ورود به حساب کاربری

رمز خود را فراموش کرده اید ؟

رمز خود را فراموش کرده اید ؟

صبر کنید، اطلاعاتم را به یاد آوردم !
عکاسی صنعتی و تبلیغات مانی 94 86 284 - 0912
  • ورود کاربران

استودیو مانی

استودیو مانی

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی طراحی برندینگ

94 86 284 0912
ایمیل studiomani91@gmail.com

استودیو مانی
60 18 96 88 - 021

  • صفحه اصلی
  • خدمات ما
    • عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
    • تیزرهای تبلیغاتی و صنعتی
    • طراحی هویت بصری برند
    • طراحی و چاپ
  • نمونه کارها
  • تعرفه عکاسی
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
طراحی و چاپ
علیرضا رستگار
دوشنبه, 11 بهمن 1400 / نوشته شده در عکاسی تبلیغاتی

خدمات طراحی و چاپ و اهمیت آن در تبلیغات آفلاین

خدمات طراحی و چاپ بعنوان تبلیغات آفلاین شناخته شده که با روی کار آمدن تبلیغات دیجیتال همچنان اهمیت و کاربردهای خود را داشته. این سبک تبلیغات یکی از روش‌های معرفی و بازاریابی موثر برای کسب و کارها است.

تبلیغات آفلاین کاربردهای متعدد و موثری در بازاریابی و فروش محصولات دارند. در این مقاله ی استودیو مانی قصد داریم به اهمیت طراحی و چاپ در تبلیغات بپردازیم.

 


نمونه پروژه های انجام شده طراحی و چاپ استودیو مانی را از اینجــــــــــا ملاحظه بفرمایید.

پذیرش سفارشات طراحی کاتالوگ دیجیتال ۸۸۹۶۱۸۶۰ – ۰۹۱۲۲۸۴۸۶۹۴


تاریخچه خدمات طراحی و چاپ

شاید بتوان تاریخچه چاپ و تبلیغات را به دوران باستان و نقاشی های روی دیواره غارها مرتبط کرد. بنابراین می توان ادعا کرد که صنعت تبلیغات و چاپ تاریخچه ای به وسعت تاریخ بشر دارد. برخی از تصاویر روی دیواره غارها به سازندگان ابزارهای اولیه تعلق دارد که می‌توان این را نمونه‌های اولیه تبلیغات طراحی شده دانست. مکان و نحوه اختراع صنعت چاپ بطور دقیق مشخص نیست. با این که اروپایی ها خود را مخترع صنعت چاپ می دانند اما شواهد موجود مبدا پیدایش این صنعت را کشور چین نشان می دهد.

 

طراحی و چاپ

 

با روی کار آمدن صنعت چاپ دنیای تبلیغات در حوزه خدمات طراحی و چاپ نیز وارد عرصه نوینی شد. در شکل اولیه تبلیغات چاپی، آگهی با شرحی که مد نظر صاحب کسب و کار بود روی یک برگه کاغذ چاپ می‌شد. نهایت طراحی چنین تبلیغاتی تغییرات در سبک و سایز نوشتار آن بود.

 

با پیشرفت هنر و صنعت در زمینه های طراحی و چاپ شکل سنتی تبلیغات آفلاین نیز متحول شد. با اختراع ماشین چاپ تبلیغات وارد حوزه جدیدی شده و طراحی و چاپ به شکل امروزی از اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم روی کار آمد.

 


بیشتر بخوانید: بازاریابی اینترنتی – نقش بازاریابی آنلاین در موفقیت کسب و کارها


 

انواع خدمات چاپ، مزایا و معایب هر کدام

صنعت چاپ در مسیر تکاملی خود دوران طولانی را پشت سر گذاشته است. اکثر مراحل خدمات طراحی و چاپ که در گذشته بصورت دستی انجام می گرفت امروزه توسط کامپیوتر و دستگاه‌های خودکار انجام می‌گیرد. روش‌های جدید انتقال مرکب به روی کاغذ باعث شده است که انواع مختلف دستگاه‌های چاپ برای انواع نیازهای چاپی طراحی و ساخته شوند.

 

امروزه چاپ اقلام تبلیغاتی به دو بخش چاپ افست و دیجیتال تقسیم شده است. این دو روش مزایا و معایب مختلفی نسبت به هم دارند که در ادامه به شرح آنها می پردازیم.

 

چاپ افست

افست نوعی از چاپ است که طرح ها از طریق فیلم بروی ورق های نازکی بنام زینک حک می شوند. بعد از این مرحله زینک بروی اولین استوانه گردان دستگاه چاپ نصب می شود. سپس با فشار استوانه دیگر که بروی آن صفحه لاستیکی نصب شده طرح ها روی کاغذ چاپ می شود. این عملیات پروسه ی نسبتا پیچیده ای دارد که از طراحی شروع شده و بعد به مراحل لیتوگرافی می رسد. پس از تهیه زینک یا پلیت طرح های گرافیکی توسط ماشین های افست بروی انواع کاغذ چاپ می شوند.

 

طراحی و چاپ

 

به چاپ افست، چاپ لیتوگرافی نیز گفته می شود که روشی برای چاپ انبوه است. چاپ offset به صرفه ترین روش چاپی است و از سال های دور مورد استفاده قرار گرفته است. افست در حوزه خدمات طراحی و چاپ، بهترین کیفیت و خروجی را دارد. این شیوه از چاپ مراحل گسترده و متعددی را شامل می شود. چاپ چهاررنگ اکثر مواقع شامل مراحل تکمیلی چاپ از جمله پوشش کاغذ، تکنیک های تکمیلی چاپ، صحافی، جعبه سازی، دایکات و غیره می شود.

 

چاپ  دیجیتال

پرینت دیجیتال روشی مدرن و نوین در صنعت چاپ است. این روش شامل چاپ طرح های گرافیکی توسط دستگاه های پرینتر بزرگ است. استفاده از روش دیجیتال در مقایسه با چاپ افست بسیار سریعتر انجام می شود و البته هزینه ی بیشتری هم در بر دارد. این روش در حقیقت خدمات فوری چاپ با تعداد کمتر از نسخه های افست است. در مواردی که کسب و کارها نیاز به چاپ فوری اقلام مختلف مثل کاتالوگ، پوستر و غیره جهت شرکت در نمایشگاه ها و بازاریابی دارند این چاپ بسیار کاربردی است.

 


بیشتر بخوانید: طراحی کاتالوگ و تاثیرات آن در بازایابی و رشد فروش


 

طراحی و چاپ

 

چاپ سبک دیجیتال با دستگاه چاپ لیزری، پلات های لارج فرمت، دستگاه جوهرافشان و یا تونری انجام می شود. این چاپ را می‌توان برروی انواع سطوح کاغذ، پارچه، فوم برد، شیشه و پلکسی گلاس انجام داد. در چاپ به روشی دیجیتال سیستم کامپیوتر به دستگاه پلات یا پرینتر صنعتی متصل شده و بطور مستقیم فایل را برای چاپ به آن انتقال می دهد.

 


بیشتر بخوانید: طراحی بیلبورد تبلیغاتی – اصول مهم برای تاثیرگذاری بر مخاطب


 

چرا کسب و کارها هنوز به چاپ نیاز دارند؟

دلایل متعددی خدمات طراحی و چاپ را برای کسب و کارهای امروزی همچنان ضروری می‌سازد. خدمات طراحی و چاپ کاتالوگ یکی از شیوه های سنتی اما همچنان تاثیرگذار در بازاریابی و فروش محصولات و خدمات است. کسب و کارهای امروزی همچنان به روش های سنتی چاپ کاتالوگ نیازمند هستند. ماندگاری بالا، مقرون به صرفه بودن، علاقمندی مخاطب به ارتباط فیزیکی با عکسهای با کیفیت محصولات و بسیاری از عوامل دیگر سبب می‌شود که روش های تبلیغات چاپی از جمله کاتالوگ و بروشور همچنان تاثیرات خود را در تبلیغات داشته باشد.

 

هدایای تبلیغاتی نیز بخشی از تبلیغات آفلاین شناخته می شود. استفاده از هدایای تبلیغاتی با کمک تکنیک های طراحی و چاپ هم می تواند در تبلیغات بسیار هدفمند و با بازدهی بالا همراه باشد. معمولا چاپ روی خودکار، لیوان، سررسید، پوشه و … از جمله موارد استفاده از صنعت چاپ در تبلیغات و هدایای تبلیغاتی است.

 


بیشتر بخوانید: طراحی استند تبلیغاتی – انواع استندها و نکات مهم در طراحی


 

طراحی و چاپ

 

 مهمترین کاربردهای صنعت چاپ در تبلیغات

استفاده از تبلیغات با هدف بازاریابی و فروش بیشتر مهمترین اهداف برای کسب و کارها است. تبلیغات موثر و شیوه های تأثیرگذار آن از جمله عوامل اصلی موفقیت شرکت ها در دنیای امروز است. نشان دادن نوع کسب و کار، معرفی برند، نوع محصولات و خدمات و نحوه خرید از جمله مواردی است که در تبلیغات مورد توجه قرار می‌گیرد. یکی از تأثیرگذارترین ابزارهای ارتباطی امروزه که سالهاست کاربردهای خود را داشته  استفاده از خدمات طراحی و چاپ اقلام تبلیغاتی است. این تبلیغات ممکن است به صورت طراحی و چاپ بسته بندی محصولات، پوستر، بروشور، کاتالوگ، ساک دستی و … باشد.

 


بیشتر بخوانید: طراحی پوستر تبلیغاتی – اصول مهم برای تاثیرگذاری در بازاریابی


 

تبلیغات چاپی و کیفیت بالای آن می تواند مکمل خوبی برای روش‌های تبلیغاتی دیجیتالی و مدرن امروز باشد. تبلیغات چاپی به عنوان ابزاری قدرتمند، مناسب و پرمخاطب توانسته است به عنوان یکی از راهکارهای تأثیرگذار در دنیای بازاریابی و تبلیغات امروز معرفی شود.

 

اهمیت کیفیت چاپ و نقش آن در تبلیغات و برندسازی

در بحث خدمات طراحی و چاپ مهمترین نکته کیفیت چاپ است. در واقع تنها پل ارتباطی مخاطب با محصول یا برند شما همان چیزی است که او در تبلیغات چاپی شما مشاهده می‌کند. بنابراین کیفیت چاپ اقلام تبلیغاتی می تواند بیشترین تأثیر را بروی مخاطب هدف داشته باشد.

 

مخاطب برند یا محصولات شما با توجه به آنچه مشاهده می کند، قضاوت خواهد کرد. بنابراین نمی توانید منکر این قضیه باشید که کیفیت بالای چاپ در این زمینه تأثیرگذاری آنی و حیاتی نداشته باشد.

 

طراحی و چاپ

 

نقش تکنیک های چاپ در جذابیت اقلام تبلیغات آفلاین

صنعت چاپ سرشار از خلاقیت و زیبایی بصری برای تبلیغات است. به همین دلیل است که ترکیب آن با تکنیک های تکمیلی چاپ می تواند تأثیر شگفت آوری بروی مخاطب داشته باشد. تکنیک های مختلف چاپ با توجه به تفاوتی که در استفاده از رنگ ها و انتقال آن به طرح اصلی دارند در جذابیت های طرح‌های گرافیکی بسیار تأثیرگذار هستند.

 

افکت های چاپ بخشی از پروسه تکمیلی این خدمات هستند. این تکنیک ها مجموعه عملیاتی هستند که باعث افزایش کیفیت و مقاومت کاغذ و همچنین جذابیت طرح ها می شوند. در ادامه به بخشی از تکنیک های تکمیلی چاپ اشاره می کنیم که با توجه به نوع طرح ها یا اقلام تبلیغاتی انتخاب و استفاده می شوند.

  • انواع پوشش های کاغذ مثل ورنی و سلفون مات
  • یووی های موضعی و بافت دار
  • چاپ نقره و طلاکوب
  • چاپ برجسته یا ایمباس
  • پوشش های اکلیلی
  • لترپرس یا نیم تیغ

 

اهمیت چاپ در بسته بندی محصولات و بازاریابی

خدمات طراحی و چاپ همواره دو بخش جدا نشدنی در صنعت تبلیغات محسوب می شوند. بسته بندی هم بخشی مهم از بازاریابی و تقویت برند محصولات است که نیازمند طراحی و چاپ افست است. پکیج محصولات اولین ارتباط شما با مصرف کنندگان است به همین دلیل نقشی اساسی و محوری در جذب مشتری دارد. پکیجینگ جذاب که از کیفیت بالای چاپ برخوردار است تاثیر زیادی در فروش محصولات خواهد داشت. جعبه و لیبل محصولات بخش اصلی پکیجینگ محصولات شنامته می شوند که لازم است با کیفیت بالایی تهیه شوند.

 


بیشتر بخوانید: طراحی بسته ‌بندی و تاثیر آن در فروش محصولات


 

طراحی و چاپ

 

تحقیقات نشان می دهد  ۶۰درصد تصمیم گیری های خرید یک محصول با توجه به بسته بندی آن صورت می‌گیرد. زیبایی طرح بسته بندی و کیفیت بالای چاپ آن تاثیر زیادی در جلب نظر مخاطب خواهد داشت. سبک طراحی، فرم بسته بندی، عکسهای صنعتی و تبلیغاتی، کیفیت چاپ و تکنیک های آن بیشترین تأثیر را در جذب مخاطب دارند. از نظر بسیاری از خریداران هر چه بسته بندی یک محصول شیک تر باشد نشان دهنده کیفیت بالای محصول است.

 

در واقع باید گفت که بسته‌بندی یک کالا یا محصول معرف هویت برند شما نزد مخاطب است. بنابراین با استفاده از شیوه های نوین خدمات طراحی و چاپ می‌توان بیشترین تأثیر را در مخاطب ایجاد کرد.

 

سخن آخر

خدمات طراحی و چاپ که بعنوان تبلیغات آفلاین شناخته می شود. روشی سنتی اما همچنان تاثیرگذار در بازاریابی و فروش است. نقش تبلیغات آفلاین را به هیچوجه در برندسازی کسب و کارها نمی توان نادیده گرفت. اما باید بدانید استفاده از خدمات با کیفیت این بخش می تواند بازخورد مناسبی بروی کسب و کار شما داشته باشد.


 

شما می توانید مطالب مرتبط دیگری را نیز در اینجا ببنید

ادیت عکسهای تبلیغاتی
ادیت عکسهای تبلیغاتی – نکات مهم برای ویرایش عکس تبلیغاتی
تدوین ویدیو
تدوین ویدیو‌ و اهمیت آن در بازاریابی ویدیویی کسب و کارها
محتوای ویدیویی
محتوای ویدیویی – نکات مهم برای تولید ویدیوهای اینستاگرامی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین نوشته ها

  • مدیریت رنگ در عکاسی استودیو مانی

    مدیریت رنگ در عکاسی – اهمیت کالیبراسیون مانیتور عکاسان

    مدیریت رنگ در عکاسی چیست و چرا برای عکاسان ترس ...
  • لحظه قطعی در عکاسی

    لحظه قطعی در عکاسی – چطور عکسهای لحظه قطعی بگیریم؟

    لحظه قطعی در عکاسی ثبت سوژه در حالت و موقعیتی خ...
  • روانشناسی رنگ در تبلیغات و بازاریابی

    روانشناسی رنگها در تبلیغات و بازاریابی کسب و کارها

    روانشناسی رنگها در تبلیغات و طراحی های بصری تبل...
  • تبلیغات پارتیزانی- بازاریابی چریکی

    تبلیغات پارتیزانی – تاثیرات بازاریابی پارتیزانی بروی فروش و برندسازی

    تبلیغات پارتیزانی یکی از شیوه های تبلیغ برندها ...
  • فتومونتاژ در عکاسی تبلیغاتی

    فتومونتاژ در عکاسی – نقش عکسهای سورئال در عکاسی تبلیغاتی

    .فتومونتاژ تکنیک یا شیوه ای برای ترکیب عکسهای م...

فهرست ها :

  • خدمات
  • عکاسی صنعتی
  • وبلاگ
  • ویدئو و تیزر
  • درباره ما
  • طراحی و چاپ
  • تماس با ما
  • روال کار
  • مشتریان
  • عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
  • طراحی هویت بصری برند
  • تعرفه عکاسی

ثبت نام در خبرنامه :

جهت اطلاع از مقالات جدید ایمیل خود را ثبت کنید

ارتباط با ما :

94 86 284 - 0912
60 18 96 88 - 021
ایمیل: studiomani91@gmail.com

آدرس :
تهران - فاطمی

social sharing
  • شبکه های اجتماعی
استودیو مانی

Copyright © Studio mani 2008-2019
Powered By Studiomani.ir

بالا