محتوای ویدیویی امروزه یکی از جذاب ترین روش ها برای کسب در آمد از طریق فضای مجازی است. اینستاگرام یکی از شبکههای مجازی پرطرفدار است که اغلب افراد در هر رده سنی از آن استفاده میکنند.
بهتر است بهجای وقت گذارنی بیهوده در اینترنت و اینستاگرام با مزایایی آن آشنا شوید. اینستاگرام علاوه بر اینکه به یک فضای مناسب برای سرگرمی تبدیل شده، کاربردهای بسیار مهمتری مثل بازاریابی و فروش محصولات و خدمات نیز دارد.
برای تبلیغ و بازاریابی در اینستاگرام شما میتوانید از عکس و ویدیو به شکل استوری، پست، لایو و… استفاده کنید. اما تولید محتوا ویدیوی به همین سادگی نیست، برای ساخت آن شما به دانستن یکسری نکات و اطلاعات تخصصی نیاز دارید. در این مقاله استودیو مانی قصد داریم شما را با نحوه ساخت محتواهای ویدیوی و نکات مهم آن آشنا کنیم، پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.
محتوای ویدئویی چیست؟
محتوای ویدیویی امروزه با نام ویدیو مارکتینگ نیز شناخته میشوند. ویدیوی ها علاوه بر بازاریابی تاثیر مثبتی در تقویت برند هم دارند. این محتوا از عنصر صدا، تصویر و حرکت تشکیل شده اما دنیای متفاوتی برای کاربر به وجود میآورد. مغز انسان تصاویر متحرک را بهتر از یک نوشته و متن درک و به خاطر می سپارد. بنابراین تولید محتوای ویدئویی بسیار بیشتر از متن توجه افراد را به خود جذب میکند. استفاده از محتوای ویدیویی سبب افزایش رابطه صمیمانه کسب و کار شما با مخاطب خواهد شد. معمولا تمام شرکتهای بزرگ و کوچک برای جذب و حفظ مشتری از این روش بازاریابی استفاده میکنند.
بیشتر بخوانید: تبلیغات فضای مجازی و اهمیت آن در رشد فروش و برندسازی
هدف از تولید محتوای ویدئویی تبدیل کاربران فضای مجازی به مشتریان خدمات و محصولات است. ارائه اطلاعات ویدیویی در مورد کیفیت اجناس در حقیقت تشویق کاربران آنلاین برای خرید محصولات است. اما برای ساخت ویدیو فقط این کافی نیست که شما با دوربین گوشی خود و نصب چند نرمافزار شروع به ساخت محتوای ویدیویی کنید. برای ساخت محتواهای ویدیویی به شناخت کامل تمام مراحل ساخت آن نیاز دارید. باید از اصول و ایدههای جذاب و کاربردی استفاده کنید که مخاطب با دیدن محتوای تولیدشده توسط شما لذت برده و برای خرید محصولات شما ترغیب شود. توصیه ما این است که این کار را به یک آژانس تبلیغاتی واگذار کنید.
بیشتر بخوانید: ویدیو مارکتینگ – با دوربین موبایل محتوای ویدئویی ارزان بسازید.
چرا تبلیغات ویدیویی بیشتر مورد توجه قرار میگیرند؟
معمولا انسانها بر اساس غریزه به آنچه که با چشمان خود میبینند بیشتر اعتماد دارد. با ساخت یک ویدیوی واقعی مخاطب هدف با آنچه شما بعنوان محصول یا خدمات عرضه میکنید روبرو خواهد شد. در این صورت برای خرید کالا ترغیب شده که این مورد تنها هدف تولید محتوای ویدیویی است. تماشای محتواهای ویدیویی برای طرفداران پیج شما راحت تر، سرگرمکننده و دلپذیر خواهد بود. تبلیغات ویدیویی برای بازاریابان از اهمیت زیادی برخوردار است که دلایل زیادی برای آن ارائه میدهند، از این دلایل میتوان به موارد زیر اشاره کرد.
- محتوای ویدیویی باعث جذب کاربر میشود.
شما در ساخت یک محتوای ویدئویی میتوانید بسیار موفق عمل کرده و از شیوههای جذاب همراه با خلاقیت برای معرفی کالای خود استفاده کنید. بهاحتمالزیاد مخاطب تا ثانیه آخر فیلم وقت خود را برای تماشای آن صرف کرده و تاثیر آن تا مدتها در ذهن او باقی خواهد ماند.
- ضبط ویدیو راحتتر از نوشتن متن است.
استفاده از محتوای ویدیو برای کاربر و همچنین مشتری شما آسانتر است. فکر کنید برای نوشتن یک مطلب کامل به چه زمان زیادی نیاز است و اینکه آیا مخاطب فرصت کافی برای مطالعه را دارد؟ برای ساخت محتوای ویدیو زمان بسیار کمتری نیاز است. می توانید بجای زمان گذاشتن برای محتواهای متنی طولانی به فکر تولید ویدیوهای خلاقانه و تاثیرگذار باشید.
- ویدئو باعث فروش بیشتر میشود.
ازآنجاییکه عصبهای مغز غالبا با چشم در ارتباطاند، اکثر اطلاعاتی که از طریق چشم به مغز داده میشود در آن ثبت خواهد شد. معمولا کسانی که یک ویدیو از کالایی را تماشا میکنند، علاقه زیادی برای خرید آن پیدا خواهند کرد. بی شک تولید محتوای ویدیویی برای هر کسب و کاری مفید و پرفایده خواهد بود.
-
کاربران اینستاگرام به دنبال ویدیو میگردند.
معمولا وقتی یک کاربر وارد صفحه اینستاگرام میشود، ابتدا به سراغ ویدیوهای فضای مجازی میرود. ویدیوها زمان کمتری از مخاطب می گیرند و اطلاعات را به شکلی کاملا بصری و متحرک منتقل می کنند.
بیشتر بخوانید: لوگو موشن چیست؟ کاربردهای متحرک سازی لوگو
برای تولید ویدئو به چه تجهیزاتی نیاز دارید؟
شما برای ساخت یک محتوای ویدیویی قدرتمند، قطعا به تجهیزات حرفهای نیاز دارید که در کیفیت ویدیوها نقش زیادی ایفا میکند. در ادامه شما را با برخی از ضروریترین وسایل که برای تولید محتوای ویدیویی به آن نیاز دارید، آشنا خواهیم کرد.
دوربین تصویربرداری باکیفیت
دوربین فیلمبرداری اولین و مهمترین ابزاری است که برای ضبط یک ویدیو لازم دارید. دوربینهای فیلمبرداری با تنوع و کیفیت متفاوتی در بازار وجود دارند. یک دوربین تصویربرداری با کیفیت FULL HD و امکان تغییر لنز برای ساخت محتوا ابتدایی ترین گزینه خواهد بود. تهیه دوربین منوط به بودجه شما برای رسیدن به کیفیت های بیشتر ویدئو است.
وسایل نورپردازی
برای تولید محتوای ویدیویی به نور کافی نیاز دارید. از ابزارهای مختلفی مثل فلاش های نور استویدیویی تا لامپ ها و صفحات ال ای دی برای نورپردازی ویدیو های خود می توانید استفاده کنید. برای رسیدن به نور یک نواخت به سافت باکس یا دیفیوزر هم نیاز دارید. البته نورهای ال ای دی نوری نرم و نسبتا یکدست دارند و گزینه خوبی برای فیلمبرداری استودیویی هستند.
بیشتر بخوانید: تجهیزات تولید محتوا
رینگ لایت
رینگ لایت یکی دیگر از تجهیزات نورپردازی برای ساخت محتواهای ویدوئویی اینستاگرام است. این دستگاه تفاوتهایی با سافت باکسها دارند که یکی از آن میزان توانایی این دو دستگاه در گستره روشنایی آنها است. رینگ لایت ها بیشتر مناسب تولید ویدئوهای پرسنال برندینگ هستند. یعنی صاحب کسب و کار قصد دارد ویدئوها را با تمرکز بر چهره خود تهیه کند و از این طریق به معرفی و تبلیغ کسب و کار، محصول و یا خدمات خود بپردازد.
میکروفونهای یقهای
یکی دیگر از وسایل ضروری در تولید محتوای ویدیویی استفاده از میکروفون یقهای است. این نوع از میکروفون در شکلها و برندهای مختلفی ساختهشده که برای تهیه آن بهتر است نسبت به میزان بودجه خود یکی از انواع آن را تهیه کنید.
سهپایه نگهدارنده از دوربین و گوشی
برای ضبط ویدیو به سهپایه برای نگهداری دوربین یا موبایل خود نیاز دارید. این وسیله یکی از ضروریترین ابزار ها برای انجام فیلمبرداری و تهیه محتوای مناسب است. سهپایه نگهدارنده دوربین و گوشی در قیمتهای مختلفی وجود دارد که هرکدام سایز و ویژگیهای خاص خود را دارند.
بیشتر بخوانید: ابزارهای تولید محتوا – بهترین سایت و اپلیکشن های محتواسازی
برای تولید ویدیوی کسبوکار خود به چه نکاتی باید توجه کنید؟
اگر میخواهید یک محتوای ویدیویی خوب تولید کنید، باید مهارتهای لازمی برای انجام آن داشته باشید و یک سری نکات مربوط به آن را رعایت کنید. در ادامه مقاله تعدادی از این نکات کاربردی را بهطور خلاصه برای شما ذکر خواهیم کرد.
مخاطبان خود را بشناسید.
برای تولید محتوای ویدئویی ابتدا باید مخاطبان کسب و کار خود را بشناسید. در مرحله بعد باید در مورد سبک ویدئوهای مورد علاقه آنها تحقیق کنید. پس از این مرحله با توجه به سن و جنس مخاطبان اقدام به تولید ویدیو های محبوب آنها کنید.
محصول خود را توضیح دهید.
سعی کنید به نحوی کالای موردنظر و ویژگیهای آن را توضیح دهید که برای کاربر قابلفهم باشد. توضیحات و انتقال اطلاعات شما باید برای مخاطب جذاب باشد تا با محتوای شما ارتباط برقرار کند. بهتر است تمام ویژگیهای محصول را بهطور کامل برای مخاطبتان بازگو کنید و از اغراق در آن بپرهیزید.
ویدیوهای کوتاه و جذاب تولید کنید.
ویدیوهای طولانی معمولا جذابیت زیادی برای مخاطب ندارد. کاربر از دیدن آن خسته شده و تا پایان ویدیو به تماشای آن ادامه نخواهند داد. بهترین کار، ضبط ویدیوهای کوتاه و جذاب برای کاربر است بهگونهای که از تماشا کردن آن لذت ببرد.
بیشتر بخوانید: تیزرهای خلاقانه تبلیغاتی – نقش تیزرها در بازاریابی اینستاگرام
چرا بهتر است ویدیوهای تولیدشده را تدوین کنیم؟
مسلما شما هم میخواهید یک محتوای ویدیویی عالی و تاثیرگذار تولید کنید. بهتر است بعد از تولید ویدیو یکبار با دقت کافی آن را تماشا کنید. قطعا بخشهایی از ویدیو به ویرایش نیاز دارد. معمولا بعد از نگاه کردن به فیلم ضبط شده متوجه خواهید شد که شاید بخشهایی از ویدیو نورپردازی مناسبی نداشته باشد. شاید قسمتهایی از فیلم به نظر شما اضافه است بنابراین بخشهای از آن را حذف میکنید.
همچنین ممکن است کیفیت، نوردهی، تنظیم صدا و… نیاز به ویرایش داشته باشد. شما بعد از برطرف کردن معایب ویدیو آن را با خیال راحت با کاربر به اشتراک خواهید گذاشت. تدوین ویدیوها به شما این امکان را می دهد که با حذف بخش های اضافه مخاطب را سراغ اصل موضوع ببرید. در پروسه تدوین می توانید موسیقی متن، لوگو و اطلاعات کسب و کارتان را اضافه کنید.
بیشتر بخوانید: تدوین ویدیو و اهمیت آن در بازاریابی ویدیویی کسب و کارها
نکاتی که باعث میشوند ویدیوها در اینستاگرام بیشتر دیده شوند؟
یک کاور جذاب برای ویدئویتان طراحی کنید.
کاور ویدیو بهعنوان اولین موردی است که میتواند نظر مخاطب شما را به خود جذب کند. اگر قرار است ویدئو شما بین هزاران ویدیو در اینستا بازدیدکننده زیادی داشته باشد، باید تصویر بسیار زیبا و جذاب که با موضوع محتوای شما ارتباط دارد در صفحه وجود داشته باشد. همچنین از یک نوشته کوتاه و فریبنده برای آن استفاده کنید که مخاطب بیهیچ تردیدی از فیلم شما بازدید کند.
بیشتر بخوانید: مراحل ساخت تیزرهای ویدئویی محصولات
۱۰ ثانیه فرصت دارید.
شما وقتی که میخواهید یک محتوای عالی بسازید باید تمام جذابیت و هنر خود را در ۱۰ ثانیه اول به نمایش بگذارید. درصورتیکه نتوانید در چند ثانیه اول مخاطب را به محتوای خود جذب کنید، کاربر بدون هیچ تردیدی از ادامه تماشای ویدیو منصرف خواهد شد.
از هشتگ برای بازدید بیشتر استفاده کنید.
سعی کنید از هشتگهای مرتبط با ویدیو استفاده کنید. این مورد سبب میشود که مخاطبان بازدید بیشتری از پیج شما داشته باشند.
تعاملات خود را با مخاطب افزایش دهید.
هرچقدر شما بتوانید تعامل و ارتباط بیشتری با کاربر برقرار کنید، اینستاگرام پست شما را بیشتر به نمایش خواهد گذاشت. به همین دلیل در فیلمهای خود از مخاطب بخواهید که در پایین آن لایک و کامنت قرار دهند.
بیشتر بخوانید: چطور تیزر تبلیغاتی افزایش فروش می آورد؟
کلام آخر
دنیای امروزه ما عصر ارتباطات است. هرچقدر شما بتوانید ارتباط بیشتری با افراد دیگری برقرار کنید، قطعا در تمام زمینههای دیگر نیز موفقتر عمل خواهید کرد. این موضوع یکی از این برنامههای اینستاگرام است. برای پیشرفت در کسبوکار به تبلیغات گسترده در این فضا نیاز دارید. باید بدانید که برای موفقیت بیشتر از محتوای ویدیویی استفاده کنید. اگر نتوانید یک محتوای عالی و باکیفیت تولید کنید، مخاطبان کمتری شما را می بینند و فروش کمتری خواهید داشت. در این مقاله سعی کردیم شما را با نکات مهم در ساخت محتواهای ویدیویی آشنا کنیم، امیدواریم اطلاعات کافی را از آن کسب کرده باشید.