عکاسی از هتل، یکی از روش های تاثیرگذار در بازاریابی و تبلیغات هتل داران با هدف جذب مسافران است. تهیه عکسهایی حرفه ای و جذاب که ضمن ارائه اطلاعات از هتل ها بر احساسات و تصمیم مخاطبان نیز تاثیر می گذارد.
عکسبرداری از هتلها باید با کمک عکاسان کاربلد انجام شود تا عکسهایی با کیفیت و حرفه ای تهیه شود. استفاده از تجهیزات حرفه ای، تسلط بر عکاسی در شرایط نوری متفاوت در محیط های داخلی، ترکیب بندی های جذاب و ایده پردازی عکسها از جمله مواردی هستند که باید در مورد عکسبرداری از هتل رعایت شوند. در ادامه، نکات و اطلاعات مهم پیرامون این موضوع را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
عکاسی از هتلها و تاثیر آن در جذب مسافر
هتل ها و مجموعه های توریستی و گردشگری برای جذب مسافر و داشتن فروش بالا به تبلیغات نیاز دارند. تبلیغات موفق در حوزه خدمات تفریحی و رفاهی، تا حد زیادی به جلوههای بصری وابسته است؛ به همین دلیل عکاسی از هتل اهمیت بالایی پیدا میکند. عکسها و تصاویر تنها ابزارهای تاثیرگذار بروی صنعت هتل داری هستند که باعث رونق بازار در فصول مختلف می شود. عکسهایی با کیفیت که امکانات و سطح کیفی هتل را به شکلی جذاب به مخاطب هدف نشان می دهد. عکسهای هتل در حقیقت باید آنچه یک هتل به مشتریان عرضه می کند را به شکلی چشمگیر نمایش دهد.
برای هتل داران تفاوتی ندارد که در کدام یک از رسانه ها اقدام به تبلیغات می کنند. چه قصد طراحی بروشور و کاتالوگ داشته باشند یا تبلیغات فضای مجازی و یا حتی تبلیغات بیلبوردی، به عکسهایی حرفه ای و تاثیرگذار نیاز دارند. عکسهایی که لازم است توسط عکاس حرفه ای و یا استودیوی مجرب تهیه شده باشد.
اولین موضوعی که باعث میشود هر فردی هتلی را برای اقامت انتخاب کنند، دیدن عکسهای جذاب از امکانات و کیفیت پذیرایی آن است. حال هر چه این عکسها حرفه ای تر باشند، شانس جذب مشتریان به مراتب بیشتر خواهد بود.
بیشتر بخوانید: عکاسی دکوراسیون داخلی به سبک حرفه ای ها
برای عکسبرداری از هتلها به چه تجهیزاتی نیاز است؟
نه تنها برای عکاسی از هتل، بلکه بهطور کلی برای تهیه عکس حرفه ای از فضاهای معماری و دکوراسیون داخلی، به تجهیزات مختلفی نیاز است.
- دوربین حرفه ای
- لنز مناسب
- سه پایه دوربین
- فلاش و سافت باکس
- لب تاپ یا تب لت
دوربین عکاسی از هتل
دوربین و لنز در عکاسی از هتل بسیار با اهمیت است، زیرا نقش اساسی در کیفیت عکسها خواهد داشت. هتل ها و مجموعه های گردشگری از آن دسته کسب و کارها هستند که به عکسهای با کیفیت و رزولوشن بالا نیاز دارند. عکسهای هتل ها معمولا در تبلیغات فضای باز و بیلبوردها هم استفاده می شوند، به همین دلیل باید از دوربین های سطح حرفه ای برای عکسبرداری استفاده کرد. دوربین های سطح حرفه ای در شرایط کم نور کمترین نویز را ایجاد می کنند و این موضوع کمک می کند بتوانید از تمام بخش های هتل با نور مناسب عکسبرداری کنید.
لنز مناسب عکاسی هتل
انتخاب لنز عکاسی هم در عکسبرداری از هتل ها بسیار مهم است. لنزهای واید با کمترین خطای اعوجاج بهترین گزینه برای عکسبرداری هستند. لنزهای زاویه عریض یا واید کمک می کنند نماهای وسیع تری از فضاهای عمومی هتل مثل لابی، سینما و سایر امکانات عمومی را به تصویر بکشید.
سهپایه محکم
سه پایه از نوع محکم هم از دیگر تجهیزات ضروری برای عکاسی از هتل است. سه پایه کمک می کند در موقعیت های کم نور هتل، عکسهایی بدون لرزش و شارپ تهیه کنید. گذشته از این موضوع با سه پایه می توان با استفاده از تکنیک نوردهی طولانی درشب از نماهای بیرونی هتل عکسهایی باوضوح بالا و البته جذاب تهیه کرد.
فلاش و سافت باکس
نور و نورپردازی از فاکتورهای مهم و تاثیرگذار در کیفیت عکسهای صنعتی و تبلیغاتی است. در عکاسی از هتل ممکن است بخش هایی از نور مناسبی برای عکسبرداری برخوردار نباشد که لازم است با استفاده از فلاش و یا منابع نوری مناسب نوپردازی شود. در اختیار داشتن فلاش های پرتابل که به برق و کابل های مزاحم نیاز ندارند مزیتی مهم برای عکاسی از هتلها است.
لب تاپ یا تب لب
در عکاسی از هتل معمولا فرصتی برای تهیه عکسهای مجدد نیست. پس بهتر است هنگام عکسبرداری بتوانید عکسها را بروی یک نمایشگر بزرگتر چک کنید. بهمراه داشتن لب تاپ یا تب لت وایرلس کمک می کند بعد از تهیه هر عکس جزئیات و کادربندی را با دقت چک کنید و در صورت لزوم عکسهای بیشتری تهیه کنید.
نکات مهم در عکاسی از هتل ها
برای اینکه فرایند عکاسی از هتل به بهترین شکل ممکن انجام شود، نیاز است تا یکسری نکات رعایت شوند. تعدادی از مهمترین موارد را در این بخش مورد بررسی قرار دادیم:
- در اختیار داشتن تمام تجهیزات مورد نیاز برای عکسبرداری
- بازدید از بخشهای مختلف هتل، اولویت بندی برنامه کار
- مشخص کردن زمان مناسب برای عکسبرداری از هتل
- توجه به جزئیات برای تهیه عکسهایی لوکس و جذاب
- بکارگیری اصول ترکیب بندی برای تهیه عکسهایی تاثیرگذار
چرا ترکیببندی در عکسهای هتل بسیار مهم است؟
یکی از اصول مهمی که هنگام عکاسی از هتل باید رعایت شود، ترکیببندی است. ترکیببندی حرفه ای در حقیقت نگاه ویژه عکاس را برای خلق یک قاب منحصربفرد نشان می دهد. ترکیب بندی عکسهای فضای داخلی هتل بسیار مهم است، چرا که می تواند احساسات مختلفی در بیننده ایجاد کند. دکوراسیون داخلی یک هتل هر چقدر هم مجلل باشد با یک عکس ضعیف به بدترین شکل دیده می شود. ترکیب بندی حرفه ای کمک می کند حس مجلل و لوکس بودن هتل، معماری ویژه و حس خوب از فضاهای هتل به بیننده منتقل شود.
بیشتر بخوانید: تکنیک های عکاسی – آموزش حرفه ای با شرح کامل
چه مواردی در عکسهای هتل باید مورد توجه قرار گیرد؟
برای این که پس از اتمام عکاسی از هتل، مجموعه عکسهایی کامل و تأثیرگذار در اختیار داشته باشید، لازم است تا یکسری موارد را در نظر بگیرید. در این بخش، این موارد را بررسی خواهیم کرد:
- به تصویر کشیدن تمامی بخشهای هتل
- نمایش امکانات رفاهی و تفریحی
- عکسبرداری از پرسنل هتل با لباس یونیفرم
- استفاده از مدل در بعضی از بخش های هتل
- عکاسی لایف استایل از اتاقهای VIP
- عکسبرداری ویژه و ایده پردازی شده از بخش های مهم
اهمیت عکسبرداری با فرمت خام و ویرایش حرفهای عکسها
دوربینهای دیجیتال این توانایی تهیه و ذخیره فایل خام عکس را دارند. این بدین معناست که عکس هیچ ویرایشی توسط نرم افزار دوربین نشده و با جزئیات بیشتری در اختیار عکاس قرار می گیرد. عکاسی از هتل با فرمت خام، مزایای مختلفی دارد. برای مثال، اگر تصویر شما Under Exposure و یا Over Exposure شده باشد، بسیار ساده تر و با کمترین تخریب عکس امکان ویرایش را خواهید داشت. این دو حالت در عکاسی از هتل که با شرایط نوری مختلفی مواجه هستید ممکن است پیش بیاید.
بیشتر بخوانید: ادیت عکسهای تبلیغاتی – نکات مهم برای ویرایش عکس تبلیغاتی
از دیگر مزیتهای عکاسی با فرمت خام، ثبت جزییات بیشتر است. داشتن این جزییات سبب میشود تا هنگام ویرایش عکسها، گستره عملکرد بیشتری داشته باشید. جزییاتی همچون سایهها و روشنیها، بهخوبی در فایلهای خام ثبت میشوند. علاوه بر مواردی که گفته شد، باید بدانید که فایلهای خام نتیجه چاپ بهتری دارند. بهدلیل برخورداری از تنهای رنگی گستردهتر، تصویر چاپشده کیفیت بالاتری خواهند داشت.
کاربردهای عکسهای هتل در تبلیغات
عکسها برای هر کسب و کاری با استراتژی تبلیغات و بازاریابی تهیه می شوند و عکسهای تبلیغاتی هتلها هم از این قاعده مستثنی نیستند. پس از این که عکاسی از هتل به پایان رسید، نیاز است تا عکسها را در رسانههای مناسب منتشر شود. این روند تاثیرات بسیار زیادی در بازاریابی، تقویت برند و جذب مشتریان می گذارد.
عکسهای تبلیغاتی هتل برای طراحی کاتالوگ و بروشورهای تبلیغاتی، تبلیغات محیطی و بیلبوردهای فضای باز، سایت و پلتفرم های رزرو آنلاین هتل، محتواهای شبکه های اجتماعی و وب سایت و بسیاری موارد دیگر مورد استفاده قرا می گیرند.
بیشتر بخوانید: عکاسی از ویلا و مهمترین نکات آن
سخن آخر
عکاسی از هتل اگر بصورت حرفه ای باشد، نیاز به تجربه و تبحر فراوان در این زمینه دارد. عکاس باید تسلط کامل بر تکنیک های عکسبرداری، ترکیب بندی، نورسنجی و نورپردازی داشته باشد. ضمن برخورداری از این تجربیات لازم است ذهن و نگاهی خلاق داشته تا بتواند با ایده پردازی عکسهایی جذاب و احساس برانگیز تهیه کند.
يك لنز وايد براى عكاسى از نماى بيرونى و اتاق هاى هتل ميشه معرفى كنيد؟
اگر تنها یک انتخاب داشته باشید لنز ۱۶-۳۵ رو پیشنهاد می کنم که در ۳ ورژن تولید شده. نسخه اول با دیافراگم ۴ و دونسخه بعدی ۲.۸ هستن و نسخه آخر نسبت به دوم کیفیت تصویری بهتر و خطاهای اپتیکی کمتری داره
با لنز ۲۴-۱۲۵ مى تونم از هتل عكسهاى حرفه اى بگيرم؟
بله، اما تو فضاهای عریض دستتون بسته هست. اما می تونید فضاهای واید رو پانوراما ثبت کنید.
thailand pharmacy valium
عکاسی از هتل – نکات مهم برای عکاسی حرفه ای از هتل ها – استودیو مانی