SIGN IN YOUR ACCOUNT TO HAVE ACCESS TO DIFFERENT FEATURES

FORGOT YOUR PASSWORD?

FORGOT YOUR DETAILS?

AAH, WAIT, I REMEMBER NOW!
عکاسی صنعتی و تبلیغات مانی 94 86 284 - 0912
  • LOGIN

استودیو مانی

استودیو مانی

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی طراحی برندینگ

94 86 284 0912
Email: studiomani91@gmail.com

استودیو مانی
60 18 96 88 - 021

  • صفحه اصلی
  • خدمات ما
    • عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
    • تیزرهای تبلیغاتی و صنعتی
    • طراحی هویت بصری برند (Visual identity design)
    • طراحی و چاپ
  • نمونه کارها
  • تعرفه عکاسی
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
عکاسی از ساعت
علیرضا رستگار
سه شنبه, 13 مهر 1400 / Published in عکاسی تبلیغاتی

عکاسی از ساعت – نکات ویژه برای تهیه عکسهای حرفه ای

عکاسی از ساعت همواره سوژه ای جذاب برای عکاسان حرفه ای و سخت و چالش برانگیز برای تازه کارها است. اطلاعات مفید این مقاله کمک می کند تا عکسهایی حرفه ای از این سوژه های براق و رفلکس پذیر تهیه کنید.

ناگفته پیدا است که عکاسی از این محصولات برای عکاسان و تولید کنندگان برند تا چه حد تخصصی و مهم است. این عکسها تاثیر زیادی در انتخاب مخاطب و فروش خواهد داشت، پس لازم است عکسهایی بی نقص و حرفه ای تهیه شود. اگر علاقمندید عکاسی از  محصولات ساعت، یکی از سوژه های جذاب و چالش انگیز را یاد بگیرید تا انتهای مقاله همراه من باشید تا تجربیاتم را با شما به اشتراک بگذارم.

 


برای سفارشات عکاسی از ساعت با شماره های

۸۸۹۶۱۸۶۰ – ۰۹۱۲۲۸۴۸۶۹۴  و یا واتساپ سایت ارتباط بگیرید.


عکاسی از ساعت

 

اهمیت کیفیت در عکاسی از ساعت

بحث کیفیت همیشه در عکاسی حرفه ای مطرح بوده است. این موضوع در عکاسی ساعت بعنوان سوژه هایی گاها بسیار گرانقیمت اهمیت ویژه ای دارد. عکسهای ساعت گاهی اوقات در سایز های بسیار بزرگ برای تبلیغات بیلبوردی استفاده می شوند و لازم است این عکسها با دوربین و تجهیزات حرفه ای تهیه شود.

 

تجهیزات برای تهیه عکسهای حرفه ای از ساعت

بسیاری از فروشندگان ساعت در اینستاگرام عکسهای مورد نیاز را خودشان با استفاده از موبایل یا دوربین های ارزان قیمت تهیه می کنند. اما برندهای تولید کننده ساعت، عکاسی از محصولات خود را به عکاس یا استودیوی های حرفه ای می سپارند، چرا که خوب می دانند حرفه ای ها گذشته از تجربه و تخصص از تجهیزات پیشرفته و به روز برای تهیه عکسها استفاده می کنند.

 


بیشتر بخوانید: معرفی تجهیزات عکاسی و نورپردازی


 

دوربین مناسب برای عکاسی از ساعت

در حالت عادی سفارشات فروشندگان ساعت را می توانید با دوربین های ارزان قیمت هم انجام دهید. اما وقتی قرار است برای یک برند شناخته شده عکاسی کنید باید از دوربین های سطح حرفه ای استفاده کنید. برای این که بتوانید یک عکاسی بی‌عیب و نقص را تجربه کنید نیاز است که تجهیزات لازم برای عکاسی ساعت را در اختیار داشته باشید. گاهی اوقات برای تهیه عکسها با کیفیت که قرار است در سایزهای بزرگ چاپ شوند لازم است از دوربین های مدیوم فرمت استفاده کنید. اما اکثر اوقات استفاده از دوربین های اس ار آر حرفه ای کیفیت لازم را در اختیار شما قرار می دهند.

 


بیشتر بخوانید: دوربین عکاسی صنعتی – چه دوربینی مناسب عکاسی صنعتی است؟


 

عکاسی از ساعت

 

لنز مناسب برای عکاسی ساعت

غیر از دوربین، لنزها فاکتورهایی مهم برای عکاسی با کیفیت از ساعت هستند. ساعتهای مچی معمولا جزئیات زیادی در بخش های بند، قاب و صفحه دارند که در عکسهای حرفه ای باید با وضوح کامل دیده شوند. برای اینکه بتوانید این جزئیات را بطور کامل نشان دهید باید گذشته از دوربین، از لنز با کیفیت و مناسبی استفاده کنید. لنزی که قابلیت بزرگنمایی سوژه های کوچک همراه با شارپنس بالا را داشته باشد.

 

لنزهای ماکرو بهترین گزینه برای عکاسی ساعت و جواهرات هستند. اما لنز ماکروی ارزان قیمت کمکی به شما نمی کنند. لنزهای ماکروی با کیفیت قیمت بالایی دارند اما تاثیر زیادی بروی کیفیت و ثبت جزئیات بالا می گذارند.

 

استفاده از سه پایه در عکاسی از ساعت

در بسیاری از عکسهای استودیویی با کمک فلاش های سرعت بالا می توان بدون سه پایه اقدام به عکاسی کرد. اما برای عکاسی از سوژه های کوچک و ظریف که جزئیات زیادی دارند لازم است از این ابزار استفاده کنید. سه پایه همیشه جزئی از عکاسی حرفه ای است و کاربرد آن صرفا جلوگیری از لرزش عکس نیست.

 

پایه دوربین کمک می کند تسلط بیشتری بروی عکسبرداری از محصولات حساس داشته باشید. این ابزار عکاسی تمرکز شما بروی صحنه عکس و کنترل بازتاب های ساعت را افزایش می دهد. پس برای تهیه عکسهای حرفه ای از ساعت، حتما از سه پایه عکاسی استفاده کنید.

 

نورپردازی در عکاسی از ساعت ها

نورپردازی یکی از مهمترین فاکتورهای مهم در عکاسی از محصولات مختلف است. اما این فاکتور در عکاسی ساعت نقش تاثیرگذاری و ویژه ای دارد. برای تهیه عکسهای معمول ساعت از تجهیزات ساده نورپردازی هم می توانید استفاده کنید. اما باز هم وقتی صحبت از عکاسی حرفه ای به میان می آید لازم است ابزارهای حرفه ای نورپردازی در اختیار داشته باشید.

 

نورپردازی در سبک های مختلف عکاسی از محصولات ساعت متفاوت است. مثلا برای عکاسی زمینه سفید ساعت باید تمام اجزاء روشن و واضح دیده شود. اما در عکسهای تبلیغاتی ساعت تمرکز بروی زیبایی عکس بوده و نورپردازی بصورت موضعی برای روشن کردن بخش های جذاب و مهم انجام می شود.

 


بیشتر بخوانید: نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی و صنعتی


 

برای عکاسی از ساعت به ابزارهای مختلف نورپردازی نیاز دارید. ۲ شاخه فلاش استودیویی، سافت باکس‌، رفلکتور و دیفیوزر حداقل نیازمندیهای شما برای نورپردازی عکسهای ساعت است. در حالت معمول می‌توانید از کاغذ سفید بعنوان دیفیوزر و از یک صفحه فوم به عنوان سطوح بازتاب و انتشار نور استفاده کنید. باید سعی کنید فلاش ها را از دو زاویه مختلف به سوژه بتابانید و نورها را توسط دیفیوزرها یا سافت باکس کنترل کنید.

 

عکاسی از ساعت

 


بیشتر بخوانید: فلاش عکاسی – راهنمای انتخاب و خرید فلاش های عکاسی


 

کنترل بازتاب‌های شیشه و بدنه ساعت

کنترل نور و ایجاد بازتاب های جذاب مهمترین بخش این مقاله است. حذف رفلکس های اضافی و ایجاد بازتاب مناسب تاثیر مستقیم بروی کیفیت و جذابیت عکسهای ساعت دارد. بسیاری از عکاسان ساعت از چادرهای عکاسی برای کنترل بازتاب ها استفاده می کنند. خوب این شاید گزینه خوبی برای عکاسان آماتور در تهیه عکسهای زمینه سفید باشد.

 

تقریباً همه ساعت ها صفحه ای براق و بازتاب پذیر دارند. برخی مسطح و برخی دیگر به شکل محدب هستند. برخی از آنها برای کاهش بازتاب‌ها پوشش مناسبی دارند و برخی دیگر چنین پوششی ندارند. بوسیله نورپردازی می‌توانید تصمیم بگیرید که چقدر بازتاب را در صفحه ساعت نشان دهید.

 

کنترل بازتاب ها یکی از نکات مهم در نورپردازی ساعت است. بازتاب ها اگر به شکل مناسبی بروی عکس ساعت باشند، جذابیت و عمق سوژه را افزایش می دهند، و اگر به شکلی غیر حرفه ای کنترل شوند جزئیات و کنتراست عکس را از بین می برند.

 

ایده ها و سبک های مختلف برای تهیه عکسهای تبلیغاتی از ساعت

عکسهای تبلیغاتی ساعت با اهداف ترغیب به خرید تهیه می شوند. این عکسها برای ترغیب مخاطب باید بسیار جذاب بوده و با استفاده از ایده ای از پیش تعیین شده تهیه شوند. عکسهای دکوراتیو، عکسهای خلاق و مفهومی و عکسهای مدلینگ سبک هایی هستند که می توانید برای عکاسی ساعت استفاده کنید. در ادامه به توضیح و کاربرد هر کدام از این سبک ها در عکسهای ساعت می پردازم.

 


بیشتر بخوانید: سبک های عکاسی تبلیغاتی


 

عکاسی دکوراتیو ساعت

اگر قرار است از ساعت مچی عکس های دکوراتیو تهیه کنید باید از اصول تبلیغاتی را در نظر بگیرید. ایجاد فضای دکوراتیو باید جذاب و متناسب با نوع تبلیغات باشد. عکسها بهتر است ایده پردازی شده باشند و ضمن داشتن جذابیت، مفاهیمی را بهمراه داشته باشند.

 

فضای عکس نباید خیلی شلوغ باشد و عناصر جانبی لازم است متناسب با ایده عکس استفاده شود. البته این فضا و کانسپت سازی ها برای برندهای تولید کننده ساعت بسیار مهم است و بسیاری از عکسهای دکوراتیو ساعت، صرف جذاب بودن برای تبلیغات کافی هستند.

 

عکاسی ساعت به سبک لایف استایل

مثلا برای عکاسی از یک ساعت لوکس می توانید فضای یک میز مدیریت را در نظر بگیرید. قرار دادن ساعت در کنار چند اکسسوری میز مدیریت و یک نورپردازی موضعی و سینمایی تاثیرگذاری بالایی برای انتخاب ساعت های خاص دارد. این سبک عکسهای دکوراتیو در حقیقت عکس لایف استایل هستند که خریداران ساعت های خاص را تحت تاثیر قرار می دهند.

 

اما بخشی از عکسهای لایف استایل این محصولات با استفاده از مدل انجام می شود. عکسهای ساعت به تناسب جنسیت با استفاده از مدل های خانم یا آقا در موقعیت های روزمره زندگی که با ایده پردازی های مختلف تهیه می شود.

 


بیشتر بخوانید: ایده پردازی عکسهای تبلیغاتی – روش های خلق عکسهای مبتکرانه


 

عکاسی خلاقانه ساعت

عکسهای خلاق و مفهومی با هدف تاثیرگذاری بروی خریداران ساعت تهیه می شوند. این عکسها محصولات ساعت را در فضا و شرایطی خاص نمایش می دهند. هدف اصلی این عکسها انتقال مفهوم خاصی به بیننده است، مفهومی که یکی از  ویژگی های محصول را به شکلی متفاوت به بیننده یادآور می شود.

 


بیشتر بخوانید: تفاوت‌های عکاسی تبلیغاتی و صنعتی – کاربردها و مزایا


 

عکاسی از ساعت

 

برای مثال عکاسی از ساعت ضد آب ورزشی را فرض کنید. می توانید با استفاده از تکنیک عکاسی سرعت بالا لحظه فرو رفتن ساعت در آب یک آکواریم را ثبت کرد. یا برای نشان دادن ضد خش بودن بدنه یک ساعت خاص، آنرا در بین تعدادی ابزار صنعتی و تیز عکاسی کرد.

 

عکاسی مدلینگ ساعت

عکاسی ساعت با سبک مدلینگ روشی است که برندهای بزرگ دنیا از آن استفاده می کنند. این سبک عکسها هم تاثیرگذاری زیادی در جذب مخاطب دارند. عکسهایی که ساعت را بروی دست مدل نشان می دهد باعث می شود بیننده در موقعیت عکس همزاد پنداری کرده و حس خوبی از خرید محصول تجربه کند.

 


بیشتر بخوانید: عکاسی با کیفیت از محصولات و نقش آن در سئوی سایت


 

عکاسی از ساعت

 

می‌توانید از صحنه پردازی هم برای عکس های مدلینگ ساعت استفاده کنید. فراموش نکنید که عکس های مدلینگ بهتر است با داستان سرایی همراه باشد. با اینکار مخاطب را درست در موقعیتی که مد نظر برند است قرار می دهید. مثلا استفاده از یک مدل مرد با لباس رسمی هنگام نگاه کردن به ساعت مچی در یک فرودگاه که باند پرواز هم در پس زمینه دیده می شود.

 

صرف نظر از سبک های عکاسی گاهی تهیه این عکسها بسیار زمان بر است. باید بدانید برنامه ریزی برای تهیه و تولید یک عکس حرفه ای می تواند چندین ساعت و یا حتی چند روز طول بکشد.  میزان تلاش شما برای یک عکاسی بی‌نقص و تاثیرگذار به خود شما و ارزشی که برای خود و سفارش دهنده قائل هستید بستگی دارد.

 


 بیشتر بخوانید: دانستنی های عکاسی تبلیغاتی


 

تمیز کردن ساعت قبل از عکاسی

شرط لازم برای تهیه عکسهای حرفه ای، عکاسی از سوژه کاملا تمیز است. قبل از عکاسی از ساعت حتما باید این محصولات را که نسبت به اثر انگشت حساس هستند تمیز کنید. این کار کمک زمان کمتری را به روتوش عکسها بپردازید. آلودگی‌ها ممکن است شامل غبار، اثر انگشت یا پرزهای پارچه یا جعبه بسته بندی باشد. برای بهتر شدن نتیجه می‌توانید از دستکش‌های مخصوص یا تجهیزات دمنده ویژه پاک کردن گرد و غبار استفاده کنید. شاید نیاز باشد که در طول فرآیند تصویربرداری چندین بار ساعت را تمیز کنید.

 

انتخاب زاویه مناسب برای عکاسی از ساعت

یکی دیگر از اصول در عکاسی ساعت انتخاب زاویه مناسب و کادربندی دقیق هنگام عکاسی است. نمایش دقیق تمام جزئیات ساعت از جمله عقربه ها، نمادها، بافت بند ساعت، جزئیات صفحه ساعت و … را با انتخاب درست و دقیق زاویه عکاسی می توان نمایش داد.

 

زاویه عکاسی از ساعت باید متناسب با اهداف عکس انتخاب شود. مثلا اگر قرار است صفحه مدل جدید را معرفی شود باید زاویه مقابل صفحه را انتخاب کنید. یا اگر قرار است ساختار کلی ساعت به نمایش در آید باید زاویه ای را انتخاب کنید که بخشی از صفحه، بند، قفل بند و قاب ساعت در آن دیده شود.

 

عکاسی از ساعت

 

ترکیب بندی در عکاسی از ساعت

کادر بندی در عکسهای تبلیغاتی ساعت بسیار مهم و تاثیرگذار است. ترکیب و کادر عکس نباید طوری باشد که عناصر جانبی بیشتر از ساعت مورد توجه قرار بگیرند. ترکیب بندی اصولی کمک می کند سوژه عکس که همان ساعت است بصورت شاخص در عکسهای تبلیغاتی دیده شود.

 

ویرایش اصولی عکس‌های ساعت

همانطور که بارها اشاره کردم، عکاسی دیجیتال با بخش ویرایش تکمیل می شود. ادیت یا ویرایش در عکاسی از ساعت هم بسیار مهم و تاثیر گذار است. برای تهیه عکسهای با کیفیت از ساعت ابتدا لازم است از  فرمت RAW یا فایل خام برای عکاسی استفاده کنید. این فایل ها جزئیات و داینامیک بالاتری هنگام ویرایش در اختیار شما قرار می دهند.

 

نکته مهم بعدی انجام مراحل ویرایش غیر تخریبی است. ویرایش غیر تخریبی یعنی استفاده اصولی از امکانات نرم افزارهای ادیت عکس برای تنظیم رنگ و نور، رفع ایرادات عکس و تهیه خروجی با بیشترین جزئیات و کیفیت. برای ادیت عکسهای ساعت باید مهارت لازم را کسب کنید. اصلاح وایت بالانس، تنظیم نور و کنتراست، حذف رفلکس های اضافه یا ایجاد جلوه های نوری و بازتاب های جذاب و رفع نقایص ریز محصول که در این عکسها به وضوح دیده می شود از جمله موارد پروسه ادیت است.

 

گاهی اوقات لازم است رفلکس های غیر قابل کنترل در نورپردازی را توسط مراحل ویرایش اصلاح کنید. در پروسه ادیت حرفه ای هم می توان با استفاده از تکنیک های فتوشاپ بازتاب های جذابی بروی شیشه ساعت ایجاد کرد. نرم افزار فتوشاپ بهترین و کاملترین ابزار برای ویرایش عکسهای ساعت است. این نرم افزار کامپیوتری امکانات کافی برای رفع نقایص عکسها و تهیه یک خروجی با کیفیت در اختیار شما قرار می دهد.

 


 بیشتر بخوانید: اهمیت ادیت عکسهای صنعتی

عکاسی از ساعت

 

عکاسی از ساعتها با چه اهدافی انجام می شود؟

عکاسی ساعت های مردانه و زنانه با اهداف تبلیغاتی انجام می شود. برندهای مطرح ساعت مثل سواچ، تیسوت، پیرکاردین، کاسیو و غیره در طول سال بروی عکاسی از تولیدات خود بعنوان بخشی از محصولات صنعت مد سرمایه گذاری می کنند. این عکسها برای استفاده در تبلیغات با ایده ها و سبک های متنوعی تهیه می شوند.

 

عکسهای زمینه سفید یا تبلیغاتی عمده سبک های عکاسی از محصولات ساعت هستند. این عکسها که هر کدام ویژگی های خود را دارند. طراحی کاتالوگ، پوستر، بیلبورد و استفاده در فروشگاه آنلاین و تبلیغات شبکه های اجتماعی از جمله کاربردهای عکسهای ساعت هستند.

 

جمع بندی نهایی

عکاسی از محصولات ساعت همیشه بعنوان یکی از سوژه های سخت در عکاسی تجاری مطرح است. برای تهیه عکسهای بی نقص از این محصولات باید نکات مهم و متعددی را رعایت کنید. شاید با استفاده از تجهیزات معمولی و تجربه کم بتوانید نظر فروشندگان معمول بازار را جلب کنید. اما وقتی قرار است عکاسی ساعت های یک برند معتبر را بر عهده بگیرید باید از تجهیزات حرفه ای و تجربه و تبحر خود استفاده کنید.

 


 

What you can read next

بهترین سایت های عکاسی جهان
۲۵ سایت برتر عکاسی داخلی و خارجی ⭐(مرجع مقالات آموزشی)
محتوای حرفه ای
محتوا‌ی حرفه‌ای و تأثیر آن در فروش چندبرابری کسب و کارها
تبلیغات هدفمند
تبلیغات هدفمند چطور باعث افزایش فروش می شوند؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین نوشته ها

  • عکاسی صنعتی هوایی - تصویربرداری هوایی

    عکاسی صنعتی هوایی از کارخانه ها و پروژه ها – تصویربرداری هوایی

    عکاسی صنعتی هوایی یکی از روش های جذاب برای به ت...
  • طراحی لایت باکس تبلیغاتی

    طراحی لایت باکس تبلیغاتی | نمونه کارها | ویژگی های مهم

    طراحی لایت باکس تبلیغاتی برای فروشگاه ها، مراکز...
  • عکاسی تبلیغاتی بیلبورد

    عکاسی تبلیغاتی بیلبورد – عکاسی حرفه ای برای طراحی بیلبورد

    عکاسی تبلیغاتی بیلبورد باید بصورت اختصاصی و حرف...
  • عکاسی از پوشاک - استویدیو مانی

    عکاسی از پوشاک – عکاسی حرفه ای از لباس

    عکاسی از پوشاک و لباس ها باید به شکلی حرفه ای و...
  • عکاسی صنعتی تجهیزات پزشکی

    عکاسی صنعتی تجهیزات پزشکی – نکات حرفه ای

     عکاسی صنعتی تجهیزات پزشکی یکی از روش های موثر ...

فهرست ها :

  • خدمات
  • عکاسی صنعتی
  • وبلاگ
  • ویدئو و تیزر
  • درباره ما
  • طراحی و چاپ
  • تماس با ما
  • روال کار
  • مشتریان
  • عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
  • طراحی هویت بصری برند (Visual identity design)
  • تعرفه عکاسی

ثبت نام در خبرنامه :

جهت اطلاع از مقالات جدید ایمیل خود را ثبت کنید

ارتباط با ما :

94 86 284 - 0912
60 18 96 88 - 021
ایمیل: studiomani91@gmail.com

آدرس :
تهران - بالاتر از پارک ساعی

social sharing
  • GET SOCIAL
استودیو مانی

Copyright © Studio mani 2008-2019
Powered By Studiomani.ir

TOP