتوا نوعی استراتژی بازاریابی است که با استفاده از تولید و انتشار محتوای ارزشمند، هدفمند و مرتبط برای جذب مخاطبان مشخص و نگهداری آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

بازاریابی شبکه های اجتماعی

در بازاریابی شبکه های اجتماعی از پتانسیل بالای شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام، اینستاگرام، فیس بوک و … برای تبلیغات اینترنتی استفاده می‌شود. این تبلیغات ممکن است از کانال‌های مختلف به صورت تهاتر و یا صرف هزینه انجام گیرد.

 

تبلیغات کلیکی یا PPC

تبلیغات کلیکی در واقع بخشی از SEM محسوب می شود. در بسیاری از شبکه های اجتماعی یا وب سایت های اینترنتی بخش‌هایی وجود دارد که می توانید تبلیغات خود را به آنها بسپارید و در ازای هر کلیک روی تبلیغات خود، هزینه مشخصی را پرداخت کنید. در این رابطه باید هوشیار باشید که آمار بازدید واقعی و آنچه که آمار فروشنده نشان می‌دهد یکسان باشد.

 

بازاریابی وابسته یا همکاری در فروش(Affiliate Marketing)

بازاریابی وابسته و یا همکاری در فروش هم روشی از بازاریابی اینترنتی است. این روش متاسفانه در ایران هنوز به شکل کاملی اجرا نمی شود. در این شکل از بازاریابی یک وب سایت می‌تواند با فروش و معرفی محصول یا خدمات وب سایت دیگر در بخشی از سود فروش سهیم شود. شاخص‌ترین مثالی که می‌توان در این زمینه ارائه کرد، وب سایت آمازون است که بزرگترین وب سایت جهان در حوزه همکاری در فروش است.

 

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ

بسیاری از افراد معتقدند ایمیل مارکتینگ از رونق افتاده است و دسترسی به ایمیل واقعی مخاطبان کار سختی است. منظور ما از بازاریابی ایمیلی آن نیست که با خرید یک بانک ایمیلف شروع به ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی به افراد مختلف کنید. منظور از ایمیل مارکتینگ معرفی محصولات و خدمات به مشتریانی است که خود در سایت شما ثبت نام کرده و ایمیل خود را یادداشت کرده اند. شما می توانید با ارسال پیام‌های تبلیغاتی شامل انواع محصولات جدید، شرایط خرید، تخفیفات و … با این مشتری ها در ارتباط باشید.

 

بازاریابی اینترنتی

 

نقش محتواسازی در بازاریابی اینترنتی

در دنیای اینترنت محتوا تنها پل ارتباطی شما و مخاطب است. بنابراین محتوا از هر نوعی که باشد نقش بسیار اساسی در تبلیغات اینترنتی خواهد داشت. شما به کمک انواع محتوا می‌توانید ارتباط خود را با مشتریانی که در بازار بالقوه اینترنت وجود دارد حفظ کنید و با شیوه‌های استراتژیک آنها را به مشتریان دائمی و وفادار تبدیل کنید.

 


بیشتر بخوانید: تولید محتوا چگونه افزایش فروش می آورد؟


نقش عکس‌های صنعتی و تبلیغاتی در بازاریابی دیجیتال

در بازاریابی دیجیتال محتوای دیداری یا همان عکس یکی از مهمترین فاکتورهای معرفی محصولات است. بنابراین هرچه عکسها حرفه ای تر و با کیفیت‌تر باشد، کاربر راحت تر و سریع‌تر می‌تواند در مورد خرید محصول مورد نظر خود تصمیم گیری کند. در واقع در بازار آنلاین مشتری امکان لمس، بو کردن، حس کردن و تست کیفیت یک محصول را ندارد و این تصاویر است که می‌تواند این موارد را برای مشتری تداعی کرده و او را برای خرید ترغیب کند.

 

عکس‌های محصولات در فروشگاه آنلاین باید ویژگی ها و مزایای محصول را از زوایای مختلف نشان ‌دهد. اینکار باعث می شود مشتری با اعتماد بیشتری اقدام به خرید کرده و رضایت او از خرید به معنای اضافه شدن مشتری‌های وفادار به جمع مشتریان شما است.

 

نقش ویدئوها در دیجیتال مارکتینگ

در حال حاضر ویدئوها یکی از اصلی‌ترین روش‌های بازاریابی اینترنتی هستند. کاربران امروز به تماشای ویدئوهای کوتاه علاقه بیشتری دارند. ضمن این که تاثیرگذاری محتوای تصویری در ذهن مخاطب به مراتب بیشتر از محتواهای دیگر است. بنابراین می توان با ساخت ویدئوهای تبلیغاتی طبق اصول حرفه ای تبلیغات با تأثیرگذاری در ذهن، مخاطب را برای خرید و حضور در فروشگاه آنلاین ترغیب کرد. تحقیقات امروزی نشان می‌دهد که ویدئوها ماندگاری و تاثیر بیشتری در ذهن مخاطب دارند. بنابراین سرمایه گذاری در این بخش از دیجیتال مارکتینگ برای معرفی برند می تواند بیشترین تاثیرگذاری را داشته باشد.

 


بیشتر بخوانید: تیزرهای خلاقانه تبلیغاتی – نقش تیزرها در بازاریابی اینستاگرام


سخن آخر

با پیشرفت تکنولوژی اینترنت باید به دنبال روش های جدید بازاریابی یا رونق کسب و کارهای آنلاین بود. بازاریابی اینترنتی می تواند نقش موثری در جلب نظر و اعتماد مشتریان آنلاین داشته باشد. ضمن این که استفاده از شیوه‌های مختلف بازاریابی آنلاین میتواند منجر به فروش بیشتر و افزایش مشتریان دائمی نیز باشد. روش‌های بازاریابی دیجیتال را در این مقاله بر شمردیم و در مورد هریک توضیح کوتاهی ارائه کردیم. شناخت این روش‌ها در رونق بخشیدن به کسب و کارهای آنلاین نقش بسیار مهمی خواهد داشت.


 

شما می توانید مطالب مرتبط دیگری را نیز در اینجا ببنید

اصول تبلیغ نویسی
اصول تبلیغ نویسی برای تبلیغات محصولات یا خدمات
عکاسی تبلیغاتی لوازم برقی آشپزخانه
۱۰ نکته اساسی برای عکاسی لوازم خانگی | همراه آموزش
تبلیغات خلاقانه
تبلیغات خلاقانه چیست و چه تاثیراتی بروی کسب و کارها دارد؟

۲ نظر در “ بازاریابی اینترنتی – نقش بازاریابی آنلاین در موفقیت کسب و کارها”

  1. توسط مستر زنبیل گفته است :پاسخ
    ۱۴۰۱-۱۲-۰۴ در۱۲:۴۴ ب٫ظ

    ممنون از شما
    برو

    1. توسط علیرضا رستگار گفته است :پاسخ
      ۱۴۰۱-۱۲-۰۵ در۱۲:۴۷ ب٫ظ

      موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین نوشته ها

  • مدیریت رنگ در عکاسی استودیو مانی

    مدیریت رنگ در عکاسی – اهمیت کالیبراسیون مانیتور عکاسان

    مدیریت رنگ در عکاسی چیست و چرا برای عکاسان ترس ...
  • لحظه قطعی در عکاسی

    لحظه قطعی در عکاسی – چطور عکسهای لحظه قطعی بگیریم؟

    لحظه قطعی در عکاسی ثبت سوژه در حالت و موقعیتی خ...
  • روانشناسی رنگ در تبلیغات و بازاریابی

    روانشناسی رنگها در تبلیغات و بازاریابی کسب و کارها

    روانشناسی رنگها در تبلیغات و طراحی های بصری تبل...
  • تبلیغات پارتیزانی- بازاریابی چریکی

    تبلیغات پارتیزانی – تاثیرات بازاریابی پارتیزانی بروی فروش و برندسازی

    تبلیغات پارتیزانی یکی از شیوه های تبلیغ برندها ...
  • فتومونتاژ در عکاسی تبلیغاتی

    فتومونتاژ در عکاسی – نقش عکسهای سورئال در عکاسی تبلیغاتی

    .فتومونتاژ تکنیک یا شیوه ای برای ترکیب عکسهای م...

فهرست ها :

  • خدمات
  • عکاسی صنعتی
  • وبلاگ
  • ویدئو و تیزر
  • درباره ما
  • طراحی و چاپ
  • تماس با ما
  • روال کار
  • مشتریان
  • عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
  • طراحی هویت بصری برند
  • تعرفه عکاسی

ثبت نام در خبرنامه :

جهت اطلاع از مقالات جدید ایمیل خود را ثبت کنید

ارتباط با ما :

94 86 284 - 0912
60 18 96 88 - 021
ایمیل: studiomani91@gmail.com

آدرس :
تهران - فاطمی

social sharing
  • شبکه های اجتماعی
استودیو مانی

Copyright © Studio mani 2008-2019
Powered By Studiomani.ir

بالا