تبلیغات فضای مجازی که مهمترین آن تبلیغات در اینستاگرام است، بهترین شیوه برای جذب مخاطبان بیشتر و افزایش فروش است. تبلیغات می تواند نقش بسیار عالی در افزایش فروش محصولات و یا خدمات و در دراز مدت زمینه ساز برندسازی موثر باشد.
این روش تبلیغاتی غیر از تاثیرگذاری بروی رشد فروش تاثیر بسزایی در برندسازی نیز دارد. با استراتژی صحیح تبلیغات فضای مجازی می توان پیام را به صورت شفاف و واضح به مخاطب منتقل کرد. صاحبان کسب و کار و مشاغل تولید کننده یا خدماتی می توانند با طی کردن یک مسیر درست به نتیجه ای عالی برسند.
تبلیغات سبب می شود که افراد بیشتری بتوانند با محصول یا خدمات شما آشنا شوند. این کار به برندسازی محصولات و کسب و کارتان کمک بسیاری می کند. در روش تبلیغات باید یک مسیر درست و گام به گام را پیش رفت. این مسیر شامل مراحل مختلفی مانند تحلیل موقعیت، تعریف پرسنای مخاطب، تعیین اهداف تبلیغاتی و بودجه می باشد. پس اگر شما نیز قصد برندسازی دارید و یا می خواهید فروش خود را افزایش دهید، بهتر است از قدرت تبلیغات غافل نشوید. برای این منظور لازم است آگاهانه از این ابزار عالی برای رشد و توسعه کسب و کار خود بهره ببرید. در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات لازم برای استفاده موثر از تبلیغات را برایتان شرح دهیم.
بیشتر بخوانید: برندسازی چیست – برندینگ چه مزایایی برای کسب و کارها دارد؟
تبلیغات فضای مجازی چیست؟
تبلیغات در فضای مجازی بخشی مهم و غیر قابل انکار از دیجیتال مارکتینگ شناخته می شود. منظور از تبلیغات در فضای مجازی، تولید محتواهای تبلیغاتی جذاب و انتشار آن در صفحات پربازدید شبکه های اجتماعی است. این سبک تبلیغات تاثیرات مثبتی بروی رشد فروش بسیاری از کسب و کارها داشته است. این نوع تبلیغات روشی هوشمندانه برای ارتباط با مخاطبان هدف خواهد بود. به این طریق افراد می توانند کسب و کار و محصول خود را به افراد بیشتری معرفی کرده، شانس فروش تولیدات یا خدمات خود را افزایش دهند. البته برای استفاده از این روش تبلیغات به پیش نیازهای مهمی نیاز خواهید داشت. پیش نیازهایی که کمک می کند روز به روز مخاطبان بیشتری جذب کنید و به تعداد مشتریان خود بیفزایید.
یکی از این پیش نیازها داشتن پیج یا کانال اختصاصی کسب و کارتان است. برای مثال وقتی یک پیج اختصاصی در اینستاگرام داشته باشید می توانید مخاطب خاص کسب و کارتان را جذب کنید. نکته لازم برای جذب مخاطب تولید محتواهای مفید و ارائه اطلاعات از کسب و کارتان به مخاطبان است. با ارائه اطلاعات لازم از محصولات و یا خدمات خود و انتشار آن در صفحه اختصاصی کسب و کارتان می توانید مخاطب هدف خود را جذب کنید. با این روش و البته جلب اعتماد مخاطبان می توانید آنها را به خریدار و مشتریان دائم تبدیل کنید. مسئله بعدی تبلیغات در فضای مناسب با هدف افزایش دنبال کنندگان است. این موضوع بسیار مهم بوده و در ادامه بیشتر به آن می پردازیم.
بیشتر بخوانید: روش های تبلیغات موثر برای کسب و کارها
تبلیغات فضای مجازی در چه فضاهایی بازخورد بهتری دارد؟
برای تبلیغات فضای مجازی موقعیت و فضاهای متعددی وجود دارد. اما قبل از استفاده از این موقعیت ها باید محل حضور مخاطبان خود را بیابید. تبلیغات در پیج های پربازدید اینستاگرام، کانال های تلگرام و گروه های واتساپی بخش اصلی تبلیغات فضای مجازی هستند.
تبلیغات در اینستاگرام
انتشار تبلیغات اینستاگرام در پیج های پربازدید اینستاگرام یکی از روش های بیشتر دیده شدن کسب و کارها است. پیج های پربازدید به دلیل داشتن مخاطبین زیاد می توانند یک بستر عالی برای بیشتر دیده شدن محصول، خدمات و یا کسب و کار شما باشند. این نوع تبلیغات که گاها بصورت کمپین برنامه ریزی شده انجام می شود تاثیر زیادی در افزایش بازدید پیج کاری شما و جذب مخاطب می شود. در صورتی که تبلیغات اینستاگرام به شکلی هوشمندانه و هدفمند اجرا شود، می تواند به افزایش نرخ بازدید وب سایت و یا فروشگاه آنلاین هم منجر شود. هر چه بازدید و مخاطب بیشتری در فضای مجازی و وب داشته باشید، شانس بیشتری برای تبدیل بازدید کنندگان به خریدار خواهید داشت. اما دریافت بهترین نتیجه از تبلیغات اینستاگرام و به طور کل فضای مجازی مستلزم برنامه ریزی قبلی و ارائه اطلاعات دقیق، کامل و مفید به مخاطبین است. برای این منظور باید مجموعه کارهایی را انجام داده باشید که در پاراگراف های بعدی به آن پرداخته ایم.
تبلیغات اینستاگرام با همکاری اینفلوئنسرها نیز یک روش عالی و تاثیرگذار است. به دلیل اعتمادی که مخاطبین به افراد شناخته شده ی جامعه دارند می توان گفت این روش بازخورد بسیار خوبی خواهد داشت. البته قبل از انتخاب پیج پربازدید یا اینفلوئنسر باید نکات مهمی را بررسی کنید. باید قبل از همکاری با پیج های تبلیغاتی از واقعی بودن تعداد مخاطبانشان آگاه شوید. مطمئن شوید بخش زیادی از دنبال کنندگان این صفحات واقعی هستند و برای افزایش لایک و ویوی پست هایشان از ربات استفاده نکرده باشند. مسئله بعدی بررسی مخاطبان هدف پیج تبلیغاتی است. باید پیج های مرتبط با کسب و کار خود را برای تبلیغات انتخاب کنید. برای مثال اگر شما تولید کننده ظروف آشپزخانه هستید بهتر است با یک پیج پربازدید و مرتبط با آموزش آشپزی همکاری کنید.
تبلیغات در تلگرام
تبلیغات در کانال های پربازدید و خبری تلگرام نیز یکی دیگر از این فضاهای مناسب برای تبلیغات در فضای مجازی است. در این کانال ها تعداد زیادی افراد در طول روز مشغول مطالعه اخبار هستند که فضایی مناسب برای تبلیغات ایجاد کرده. اما فقط در صورتی تبلیغات در این فضا موثر خواهد بود که مخاطبان محصولات یا خدمات شما عموم مردم باشند.
موقعیت های معرفی شده فضایی مناسب برای تبلیغات کسب و کارها هستند تا بتوانند رشد فروش را تجربه کنند. مسیر تبلیغات فضای مجازی اگر با آگاهی و بطور اصولی انجام شود اتفاقات عالی و پرسودی را رقم می زند. تبلیغات هوشمندانه فضای مجازی با رشد فروش و سود چند برابری همراه است و می تواند یک تغییر اساسی در روند پیشرفت کسب و کارها ایجاد کند.
بیشتر بخوانید: تبلیغات هدفمند و نقش آن در افزایش فروش کسب و کارها
پیش نیازها قبل از تبلیغات فضای مجازی
تبلیغات فضای مجازی نیاز به داشتن یک سری پیش نیاز ها دارد. به این طریق و با رعایت این پیش نیاز ها می توان گفت کار این روش های تبلیغاتی نیز راحت تر شده و می توان نتیجه را تا چند افزایش داد. داشتن یک پیج قوی و یا به عبارتی برخورداری از پیج پربار اینستاگرام یا کانال تلگرام، برخورداری پیج یا کانال از عکس های با کیفیت، ویدیو های جذاب و مطالب مفید و مرتبط با کسب و کار جزو پیش نیاز های لازم برای انجام تبلیغات در فضای مجازی می باشد.
اگر شما بدون داشتن پیج پرمحتوا اقدام به تبلیغات اینستاگرام کنید در حقیقت سرمایه خود را دور ریخته اید. باید ابتدا صفحه اختصاصی کسب و کارتان را در اینستاگرام راه اندازی کنید. پس از این مرحله باید محتواهای مفید و مرتبط با کسب و کار خود تولید و در پیج کاری تان منتشر کنید. بعد از این مرحله با فعالیت مداوم و حداقل ۳۰ روزه اقدام به جذب مخاطب کنید. در طی این پروسه باید اطلاعات کاملی از محصولات یا خدمات و همچنین کسب و کار خود در اختیار مخاطبان قرار دهید. باید سعی کنید با تکنیک های مختلف تعامل موثری با مخاطب برقرار کنید. با اینکار با استفاده از محتوای تبلیغات خود می توانید مخاطبان خود را بسمت پیج کسب و کارتان هدایت کرده و با استفاده از استراتژی اعتمادسازی تبدیل به خریدار و مشتری کنید.
این پیش نیاز ها سبب می شود که تبلیغات اینستاگرام نتیجه ای بسیار عالی تر را برای کسب و کار رقم بزند. اما اگر بخواهیم به مهم ترین پیش نیاز برای تبلیغات در فضای مجازی اشاره کنیم داشتن محتواسازی حرفه ای و ارائه اطلاعات مفید و کامل از محصولات یا خدمات کسب و کار در پیج یا کانال تلگرام می باشد.
برای تبلیغات در فضای مجازی به چه نوع محتوایی نیاز است؟
برای تبلیغات فضای مجازی همانطور که گفته شد نیاز به آماده سازی پیش نیاز ها دارید. اگر یک پیج کاری اینستاگرام دارید، تولید پست های تبلیغاتی جذاب و البته اسلایدی باید جزو اولویت های تان باشد. تولید تیزر تبلیغاتی خلاقانه نیز یکی از این محتواهای عالی برای جذب مخاطب می باشد.
بیشتر بخوانید: تبلیغات خلاقانه چیست و چه تاثیراتی بروی کسب و کارها دارد؟
محتواهای جذاب اولین چیزی است که مخاطب را در اولین برخورد با پیج و یا کانال شما جذب می کند. پس بهتر است بر روی این محتوا ها بسیار تمرکز داشته باشید. چه بسیار پیج هایی که تبلیغات زیادی در فضای مجازی داده اند اما به دلیل نداشتن محتواهای جذاب و مفید نتوانسته اند فالوورهای زیادی را جذب کنند.
بیشتر بخوانید: محتوای حرفهای و تأثیر آن در فروش چندبرابری کسب و کارها
کمیپین های تبلیغاتی فضای مجازی
گاهی اوقات هم می توانید از کمپین های تبلیغاتی برای تبلیغات گسترده فضای مجازی استفاده کنید. البته کمپین های تبلیغاتی هزینه های بسیار بالاتری نسبت به تبلیغات معمول دارند و بیشتر برندها و مشاغل شناخته شده از آن استفاده می کنند. اجرای کمپین های تبلیغاتی مستلزم برنامه ریزی دقیق و تخصیص بودجه ی مناسب برای اینکار است. کمپین تبلیغاتی که بصورت گسترده در صفحات متعدد اینستاگرام که از بازدید بالایی برخوردار هستند منتشر می شود و باعث شوک در فروش می شود. این کمپین ها اگر به شکلی اصولی برنامه ریزی و اجرا شوند تاثیر زیادی بروی فروش و تقویت برند کسب و کارها می گذارند. اما اگر کمپین تبلیغاتی ناآگاهانه و بدون استراتژی اجرا شود منجر به اتلاف سرمایه خواهد شد.
بیشتر بخوانید: کمپین تبلیغاتی اینستاگرام – صفر تا صد طراحی تا راه اندازی
پست و تیزرهای تبلیغاتی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
محتواهای شما ضمن جذابیت باید بتواند در مدت زمان کوتاه پیامتان را به مخاطب منتقل کنند. اکثر افراد جامعه به دلیل مشغله دوست ندارد زمان خود را صرف تماشای تبلیغات کنند. در نتیجه بهتر است از تیزر های جذاب و کوتاه در تبلیغات فضای مجازی، علی الخصوص اینستاگرام استفاده کنید. اگر در محتوای تیزرها بتوانید حس کنجکاوی مخاطب را تحریک کنید می توانید یک نتیجه عالی بگیرید. تیزرها باید در مدتی کمتر از ۸ ثانیه مخاطب را جذب کنند. باید خیلی سریع و شفاف نشان دهید چه کمکی می توانید به مخاطب خود کنید.
محتوای شما نباید بصورت مستقیم محصول را خدمات را تبلیغ کند که اگر اینطور باشد نمی توانید مخاطب جذب کنید. باید با خلاقیت به شکلی بصری نشان دهید چطور می توانید نیازی از مخاطبتان را رفع کنید. هر چقدر تیزر و پست های تبلیغاتی شما جنبه های خلاقانه تری داشته باشند مخاطبین بیشتری را جذب می کنید. امروزه کسب و کارها برای رسیدن به نتایج بهتر از خدمات شرکت های تبلیغاتی و استودیوی های تولید محتوا استفاده می کنند.
خلاقیت در تبلیغات فضای مجازی
کاربران شبکه اجتماعی پربازدیدی مثل اینستاگرام در طول روز محتواهای مختلفی را تماشا می کنند و از دیدن بسیاری از محتواهای غیرمفید و بدون جذابیت صرف نظر می کنند. درست متوجه شدین، اکثر مخاطبان فضای مجازی دنبال محتواهای سرگرم کننده، مفید و جذاب هستند تا زمان خود را بیهوده صرف دیدن محتواهای کم ارزش نکنند. پس شما باید برای تبلیغات کسب و کار خود محتواهایی ارزش آفرین و محبوب تولید کنید. برای تولید چنین محتواهایی ابتدا باید با علاقمندی مخاطبان خود آشنا شوید و محتوای تبلیغات را با این پیش زمینه تهیه کنید.
امروزه ویدئوها بهترین نوع محتواها برای ساخت تبلیغات در فضای مجازی هستند. برای تولید تیزرهای تبلیغاتی اثرگذار باید ابتدا ایده و سناریویی متفاوت و بکر پیدا کنید. ایده ای که از عنصر خلاقیت بهره ببرد، با کمترین هزینه قابل اجرا باشد و مخاطب را جذب کند. بطور کلی محتوای تبلیغات شما باید اطلاعات مفیدی برای مخاطب داشته باشد و البته نحوه ارائه آن به بیننده بسیار مهم است. منظور از نحوه ارائه ایجاد یک ارزش برای تشویق مخاطب به تماشای تبلیغ و ترغیب به دنبال کردن صفحه کسب و کار شما است.
نحوه تشخیص پیج مناسب برای تبلیغات اینستاگرام
تبلیغات فضای مجازی باید اصولی انجام شود. بهتر است ابتدا محصول و پرسونای مخاطب کسب و کار خود را آنالیز کنید. اگر تولید کننده یا فروشنده لوازم آرایشی هستید بهتر است از پیج هایی برای تبلیغ استفاده کنید که مخاطبین آن ها خانم هستند. به این صورت می توانید هدفمند عمل کرده و شانس فروش محصولات خود را بیشتر کنید. البته بهترین نتیجه را در همکاری با یک بلاگر معروف و مورد اعتماد در زمینه لوازم آرایشی می گیرید.
همکاری با پیج یا اینفلوئنسرهای مرتبط با کسب و کار شما نکته مهم در تبلیغات فضای مجازی است. برای اینکار ابتدا باید لیستی از پیج های مناسب تبلیغ تان را تهیه کنید و فعالیت آنها را مورد بررسی قرار دهید. مسائل مختلفی را در بررسی پیج های تبلیغاتی باید در نظر بگیرید.
- بررسی تعداد فالوورها
- بررسی تناسب لایک و ویو پست ها
- بررسی تعامل پیج با مخاطبین
- فاصله انتشار بین پست های پیج
- بررسی و مطالعه کامنت های مخاطبین
- نحوه پاسخگویی به کامنت مخاطبان پیج
- و در مرحله آخر درخواست اسکرین شات از بخش آمار بازدید دو پست آخر پیج از ادمین پیج
اینها نکات مهمی است که قبل از همکاری با پیجهای تبلیغاتی باید رعایت کنید. در صورتی که این تحقیقات را انجام ندهید احتمال کم نتیجه بودن تبلیغات بسیار بالا خواهد بود.
سخن آخر
تبلیغات در فضای مجازی یکی از موثرترین راهکارهای افزایش فروش برای کسب و کارها آنلاین است. برای کسب نتایج عالی از این تبلیغات باید به شکلی اصولی عمل کنید.
تعرفه تبليغات اينستا كجاى سايتتون هست؟
خدمات تبلیغات اینستاگرام نداریم