طراحی لایت باکس تبلیغاتی برای فروشگاه ها، مراکز خرید و نمایشگاه ها یکی از بهترین شیوه های تبلیغات امروزی است. لایت باکس ها بهترین روش برای جلب توجه و تبلیغ در مکان های پر تردد شهر هستند.
لایت باکس ها روشی موثر برای در معرض دید قرار گرفتن برندها و محصولات هستند. برای تاثیرگذاری بیشتر تبلیغات از طریق لایت باکس ها باید نکات مهمی را در نظر بگیریم. طراحی حرفهای و جذاب، کلید موفقیت یک لایتباکس است. در این مطلب از استودیو مانی، به بررسی نکات کلیدی در طراحی لایت باکس تبلیغاتی میپردازیم. با ما همراه باشید تا با اصول طراحی لایت باکس حرفه ای بیشتر آشنا شوید.
نمونه لایت باکس های طراحی شده را از اینجـــــــــــــا ملاحظه بفرمایید.
پذیرش سفارشات طراحی حرفه ای بیلبورد ۸۸۹۶۱۸۶۰ – ۰۹۱۲۲۸۴۸۶۹۴
لایت باکس تبلیغاتی چیست؟
لایت باکس نوعی تابلوی تبلیغاتی است که با استفاده از نور تعبیه شده در آن، پسزمینه طرح گرافیکی را بهصورت جذاب و نورانی نمایش میدهد. این نوع تابلوها در موقعیت های کم نور مثل ساعات اولیه یا پایانی روز در فضای باز و یا مکان های سربسته جلوه بیشتری دارند. لایت باکس ها در کنار بیلبوردها بخش زیادی از تبلیغات شهری را به خود اختصاص داده اند. این تابلوها در انواع مختلف دیواری، ایستاده و آویز در معابر پرتردد نصب شده اند و بصورت زمان دار به شرکت ها و برندها اجاره داده می شوند.
بیشتر بخوانید: طراحی بیلبورد حرفه ای – نمونه کارها و تعرفه + اصول طراحی
لایتباکس های دیواری مشخصا بر روی دیوار نصب میشوند و برای تبلیغات فضاهای شهری، نمایشگاهی و فروشگاهی مورد استفاده قرار می گیرند. لایت باکس ایستاده هم معمولا بر روی پایه قرار میگیرد و در سایزهای مختلف در معابر شهری و مکان های عمومی مراکز خرید نصب شده اند. لایتباکس آویز هم بوسیله میله های نگهدارنده یا زنجیر از سقف آویزان میشود و بیشتر در فضاهای بسته مورد استفاده قرار می گیرد. نور پشت تابلوی لایتباکس باعث میشود تا طرح تبلیغاتی آن بسیار چشمگیر و جذاب دیده شود. به همین دلیل، لایتباکسهای تبلیغاتی در هر مکانی که باشند، باعث جلبتوجه میشوند و برای تبلیغ محصولات، برندها و خدمات، بسیار مفید هستند.
طراحی لایت باکس نمایشگاهی
طراحی لایت باکس های نمایشگاهی با هدف معرفی و تبلیغ محصولات یا خدمات و همچنین زیبایی غرفه شرکت ها انجام می شود. لایت باکس نمایشگاهی به تناسب نوع دیزاین غرفه و رنگ سازمانی برند طراحی می شود تا انسجام در هویت بصری شرکت غرفه دار را به بازدیدکنندگان نشان دهد. طراحی گرافیک لایت باکس نباید شلوغ و بی قاعده انجام شود، چرا که تاثیر منفی بروی زیبایی غرفه می گذارد.
استفاده از عکسهای با کیفیت و شارپ، رنگ بندی مرتبط با هویت بصری، ترکیب بندی اصولی، انتخاب مناسب فونت ها و اختصاص محل مناسب به لوگوی برند از جمله مواردی است که در یک طرح لایت باکس باید رعایت شود. اما نکته مهم در مورد لایت باکس های نمایشگاهی استفاده از خلاقیت در طراحی است. طرح های خلاقانه تاثیر مستقیم بروی جذابیت غرفه ها می گذارند. برای این منظور شاید گاهی لازم باشد عکسهای اختصاصی و متفاوتی برای طرح های لایت باکس یک غرفه تهیه کنید. عکسهایی که به خودی خود یک لایت باکس را تماشایی و جالب توجه می کنند.
مزایای استفاده از لایت باکس در تبلیغات
استفاده از لایتباکسها در تبلیغات دارای مزایای بسیاری است. ازجمله این مزایا، جذب بالای توجه مخاطب است. نور پسزمینه لایت باکس تبلیغاتی، باعث میشود که تصاویر و طرح های گرافیکی آن بهصورت درخشان و چشمگیر به نمایش درآید. این موضوع باعث می شوند یک لایت باکس خیلی بیشتر از یک تابلوی معمولی جلب توجه کرده و باعث بیشتر دیده شدن تبلیغات شود.
ارتقای هویت بصری برند نیز از دیگر مزایای استفاده از لایت باکس تبلیغاتی است. طراحی زیبا و خلاقانه لایتباکسها، میتواند به ایجاد یک تصویر ذهنی مثبت و ماندگار از برند در ذهن مخاطب کمک کند. بهعلاوه، با استفاده از رنگهای چشم گیر، فونتها و اِلمانهای بصری برند در لایتباکسها، میتوان هویت بصری برند را تقویت کرد.
بیشتر بخوانید: روانشناسی رنگها در تبلیغات و بازاریابی کسب و کارها
مزیتهای دیگری هم مرتبط با ماهیت فیزیکی لایتباکسها وجود دارند؛ ازجمله تنوع در طرح و ابعاد. لایتباکسها را میتوان در ابعاد، شکلها و طرحهای مختلف طراحی کرد تا با هر نوع دکوراسیونی هماهنگ شوند؛ طراحی حرفه ای و خلاقانه برای تبلیغات لایت باکس هم بسیار مهم است. استفاده از عکسهای با کیفیت و خلاقانه باعث بیشتر دیده شدن تبلیغ و بازخورد بهتر می شود. دوام و ماندگاری بالا و مقاومت در برابر شرایط محیطی نیز از دیگر مزیتهای لایتباکسها هستند. طرح لایت باکس معمولا بروی متریال بک لایت چاپ می شود که از مقاومت بالایی در برابر نور شدید برخوردار است و تا مدتها کیفیت رنگهای طرح را حفظ می کند. این مزیت بزرگی نسبت به سایر تابلوهای تبلیغاتی است که معمولا از جنس بنر استفاده می کنند.
ویژگی های لایت باکس خوب چیست؟
باید توجه داشت که طراحی لایت باکس حرفه ای، ترکیبی از هنر و تجربه تبلیغات است. این تابلوها نهتنها باید جذاب باشند، بلکه باید در مکان مناسبی نصب شده باشند تا پیام موردنظر را بهطور موثر به مخاطب هدف منتقل کنند. در ادامه، به برخی از مهمترین ویژگیهای طراحی یک لایتباکس خوب اشاره میکنیم.
سادگی طرح و وضوح پیام
یک لایتباکس خوب، باید پیامی کوتاه، واضح و قابلدرک داشته باشد. محل قرار گیری لوگو باید بهترین نقطه طرح انتخاب شود تا خیلی سریع در معرض دید بیننده باشد. استفاده از عکسهای با کیفیت و جذاب و همچنین انتخاب فونت مناسب برای متن نیز بسیار مهم است. فونت باید خوانا و متناسب با سبک طراحی لایت باکس باشد. استفاده از رنگهای متضاد برای متن و پسزمینه باعث میشود که پیام بهراحتی دیده شود.
طراحی خلاقانه و جذاب لایت باکس
اگر طراحی لایت باکس حرفه ای و خلاقانه باشد، باعث جلبتوجه افراد بیشتری میشود. طرح لایتباکس باید با هویت بصری برند هماهنگ باشد. استفاده از تصاویر، آیکونها و اِلمانهای بصری جذاب نیز میتواند به بهتر دیدهشدن لایتباکس کمک کند.
محل نصب مناسب و تناسب با مخاطبین هدف
برای اجاره لایت باکس تبلیغاتی باید محل رفت آمد مخاطب هدف برند را در نظر گرفت. برای مثال لایت باکس های موجود در ایستگاه های مترو مناسب تبلیغ یک محصول گران قیمت و لوکس نیست. یا در مراکز خرید شیک و لوکس نباید محصولات ارزان قیمت با کیفیت متوسط را تبلیغ کرد. از طرفی اندازه لایت باکس باید متناسب با محیط و دکوراسیونی باشد که در آن قرار میگیرد؛ همچنین، نحوه نصب لایتباکس باید بهگونهای باشد که بیشترین دید را داشته باشد.
بیشتر بخوانید: طراحی پوستر + نمونه کارها – نکات مهم برای طراحی حرفه ای
اهمیت عکسهای تبلیغاتی در طراحی لایت باکس
عکسهای تبلیغاتی نقطه اولیه و سوژه ی جذاب لایتباکسها هستند. عکسها اگر به شکلی حرفه ای تهیه شوند پیام اصلی را بصورت بصری و خیلی سریع به بیننده منتقل میکند. به همین دلیل، کیفیت و انتخاب درست عکس در طراحی گرافیک لایت باکس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. یک عکس تبلیغاتی خلاقانه و با کیفیت میتواند بهسرعت توجه مخاطب را به خود جلب کند.
استفاده از عکسهای جذاب و حرفه ای باعث افزایش اعتبار برند شده و پیام شما را بهطور دقیق و بدون ابهام به مخاطب منتقل میکند؛ همچنین، عکسهای خلاقانه، ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطب دارند که این موضوع نقش مهمی در برندسازی دارد.
عکسی که در لایتباکس مورد استفاده قرار میگیرد، باید با پیامی که میخواهید منتقل کنید، همخوانی داشته باشد. عکس و طرح های نامفهوم و شلوغ توانایی کمی در انتقال پیام دارند و با افراد جامعه ارتباط بصری مناسب برقرار نمی کنند. بهطورکلی، انتخاب و استفاده از عکسهای با کیفیت بالا و متناسب در لایتباکس، میتواند تاثیر بسیار زیادی بر موفقیت کمپین تبلیغاتی شما داشته باشد.
لایتباکسها در چه موقعیتهایی مورد استفاده قرار میگیرند؟
لایتباکسها بهعنوان یک ابزارهای کاربردی در تبلیغات، در موقعیتهای مختلف پر رفت و آمد مورد استفاده قرار میگیرند. این تابلوها با جذابیت بصری خود، توجه مخاطب را به خود جلب کرده و پیام خود، اعم از تبلیغات یا اطلاعرسانی بهصورت موثر انتقال میدهند. برخی از مهمترین موقعیتهایی را که لایتباکسها در آنها کاربرد دارند، در ادامه خواهیم گفت.
فضاهای عمومی
لایتباکسها در خیابانها، پیادهروها، بزرگراه های شهری، ایستگاههای حملونقل عمومی مانند مترو و غیره مورد استفاده قرار می گیرند.
فضاهای داخلی و سرپوشیده
لایتباکسها بهطور گسترده در فضاهای داخلی مراکز خرید و تفریحی مورد استفاده قرار میگیرند. فروشگاه های زنجیره ای، مال ها، نمایندگی برندها و بطور کلی مکان های خرید بزرگ از جمله موقعیت های استفاده از لایت باکس تبلیغاتی هستند.
نمایشگاهها و کنفرانسها
نمایشگاههای داخلی و بین المللی از دیگر موقعیتهایی هستند که لایتباکسها در آنها استفاده میشوند. لایت باکس نمایشگاهی در غرفههای شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرند تا باعث جلب توجه بازدید کنندگان و دریافت بازخورد بهتر از بازدید غرفه شود. از لایت باکس در کنفرانسها و سمینارها نیز برای نمایش پوستر و اطلاعات کنفرانس استفاده میشود.
سایر موقعیتها
موزهها، گالریها، دانشگاهها، مدارس، بیمارستانها و کلینیکها، از دیگر موقعیتها و مکانهایی هستند که لایتباکس در آنها مورد استفاده قرار میگیرد. بهطور کلی، طراحی لایت باکس حرفه ای برای استفاده در همه مکانها و موقعیتهایی که نیاز به تبلیغات و اطلاعرسانی موثر و جلبتوجه مخاطب است، صورت میپذیرد.
نکات مهم در طراحی لایت باکس حرفه ای
طراحی یک لایتباکس حرفهای، فراتر از انتخاب یک عکس جذاب است. این فرآیند شامل مجموعهای از عوامل است که بر روی تاثیرگذاری و ماندگاری پیام تبلیغاتی شما موثر است. به برخی از مهمترین نکات در طراحی یک لایتباکس حرفهای که باید به آنها توجه داشت در بخشهای پیشین محتوا اشاره شد. بهعنوان یک جمعبندی، باید گفت که در خدمات طراحی لایت باکس حرفهای باید به نکات مهم زیر توجه داشت:
- سادگی و وضوح طرح برای انتقال سریع پیام تبلیغاتی
- انتخاب رنگ مناسب طرح
- کیفیت و وضوح بالای عکسهای تبلیغاتی
- ترکیب بندی مناسب طرح گرافیکی
- توجه به سایز لوگو و محل قرار گیری آن در طرح
- انتخاب فونت مناسب برای درج شعار یا اطلاعات متنی
- استفاده از اِلمانهای بصری جذاب
- تست قبل از چاپ
بهطورکلی یک لایتباکس حرفهای باید ترکیبی از زیبایی، سادگی و اثربخشی باشد. با رعایت این نکات، میتوانید یک لایتباکس حرفهای طراحی کنید که توجه مخاطبان را جلب کرده و اثربخشی تبلیغات شما را افزایش دهد.
جمعبندی
طراحی لایت باکس تبلیغاتی، نیازمند به توجه به جزییات و رعایت اصول طراحی است. از انتخاب رنگها و فونتهای مناسب تا انتخاب محل قرارگیری لایتباکس، هر یک از این عوامل در تاثیرگذاری آن در مخاطبین تعیینکننده هستند.
کاش تعرفه طراحی لایت باکس و استند هم مث عکاسی تو سایت بزنین. من مجری ساخت غرفه نمایشگاه هستم و کار زیاد دارم
تعرفه طراحی لایت باکس ها نسبت به سایز و نوع طراحی متفاوت هست و هر سفارشی تعرفه خودش رو داره، برای استعلام قیمت از طریق واتساپ موجود در سایت ارتباط بگیرید.
سلام، ما به ۴ طراحی لایت باکس سایز تابلوهای بزرگراه صدر نیاز دارم و شما برای اجاره شون هم می تونید ارتباط بگیرید؟
درود بر شما، خدمات اجاره لایت باکس نداریم، برای خدمات طراحی لطفا تماس بگیرید.