ورود به حساب کاربری

رمز خود را فراموش کرده اید ؟

رمز خود را فراموش کرده اید ؟

صبر کنید، اطلاعاتم را به یاد آوردم !
عکاسی صنعتی و تبلیغات مانی 94 86 284 - 0912
  • ورود کاربران

استودیو مانی

استودیو مانی

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی طراحی برندینگ

94 86 284 0912
ایمیل studiomani91@gmail.com

استودیو مانی
60 18 96 88 - 021

  • صفحه اصلی
  • خدمات ما
    • عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
    • تیزرهای تبلیغاتی و صنعتی
    • طراحی هویت بصری برند
    • طراحی و چاپ
  • نمونه کارها
  • تعرفه عکاسی
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
دیجیتال مارکتینگ
علیرضا رستگار
دوشنبه, 18 مرداد 1400 / نوشته شده در عکاسی تبلیغاتی

دیجیتال مارکتینگ و فروش محصولات در اینستاگرام

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی یکی از تاثیرگذارترین روشهای فروش چندین برابری محصولات است. در این مقاله قصد داریم به نکاتی در زمینه بازاریابی و فروش محصولات در اینستاگرام بپردازیم.

با توسعه تکنولوژی و به وجود آمدن شبکه‌های اجتماعی تلاش برای موفقیت در بازار رقابتی فضای مجازی افزایش یافته است. اینستاگرام بدون شک یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی در زمینه کسب و کار آنلاین است که پتانسیل بسیار بالایی برای افزایش فروش و کسب سود دارد.

 

 اهمیت دیجیتال مارکتینگ و فروش غیر حضوری محصولات

با ورود تلفن های هوشمند و ایجاد فضای مجازی بازاری تاثیرگذار در فروش برای کسب و کارها شکل گرفت. در اختیار گرفتن بازار مجازی به معنای پشت سر گذاشتن مرزهای فیزیکی و دستیابی به یک بازار فروش بیکران و دائمی است. به ویژه در دوران شیوع همه گیری کرونا اهمیت استفاده از پتانسیل‌های فروش غیر حضوری برای رعایت قرنطینه و فاصله اجتماعی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

 

بازاریابی اینترنتی به معنای حضور شبانه روزی در یک بازار پر سود و پر مشتری است. این شکل از بازاریابی به فرآیند جذب مشتری و حفظ آن و علم فروش محصولات و خدمات در بستر اینترنت در قالب سایت‌های فروشگاهی و یا شبکه‌های اجتماعی پر مخاطب است.

 

از جمله مزایای استفاده از دیجیتال مارکتینگ هزینه کم و بازدهی بالا است. استفاده از روشهای قدیمی و سنتی برای تبدیل شدن به برند مسیری طولانی خواهد بود. البته غیر از زمان باید هزینه‌های بسیاری صرف شود تا یک کسب و کار به موفقیت بالا دست یابد. اما در فضای مجازی این امکان فراهم است که با صرف مبالغ اندک در معرض دید بسیاری از مشتریان بالقوه قرار داشته باشید.

 

امکان برگزاری نظرسنجی در شیوه بازاریابی اینترنتی شما را با سلیقه و نیاز مشتری آشنا می کند. هر چه نیاز مخاطب را بیشتر درک کنید خدمات رسانی یا ارائه محصولات بهتر و بهینه تر انجام گرفته و در نتیجه فروش و سود بیشتر را در پی دارد.

 


بیشتر بخوانید: تبلیغات خلاقانه چیست و چه تاثیراتی بروی کسب و کارها دارد؟


 

 

دیجیتال مارکتینگ

 

اینستاگرام، پلتفرم حرفه ای برای بازاریابی اینترنتی و فروش محصول

می‌دانیم که اینستاگرام یک پلتفرم حرفه‌ای مبتنی بر عکس و ویدئو است. این شبکه اجتماعی کاربران بسیاری در سراسر دنیا داشته و بعنوان پر مخاطب ترین شبکه های اجتماعی شناخته شده است. بنابراین می توان از ماهیت این پلتفرم به منظور نمایش آنلاین محصولات و خدمات و تعامل مستقیم با خریداران استفاده بهینه کرد و یک بازار فروش آنلاین موفق را در آن راه اندازی نمود.

 

آنچه باعث موفقیت فروش در اینستاگرام می‌شود استفاده بهینه از امکانات این پلتفرم است. مهمترین بخش موفقیت در فروش و رضایت مصرف کنندگان را عکس‌های حرفه‌ای و با کیفیت و ویدئوهای تبلیغاتی جذاب به خود اختصاص می دهند. چرا که در فرآیند خرید اینترنتی عکس‌ها و تصاویر هستند که کار را برای انتخاب و خرید یک محصول آسان می‌کنند.

 

چطور محصولات خود را در اینستاگرام بفروشیم

برای شروع دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام ابتدا باید یک حساب کاربری در دسته بندی کسب و کار ایجاد کنید. اولین قدم برای موفقیت در این راه انتخاب یک نام کاربری مناسب و مرتبط با کسب و کار شما است.

 

دیجیتال مارکتینگ

 

در قدم بعدی قرار دادن عکس‌های محصولات و خدمات در پیج اینستاگرامی است. برای این کار الگوهای بسیاری تعریف شده که لازم است از الگوهای حرفه ای استفاده کنید. در حقیقت پیج اینستاگرامی شما همانند دفتر کار، فروشگاه یا شرکت شما در فضای مجازی است. هرقدر که در دنیای واقعی برای دیده شدن تلاش می‌کنید ( انتخاب مکان مناسب، دکوراسیون داخلی، استراتژی های فروش و …) به همان اندازه نیز باید برای پیج اینستاگرامی یا فروشگاه مجازی خود وقت و هزینه صرف کنید.

 

نوع چینش عکس‌ها و تصاویر در واقع جلوه‌های بصری فروشگاه مجازی شما را تشکیل می‌دهند. بنابراین بسیار مهم است که با تحقیق کامل در این زمینه از یک الگوی منظم و تعریف شده پیروی کنید تا موفق‌تر باشید.

 

سعی کنید در طراحی عکسها از یک یونیفرم اختصاصی پیروی کنید تا امضای کسب و کار شما شود. با اینکار مخاطب بدون دیدن اسم پیج شما به راحتی محصولات و صفحه شما را شناسایی می کند. این روش در حقیقت بخشی از هویت سازی برند و محصولات شما در فضای مجازی است.

 


بیشتر بخوانید: تبلیغات هدفمند و نقش آن در افزایش فروش کسب و کار‌ها


 

روشهای ایجاد تعامل با مخاطب در اینستاگرام

 

برای اینکه بتوانید فعالیت موثری در اینستاگرام داشته و باصطلاح خوب بفروشید باید نکات مهمی را رعایت کنید. نکاتی که کمک می کند به شکلی حرفه ای و مداوم در معرض دید مخاطبان باشید و تعامل خوبی با آنها برقرار کنید:

  • ارائه محتوای با کیفیت و مداوم از طریق تولید عکسهای با کیفیت و ویدئوهای جذاب
  • استفاده از هشتگ های مرتبط بعنوان یکی از تکنیک های دیجیتال مارکتینگ
  • انتشار استوری های جذاب و روزانه
  • ایجاد تعامل از طریق سیستم پرسش و پاسخ در استوری یا لایو
  • پرسش از کاربران و ترغیب به پاسخ دادن در کامنت
  • برگزاری کمپین های تبلیغاتی همراه با قرعه کشی و جایزه
  • تبلیغات در پیج های شناخته شده با دنبال کنندگان واقعی
  • برگزاری کارزار های تبلیغاتی برای افزایش بازدید سایت

 

امروزه لازم است با روش‌های به روز بازاریابی اینترنتی و فروش در اینستاگرام آشنا شوید. با اجرای دقیق این روشها و پیروی از اصول حرفه ای می توانید مخاطبان زیادی را جذب پیج های کاری خود کنید. بی شک افزایش دنبال کنندگان واقعی فروش و سود کسب و کار شما را دگرگون می کند.

 

دیجیتال مارکتینگ

 


پیشنهاد می کنم مطالعه کنید: چطور تیزر تبلیغاتی افزایش فروش می آورد؟


 

چه محصولاتی را می‌توان در اینستاگرام به فروش رساند؟

تقریبا همه محصولات بجز بعضی کالاهای تخصصی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی و محصولات غیر مجاز را  می توان در اینستاگرام به فروش رساند. تا زمانی که محصولات ارائه شده توسط شما مغایرتی با استانداردها و قوانین اینستاگرام و کشور نداشته باشد هیچ کس نمی‌تواند مانع از فعالیت و فروش شما در اینستاگرام باشد.

 

شما می توانید با فروش محصولاتی که مشتریان زیادی دارد اقدام به فعالیت در اینستاگرام کنید. انواع پوشاک، محصولات آرایشی بهداشتی، محصولات ورزشی، خوراکی‌ها، صنایع دستی و …محصولات پر فروش در اینستاگرام هستند. همچنین خدماتی چون مشاوره خانواده و ازدواج، مشاوره تغذیه و سلامت، املاک و مستغلات و … نیز  در اینستاگرام رایج است.

 

راه اندازی پیج اینستاگرام برای فروش محصولات

برای شروع دیجیتال مارکتینگ و فروش محصولات در اینستاگرام نیاز به یک پیج تجاری دارید. سعی کنید از همان ابتدا یک حساب کاربری بیزینسی با مشخصات منطبق بر کسب و کار خود ایجاد کنید. برای دیده شدن پیج اینستاگرامی راهکارهای متعددی وجود دارد که قبلا توضیح دادم، این روش‌ها اصولی حرفه ای است که باعث افزایش مخاطبان شما شده و تاثیر مستقیم در فروش داشته باشد.

 

استفاده از روش‌های بازاریابی اینترنتی و تبلیغات در اینستاگرام کسب و کار آنلاین شما را هدفمند کرده و باعث رونق آن می شود، بنابراین توصیه می شود با راه اندازی یک صفحه اینستاگرامی استاندارد و مناسب، از همان ابتدا قدم های محکمی بر ای شروع کسب و کار در اینستاگرام بردارید.

 

ایجاد یک پیج کاری اینستاگرام نیاز به سرمایه اولیه نداشته و برای همه کسب و کارها ممکن است. اما همین پیج اینستاگرامی که فروشگاه آنلاین شما محسوب می شود می تواند سودهای کلانی را از فروش برای شما به ارمغان آورد.

 

دیجیتال مارکتینگ

 

پیج کاری اینستاگرام باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد

همانطور که گفتیم بهتر است از همان ابتدا یک اکانت بیزینسی برای کسب و کار خود ایجاد کنید. پیج های بیزینسی در اینستاگرام از امکاناتی متفاوتی برخوردار هستند که اکانت‌های معمولی از آن بی‌بهره هستند.

 

مهمترین ویژگی پیج کاری اینستاگرام نام کاربری مناسب و ساده است. نام پیج شما باید ضمن کوتاه بودن به سادگی نوع فعالیت شما را نشان دهد. ضمن این که یک پروفایل زیبا و هنرمندانه می تواند شما را برای همیشه در ذهن مخاطب زنده نگه دارد. نکته مهم بعدی انتشار مداوم عکسهای با کیفیت از محصولات در قالب پست های اینستاگرام است.

 

بهتر است برای چینش پست ها و کپشن ها از الگوهای خاصی استفاده کنید که امضای پیج شما محسوب می شوند و شما را از سایر رقبای فعال در این زمینه متمایز می کند. سعی کنید با ایجاد جلوه های بصری در چشم و ذهن کاربران ماندگار شوید.

 

برای پیج کاری تان باید یک بیو یا معرفی مختصر و مناسب انتخاب کنید. می توانید در این بخش به معرفی خود و کسب و کارتان بپردازید و آدرس سایت یا سایر راه های ارتباطی مشتریان را در این بخش در معرض دید قرار دهید.

 

استفاده از امکاناتی چون هایلایت ها و استوری ها می تواند بهترین راه تعامل با کاربران باشد. بهتر است که یک پیج کاری شفاف و صادقانه ایجاد کنید تا زمینه‌های اعتماد و جذب مخاطب را داشته باشد. ارائه اطلاعات صحیح و صداقت در فروش محصولات یکی از روشی تاثیرگذار در دیجیتال مارکتینگ است.

 

از محصولات با موبایل عکاسی کنیم یا به عکاس حرفه‌ای بسپاریم؟

همانطور که اشاره کردم اینستاگرام یک پلتفرم مبتنی برای نمایش عکس و ویدئو است. بنابراین عکس ها مهمترین بخش تعامل و معرفی شما و محصولاتتان به مخاطبین است. از آنجایی که پروسه فروش در اینستاگرام به صورت آنلاین است به کار بردن عکس ها و تصاویر با کیفیت و مناسب می تواند بهترین راه نمایش محصولات شما به مشتریان باشد، پس توصیه می شود از هزینه کردن برای دیده شدن محصولات خود به مشتریان هراس نداشته باشید، بهتر است که کار عکاسی از محصولات را به یک عکاس حرفه‌ای بسپارید تا با ارائه عکسهای با کیفیت و واقعی بتوانید اعتماد مشتریان را به خوبی کسب کنید.

 

عکس تبلیغاتی کیف و کفش

 


بیشتر بخوانید: مزایای عکاسی صنعتی و تبلیغاتی برای کسب و کارها


 

آنچه بازاریابی اینترنتی اینستاگرام را موفق می کند رضایت مخاطبین از جزئیات محصولات است. رنگ، جنس، ابعاد، ویژگی ها و مزایا از جمله اطلاعاتی است که باید به مشتریان ارائه شود. عکاسی حرفه ای از محصولات است که باعث می شود مخاطب بتواند به خوبی همه این جزئیات را تشخیص داده و خرید آگاهانه تری داشته باشد، در نتیجه رضایت خریدار به معنای فروش بیشتر، در اختیار داشتن مشتری وفادار، معرفی به سایرین و سود بیشتر از فروش بیشتر خواهد بود.

 

تاثیر عکس‌های صنعتی و تبلیغاتی حرفه‌ای در فروش اینستاگرام

وقتی پای عکس‌های حرفه‌ای در میان باشد نمی‌توان از تاثیر عکاسی تبلیغاتی در افزایش فروش غیرحضوری غافل شد. عکسهای تبلیغاتی حرفه ای یکی از مهمترین دلایل موفقیت در عرضه دیجیتال مارکتینگ هستند. در عکاسی‌ تبلیغاتی به مسائلی توجه می شود که باعث جلب توجه مخاطب شده و در ترغیب او به خرید تاثیرگذار است.  بنابراین بهتر است که با عکس های صنعتی و تبلیغاتی محصولات خود را حرفه ای و جذاب نشان دهید تا فعالیت شما برای فروش محصولات در اینستاگرام موثر باشد. پس هزینه کردن برای تهیه عکسهای با کیفیت و حرفه‌ای یک سرمایه گذاری در شغل شما در حوزه فروش مجازی یا فروش اینستاگرامی محسوب می‌شود که رضایت مخاطبان را در پی خواهد داشت.

 

بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ موفق بر پایه صداقت و ارائه اطلاعات دقیق به مشتری است. هرچه عکسهای واقعی و با کیفیت‌تری ارائه کنید مطمئنا اعتمادسازی بیشتری اتفاق می افتد. وقتی یک مشتری اینستاگرامی امکان بررسی عکس از زوایای مختلف و جزئیات محصول را داشته باشد مطمئنا خیلی سریعتر خرید اتفاق می افتد.

 

نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی و صنعتی

 

اهمیت محتواسازی در اینستاگرام برای فروش محصولات

تولید محتوا مهمترین و البته بهترین روش برای موفقیت در فروش آنلاین است. هیچ فرقی نمی کند فروشگاه آنلاین شما یک سایت اینترنتی باشد یا یک پیج اینستاگرامی، تولید محتوا می تواند عامل موفقیت شما در فروش باشد. تولید محتوا در اینستاگرام بیشتر مبتنی بر محتوای تصویری است. می دانیم که محتوا در زمینه های مختلف با شکل های گوناگونی ارائه می شود. به طور مثال در سایت های اینترنتی تولید محتوا بیشتر مبتنی متن و عکس است اما در یک شبکه اجتماعی چون اینستاگرام که ماهیت آن اشتراک گذاری فیلم و عکس است. تولید محتوای تصویری اهمیت و تاثیر بیشتری پیدا می‌کند.

 

تولید محتوای استاندارد و مناسب یکی از روش های بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ است. بنابراین توصیه می‌شود برای رونق کسب و کار خود در اینستاگرام حتما از مزایای محتواسازی حرفه‌ای بهره مند شوید تا به فروش بیشتر و در نتیجه کسب سود بیشتر برسید.

 


پیشنهاد می کنم مطالعه کنید: تولید محتوا چگونه افزایش فروش می آورد؟

پیشنهاد می کنم مطالعه کنید: تجهیزات تولید محتوا


 

اهمیت تبلیغات در اینستاگرام برای جذب مخاطب و رشد فروش

تبلیغات نوعی سرمایه گذاری بلند مدت در کسب و کار و تجارت محسوب می شود. هرگز از هزینه کردن برای تبلیغات هراس نداشته باشید. بهتر و بیشتر دیده شده مهم ترین اصل برای جذب مخاطب بالاتر در شبکه اجتماعی اینستاگرام است. این مسئله می تواند از طریق تولید محتوا و تبلیغ پیج صورت بگیرد.

 

دیجیتال مارکتینگ

 

برخی از پیج‌ها با خرید فالوور سعی در افزایش مخاطب دارند که بی شک تاثیر منفی در پی خواهد داشت. برخی از راه تعامل با پیج های همسو و برخی با استفاده از تبلیغات در پیج های بزرگ و یا اینفلوئنسرها باعث رشد پیج و افزایش فروش می شوند. هریک از این روش‌های تبلیغاتی می‌تواند در فروش بیشتر موثر باشد.

 

توصیه ما این است که برای جذب مخاطب و رشد فروش از همه پتانسیل های استاندارد استفاده کنید. هرچه فالوور یا مخاطب بیشتری داشته باشید ضمن افزایش فروش، موفق به جلب اعتماد مخاطبین تازه وارد خواهید شد. ارائه اطلاعات و جزئیات محصول از طریق محتواهای مداوم، نمایش رضایت مشتریان و … از جمله روش هایی است که می تواند بازدیدکنندگان را به حضور دائمی در پیج شما تشویق کند.

 

 

سخن آخر

 

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی روشی موفق برای کسب و کارهای سنتی و نوپا است. در آینده ای نزدیک هر کسب و کاری که از این شیوه بازاریابی و فروش استفاده نکند محکوم به شکست خواهد بود.

فعالیت در اینستاگرام یکی از تاثیرگذارترین تصمیمات برای هر کسب و کاری خواهد بود. اینستاگرام دریای بیکرانی است که می توانید با بهره مندی درست و اصولی از آن به فروش بالا و کسب درآمد بسیار دست پیدا کنید. تنها راه موفقیت در بازاریابی و فروش اینستاگرام ارائه اطلاعات صحیح از محصول با استفاده از محتوای بصری است.


 

شما می توانید مطالب مرتبط دیگری را نیز در اینجا ببنید

پرسونای مخاطب
پرسونای مخاطب – چطور مخاطب کسب و کار خود را شناسایی کنیم؟
عکاسی صنعتی از جواهرات
عکاسی جواهرات – نکات مهم در عکاسی از طلا و جواهرات
طراحی بیلبورد تبلیغاتی
طراحی بیلبورد تبلیغاتی – اصول مهم برای تاثیرگذاری بر مخاطب

۲ نظر در “ دیجیتال مارکتینگ و فروش محصولات در اینستاگرام”

  1. توسط Mary گفته است :پاسخ
    ۱۴۰۱-۰۴-۱۵ در۰:۱۲ ق٫ظ

    من شكلات و كيك خانگى درست مى كنم، خواستم تو اينستا حرفه اى فعاليت كنم و مشترى بگيرم، شما مشاوره اى تو اين زمينه دارين؟

    1. توسط علیرضا رستگار گفته است :پاسخ
      ۱۴۰۱-۰۴-۱۵ در۸:۳۳ ب٫ظ

      درود بر شما، نه متاسفانه مشاوره ای در این زمینه ندارم اما می تونید مطالب وبلاگ مثل پرسنال برندینگ، اینستاگرام مارکتینگ، ویدیوی مارکتینگ، تولید محتوای با کیفیت رو مطالعه کنید که خیلی بهتون کمک می کنه

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین نوشته ها

  • مدیریت رنگ در عکاسی استودیو مانی

    مدیریت رنگ در عکاسی – اهمیت کالیبراسیون مانیتور عکاسان

    مدیریت رنگ در عکاسی چیست و چرا برای عکاسان ترس ...
  • لحظه قطعی در عکاسی

    لحظه قطعی در عکاسی – چطور عکسهای لحظه قطعی بگیریم؟

    لحظه قطعی در عکاسی ثبت سوژه در حالت و موقعیتی خ...
  • روانشناسی رنگ در تبلیغات و بازاریابی

    روانشناسی رنگها در تبلیغات و بازاریابی کسب و کارها

    روانشناسی رنگها در تبلیغات و طراحی های بصری تبل...
  • تبلیغات پارتیزانی- بازاریابی چریکی

    تبلیغات پارتیزانی – تاثیرات بازاریابی پارتیزانی بروی فروش و برندسازی

    تبلیغات پارتیزانی یکی از شیوه های تبلیغ برندها ...
  • فتومونتاژ در عکاسی تبلیغاتی

    فتومونتاژ در عکاسی – نقش عکسهای سورئال در عکاسی تبلیغاتی

    .فتومونتاژ تکنیک یا شیوه ای برای ترکیب عکسهای م...

فهرست ها :

  • خدمات
  • عکاسی صنعتی
  • وبلاگ
  • ویدئو و تیزر
  • درباره ما
  • طراحی و چاپ
  • تماس با ما
  • روال کار
  • مشتریان
  • عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
  • طراحی هویت بصری برند
  • تعرفه عکاسی

ثبت نام در خبرنامه :

جهت اطلاع از مقالات جدید ایمیل خود را ثبت کنید

ارتباط با ما :

94 86 284 - 0912
60 18 96 88 - 021
ایمیل: studiomani91@gmail.com

آدرس :
تهران - فاطمی

social sharing
  • شبکه های اجتماعی
استودیو مانی

Copyright © Studio mani 2008-2019
Powered By Studiomani.ir

بالا