ورود به حساب کاربری

رمز خود را فراموش کرده اید ؟

رمز خود را فراموش کرده اید ؟

صبر کنید، اطلاعاتم را به یاد آوردم !
عکاسی صنعتی و تبلیغات مانی 94 86 284 - 0912
  • ورود کاربران

استودیو مانی

استودیو مانی

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی طراحی برندینگ

94 86 284 0912
ایمیل studiomani91@gmail.com

استودیو مانی
60 18 96 88 - 021

  • صفحه اصلی
  • خدمات ما
    • عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
    • تیزرهای تبلیغاتی و صنعتی
    • طراحی هویت بصری برند
    • طراحی و چاپ
  • نمونه کارها
  • تعرفه عکاسی
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
برندسازی
علیرضا رستگار
جمعه, 30 اردیبهشت 1401 / نوشته شده در عکاسی تبلیغاتی

برندسازی چیست – برندینگ چه مزایایی برای کسب و کارها دارد؟

برندسازی یکی از مهمترین اهداف مدیران هوشمند و کسب و کارهای بزرگ و موفق محسوب می‌شود. در واقع یک برندسازی اصولی به کسب و کارها کمک می کند تا برای همیشه در ذهن مخاطبان خود جای بگیرید.

در این مقاله به نکات مهم در حوزه برندسازی و برندینگ می‌پردازیم. اگر علاقمندید کسب و کار خود را به شکلی اصولی توسعه دهید و همچنین با برندسازی فروش خوبی تجربه کنید تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

 

برند سازی چیست؟

برندسازی و برندینگ از نظر لغوی به ظاهر شبیه به هم هستند و یک معنا را در ذهن تداعی کنند. اما از نظر اجرایی و علمی با هم متفاوت هستند. برند سازی با تمرکز روی ایجاد و افزایش سطح آگاهی از برند انجام می‌گیرد و با برنامه‌های تبلیغاتی و ترویجی به مرور انجام می‌گیرد. اما برندینگ مجموعه عملیات ساخت برند است و مجموعه فعالیت‌هایی را شامل می‌شود که باعث ایجاد حس آشنایی و ماندگاری در ذهن مخاطب می‌شود.

 

برندسازی

 

در واقع هرچیزی که در ذهن مخاطب باعث هویت بخشی به تجارت و کسب و کار مشخصی می‌شود با برندینگ مرتبط است. برندسازی به همه فعالیت‌های یک کسب و کار معنا می‌بخشد و با شکل دادن به یک برند، محصول یا خدمات مورد نظر در ذهن مخاطب و مصرف‌کننده جای می‌گیرد.

 


بیشتر بخوانید: شعار تبلیغاتی چه نقشی در برندسازی و موفقیت تبلیغات دارد؟


 

برند سازی چه نقش و مزایایی برای کسب و کار‌ها دارد؟

در دنیای مصرف گرای امروز بسیاری از شرکت‌ها در بخش‌های متنوع تولیدی، وارداتی و خدماتی مشغول به کار هستند. در اختیار داشتن یک برند یا نام تجاری باعث هویت و شخصیت بخشیدن به فعالیت شما و همچنین ایجاد تمایز میان شما و دیگر رقبا می‌شود.

 

از جمله مزایای برندسازی، می‌توان تبدیل شدن به اولویت ذهنی مشتری را نام برد. برند سازی باعث می شود مخاطب با شنیدن نام کالای مرتبط با تولیدات شما ناخودآگاه برند شما در ذهنش تداعی شود. مثلاً با شنیدن نام پفک اولین برندی که به ذهن ما تداعی می‌کند چیتوز است. برندسازی و برندینگ اصولی باعث می شود مشتریان وفادار بیشتری را برای کسب و کار خود جذب کنید. دقیقاً مثل کاری که دیجی کالا یا گوگل انجام می‌دهند.

 

بنابراین اگر بخواهیم به صورت تیتروار به مهمترین مزایای برندسازی یا برندینگ برای هر کسب و کار اشاره کنیم می‌توان موارد زیر را در نظر داشت:

  • هویت بخشیدن به کسب و کار
  • افزایش ارزش کسب و کار
  • تمایز با رقبا
  • جذب مشتریان جدید
  • اعتمادسازی در بازار
  • وفادار کردن مشتریان فعلی
  • توسعه موفق کسب و کار

 

برندسازی

 


بیشتر بخوانید: اهمیت لوگوی حرفه ای برای کسب و کارها


 

اهمیت برندسازی در بازاریابی و افزایش فروش

برندسازی در زمینه فروش و بازاریابی بسیار تأثیرگذار است. علاوه بر این که داشتن یک برند تجاری شما را از رقبا متمایز می‌سازد، دلایل مهم دیگری نیز وجود دارد که ساخت برند را به یک مقوله پر اهمیت در کسب و کار تبدیل می‌کند. این دلایل عبارتند از:

 

اطلاع‌رسانی به مخاطبین

برندینگ در بازاریابی محصول نقش بسزایی دارد، وظیفه اصلی بازایابی اطلاع‌رسانی به مخاطب درباره محصول و خدمات است که با کمک برندسازی می‌توان به راحتی به این مهم دست پیدا کرد.

 

یکپارچگی

برندسازی سبب می‌شود تا نام، آرم، محصول و خدمات یک کسب و کار با هم پیوند داشته و زیر سایه یک برند قرار گیرند. به این ترتیب ترغیب مشتری برای توجه به یک محصول یا خدمات کار ساده‌تری است. با یکپارچگی و هدفمندی اعضا در سازمان، شکل بازاریابی ارتقاء یافته و با موفقیت بیشتری همراه است.

 

افزایش فروش

یکی از مواردی که برندسازی تأثیر مستقیمی روی آن دارد، افزایش فروش است. تجربه نشان می‌دهد که برند تجاری باعث افزایش فروش و کسب درآمد می‌شود. به راحتی می‌توان بر اساس چگونگی عملکرد و استراتژی‌های بازاریابی یک برند تجاری میزان درآمد و کسب سود آن را تخمین زد. ضمن این که تجاری‌سازی یک برند کمک می‌کند تا با افزایش فعالیت‌های استراتژیک در حوزه بازاریابی و آموزش‌های موجود در این زمینه به فروش بیشتری دست پیدا کند.

 

اعتمادسازی در بازار

وقتی یک کسب و کار صاحب یک برند تجاری باشد از اعتماد و اعتبار بیشتری در بازار برخوردار است. در واقع با برندینگ شما اعلام می‌کنید که به وعده‌های خود عمل خواهید کرد، ادعا‌هایی که در مورد محصولات یا خدمات خود ارائه می‌کنید واقعی است و تضمین لازم برای اجرای آن‌ها را در اختیار دارید. در حقیقت این برندسازی است که به مشتری اجازه ایجاد ذهنیت مثبت در مورد محصولات یا خدمات شما را می‌بخشد.

 

برندسازی

 

نقش برندینگ و برندسازی در توسعه و رشد کسب و کار

به هیچ عنوان نمی‌توان از نقش مؤثر ساخت برند در مسیر توسعه کسب و کار غافل بود. برند سازی به شما کمک می‌کند تا علاوه بر ایجاد تأثیرات مثبت و ماندگار در ذهن مخاطب، به نیازهای آینده آنها نیز واقف باشید. ضمن این که اصلی‌ترین عامل تمایز شما از رقبایتان در عرصه‌های مختلف راه‌اندازی، رشد و توسعه کسب و کار همین ساخت برند است.

 

هویت بخشی، هدایت کسب و کار جدید و طراحی استراتژی های بازاریابی موفق از مهمترین تأثیرات برندسازی است. وقتی هویت‌سازی برای برند به طور کامل و اصولی انجام گیرد، اعتمادسازی بازار و مخاطبین نیز به شکل صحیح‌تری پیش می‌رود، شما می‌توانید برنامه‌ریزی مدون و استراتژی‌های بازاریابی را به خوبی در مسییر رشد خود پیاده‌سازی کنید و در نتیجه، رشد و توسعه کسب و کار سریع‌تر و اصولی‌تر پیش خواهد رفت.

 


بیشتر بخوانید: نقش عکسها در بازاریابی، برندسازی و فروش کسب و کارها


برای برندسازی اصولی چه مراحل و پروسه‌ای باید انجام شود؟

برای این که برندسازی به شکل اصولی و موفقیت‌آمیز انجام گیرد باید از مراحل آن آگاه باشید. در واقع این مراحل به شما کمک می‌کند تا گام‌های مطمئن‌تری در مسیر برند سازی بردارید و سریع‌تر به هدف برسید:

 

زیرساخت‌ها را مهیا کنید

یکی از مهمترین و اولین قدم‌ها در مسیر برندسازی، مهیا بودن زیرساخت‌های لازم است. ویژگی‌های برند را بررسی کنید، مثلاً مدرن بودن، لوکس بودن، ارزان بودن، رقابتی بودن و… از جمله ویژگی‌هایی است که می‌توانید برای برند خود در نظر بگیرید. نکته مهم توجه و تحقیق بازار است. بهتر است قبل از اقدام به برندینگ، وضعیت رقابت، تهدید‌ها و فرصت‌های بازار را نیز شناسایی کنید.

 

شخصیت‌سازی برند

این مسأله یکی از مهمترین گام‌های برندسازی است. باید برای برند خود شخصیتی قدرتمند و خاص طراحی کنید. باید ویژگی های منحصر بفردی برای هویت  برند خود در نظر بگیرید. مثلاً المان‌های بصری از جمله لوگو، بروشور، وب سایت، بنر‌های تبلیغاتی و… ، لحن گفتار متن کاتالوگ، نوشتار متن سایت، ‌ایمیل‌ها، آگهی‌ها و… ، نوع بسته‌بندی، طراحی بسته‌بندی، رنگ بسته‌بندی، محیط کار شامل لباس پرسنل، دکوراسیون داخلی، نوع ارتباط با مشتری، منشور سازمانی و… همگی از جمله مواردی هستند که در مورد شخصیت‌سازی برند باید به آن‌ها توجه خاص داشته باشید.

 

برندسازی

 


بیشتر بخوانید: وب سایت چه نقشی در بازاریابی و برندسازی کسب و کارها دارد؟


 

چشم انداز واضح و مشخص

برای این که بتوانید برنامه‌ریزی خوب و دقیقی ارائه کنید نیاز است که چشم انداز واضحی داشته باشید. بررسی مواردی چون بازار‌های هدف، سهم برند از بازار، میزان درآمد و دارایی و… از جمله مواردی است که باید مشخص کنید. به این مسأله دقت داشته باشید که شما نمی‌توانید در همه زمینه‌ها برند باشید، پس بهتر است به دنبال نقاط قوت خود باشید، در این زمینه حتماً رقبا را از جهات مختلف بررسی کنید.

 

مراحل اصلی برندسازی

برندینگ یا برندسازی شامل سه مرحله مهم و اساسی است که باید به صورت استاندارد و اصولی پیاده‌سازی شود. این مراحل عبارتند از:

 

برندسازی استراتژیک:

در این مرحله از کار شما محصول یا خدمات خود را برای شناخته شدن بهتر وارد بازار می‌کنید. معمولاً برندینگ با پخش محصل در بازار نوعی برند سازی استراتژیک محسوب می‌شود.

 

برندسازی میانی:

در این مرحله شما سعی می‌کنید روی نقاط قوت خود تمرکز کنید و وجه تمایز خود از رقبا را برجسته‌تر سازید. نوع ارتباط با مشتری، بسته‌بندی اصولی، ارائه خدمات با کیفیت، محصولات متمایز و… از جمله مواردی است که در این شکل از برند سازی مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

برندسازی عملیاتی:

در این مرحله شما با برنامه‌ریزی کوتاه و بلندمدت برای شناخته شدن پیش می‌روید، تبلیغات، بازاریابی و تلاش برای ماندگاری در ذهن مخاطب با روش‌های استراتژیک از جمله مواردی است که در این بخش جای می‌گیرد.

 

از چه ابزار‌هایی برای برندسازی می‌توان استفاده کرد؟

مهمترین هدف از برندسازی جذب مشتری و ماندگاری در ذهن او است، بنابراین ابزار و تجهیزاتی که بتوانند چنین استراتژی را به خوبی پیاده‌سازی کنند از اولویت برخوردار هستند.

 

طراحی هویت بصری یکپارچه و اختصاصی

برخورداری از یک لوگوی تأثیرگذار و ماندگار یکی از اصلی ترین ابزار‌های برندسازی است. در واقع طراحی لوگو اولین گام هویت بخشی به برند شما است و این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا به راحتی در ذهن مخاطب خود جای بگیرید. بسیاری از محصولات و خدمات هستند که تنها با لوگوی مناسب برای همیشه در ذهن مخاطب جای گرفته‌اند. حتی افرادی که از آن محصول یا خدمات استفاده نمی‌کنند، مثلاً اپل، سامسونگ، ال جی، بنز و… از آن جمله هستند.

 

برندسازی

 


بیشتر بخوانید: هویت بصری برند عامل تمایز و موفقیت کسب و کارها


تبلیغات

یکی از مهمترین ابزار‌ها برای ساخت برند تبلیغات است. تبلیغات اگرچه نقش بسیار مهمی در برندینگ برعهده دارد، اما اگر به شیوه‌های اصولی و حرفه‌ای انجام نگیرد بی‌نتیجه خواهند ماند. تبلیغات در رسانه‌های تصویری، تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات ویروسی و… از جمله روش‌های مختلف برای برندسازی است.

 


بیشتر بخوانید: روش های تبلیغات موثر برای کسب و کارها


 

تولید محتوا

یکی دیگر از روش‌های برندسازی تولید محتوا است. در واقع محتوای منحصر به فرد و متمایز ( محتوای بصری بیشتر مد نظر است) از جمله روش‌های اصولی برندسازی محسوب می‌شود. شما می‌توانید به این وسیله بیشترین تأثیر را بر ذهن مخاطب داشته و در ذهن و جای بگیرید.

 

نکات حرفه‌ای و مهم در روند برندسازی کسب و کار‌ها

همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم مهمترین بخش برندسازی حرکت اصولی و برندسازی بر اساس استاندارد‌های موجود است. اصول صحیح برندسازی به شما کمک می‌کند تا مسیر ساده‌تری را برای برندینگ پیش رو داشته باشید. برای این که در این عرصه موفق باشید باید همواره موارد زیر را در نظر داشته باشید و همه چیز را مطابق با آن‌ها پیش ببرید:

 

  • داشتن هدف
  • تحقیق بازار
  • تشخیص مخاطبان
  • نیاز سنجی جامعه هدف
  • شعار برند
  • طراحی لوگو
  • نمایش برند
  • ارائه خدمات با کیفیت به مشتری
  • ایجاد وفاداری مخاطب به ارزش‌های برند
  • توجه به بازخورد‌ها
  • تحقیق در مورد نیاز آینده مخاطبین

 

این نکات مهمترین نکاتی است که در برندسازی باید به آن‌ها توجه کنید و همواره در این مسیر آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید تا نتیجه کار دلخواه شما باشد.

 


بیشتر بخوانید: پرسنال برندینگ – اصول برندسازی شخصی برای کسب و کارها


 

جمع‌بندی

برندینگ یا برندسازی یک فرآیند و عملیات کاملاً حرفه‌ای برای موفقیت کسب و کارها است. بیزینس هایی در آن موفق خواهند بود که اصولی‌ترین روش‌ها را برای ساخت برند انتخاب می‌کنند. برند سازی ضمن هویت بخشی به کسب و کار شما می‌تواند بخش عمده‌ای از اعتماد و توجه مخاطبین به محصولات و خدمات شما را به خود اختصاص دهد، بنابراین توصیه می‌شود برای این قدم بسیار مهم و بزرگ در کسب و کار خود حتماً از مشاورین برتر و با تجربه در این زمینه کمک بگیرید و از همان ابتدای راه قدم‌های اصولی بردارید.


 

 

شما می توانید مطالب مرتبط دیگری را نیز در اینجا ببنید

تجهیزات ساخت ویدیو
تجهیزات ساخت ویدیو – اهمیت و تاثیر تجهیزات در کیفیت ویدیوها
عکاسی لوازم آرایشی
چطور از لوازم آرایشی عکسهای حرفه ای تهیه کنیم؟
عکاسی تبلیغاتی ماءالشعیر
عکسهای تبلیغاتی جذابیت بصری تبلیغات

۶ نظر در “ برندسازی چیست – برندینگ چه مزایایی برای کسب و کارها دارد؟”

  1. توسط مبين گفته است :پاسخ
    ۱۴۰۱-۰۳-۰۴ در۲:۱۶ ق٫ظ

    برندسازى فقط براى محصولات لازمه يا برندسازى شركت هم مهمه؟

    1. توسط علیرضا رستگار گفته است :پاسخ
      ۱۴۰۱-۰۳-۰۴ در۱:۰۶ ب٫ظ

      درود بر شما، برندسازی هم برای شرکت ها لازم هست و هم محصولات. اما گاهی اوقات برندسازی یک محصول خیلی اصولی و با قدرت انجام میشه که ناخودآگاه باعث معروفیت شرکت تولید کننده میشه

  2. توسط Moein گفته است :پاسخ
    ۱۴۰۱-۰۳-۰۵ در۱۱:۰۶ ب٫ظ

    خدمات كامل برندسازى انجام ميدين؟ من تو حوزه نوشيدنى هاى طبيعى فعالم

    1. توسط علیرضا رستگار گفته است :پاسخ
      ۱۴۰۱-۰۳-۰۶ در۱۰:۵۹ ق٫ظ

      خیر، خدمات کامل برندینگ فعلا نداریم

  3. توسط Pedram گفته است :پاسخ
    ۱۴۰۱-۰۴-۲۵ در۹:۲۵ ب٫ظ

    من براى محصولاتم تو زمينه خشكبار به برندسازى نياز دارم چطور مى تونيد كمك كنيد؟

    1. توسط علیرضا رستگار گفته است :پاسخ
      ۱۴۰۱-۰۴-۲۶ در۹:۰۱ ق٫ظ

      لطفا برای مشاوره تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین نوشته ها

  • مدیریت رنگ در عکاسی استودیو مانی

    مدیریت رنگ در عکاسی – اهمیت کالیبراسیون مانیتور عکاسان

    مدیریت رنگ در عکاسی چیست و چرا برای عکاسان ترس ...
  • لحظه قطعی در عکاسی

    لحظه قطعی در عکاسی – چطور عکسهای لحظه قطعی بگیریم؟

    لحظه قطعی در عکاسی ثبت سوژه در حالت و موقعیتی خ...
  • روانشناسی رنگ در تبلیغات و بازاریابی

    روانشناسی رنگها در تبلیغات و بازاریابی کسب و کارها

    روانشناسی رنگها در تبلیغات و طراحی های بصری تبل...
  • تبلیغات پارتیزانی- بازاریابی چریکی

    تبلیغات پارتیزانی – تاثیرات بازاریابی پارتیزانی بروی فروش و برندسازی

    تبلیغات پارتیزانی یکی از شیوه های تبلیغ برندها ...
  • فتومونتاژ در عکاسی تبلیغاتی

    فتومونتاژ در عکاسی – نقش عکسهای سورئال در عکاسی تبلیغاتی

    .فتومونتاژ تکنیک یا شیوه ای برای ترکیب عکسهای م...

فهرست ها :

  • خدمات
  • عکاسی صنعتی
  • وبلاگ
  • ویدئو و تیزر
  • درباره ما
  • طراحی و چاپ
  • تماس با ما
  • روال کار
  • مشتریان
  • عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
  • طراحی هویت بصری برند
  • تعرفه عکاسی

ثبت نام در خبرنامه :

جهت اطلاع از مقالات جدید ایمیل خود را ثبت کنید

ارتباط با ما :

94 86 284 - 0912
60 18 96 88 - 021
ایمیل: studiomani91@gmail.com

آدرس :
تهران - فاطمی

social sharing
  • شبکه های اجتماعی
استودیو مانی

Copyright © Studio mani 2008-2019
Powered By Studiomani.ir

بالا