ورود به حساب کاربری

رمز خود را فراموش کرده اید ؟

رمز خود را فراموش کرده اید ؟

صبر کنید، اطلاعاتم را به یاد آوردم !
عکاسی صنعتی و تبلیغات مانی 94 86 284 - 0912
  • ورود کاربران

استودیو مانی

استودیو مانی

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی طراحی برندینگ

94 86 284 0912
ایمیل studiomani91@gmail.com

استودیو مانی
60 18 96 88 - 021

  • صفحه اصلی
  • خدمات ما
    • عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
    • تیزرهای تبلیغاتی و صنعتی
    • طراحی هویت بصری برند
    • طراحی و چاپ
  • نمونه کارها
  • تعرفه عکاسی
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
تور مجازی - عکاسی 360 درجه
علیرضا رستگار
سه شنبه, 21 دی 1400 / نوشته شده در دسته بندی نشده, عکاسی تبلیغاتی

تور مجازی چیست؟ آموزش عکاسی ۳۶۰ درجه محیطی

تور مجازی یکی از کاربردی ترین روشهای بازدید آنلاین از موقعیت های گردشگری، موزه ها و حتی زیارتگاه ها است. یکی از سبک‌های عکاسی و فیلمبرداری بسیار هیجان‌انگیز عکاسی ۳۶۰ درجه است.

ساخت بازدید آنلاین با کمک تصویربرداری ۳۶۰ درجه یکی از خدماتی است که استودیوهای عکاسی و تبلیغات به شکلی حرفه ای به مخاطبان خود ارائه می دهند. در این مقاله با تور مجازی، کاربردهای آن و نکات مربوط به آن آشنا می‌شوید.

 

تور مجازی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

همانطور که در مقدمه هم اشاره شد، تور مجازی مجموعه‌ای از اطلاعات چند رسانه‌ای است که به همراه جلوه‌های تصویری ویژه امکان چرخاندن، بزرگنمایی تصویر، جابجایی بین نقاط فضای عکاسی شده به صورت شبیه سازی را به مخاطب می‌بخشد. بنابراین کاربر می‌تواند در محیط عکاسی شده بصورت آنلاین حرکت کرده و تمام جزئیات و زوایای آن را مشاهده کند. به همین دلیل است که به این سبک از عکاسی و تصویربرداری تور مجازی گفته می‌شود.

 

تور مجازی - عکاسی 360 درجه

 

برای ساخت تور ۳۶۰ درجه از شیوه عکاسی پانوراما استفاده می‌شود. منظور از عکاسی پانوراما، نمای عریض از یک صحنه است. البته ممکن است ساخت تور حتما یک عکاسی ۳۶۰ درجه نباشد. عکاسی پانورامای ۳۶۰ درجه پوشش تصویری کامل از یک صحنه را شامل می‌شود به طوری که بتوان همه جزئیات موجود در صحنه را در عکس پیدا کرد.

 

برای شروع دوربین در یک نقطه قرار گرفته و در محورهای عمودی و افقی عکسبرداری انجام می‌شود. پس از این مرحله عکسها با کمک نرم افزارهای اختصاصی به هم متصل می شوند و با کمک هر پلتفرمی که از رندر سه بعدی پشتیبانی کند نمایش داده می‌شود.

 

انواع تور مجازی

تورهای مجازی با توجه به شیوه عکسبرداری به دو دسته تورهای مجازی زمینی و هوایی تقسیم می شود که در ادامه با آنها آشنا می‌شویم.

 

تور مجازی هوایی

در تور مجازی هوایی از پهپاد و هلی شات برای عکسبرداری استفاده می شود. نمایی که این تصاویر به مخاطب ارائه می کنند، زاویه دید بالا به پایین است. در واقع در زمان اجرای تور شما از زاویه بالا در محیط قرار می گیرید. تور آنلاین هوایی از عکس‌های کروی تشکیل می‌شود، بدین منظور عکاسان باید تصاویری را در ابعاد ۳۶۰ درجه افقی و ۱۸۰ درجه عمودی به ثبت برسانند.

 

تور مجازی زمینی

در تور مجازی زمینی تصاویر از روی یک سه پایه و توسط دوربین های پانوراما بدون هیچ لرزش و تکانی ثبت می‌شود. به چنین عکس‌هایی عکس نود گفته می‌شود. بعد از ثبت عکسها حول یک محور ثابت باید تصاویر را با کمک نرم افزاهای استیچ به هم وصل کرده و تور آنلاین را تولید کرد.

 

ویژگی‌ها و امکانات تور مجازی

تورهای آنلاین امکانات متعددی را می توانند در خود جای دهند. عکس های ۳۶۰ درجه، صدا و موسیقی، اطلاعات متنی، عکس‌های ثابت، کلیپ های ویدئویی، نقشه جغرافیایی، پلان لوکیشن و لینک گذاری از جمله مواردی است که در یک بازدید مجازی می‌توان گنجاند. نکته مفید دیگری که در تورهای مجازی قابل اجرا است، امکان بزرگنمایی تصاویر و آیتم‌های مورد نظر و یا قابلیت کلیک کردن روی هریک از اشیاء موجود و  نمایش اطلاعات به صورت متنی یا صوتی در مورد آن است.

 

تور مجازی ترکیبی هنرمندانه و خلاقانه از عکاسی صنعتی، برنامه نویسی کامپیوتری و طراحی دیجیتال است. خروجی این برنامه را می توان برای همه سیستم عامل‌ها از جمله ویندوز تهیه کرد اما رایج‌ترین شکل خروجی بازدید آنلاین نسخه مبتنی بر وب با فرمت HTML5 است. در چنین تورهایی علاوه بر امکان نمایش محیط می‌توان همه جزئیات مکان‌های خاص را نیز به تصویر کشید.

 

تور مجازی - عکاسی 360 درجه

 

امکانات تور آنلاین

در حالت کلی امکانات کاربردی که یک تور آنلاین در اختیار کاربر قرار می‌دهد به این شرح است:

  • امکان قرار دادن توضیحات صوتی و گفتار
  • امکان مشاهده فایل‌ها
  • قابلیت لینک گذاری
  • قابلیت ارتباط زنده با بیننده
  • امکان کلیک کردن روی اشیاء موجود در تصاویر
  • امکان قرار دادن عکس‌ها به صورت تکی یا گالری
  • قابلیت نمایش ویدئو به شکل پاپ آپ
  • امکان نمایش نماری روز و شب با قابلیت تعویض خودکار
  • امکان قرار دادن کلیپ‌های ویدئویی در نقاط دلخواه
  • امکان قرار دادن نقشه و پلان
  • امکان استفاده از نقشه جغرافیایی
  • نمایش در نمایشگرهای مختلف
  • قابلیت نمایش چند زبانه
  • امکان نمایش خودکار مانند فیلم
  • امکان نمایش تور به صورت آفلاین
  • امکان اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی

 

مزایای تور مجازی برای کسب و کارها

با توجه به تأثیری که تورهای مجازی روی مخاطبان دارد امروزه بسیاری از سازمان ها و مجموعه ها از چنین امکانی استفاده می کنند. از جمله مشاغلی که از تور مجازی به عنوان ابزاری برای معرفی و تبلیغات خود استفاده می‌کنند می‌توان به مشاغلی مثل املاک، تالارهای پذیرایی، اماکن گردشگری و توریستی، اماکن سیاحتی و زیارتی و تاریخی اشاره کرد.

 

تور مجازی - عکاسی 360 درجه

 


بیشتر بخوانید: عکاسی در سفر – چطور در سفر عکسهای حرفه ای بگیریم؟


 

استفاده از چنین امکانی علاوه بر استفاده از تکنولوژی های روز در تبلیغات و  معرفی بهتر بسیار موثر است. معمولا همه حرفه ها و صنایع تولیدی و تجاری می توانند در کنار استفاده از عکس های تبلیغاتی و صنعتی از امکان بازدید مجازی نیز برای نمایش قابلیت ها و معرفی جامع خود به مشتری استفاده کنند.

 

برای عکسبرداری تور مجازی به چه تجهیزاتی نیاز داریم؟

با توجه به شکل خاص ارائه تصاویر و فیلم‌ها در تورهای مجازی کاملا طبیعی است که برای ساخت چنین امکانی نیاز به تجهیزات خاص داشته باشید. به طور حتم آموزش ساخت تور آنلاین بدون استفاده از امکانات میسر نخواهد شد. قبل از اینکه بخواهید دست به ساخت تور مجازی هوایی بزنید می‌بایست با تجهیزات مورد نیاز‌تان آشنا شده و یک دید کلی نسبت به آنها داشته باشید. انتخاب تجهیزات بر اساس نوع تور آنلاین که قصد ارائه آن را دارید صورت می‌گیرد. معمولا برای تورهای مجازی هوایی شما به یک پهپاد یا درون (Drone) احتیاج خواهید داشت.

 

در مورد تورهای مجازی زمینی نمی توان برای امکانات و تجهیزات محدودیت قائل شد و حتی با کمک برخی نرم افزارها می توان با گوشی تلفن همراه تصاویر مناسب برای ساخت تصاویر تور مجازی را ثبت کرد. اما عموما برای ثبت تصاویر به روش بازدید مجازی نیاز به  دوربین ‌Slr، لنز‌های فیش آی(چشم ماهی)، لنز واید، هد پانوراما، دوربین‌های دو لنزی و در نهایت به نرم‌افزار‌های ادیت حرفه‌ای مانند (Panotour، Pano2vr، ۳dvista) خواهید داشت. پس از پایان عکسبرداری باید با کمک نرم افزارهای ادیت یک خروجی منحصر به فرد تهیه کنید.

 

تور مجازی - عکاسی 360 درجه

 

نکات مهم هنگام عکسبرداری تور مجازی

اگر بخواهیم به نکات طلایی عکسبرداری تور مجازی اشاره کنیم می توان این موارد را در نظر گرفت:

  • قبل از اجرای پروژه در مکان مورد نظر حاضر شده و از همه زوایا جزئیات آن را بررسی کنید.
  • فهرستی از نقاطی که قصد نمایش آنها در تصاویر را دارید تهیه کنید.
  • پوینت ها یا نقاط قرارگیری سه پایه برای تهیه عکسها را انتخاب کنید.
  • حتما از تجهیزات مناسب برای عکس و فیلمبرداری استفاده کنید.
  • استفاده از سه پایه برای ثبت تصاویر ۳۶۰ درجه زمینی لازم است.
  • نور موجود در صحنه را حتما بررسی کنید.
  • عواملی که برای عکس برداری ایجاد مزاحمت می کنند را از صحنه خارج کنید.
  • یک عکس تست بگیرید و همه چیز از جمله نور و زوایا و جزئیات را بررسی کنید.

 

نرم افزارها و اپلیکیشن های ساخت تور مجازی

انتخاب نرم افزار مناسب بری تهیه بازدید مجازی یک موضوع بسیار مهم است. شما با کمک این نرم افزارها می‌توانید ویژگی‌های مورد نظر را به تور خود اضافه کنید. اضافه کردن موسیقی، متن، کلیپ و … تنها به کمک چنین نرم افزارهایی امکان پذیر است. معروف ترین نرم افزاها و اپلیکیشن های موجود در این عرصه عبارتند از: ۳DVista، Krpano، round me، benaco، tourweaver، Matterport و Panotour.

 


بیشتر بخوانید: آموزش جامع عکاسی ۳۶۰ درجه محصولات


 

تور مجازی برای چه کسب و کارهایی کاربرد دارد؟

بازدید آنلاین یک رسانه تأثیرگذار برای معرفی کسب و کارهای مختلف یا نمایش مراکز گردشگری و سیاحتی است. به این ترتیب می توان همه خدمات، توانایی ها، امکانات و جزئیات چنین مراکزی به مخاطب ارائه کرد. هتل‌ها، مراکز اقامتی، بیمارستان، مدارس، مهد کودک ها، موسسات آموزشی، فروشگاه و مجتمع‌های تجاری، موزه‌ها، مراکز گردشگری و تفریحی، گالری‌های هنری، نمایشگاه‌ها، باغ‌ها، استادیوم و باشگاه‌های ورزشی از جمله مشاغلی هستند که می‌توان از امکان ساخت تور مجازی برای معرفی بیشتر و بهتر آنها استفاده کرد.

 

املاک یکی دیگر از مشاغلی است که از این ابزار بیشترین استفاده را می برد. خریداران می تواند بدون نیاز به حضور فیزیکی در محل مورد نظر، امکان تماشا و نمایش جزئیات آن را داشته باشند. تور مجازی می‌تواند یک راهنمای خوب و دقیق برای کاربران باشد.


 

شما می توانید مطالب مرتبط دیگری را نیز در اینجا ببنید

کمپین تبلیغاتی
کمپین تبلیغاتی و تاثیر آن در فروش و برند سازی
طراحی هویت بصری
هویت بصری برند عامل تمایز و موفقیت کسب و کارها
عکاسان صنعتی
۹۰ توصیه مهم به عکاسان صنعتی-نکات حرفه ای۱۴۰۰

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین نوشته ها

  • مانیتور عکاسی

    مانیتور عکاسی حرفه ای – برترین مانیتورها برای ویرایش عکس

    مانیتور عکاسی با ویژگی های اختصاصی یکی از مهمتر...
  • عکاسی مینیمال - استودیو مانی

    عکاسی مینیمال – چطور عکسهای مینیمال حرفه ای بگیریم؟

    عکاسی مینیمال Minimal photography سبکی از هنر ع...
  • مدیریت رنگ در عکاسی استودیو مانی

    مدیریت رنگ در عکاسی – اهمیت کالیبراسیون مانیتور عکاسان

     Color Management در حقیقت  رعایت اصول و استاند...
  • لحظه قطعی در عکاسی

    لحظه قطعی در عکاسی – چطور عکسهای لحظه قطعی بگیریم؟

    لحظه قطعی در عکاسی ثبت سوژه در حالت و موقعیتی خ...
  • روانشناسی رنگ در تبلیغات و بازاریابی

    روانشناسی رنگها در تبلیغات و بازاریابی کسب و کارها

    روانشناسی رنگها در تبلیغات و طراحی های بصری تبل...

فهرست ها :

  • خدمات
  • عکاسی صنعتی
  • وبلاگ
  • ویدئو و تیزر
  • درباره ما
  • طراحی و چاپ
  • تماس با ما
  • روال کار
  • مشتریان
  • عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
  • طراحی هویت بصری برند
  • تعرفه عکاسی

ثبت نام در خبرنامه :

جهت اطلاع از مقالات جدید ایمیل خود را ثبت کنید

ارتباط با ما :

94 86 284 - 0912
60 18 96 88 - 021
ایمیل: studiomani91@gmail.com

آدرس :
تهران - بالاتر از پارک ساعی

social sharing
  • شبکه های اجتماعی
استودیو مانی

Copyright © Studio mani 2008-2019
Powered By Studiomani.ir

بالا