ورود به حساب کاربری

رمز خود را فراموش کرده اید ؟

رمز خود را فراموش کرده اید ؟

صبر کنید، اطلاعاتم را به یاد آوردم !
مشاوره خدمات عکاسی 94 86 284 - 0912
  • ورود کاربران

استودیو مانی

استودیو مانی

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی طراحی برندینگ

94 86 284 0912
ایمیل studiomani91@gmail.com

استودیو مانی
60 18 96 88 - 021

  • صفحه اصلی
  • خدمات ما
    • عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
    • تیزرهای تبلیغاتی و صنعتی
    • طراحی هویت بصری برند
    • طراحی و چاپ
  • نمونه کارها
  • تعرفه عکاسی
  • درباره ما
  • تماس با ما
طراحی بروشور تبلیغاتی
علیرضا رستگار
جمعه, 19 فروردین 1401 / نوشته شده در عکاسی تبلیغاتی

طراحی بروشور تبلیغاتی – نکات حرفه‌ای برای طراحی بروشورها

طراحی بروشور یکی از روشهای سنتی بازاریابی و تبلیغات است که با تغییر بازار هنوز کاربردهای موثر خود را دارد. بروشورها ابزارهایی آفلاین برای معرفی و بازاریابی کسب و کارها، خدمات یا محصولات هستند.

برای تولید بروشورهای حرفه‌ای نکات بسیار مهمی وجود دارد که باید با رعایت آنها اقدام به طراحی بروشور تبلیغاتی کرد تا نتایج و تاثیرات خوبی برای کسب و کارها به همراه داشته باشند. بطور کلی بروشور ها یا جنبه بازاریابی و تبلیغاتی دارند و یا برای راهنمایی و آموزش موضوعی تهیه می شوند. کاربرد و اهمیت بروشورها با موضوع بازاریابی و تبلیغات ارجح تر بوده که به همین دلیل در این مقاله به آن پرداخته ایم.

 


نمونه بروشورهای طراحی شده توسط استودیو مانی را از اینجــــــــــا ملاحظه بفرمایید.

پذیرش سفارشات طراحی کاتالوگ دیجیتال ۸۸۹۶۱۸۶۰ – ۰۹۱۲۲۸۴۸۶۹۴


طراحی بروشور تبلیغاتی

بروشور چیست؟

بروشور شامل اطلاعات کسب و کارها، خدمات یا محصولات در قالب صفحات کاغذی تا شده است. بروشور کارکردی مشابه کاتالوگ دارند اما بصورت مختصر شده با هدف ارائه اطلاعات به مشتریان و ترغیب مخاطب به خرید محصولات یا خدمات می باشد. بروشورها ابزارهایی موثر در بازاریابی فیزیکی و فروش ملموس هستند. این ابزارها در درجه اول اسنادی تبلیغاتی هستند که برای معرفی یک شرکت، سازمان، محصولات، خدمات و اطلاع رسانی به مشتریان بالقوه استفاده می‌شوند.

 


بیشتر بخوانید: طراحی کاتالوگ و تاثیرات آن در بازایابی و رشد فروش


بروشور تبلیغاتی با چه کاربردها و اهدافی تولید می شوند؟

بروشور تبلیغاتی با یک هدف اصلی و چند منظور کلی طراحی و تولید می شود. هدف اصلی از طراحی بروشور تبلیغاتی افزایش اطلاعات مخاطبان در مورد یک کسب و کار یا محصول است. اما اهداف کلی از ارائه بروشور شامل بازاریابی، تبلیغات، شناسایی و معرفی به جامعه هدف و آموزش موضوعی به مخاطبان است.

 

اهداف اصلی بروشورها گسترش درک و افزایش اطلاعات خواننده از یک موضوع خاص است. ارائه این اطلاعات توسط بروشور در نهایت موجب معرفی یا تبلیغ یک کسب‌وکار یا محصول می‌شود.

 

مزایای بروشور ها برای کسب و کارها:

طراحی بروشور تبلیغاتی مزایای متعددی برای کسب و کارها به همراه دارد.

  • بروشورها به شکلی مختصر حامل اطلاعات جامعی از کسب و کارها، محصولات یا خدمات هستند.
  • جذابیت بصری بروشورها باعث می شود اطلاعات ارائه شده در ذهن مخاطب ماندگار باشد.
  • بروشورها ابزاری فیزیکی برای بازاریابی هستند که تاثیر بیشتری بروی مخاطب هدف دارند.
  • انتشار بروشور باعث اعتبار خدمات یا محصولات شما و اعتماد جامعه هدف می شود.
  • بروشورها ابزاری مقرون به صرفه نسبت به سایر روشهای تبلیغات هستند.

 

طراحی بروشور تبلیغاتی

 

طراحی بروشور چه اهمیتی برای کسب‌وکارها دارد؟

بروشور یک ابزار بازاریابی موثر بوده که توسط بسیاری از شرکتها و سازمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. اهمیت طراحی بروشور تبلیغاتی به عنوان یک ابزار بازاریابی موثر به شرح زیر است:

 

  • جلب توجه بیشتر: سازمان‌ها بر روی طراحی حرفه ای و جذاب بروشور تمرکز دارند. از آنجایی که ابزارهای تبلیغاتی ملموس تاثیر ماندگار تری دارند، یک بروشور کمک می کند مخاطبان محصولات یا خدمات مورد نیاز خود را در اوقات فراغت بررسی کنند.
  • تسریع در خرید آفلاین و آنلاین: بروشورها هم مثل کاتالوگ ها می توانند در فضای آنلاین منتشر شده و بازاریابی دیجیتال را به ارمغان بیاورند.
  • تکمیل کانال‌های بازاریابی: با اینکه بازاریابی دیجیتال تاثیرات بسیار خوبی برای کسب و کارها دارد اما همچنان استفاده از بروشورها بعنوان کانال های مکمل نیاز می شود.

 


بیشتر بخوانید: روش های تبلیغات موثر برای کسب و کارها


طراحی بروشور تبلیغاتی

 

نکات مهم در طراحی بروشور تبلیغاتی

برای طراحی بروشورها به نکات و الزاماتی باید توجه داشت. از موارد مهمی که باید در طراحی بروشور تبلیغاتی رعایت شود شامل:

 

  • فونت زیبا و خوانا: متن خوانا و استفاده از فونت زیبا می‌تواند بر روی نحوه خوانش اطلاعات موجود در محتوای یک بروشور توسط کاربران تاثیر گذار باشد.
  • عکس‌های باکیفیت: استفاده از عکسهای با وضوح بالا می‌تواند یک بروشور را از نظر بصری لذت‌بخش کرده حس اعتماد را در بیننده ایجاد کند. در یک بروشور عکسها باید با رزولوشن ۳۰۰ دی پی آی استفاده شوند و توضیحی تصویری برای نوشته ها باشند.
  • صفحه آرایی مناسب: صفحه آرایی جذاب بروشور تبلیغاتی می‌تواند منجر به معرفی عالی یک کسب‌وکار شود. بروشورها می‌توانند دید مخاطب را افزایش دهند و اینکار باید با گرافیک جذاب انجام شود.
  • استفاده از یونیفورم برای صفحات: وجود یونیفورم نشان از برنامه‌ریزی و نظم در مدیریت صفحات داشته و هویت بصری بروشور را نشان می‌دهد.
  • استفاده از کد رنگ‌های استاندارد: رنگ‌ها می‌توانند موجب ایجاد ایده‌ها، انتقال پیام‌ها، برانگیختن علاقه و احساسات خاص شوند. برای نسخه های چاپی بروشور باید به رنگهای استاندارد CMYK در طراحی توجه داشت.
  • رعایت استانداردهای چاپ: برای طراحی بروشور باید استاندارهای چاپ به لحاظ انتخاب رنگ، سایز کاغذ، خطوط تا و برش، فاصله ی اطلاعات تا خط تا و برش را رعایت کرد.

 


بیشتر بخوانید: نقش عکسها در بازاریابی، برندسازی و فروش کسب و کارها


چه اطلاعاتی در بروشور محصولات درج می‌شود؟

بروشور از طریق بازاریابی آفلاین و آنلاین کمک کند تا مشتریان جدیدی جذب کنید. برای بازاریابی و تبلیغات از طریق بروشور باید اطلاعاتی را به مخاطبان ارائه کنید. اطلاعاتی که در یک بروشور تبلیغاتی درج می شود شامل:

 

  • لوگوی برند: لوگو مهمترین عنصر طراحی هر نوع تبلیغاتی است. لوگو نشان دهنده شخصیت و معرف هر کسب و کاری است که در طراحی بروشور تبلیغاتی هم بسیار الزام آور است.
  • اطلاعات متنی محصولات یا خدمات: توضیحات بروشور نباید پیچیده باشد. اطلاعات ارائه شده باید به گونه‌ای باشد که مخاطب بتواند به سرعت درک کنند. برای این منظور باید قبل از طراحی متن های اصولی، خوانا و مختصر تهیه شود.
  • استفاده از تصاویر باکیفیت و متقاعد کننده: عکسها ابزارهایی بصری و جذاب در تبلیغات مختلف هستند. برای تاثیرگذاری بیشتر بروشور باید از عکسهای با کیفیت و واقعی استفاده کنید. عکسهایی حرفه ای که جزئیات بالا داشته که کمک می کند مخاطب اعتماد بیشتری به برند و کسب و کارتان کند.
  • شعار تبلیغاتی: شعار تبلیغاتی یکی از فاکتورهای مهم برای بازاریابی و فروش محصولات است. اسلوگان یا شعار کمک می کند پیام  کسب و کارها به شکلی خلاصه و قابل درک به مخاطب منتقل شود.
  • اطلاعات تماس: استفاده از اطلاعات تماس یکی از نکات مهم در طراحی بروشور تبلیغاتی است. درج اطلاعات تماس ضمن ایجاد ارتباط بین کسب و کار و مخاطب باعث اعتمادسازی خواهد شد. تلفن، آدرس ایمیل و وب سایت، آدرس پستی و گاهی اوقات آیدی شبکه‌های اجتماعی از جمله موارد قابل درج در بروشورها است. محل درج اطلاعات تماس معمولا آخرین صفحه بروشور است.

 

طراحی بروشور تبلیغاتی

 


بیشتر بخوانید: اهمیت لوگوی حرفه ای برای کسب و کارها


انتخاب سایز مناسب بروشور و تاثیر آن در هزینه چاپ

انتخاب سایز مناسب برای طراحی بروشور تبلیغاتی یکی از نکات مهم و تاثیرگذار در هزینه چاپ آن است. اینکه یک کسب‌وکار باید از چه سایزی از بروشور استفاده کند تا حد زیادی به محتوای بروشور، مکان و نحوه توزیع آن بستگی دارد. از محبوب‌ترین سایزهای بروشور A5  و پالتویی است که بسته به حجم اطلاعات ۲ لت تا چندین لت خواهند داشت. کیفیت و گرماژ کاغذ، نوع پوشش بروشور و استفاده از تکنیک های چاپ موارد دیگر تاثیرگذار در هزینه چاپ است.

 


بیشتر بخوانید: خدمات طراحی و چاپ و اهمیت آن در تبلیغات


طراحی بروشور تبلیغاتی

 

بروشور تبلیغاتی حرفه‌ای چه ویژگی‌هایی دارد؟

طراحی بروشور حرفه‌ای به لحاظ تبلیغاتی می‌تواند منجر به افزایش فروش و سود بیشتر شود. صرف نظر از کاربرد بروشورها، نکات مهمی وجود دارد که باید هنگام طراحی در نظر گرفته شود تا یک بروشور به ابزاری تاثیرگذار تبدیل شود. این عناصر شامل موارد زیر هستند:

 

  1. هدف: هدف و استراتژی بروشور باید قبل از طراحی آن مشخص شود.
  2. استفاده از هویت بصری: طراحی بروشور باید با توجه به هویت بصری هر کسب و کاری انجام شود. استفاده از لوگو، رنگ سازمانی، عکسهای اختصاصی و درج اطلاعات تماس بسیار مهم است.
  3. توجه به مخاطب: اطلاعات و محتوای بروشور باید با توجه به نیاز مخاطبان تهیه شود. این امر با تحقیق، اطلاعات کلیدی، نمودارها یا سفارشی‌سازی مطالب ایجاد می‌شود. هر چه اطلاعات مفید تری به بروشور تبلیغاتی تزریق شود تاثیر بیشتری بروی مخاطبان بالقوه داشته و احتمال خرید آنها نیز بیشتر خواهد شد.
  4. نحوه ارائه بروشور: در طراحی بروشور تبلیغاتی به نحوه ی انتشار(آنلاین یا آفلاین) و ارائه به مخاطبان باید توجه شود.
  5. خلاقیت و طراحی: عناصر بصری بروشور بسیار تاثیرگذار بوده و لازم است با طراحی گرافیک اختصاصی به افزایش جذابیت بصری تبلیغات کمک کنید.
  6. عناوین: عناوین و تیترها بروشور بسیار مهم هستند و بهتر است با استفاده از طراحی حروف برجسته شوند.
  7. محتوای اصلی: محتوای متن بروشور باید به زبانی ساده و روان ارائه شود. محتوا باید اطلاعات خواننده را در زمینه محصول یا خدمات کسب و کار افزایش دهد. به عنوان مثال به جای پوشش تمامی اطلاعات، در خصوص ۳ نکته کلیدی صحبت کند. در صورت طولانی بودن داده‌ها از اینفوگرافیک یا نمودار نیز استفاده شود.
  8. ارزشمند کردن بروشور: این امر با تحقیق، اطلاعات کلیدی، نمودارها یا سفارشی‌سازی مطالب ایجاد می‌شود. هر چه اطلاعات مفید تری به بروشور تبلیغاتی تزریق شود تاثیر بیشتری بروی مخاطبان بالقوه داشته و احتمال خرید آنها نیز بیشتر خواهد شد.

 

شما می توانید مطالب مرتبط دیگری را نیز در اینجا ببنید

ایده پردازی عکسهای تبلیغاتی
ایده پردازی عکسهای تبلیغاتی – روش های خلق عکسهای مبتکرانه
اصول تبلیغ نویسی
اصول تبلیغ نویسی برای تبلیغات محصولات یا خدمات
تیزرهای ویدئویی
مراحل ساخت تیزرهای ویدئویی محصولات

۸ نظر در “ طراحی بروشور تبلیغاتی – نکات حرفه‌ای برای طراحی بروشورها”

  1. توسط مهدوى گفته است :پاسخ
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶ در۱:۲۳ ق٫ظ

    تعرفه طراحى بروشور و نمونه كارهاتون كجاى سايت مى تونم ببينم؟

    1. توسط علیرضا رستگار گفته است :پاسخ
      ۱۴۰۱-۰۲-۰۷ در۱۰:۱۱ ق٫ظ

      درود بر شما، نمونه کارها در بخش خدمات> طراحی و چاپ> طراحی کاتالوگ و بروشور هست. برای اطلاع از تعرفه هم تماس بگیرید

  2. توسط Mobina گفته است :پاسخ
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶ در۴:۲۰ ب٫ظ

    خيلى عالى بود👏 كاش تعرفه طراحى هم مى نوشتين

    1. توسط علیرضا رستگار گفته است :پاسخ
      ۱۴۰۱-۰۲-۰۷ در۱۰:۰۸ ق٫ظ

      درود بر شما، خوشحالم مفید بود. برای اطلاع از تعرفه ها لطفا تماس بگیرید یا از طریق واتساپ پیام بدین

  3. توسط Mino گفته است :پاسخ
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۱ در۱۱:۱۰ ب٫ظ

    سلام و تشكر از مقاله تون. هزينه طراحى جلد براى بروشور مثل كاتالوگ بيشتر ميشه يا هم قيمت با صفحات داخليه؟

    1. توسط علیرضا رستگار گفته است :پاسخ
      ۱۴۰۱-۰۲-۱۲ در۹:۵۱ ق٫ظ

      درود، هزینه طراحی جلد بروشور هم مثل کاتالوگ متفاوت از صفحات داخلی هست

  4. توسط طاهرى گفته است :پاسخ
    ۱۴۰۱-۰۴-۱۱ در۱۰:۵۱ ب٫ظ

    هزينه طراحيو چاپ بورشور ۸ صفحه با چاپ ۱۰۰۰تا ازش چقدر ميشه

    1. توسط علیرضا رستگار گفته است :پاسخ
      ۱۴۰۱-۰۴-۱۲ در۰:۲۹ ق٫ظ

      درود بر شما، لطفا برای اطلاع از تعرفه طراحی بروشور از طریق واتساپ سایت اقدام کنید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین نوشته ها

  • خطوط در ترکیب بندی عکسها

    خطوط در ترکیب بندی عکس – اهمیت خطوط در ترکیب عکسها

    خطوط در ترکیب بندی عکس نقش بسیار مهمی دارند. به...
  • تجهیزات ساخت ویدیو

    تجهیزات ساخت ویدیو – اهمیت و تاثیر تجهیزات در کیفیت ویدیوها

    تجهیزات ساخت ویدیو یکی از تاثیرگذارترین فاکتور ...
  • پرسونای مخاطب

    پرسونای مخاطب – چطور مخاطب کسب و کار خود را شناسایی کنیم؟

    پرسونای مخاطب مهمترین هدف برای بازاریابی و سرما...
  • فلاش عکاسی

    فلاش عکاسی – راهنمای انتخاب و خرید فلاش های عکاسی

    فلاش عکاسی یکی از ابزارهای مهم و ضروری برای عکا...
  • تبلیغات فضای مجازی

    تبلیغات فضای مجازی و اهمیت آن در رشد فروش و برندسازی

    تبلیغات فضای مجازی برای رسیدن به فروش بیشتر امر...

فهرست ها :

  • خدمات
  • عکاسی صنعتی
  • وبلاگ
  • ویدئو و تیزر
  • درباره ما
  • طراحی و چاپ
  • تماس با ما
  • روال کار
  • مشتریان
  • عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
  • طراحی هویت بصری برند
  • تعرفه عکاسی

ثبت نام در خبرنامه :

جهت اطلاع از مقالات جدید ایمیل خود را ثبت کنید

ارتباط با ما :

94 86 284 - 0912
60 18 96 88 - 021
ایمیل: studiomani91@gmail.com

آدرس :
تهران - فاطمی

  • شبکه های اجتماعی
استودیو مانی

Copyright © Studio mani 2008-2019
Powered By Studiomani.ir

بالا