SIGN IN YOUR ACCOUNT TO HAVE ACCESS TO DIFFERENT FEATURES

FORGOT YOUR PASSWORD?

FORGOT YOUR DETAILS?

AAH, WAIT, I REMEMBER NOW!
عکاسی صنعتی و تبلیغات مانی 94 86 284 - 0912
  • LOGIN

استودیو مانی

استودیو مانی

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی طراحی برندینگ

94 86 284 0912
Email: studiomani91@gmail.com

استودیو مانی
60 18 96 88 - 021

  • صفحه اصلی
  • خدمات ما
    • عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
    • تیزرهای تبلیغاتی و صنعتی
    • طراحی هویت بصری برند (Visual identity design)
    • طراحی و چاپ
  • نمونه کارها
  • تعرفه عکاسی
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
عکاسی قطعات خودرو
علیرضا رستگار
جمعه, 30 مهر 1400 / Published in عکاسی تبلیغاتی

عکاسی قطعات خودرو – از لوازم یدکی خودرو عکسهای حرفه ای بگیرید

عکاسی قطعات خودرو یکی از مهمترین ابزارها برای معرفی و فروش محصولات قطعه سازان خودرو است. در این مقاله اطلاعات مفیدی برای عکاسی از لوازم یدکی خودرو ارائه شده تا بتوانید عکسهایی حرفه ای بگیرید.

عکاسی صنعتی بخش بسیار مهمی از عکاسی تجاری است که با استانداردها و قوانین خاصی روبه‌رو است. یکی از زمینه‌های عکاسی صنعتی، عکسبرداری از قطعات خودرو است که با توجه به حساسیت تولید کنندگان باید بسیار با دقت و با کیفیت انجام شود. تهیه عکسهای حرفه ای از قطعات یدکی خودرو تاثیر مستقیم در بازاریابی و فروش بیشتر این محصولات دارد.

 

عکاسی از قطعات خودرو چه نقشی در فروش این محصولات دارد؟

در سالهای اخیر فروش آنلاین قطعات خودرو یکی از اصلی‌ترین بازارها در این حوزه محسوب می‌شود. در فروش آنلاین، کاربران عملا به ماهیت فیزیکی محصولات دسترسی ندارند و تنها عامل ارتباط آنها با محصول مورد نظر عکسهایی است که در کاتالوگ‌های آنلاین و فروشگاه‌های اینترنتی وجود دارد. بنابراین عکسها نقش بسیار مهمی در شناخت و انتخاب خریداران این محصولات خواهند داشت.

 

این موضوع در مورد بازاریابی و فروش قطعات خودرو نیز همین مسئله صادق است. کیفیت عکاسی، انتخاب زاویه درست، نورپردازی اصولی و …  از جله مواردی است که در فروش قطعات خودرو به صورت آنلاین نقش مهمی خواهد داشت. به همین دلیل توصیه می‌شود که کار عکاسی از قطعات خودرو با توجه به استانداردهای عکاسی صنعتی، توسط عکاس متخصص و با تجربه انجام شود.

 

عکاسی قطعات خودرو

 

اکثر اوقات تولیدکنندگان قطعات خودرو برای معرفی و فروش محصولات خود به کاتالوگ نیاز دارند. عکس‌های مناسب می‌تواند بهترین معرف محصولات یک تولید کننده باشد. عکس‌های صنعتی قطعات خودرو باید کیفیت لازم برای استفاده‌های تبلیغاتی از جمله بیلبوردها و پوسترها را هم دارا باشند. بنابراین عکاسی از قطعات خودرو در زمینه‌های مختلف می‌تواند دارای اهمیت باشد.

 

عکسهای صنعتی قطعات یدکی چه کاربردهایی دارند؟

همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم کاربرد عکس‌های صنعتی که از قطعات خودرو تهیه می شود در زمینه های مختلفی  است. فروشگاه آنلاین، تبلیغات شبکه های اجتماعی، طراحی کاتالوگ، پوستر و بیلبوردهای تبلیغاتی همگی برای موفقیت در اهداف خود نیاز به عکس‌های حرفه ای، استاندارد و با کیفیت بسیار بالا دارند.

 

نورپردازی عکس‌های زمینه سفید قطعات خودرو چگونه باید باشد؟

مهمترین اصل عکاسی موفق، نورپردازی اصولی است. این مسئله در مورد عکاسی از لوازم یدکی خودرو نیز صادق بوده و اهمیت بسیاری دارد. نورپردازی نقش مهمی در نمایش جزئیات و زوایای پنهان قطعات خودرو دارد. از طرف دیگر اکثر قطعات خودرو از جنس فلز هستند و فلزات نیز به خاطر بازتاب نور شدیدی که در زمان عکاسی دارند از جمله سخت ترین سوژه‌های عکاسی محسوب می‌شوند.

 

علاوه بر این موضوعات لازم است اصول نورپردازی در عکاسی قطعات یدکی خودرو با دقت لحاظ شود. در عکاسی از قطعات خودرو باید مواظب باشید که نور به خوبی سوژه را روشن کند، شدت نور به اندازه ای باشد که تمام گوشه و زوایای قطعه به خوبی مشخص باشند. از طرفی شدت نور آنقدر قوی نباشد که باعث از بین رفتن جزئیات یا تغییر در نمایش بافت قطعه باشد.

 

نکته مهم دیگر کنترل بازتاب قطعات براق از جمله استیل یا سایر فلزات در قطعات خودرو است. نورپردازی قطعات بازتاب پذیر باید طوری باشد که رفلکس های مزاحم در عکس دیده نشود. بعضی دیگر از قطعات مثل بخش های پوششی داخل جنس پلاستیکی و رنگی دارند. داشبورد، رو دری ها و پوشش های داخلی اتاق خودرو از جمله این موارد هستند. نورپردازی این محصولات باید طوری انجام شود که رنگ واقعی و جزئیات در عکسها ثبت شود. باید توجه داشته باشید که همین ریزه کاری ها است که باعث می شود عکاسی قطعات خودرو کیفیت مطلوبی داشته باشد.

عکاسی قطعات خودرو

 


بیشتر بخوانید: نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی و صنعتی


اهمیت وضوح و شارپنس در عکس‌های قطعات یدکی خودرو

یکی دیگر از مهمترین نکات در عکاسی صنعتی قطعات خودرو وضوح تصاویر است. وضوح و شفافیت تصویر را در عکاسی اصطلاحا شارپنس می نامند. شارپنس نقش بسیار مهمی در کیفیت عکس‌ها خواهد داشت و این مسئله به موارد چون انتخاب دیافراگم مناسب، نورپردازی متناسب با سوژه، فوکوس دقیق بروی سوژه و ویرایش اصولی خواهد داشت.

 

در عکاسی قطعات خودرو به کیفیت عکس و نمایش جزئیات و شارپنس توجه ویژه ای باید داشته باشیم. به ویژه اگر قرار است که از عکس‌ها در پوسترها و بیلبوردها در ابعاد بزرگ استفاده شود، وضوح عکس که کیفیت پیکسلها است می‌تواند عامل اصلی کیفیت عکس نهایی باشد.

 

برای این که به شارپنس مورد نیاز در عکاسی از قطعات خودرو دست پیدا کنیم باید به مسائلی چون ایزو، نوع لنز، ابعاد سنسور، فاصه کانونی، فیلترها، کالیبراسیون و دیافراگم توجه داشته باشیم. هرکدام از این فاکتورها نقش جداگانه ای در وضوح تصاویر خواهند داشت.

 

 بهترین زاویه عکسبرداری از قطعات محصول را چگونه انتخاب کنیم؟

زاویه عکاسی از جمله مواردی است که در عکاسی قطعات خودرو باید به آن دقت شود. بهترین توصیه این است که در عکاسی قطعات خودرو از سفارش دهنده راهنمایی بخواهیم. این که کدام یک از زوایای عکاسی اهمیت بیشتری در شناخت محصول دارد و یا کدام زاویه برای نشان دادن جزئیات بهتر است می‌تواند کار را برای عکاسی راحت تر کند.

 

اگر عکسهای قطعات یدکی برای یک فروشگاه اینترنتی تهیه شود لازم است عکسها از زوایای مختلفی عکاسی شود. عکاسی از زوایای مختلف کمک می کند خریدار بتواند با مشاهده عکسهای مختلف اطلاعات کافی را بدست آورد. در عکاسی برای بیلبورد یا پوسترهای تبلیغاتی زاویه اصلی باید به گونه ای باشد که لوگوی برند یا ویژگی های برتر محصول به خوبی نمایان باشد.

 

در برخی از قطعات کیفیت و یکپارچه بودن اتصالات، جزئیات و بافت، نوع متریال ساخت و … از جمله مواردی است که باید به نمایش درآید. بنابراین زاویه اصلی عکسبرداری باید به گونه ای باشد که این موارد را به خوبی نشان دهد.

 

از طرفی گاهی بنا به نیاز سفارش دهنده باید از قطعات خودرو بصورت خانواده محصولات عکس تهیه شود. در عکاسی از محصولات بصورت خانواده به موارد مختلفی باید توجه کنید. چیدمان قطعات و زاویه عکسبرداری یکی از این نکات مهم است و باید طوری انجام  شود که بتوان عکسی کامل از مجموعه محصولات تهیه کرد. عکاسی از زاویه بالا را شاید بهترین انتخاب برای عکسهای خانواده محصولات معرفی کرد. نوع چیدمان و نورپردازی مناسب یکی از تاثیرگذارترین موارد در تهیه عکسهای اینچنینی است.

 

عکاسی قطعات خودرو

 


بیشتر بخوانید: اشتباهات در عکاسی محصولات + راه حل ها


انتخاب بکگراند در عکاسی از قطعات یدکی خودرو

در عکس‌های صنعتی انتخاب پس زمینه اهمیت بسیار بالایی دارد. بهترین رنگی که برای پس زمینه انتخاب می شود با توجه به کاربرد عکس باید صورت گیرد. به طور مثال در عکس‌های تبلیغاتی معمولا از پس زمینه های مختلف استفاده می شود اما اگر برای معرفی محصول یا عکاسی برای کاتالوگ محصولات انجام می شود معمولا پس زمینه های تک رنگ استفاده می شود. این پس زمینه ها اکثر اوقات سفید رنگ هستند، اما در معدود مواردی پس زمینه عکسها تک رنگ تیره انتخاب می شوند.

 

انتخاب رنگ پس زمینه باید با توجه به میزان نمایش جزئیات محصول در نظر گرفته شود. مثلا با پس زمینه های مشکی معمولا عکسهای پرکنتراست و جذابی می توان تهیه کرد. با این وجود در مورد قطعات فلزی بحث سایه ای که رنگ مشکی در بازتاب نور ایجاد می کند مطرح است و رنگ سفید جایگزین بهتری است.

 

در عکاسی قطعات خودرو یک پس زمینه ساده، بدون الگو و معمولا سفید بهترین انتخابی است که می‌توانید داشته باشید. در صورتی که محصول انتخابی شما رنگ نقره ای یا سفید داشته باشد می‌توانید از پس زمینه های خاکستری استفاده کنید.

 

نمایش جزئیات در عکاسی از قطعات خودرو

معمولا قطعات یدکی خودرو، قطعات شناخته شده ای برای اهل فن هستند. بنابراین عکسهایی که در کاتالوگ، سایت فروشگاهی یا پوسترها به نمایش در می آید نباید خیلی کلی باشد. توجه به جزئیات در این زمینه اهمیت بالایی دارد.

 

به طور مثال بسیاری از متخصصان به مسائلی چون بافت بدنه قطعات که نشان دهنده کیفیت متریال است توجه می کنند. نوع اتصالات، یکپارچگی بدنه محصول و رنگهای واقعی از جمله موارد مهم دیگر خواهد بود. بنابراین در عکاسی از قطعات یدکی نیاز است که تمام جزئیات محصول با کیفیت و وضوح بالا در عکس نمایان باشند.

 

عکاسی قطعات خودرو

 

عکاسی قطعات خودرو در محل مشتری یا استودیو عکاسی؟

شرایط و امکانات عکاسی نقش مهمی در کیفیت خروجی عکسها خواهد داشت. به طور مثال در محیط های استودیویی همه شرایط برای عکسبرداری در بهترین حالت مهیا است. در دسترس بودن امکانات لازم عکاسی و فضای آرام استودیو کار عکسبرداری حرفه ای را برای عکاس بسیار راحت تر می سازد. به همین دلیل در حد امکان باید سعی شود که عکاسی قطعات خودرو در محیط استودیو انجام شود. به طور مثال قطعات ریز و قابل جابجایی را می‌توان به محیط استودیو منتقل کرد تا عکاسی سریعتر و با کیفیت تری را داشته باشید.

 

اما در مورد قطعات بزرگ و غیر قابل جابجایی کار سخت تر است و باید در محیط کارفرما عکاسی شود. در این صورت باید تجهیزات عکاسی مورد نیاز را به محل کارفرما منتقل کنیم. قبل از انجام پروژه عکاسی در محل کارفرما باید فضای مناسب و کم رفت و آمدی را در نظر بگیرید. سعی کنید بهینه ترین فضای کارفرما را انتخاب کنید که از نظر شرایط نوری، عاری بودن از گردغبار و همچنین اندازه محیطی مناسب عکاسی از محصولات سایز بزرگ باشد.

 

اهمیت ادیت در عکاسی از قطعات خودرو

می دانیم که ادیت یا ویرایش عکسها بخشی مهم از پروسه عکاسی حرفه ای از محصولات است. در مورد عکاسی قطعات خودرو نیز ویرایش عکس‌ها بسیار مهم و تاثیرگذار در خروجی است. بنابراین توصیه می شود که عکس‌ها به صورت فایل خام تهیه شوند. این مسئله به ویژه در مواردی که شرایط عکاسی در فضای بهینه وجود نداشته باشد دارای اهمیت بیشتری است. شما می‌توانید با عکس‌های خام با کیفیت بالا، فرآیند ویرایش را به خوبی روی عکسها پیاده سازی کرده و عکسهای با کیفیتی را به کارفرما ارائه کنید.

 

به یاد داشته باشید که نوع ویرایش عکسها باید غیر تخریبی باشد. توجه کنید که عکس‌های صنعتی به ویژه در زمینه قطعات خودرو نباید بیش از اندازه ویرایش شوند. مهمترین نکاتی که با ویرایش عکس‌ها می‌توانید آنها را بهینه سازی کنید، تنظیم وایت بالانس، نور، رنگ و کنتراست است.

 

 

مهمترین نکات در عکاسی لوازم یدکی خودرو

در این بخش به نکاتی می پردازیم که می‌تواند کیفیت کار شما را چندین برابر سازد. شاید در نگاه اول این نکات بسیار بدیهی و ساده باشند اما باید توجه داشته باشید که تاثیر بسیاری روی کیفیت عکس نهایی خواهند داشت.

 

  • قبل از عکاسی قطعات را به خوبی تمیز کنید تا هیچ گرد و غبار و آلودگی روی سوژه نباشد.
  • اصول نورپردازی را در عکاسی از لوازم یدکی خودرو رعایت کنید تا عکسهای حرفه ای تهیه کنید.
  • به شکست نور و بازتاب ها بسیار توجه کنید. معمولا قطعات خودرو از جنس فلز و بازتاب پذیر هستند. ممکن است عدم توجه به این موضوع باعث افت کیفیت و عدم ثبت جزئیات شود.
  • برای تهیه عکسهای با کیفیت، بهتر است از سه پایه عکاسی استفاده کنید.
  • اگر عکاسی در محیط کارگاهی انجام می شود به مسائل ایمنی توجه داشته باشید.
  • برای عکاسی در فضای کارفرما حتما تجهیزات لازم را پیش بینی کرده و به همراه داشته باشید.
  • در مورد جزئیات مهم و زوایای مدنظر پیش از انجام سفارش با کارفرما صحبت کنید.
  • پس زمینه عکسها را با توجه به کاربرد عکس انتخاب و استفاده کنید.
  • در انتخاب فاصله کانونی مناسب دقت کنید. استفاده از فواصل کانونی نامناسب فرم و پرسپکتیو قطعات را تحت تاثیر قرار می دهد.
  • از تجهیزات حرفه ای مثل دوربین و لنز با کیفیت برای تهیه عکسهای شارپ استفاده کنید.
  • برای ایده یابی از عکسهای برندهای مطرح می توانید استفاده کنید تا در مورد انتخاب پس زمینه، زاویه درست، نمایش جزئیات و … از ایده ها الهام بگیرید.
  • نوع کاربری عکس‌ها را به یاد داشته باشید تا بتوانید جزئیات بهتری را در عکاسی ارائه کنید.
  • تهیه عکس‌ها با فایل خام کمک می کند عکسهای با کیفیت تری تهیه کنید.

 

عکاسی قطعات خودرو

 


بیشتر بخوانید: عکاسی صنعتی حرفه ای


 

جمع بندی نهایی عکاسی قطعات خودرو

عکاسی از قطعات خودرو اگرچه کار ساده ای بنظر می رسد اما ریزکاری های بسیاری بهمراه دارد که باید مورد توجه قرار گیرند. بی توجهی به هر یک از نکاتی که در مقاله به آنها پرداختم می‌تواند کیفیت عکس محصول را کاهش دهد. عکاسی از لوازم یدکی خودرو با کمک نکاتی که به آنها اشاره کردیم می‌تواند یک تجربه موفق در زمینه عکاسی صنعتی برای شما باشد.

 

What you can read next

کمپین تبلیغاتی اینستاگرام
کمپین تبلیغاتی اینستاگرام – صفر تا صد طراحی تا راه اندازی
تبلیغات پارتیزانی- بازاریابی چریکی
تبلیغات پارتیزانی – تاثیرات بازاریابی پارتیزانی بروی فروش و برندسازی
کاتالوگ الکترونیکی
طراحی کاتالوگ الکترونیکی – کاتالوگ آنلاین چه ویژگی هایی دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین نوشته ها

  • عکاسی صنعتی هوایی - تصویربرداری هوایی

    عکاسی صنعتی هوایی از کارخانه ها و پروژه ها – تصویربرداری هوایی

    عکاسی صنعتی هوایی یکی از روش های جذاب برای به ت...
  • طراحی لایت باکس تبلیغاتی

    طراحی لایت باکس تبلیغاتی | نمونه کارها | ویژگی های مهم

    طراحی لایت باکس تبلیغاتی برای فروشگاه ها، مراکز...
  • عکاسی تبلیغاتی بیلبورد

    عکاسی تبلیغاتی بیلبورد – عکاسی حرفه ای برای طراحی بیلبورد

    عکاسی تبلیغاتی بیلبورد باید بصورت اختصاصی و حرف...
  • عکاسی از پوشاک - استویدیو مانی

    عکاسی از پوشاک – عکاسی حرفه ای از لباس

    عکاسی از پوشاک و لباس ها باید به شکلی حرفه ای و...
  • عکاسی صنعتی تجهیزات پزشکی

    عکاسی صنعتی تجهیزات پزشکی – نکات حرفه ای

     عکاسی صنعتی تجهیزات پزشکی یکی از روش های موثر ...

فهرست ها :

  • خدمات
  • عکاسی صنعتی
  • وبلاگ
  • ویدئو و تیزر
  • درباره ما
  • طراحی و چاپ
  • تماس با ما
  • روال کار
  • مشتریان
  • عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
  • طراحی هویت بصری برند (Visual identity design)
  • تعرفه عکاسی

ثبت نام در خبرنامه :

جهت اطلاع از مقالات جدید ایمیل خود را ثبت کنید

ارتباط با ما :

94 86 284 - 0912
60 18 96 88 - 021
ایمیل: studiomani91@gmail.com

آدرس :
تهران - بالاتر از پارک ساعی

social sharing
  • GET SOCIAL
استودیو مانی

Copyright © Studio mani 2008-2019
Powered By Studiomani.ir

TOP