عکسبرداری صنعتی محصولات روشی تاثیرگذار برای معرفی و فروش بیشتر محصولات هستند. برای تهیه عکسهای با کیفیت از محصولات باید اصول مهمی را رعایت کنید که در این مطلب به آن پرداخته ایم.
با توجه به اهمیت عکسبرداری صنعتی محصولات لازم است بهترین و تاثیرگذارترین عکسها را برای مشتریان تهیه کنید که این مستلزم دانش و تجربه شما است.
عکاس صنعتی زبده با در اختیار داشتن ابزارهای لازم و تسلط بر فوت و فن های این شاخه بهترین عکسها را به کارفرما ارائه می دهد.
اهمیت کیفیت عکسهای صنعتی
ارائه ی عکسهای صنعتی درجه یک معامله ی برد برد برای سفارش دهنده و عکاس است.
عکسهای با کیفیت و قدرتمند باعث افزایش فروش سفارش دهنده می شود و از طرفی باعث معروفیت خودتان بعنوان عکاس متبحر خواهد شد.
در ادامه این مطلب سعی کرده ام اطلاعات مفیدی در اختیار علاقمندان به عکاسی صنعتی ارائه کنم.
اگر علاقمند به شاخه عکسبرداری صنعتی محصولات هستید تا پایان این مقاله همراه من باشید.
نمونه عکسهای صنعتی استودیو مانی را ببینید.
تجهیزات عکاسی صنعتی
در هر شاخه ای از هنر عکاسی که قصد فعالیت داشته باشید نیاز به تجهیزات عمومی و اختصاصی دارید.
عکاسی صنعتی محصولات هم از این قاده مستثنی نیست. ابزارهایی مثل دوربین، لنز عکاسی، سه پایه لوازم عمومی عکاسی است.
در ادامه به سایز تجهیزات مورد نیاز این شاخه عکاسی و جزئیات عکاسی از محصولات می پردازم.
بیشتر بخوانید: دوربین عکاسی صنعتی – چه دوربینی مناسب عکاسی صنعتی است؟
دوربین مناسب عکاسی صنعتی محصولات
دوربین عکاسی باید متناسب با نیاز و سفارشات تهیه شود. اگر عکسهای محصولات تنها با هدف استفاده در وب سایت ها باشد، دوربین های میان رده اس ال آر گزینه مناسبی هستند.
اما اگر عکسهای صنعتی با هدف استفاده رسانه هایی مثل پوستر و بیلبورد باشد به دوربین های حرفه ای نیاز دارید.
کانن ۵ دی و یا نیکون دی ۸۱۰ و در برند سونی مدلهای جدید سری آلفا گزینه مناسبی برای تهیه عکسهای با کیفیت هستند.
در مواردی هم برای عکسبرداری صنعتی از پروژه های بزرگ لازم است از دوربین های مدیوم فرمت استفاده شود. حتما باید پیش از انجام پروژه در مورد کیفیت مورد نیاز کارفرما اطلاعات لازم را کسب کنید.
بیشتر بخوانید: تجهیزات عکاسی صنعتی | از مبتدی تا حرفه ای
انتخاب لنز مناسب عکاسی محصولات
سایز محصولات رابطه مستقیم با انتخاب لنز مناسب عکاسی از محصولات دارد. در عکاسی صنعتی محصولات نسبت به سایز محصول نیاز به ۲ یا ۳ لنز متفاوت خواهید داشت.
مثلا برای عکاسی صنعتی جواهرات نیاز به یک لنز ماکرو دارید تا بتوانید از فاصله نزدیک از قطعات کوچک طلا و جواهرات عکس تهیه کنید.
برای عکاسی از یک دستگاه بزرگ به یک لنز ۷۰-۲۴ نیاز دارید تا پرسپکتیو صحیحی از دستگاه را ثبت کنید.
از نظر من ۲ لنز ۷۰-۲۴ و ۲۰۰-۷۰ گزینه های مناسبی برای عکاسی محصولات در سایزهای مختلف هستند اما در بعضی سفارشات نیاز می شود تا از لنزهای اختصاصی دیگر (لنز ماکرو) هم استفاده کنید.
سه پایه ابزاری مهم در عکاسی محصولات
سه پایه از ابزارهای کاربردی عکاسی محصولات است. با کمک سه پایه تسلط و تمرکز بیشتری هنگام عکاسی دارید.
گاهی لازم است از یک محصولات ۲ یا ۳ عکس از زوایای مختلف تهیه کنید، سه پایه کمک می کند با حفظ فاصله و ارتفاع یکسان عکس از زوایای مختلف کالا تهیه کنید.
بهترین گزینه استفاده از پایه های استودیویی است اما اگر سه پایه را می پسندید حتما از مدلهای محکم و قابل اطمینان استفاده کنید.
بیشتر بخوانید: معرفی تجهیزات عکاسی و نورپردازی
پس زمینه های مناسب عکاسی صنعتی
زمینه ها یکی از موارد مهم در عکاسی از محصولات هستند.
اکثر این سفارش بصورت عکسبرداری صنعتی زمینه سفید جهت استفاده در فروشگاه های اینترنتی تهیه می شوند. اما زمینه سفید همیشه انتخاب مناسبی نیست.
گاهی سفارش دهنده نیاز به عکسهایی جذابتر برای استفاده در پوسترها دارد.
در این موارد از زمینه های طرح ها و رنگی همراه با عناصر ساده و مرتبط با محصول استفاده می کنیم.
گاهی اوقات هم برای جذابیت بخشیدن به عکسهای ساده صنعتی از زمینه های براق استفاده می کنیم.
این زمینه ها باعث می شود رفلکسی از محصول در پیش زمینه محصول ایجاد شود و فضای عکس را از سادگی خارج کند.
نورپردازی در عکاسی صنعتی محصولات
نور عامل اصلی خلق عکس هاست که البته بخش مهمی هم در عکاسی از محصولات دارد. متاسفانه بسیاری از عکاسان توجه لازم به این فاکتور مهم را ندارند.
جنس، رنگ و سایز محصولات عوامل مهمی در انتخاب سبک نورپردازی، زاویه تابش و بطور کل ستاپ فلاش های استودیویی هستند.
بیشتر بخوانید: نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی و صنعتی
عوامل موثر در انتخاب ستاپ نورهای استودیویی
سطح جذب و بازتاب نور در محصولات مختلف بسته به جنس و رنگ آنها متفاوت است.
مثلا نورپردازی ظروف شیشه ای بسیار متفاوت از نورپردازی محصولات کیف و کفش است.
ممکن است در سفارشی از یک مشتری چند محصول با رنگ و جنس مختلف وجود داشته باشد.
به احتمال زیاد نورپردازی از همه محصولات این سفارش یکسان نیست.
ممکن است بعضی محصولات روشن و براق باشند و بعضی مات و تیره. این فاکتورها باعث می شود متناسب هر محصول نورپردازی متفاوتی داشته باشید.
در عکاسی زمینه سفید از محصولات معمولا حجم زیادی نور به محصول تابانده می شود.
اینکار به منظور پوشش زوایای مختلف محصول و پر کردن سایه ها انجام می شود.
باید دقت کنید هر چه سایز و ابعاد سوژه بزرگتر باشد نیاز به حجم بیشتری نور دارید. مثلا عکسهای یک دستگاه چیلر بزرگ نیاز به فلاش های بیشتری نسبت به عکسهای یک میز دارد.
برای انجام سفارشات مختلف باید از چند فلاش با کیفیت نور مناسب استفاده کنید.
تمیز کردن سوژه پیش از عکاسی صنعتی
معمولا محصولات پیش از عکاسی نیاز به تنظیف و رفع برخی نقایص دارند.
نقایصی که در بخش تولید و یا حمل و نقل ایجاد می شوند و در عکسها به وضوح دیده می شوند.
حذف زائده های اضافی محصولات، تمیز کردن اثر انگشت و یا غبار باعث می شود زمان کمتری را برای ادیت صرف کنیم.
بیشتر بخوانید: عکاسی از ساعت – نکات ویژه برای تهیه عکسهای حرفه ای
استفاده از سیستم تترینگ در عکاسی صنعتی محصولات
با استفاده از کابل و نرم افزار مخصوص، دوربین را به لب تاپ متصل کنید.
با این روش پیش از ثبت هر عکس قادر به انتخاب کادر مناسب خواهید بود.
مزیت دیگر این تکنیک کنترل دقیق عکس هر محصول پس از ثبت آن است. در صورتی که عکس مشکلی در کادر و یا نورسنجی داشت می توانید با تصحیح تنظیمات مجدد عکس بگیرید.
از دستیار کمک بگیرید
در بعضی از پروژه های عکاسی صنعتی محصولات که به منظور استفاده در فروشگاه های آنلاین انجام می شود تعداد سفارش عکسها زیاد است.
پروسه انجام این نوع سفارشات بخاطر تکرار زیاد یکنواخت و خسته کننده است.
کمک گرفتن از یک دستیار باعث کوتاه شدن زمان انجام پروژه می شود.
فایل های RAW فرمت مناسب عکاسی محصولات
فایل های خام همواره از جزئیات بیشتری برخوردارند و خروجی با کیفیت تری نسبت به سایر فرمت ها دارند.
این فایل ها امکان ادیت مناسبتری را به عکاس می دهند و به عنوان فرمتی حرفه ای در عکسبرداری صنعتی شناخته شده است.
ادیت عکسهای محصولات
ادیت بخش مهم عکاسی دیجیتال است که باعث می شود عکسی کامل و حرفه ای تولید شود.
پروسه ادیت عکسهای برخی سوژه ها زمان گیر و برخی دیگر کوتاه و ساده است.
عکس برخی محصولات به دلایل متعدد نیازمند ویرایش نرم افزاری زمان گیر است. در مقابل بعضی محصولات از کیفیت ساخت خوبی برخوردارند که با نورپردازی مناسب کمترین ادیت را نیاز خواهند داشت.
اصلاح وایت بالانس، نور، تنظیم رنگ عکس، کنتراست و روتوش نواحی معیوب سوژه از مراحل مهم ادیت عکس محصولات است.
دقت در نورپردازی و رفع نواقص ظاهری محصول باعث می شود زمان کمتری به ویرایش و روتوش عکسها بپردازید.
بیشتر بخوانید: اهمیت ادیت عکسهای صنعتی
از رفلکتور و گوبو استفاده کنید
رفلکتور ابزاری مناسب برای بازتاب نور به سوژه است.
رفلکتورها با ۲ رنگ نقره ای و طلایی تولید شده اند که رنگ نقره ای نور را با شدت بازتاب می دهد و رنگ طلایی نور را با دمای گرم بازتاب می دهد.
ابزار مفید دیگر برای عکاسی صنعتی محصولات گوبو است. با استفاده از گوبو می توان مسیر نور را در بخش هایی از تصویر مسدود کرد و یا سایه های فرم دار در عکس ایجاد کرد.
بیشتر بخوانید: عکاسی کالا – نکات حرفه ای برای عکاسی با کیفیت کالاها
استفاده از نگهدارنده ها در برخی سفارشات
در برخی سفارشات، سوژه سطح مقطع صاف نداشته و بروی میز ثابت نمی شود.
پایه و بازوهای نگهدارنده ابزارهای مفیدی برای رفع این مشکل هستند.
گیره، چسب، سیم مفتولی و نخ نامرئی از دیگر ابزارهای کاربردی برای نگه داشتن محصولات هستند.
خیمه عکاسی و سافت باکس در عکسبرداری صنعتی محصولات
عکاسی صنعتی از محصولات براق که ماهیتی بازتاب پذیر دارند بسیار حساس است و نیاز به تجربه در نورپردازی دارد.
برای جلوگیری از بازتاب ها باید اطراف سوژه را با ابزار مناسب احاطه کرد.
خیمه عکاسی یکی از ابزارهای کاربردی برای جلوگیری از بازتاب اشیا بروی سوژه است.
در صورت عدم دسترسی به خیمه با استفاده از چند سافت باکس هم قادر خواهید بود این مشکل را رفع کنید.
بیشتر بخوانید: اشتباهات در عکاسی محصولات + راه حل ها
از کالرچک برای سفارشات حساس استفاده کنید
کالرچک ابزاری کاربردی برای انتخاب مناسب طراز سفیدی در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی است.
این ابزار با داشتن جدول رنگهای اصلی کمک به تشخیص و اصلاح رنگها می کند.
استفاده از کالرچک کمک می کند رنگهای سوژه در عکس بسیار نزدیک به واقعیت باشد.
بررسی فضای کارفرما پیش از عکاسی
گاهی اوقات سایز و وزن سفارشات زیاد است و انتقال آنها به استودیوی عکس مقدور نیست.
در این شرایط عکاسی صنعتی باید در محل کارفرما انجام خواهد شود.
پیش از انجام این سفارشات محل عکاسی را حتما بررسی کنید.
توجه کنید فضای مناسب برای عکاسی در اختیار داشته باشید. فاصله ناکافی تا سوژه های بزرگ باعث می شود پرسپکتیو صحیحی از سوژه ثبت نکنید.
مهمترین زاویه سوژه را انتخاب کنید
محصولات مختلف به لحاظ سایز و نوع ساختار زوایای دید مختلفی برای عکسبرداری صنعتی دارند.
اما همیشه یک زوایه اصلی برای عکاسی صنعتی وجود دارد که از نظر تولید کننده اهمیت بیشتری دارد.
مثلا زاویه اصلی گوشی موبایل نمایشگر آن است، اما بی شک بخش دوربین و فلاش موبایل هم بی اهمیت نیست. حتما پیش از انجام عکاسی نظرات کارفرما را برای انتخاب زاویه مناسب جویا شوید.
بیشتر بخوانید: عکاسی دکوراتیو محصولات – ایده پردازی تا اجرا
چیدمان در عکاسی صنعتی محصولات
در بعضی سفارشات عکسبرداری صنعتی نیاز به تهیه عکس بصورت مجموعه ای از محصولات خواهد بود.
در چنین شرایطی سلیقه عکاس در چیدمان و ترکیب بندی مناسب محصولات دخیل است.
چیدمان باید به گونه ای باشد که ابعاد و زوایای موجود در کادر به خوبی دیده شود و نور به تمام نقاط تصویر برسد.
لوگو برند در تمامی محصولات به خوبی دیده شود و تناسب و توازن کادر حفظ شود.
بیشتر بخوانید: جامع ترین آموزش ترکیب بندی در عکاسی | قوانین و تکنیک ها
از عناصر مرتبط با سوژه بهره بگیرید
بعضی سفارشات عکاسی صنعتی محصولات به منظور استفاده در کاتالوگ خواهد بود.
برای جذابیت دادن به کاتالوگ از اکسسوار مرتبط در کنار سوژه استفاده کنید.
مثلا برای عکاسی از محصولات عطر و ادکلن از یک شاخه گل می توان استفاده کرد. و یا برای عکاسی از ابزارهایی مثل آچار از پیچ و مهره استفاده کرد.
رفلکس و سایه در عکاسی صنعتی
در عکسبرداری صنعتی محصولات برای تمرکز بیشتر بر عکس محصول نیاز به حذف سایه های زیر محصول است.
برای این منظور می توان از میز های بک لایت استفاده کرد.
گاهی اوقات هم رفلکس ها جذابیت خاصی به عکس می دهند. برای این هدف هم از زمینه های شیشه ای همراه با نورپردازی از بالا می توانید استفاده کنید.
سنجیدن دمای آتلیه
بعضی محصولات مثل خوراکی ها در مقابل دما تغییر ماهیت می دهند.
برای عکاسی از این سوژه ها باید دمای آتلیه را متعادل کنید تا ساختار فیزیکی محصول حین پروسه عکاسی ثابت بماند.
گاهی اوقات هم زمان کمی برای ثبت بخار غذا و یا نوشیدنی های گرم و تازه سرو شده دارید.
بیشتر بخوانید: عکاسی صنعتی حرفه ای
فوکوس مناسب در عکاسی محصولات
فوکوس مناسب و وضوح در تمام نقاط سوژه از نکات مهم در عکاسی صنعتی محصولات است.
دیافراگم مناسب برای حفظ وضوح در تمام نقاط سوژه انتخاب کنید. نقطه مناسب فوکوس قبل از عکسبرداری انتخاب کنید.
پس از ثبت عکس میزان فوکوس و وضوح سوژه را بروی لب تاپ بررسی کنید.
از گالری نمونه عکسهای صنعتی با سفارشات مختلف بازدید کنید.
اصل کیفیت عکسهای محصولات مهمترین فاکتور تاثیرگذار در فروش محصولات و برندها است.
در سالهای اخیر با استقبال مردم از فروشگاه های آنلاین اهمیت عکسهای صنعتی محصولات بیش از پیش نمایان شده. عکسهای صنعتی تاپ تاثیر مثبت در تبلیغات کسب و کارها داشته و افزایش فروش و توسعه برند را به همراه دارد.
سخن آخر
عکسبرداری صنعتی محصولات در ظاهر ساده به نظر می رسد اما برای تهیه عکسهای درج یک نیاز به تجربه و تخصص دارید.
رعایت نکات ذکر شده و تمرین و مطالعه مداوم باعث می شود سطح کیفی عکسهای شما افزایش پیدا کرده و به سرعت پیشرفت کنید.
استودیو مانی با سالها تجربه و افتخار همکاری با شرکت ها و برندهای مختلف خدمات با کیفیتی را به مشتریان عزیز ارائه می دهد.
سفارشات
۶۰ ۱۸ ۹۶ ۸۸ – ۰۲۱
مشاوره رایگان
۹۴ ۸۶ ۲۸۴ – ۰۹۱۲
موفقیت شما در کسب و کار آرزوی قلبی و هدف ما است.
سلام و عرض ادب
برای نورپردازی محصولات شیشه ای مثل بطری نوشیدنی با زمینه مشکی از چه نوع نورپردازی میشه استفاده کرد؟ منظورم اینه از فلاش با چه نوع جهت دهنده ای میشه نور رو کنترل کرد؟ پیشاپیش از پاسخگویی متشکرم
سلام
برای نورپردازی این نوع سوژه ها از زمینه و بکگراند مشکی می تونید استفاده کنید و نورپردازی باریک از اطراف و پشت داشته باشید. اینکارو با استفاده از ۲ سافت باکس باریک از پشت و اطراف سوژه و یک رفلکتور در جلوی سوژه می تونید انجام بدین.
سلام دوست عزیز کارهای عکاسیتون عالیه من یه سوال داشتم چطور عکس از لوستر بگیرم نور چراغها توش نیوفته؟
سلام دوست عزیز. ممنون از لطفتون – من دقیق منظورتون رو متوجه نشدم ولی اگر منظورتون بازتاب نورهای لوستر بروی بدنه لوسترهای استیل و شیشه ای در عکاسی صنعتی باشه باید از تکنیک مولتی شات استفاده کنید. یک شات لوستر با چراغ های روشن و یک شات با نور خاموش و بعد بوسیله نرم افزار فتوشاپ لایه سازی کنید. در نهایت بخش های رفلس دار رو بوسیله تکنیک ماسک لایه حذف کنید
سلام بسیار عالی ممنون از مقاله های خوبتون بیشتر متن ها و توضیحاتتون در کارهای عکاسی خوندم عالی بود به من خیلی کمک کرد سپاس فراوان در مورد نورپردازی عکاسی از ساعت هم متن بزارین ممنون میشم.
سلام دوست عزیز. ممنون از وقتی که گذاشتین. حتما در آینده مطلبی درباره عکاسی از ساعت و اکسسوار شخصی در ۰بخش مقالات قرار میدم
سلام و عرض ادب
چقدر خوب بود تعرفه های عکاسی محصولات رو رو سایت قرار می دادین
سلام دوست عزیز
خوشحالم مطلب رو پسندیدین، با توجه به انواع مختلف محصولات، تعداد متغیر سفارش و شرایط متفاوت فعلا امکان قرار دادن تعرفه بروی سایت نیست. از طریق تماس تلفنی، تلگرام و یا واتساپ می تونید درخواستتون رو اعلام کنید تا استعلام خدمتتون اعلام کنم
سلام و عرض خسته نباشی خدمت مدیر محترم سایت
یک سوال تخصصی داشتم که امیدوارم راهنماییم کنید.
من برای عکاسی صنعتی از محصولات بصورت PNG که زمینه شفاف هست همیشه مشکل دارم و دوربری سوژه همیشه وقت گیر هست. از یکی از دوستان شنیدم که ۰با استفاده از پرده کروماکی می تونم این مشکل رو رفع کنم، خواستم ببینم نظر شما چیه، آیا منطقیه از بکگراند کروماکی استفاده کنم تا حذف زمینه سریعتر انجام بشه و آیا شما پیشنهاد دیگه ای دارین
ممنون از پاسخگویی تون
سلام دوست عزیز. ممنون از شما
پرده کروماکی بیشتر برای تصویربرداری کاربرد داره، یا حداقل برای عکاسی از بسیاری محصولات مناسب نیست. رنگ سبز یا آبی بروی بدنه خیلی از محصولات تاثیر می گذاره و باعث میشه طراز سفیدی نیاز به اصلاح زیادی داشته باشه
حذف زمینه عکسهای صنعتی تکنیک های مختلفی داره و بسته به نوع سوژه استفاده میشه. توضیح این تکنیک ها در پاسخ کامنت شما و اینجا نمی گنجد. در اولین فرصت مطلبی در این زمینه بروی سایت قرار می دهم.
سلام. خیمه عکاسی فقط برای محصولات براق کاربرد داره، باقی سفارشات رو نمیشه تو خیمه عکاسی کرد؟
سلام دوست عزیز
خیر، از خیمه عکاسی برای عکاسی از سایر محصولات هم می تونید استفاده کنید. چیدمان مناسب منابع نور در اطراف خیمه باعث میشه عکسهایی با نورپردازی یکدست و کم سایه داشته باشید.
سلام
قيمت كالرچك ها خيلى بالاس اما بنظر لازم مياد، من اكثر اوقات با زرد بودن عكساى صنعتى مشكل دارم و تو اديت هر كار مى كنم باز يكم زردى مى مونه، غير از كالرچك راه ديگه اى نيست رنگها واقعى ثبت بشن
سلام دوست عزیز
همونطور که اشاره می دونید این ابزار برای اصلاح طراز سفیدی و رسیدن به رنگهای واقعی در عکاسی تجاری هست اما در صورتی که مهارت ویرایش عکس و تسلط بر اصلاح طراز سفیدی داشته باشید بدون این ابزار هم می تونید خروجی های خوبی بگیرید.
زرد بودن عکسهاتون هم مربوط به نادرست بودن طراز سفیدی عکسهاست.
سلام براى عكاسى صنعتى از مبلمان معمولا از چند شاخه فلاش بايد استفاده كرد؟ ممنون كه پاسخ ميدين🌹
سلام دوست عزیز
برای عکاسی صنعتی از تک محصولات مبلمان ۲ شاخه فلاش و برای ست ها حداقل ۳ شاخه فلاش ۴۰۰ ژول نیاز دارید
سلام. من سفارش عكاسى از مبلمان دارم كه بايد تو فضاهاى ممتنوع دكور منزل عكاسى بشه، پيشنهادتون چيه؟ لوكيشنى سراغ دارين كه دورهاى مختلف تو يك فضا باشه و بشه بصورت روزانه اجاره كرد؟
سلام دوست عزیز
خیر متاسفانه چنین لوکیشنی سراغ ندارم، معمولا این سفارشات را با کمک یک طراحی سه بعدی دکوراسیون داخلی و مونتاژ عکس محصولات انجام میشه
سلام خسته نباشين. تفاوت عكاسى صنعتى با عكاسى محصولات رو من متوجه نمى شم. كاش در مورد عكاسى از لوازم خانگى هم توضيح مى دادين، محصولات بزرگ كه رفلكس دارن
سلام دوست عزیز
عکاسی صنعتی از محصولات در حقیقت همان Product Photography هست که تو ایران بعنوان عکاسی صنعتی جا افتاده – در مورد عکاسی لوازم خانگی هم می تونید این مقاله رو مطالعه بفرمایید.
https://studiomani.ir/10-%d9%86%da%a9%d8%aa%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b9%da%a9%d8%a7%d8%b3%db%8c-%d9%84%d9%88%d8%a7%d8%b2%d9%85-%d8%ae%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c/
سلام، ممنون از مقاله خوبتون. شما آموزش نورپردازى عكاسى محصولات ندارين؟ يا به دستيار رايگان نياز ندارين؟
سلام دوست عزیز
متاسفانه فعلا برنامه ای برای آموزش ندارم. با عرض شرمندگی به دستیار هم نیاز نیست.
موفق باشید
بازم درمورد این موضع مطلب بزارین ❤️❤️❤️
ساخت استودیو
سلام برای عکاسی از عروسک بافتنی چه زمینه ای با چه اکسسوریای پیشنهاد میدین
درود بر شما، از پس زمینه های رنگی با رنگهای شاد و ملایم و اسباب بازی های دخترانه که لزوما نباید بطور کامل تو کادر عکس تون باشن