رمز خود را فراموش کرده اید ؟

عکاسی صنعتی I عکسهای منتخب

عکاسی صنعتی سالهاست بعنوان بخشی مهم و تاثیرگذار در رونق کسب و کارها شناخته شده که در سالهای اخیر اهمیت بیشتری هم پیدا کرده.

عکسهای صنعتی محصولات بی شک بخش مهم هویت بصری برندها، شرکت ها و کالاهای تولیدی است. این عکسها بخشی از مجموعه ی هویت سازمانی شرکت های تولید کننده و خدماتی هستند که با استفاده از قدرت بصری خود نقشی مهم در تبلیغات مشاغل را به عهده دارند.

اهمیت عکاسی صنعتی

عکسهای صنعتی محصولات و خدمات، رسانه ای تاثیرگذار در تبلیغات و فروش شرکت ها هستند. این عکسها کاربردهای متعددی در طراحی بسته بندی، طراحی کاتالوگ، فروشگاه های آنلاین، محتواسازی تبلیغات و ... دارند.
با توجه به اهمیت عکاسی صنعتی در کسب و کارها لازم است کارفرمایان محترم دقت لازم را تهیه عکسهای محصولات و یا خدمات خود داشته باشند. چرا که این عکسها معرف شخصیت و هویت مجموعه آنها است.
عکسهای صنعتی ضعیف که توسط عکاسان کم تجربه تهیه می شود هیچ تاثیری در معرفی و فروش کسب و کارها نداشته و حقیقتا جز تخریب برند و اتلاف سرمایه نتیجه ای نخواهد داشت.
با توجه به مطالب ذکر شده باید سعی کنید از تجربه و تخصص عکاسان صنعتی حرفه ای برای رسیدن به بهترین کیفیت عکس هایتان استفاده کنید. عکسهایی با کیفیت که از زاویه مناسب عکاسی شده، بهترین نورپردازی انتخاب و بخش ادیت و روتوش با دقت و حساسیت بالا انجام شده باشد.

نکته مهم در تهیه عکسهای صنعتی خاص و تاثیر گذار استفاده از خلاقیت برای تولید این عکسها است. شاید تصور کنید عکسهای صنعتی صرفا منحصر  به محصولات بروی زمینه های ساده (زمینه سفید) است.

اما عکاسی صنعتی با استفاده از تکنیک های نورپردازی موضعی، انتخاب زوایای اغراق آمیز محصول، انتخاب زمینه های رنگی خلاقیت در این بخش را نشان می دهد. عکسهای صنعتی خلاق تاثیرگذاری بیشتری در تبلیغات دارند و گاهی اوقات از این عکسها بعنوان پوستری های تبلیغاتی می توان استفاده کرد.

عکسهای محصولات که به Product Photography معروف هستند در فضایی ساده محصول را نمایش می دهند. این عکسها صرفا وظیفه معرفی محصول را داشته و جذابیت بصری برای مخاطب ندارند.

 اما عکسهای صنعتی خلاق، محصولات را به شکلی جذاب در فضایی با نورپردازی خاص و البته زاویه ای متفاوت و گاها اغراق آمیز نشان می دهند.

بالا