ورود به حساب کاربری

رمز خود را فراموش کرده اید ؟

رمز خود را فراموش کرده اید ؟

صبر کنید، اطلاعاتم را به یاد آوردم !
مشاوره خدمات عکاسی 94 86 284 - 0912
  • ورود کاربران

استودیو مانی

استودیو مانی

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی طراحی برندینگ

94 86 284 0912
ایمیل [email protected]

استودیو مانی
60 18 96 88 - 021

  • صفحه اصلی
  • خدمات ما
    • عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
    • تیزرهای تبلیغاتی و صنعتی
    • طراحی هویت بصری برند
    • طراحی و چاپ
  • نمونه کارها
  • تعرفه عکاسی
  • درباره ما
  • تماس با ما
 ۱۴۰۱-۰۳-۰۴

طراحی لیبل محصولات – نکات مهم برای طراحی لیبل های حرفه ای

طراحی لیبل
علیرضا رستگار
جمعه, ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ / نوشته شده در عکاسی تبلیغاتی

طراحی لیبل محصولات – نکات مهم برای طراحی لیبل های حرفه ای

طراحی لیبل محصولات یکی از استراتژی های مهم و تاثیرگذار در بازاریابی و فروش است. لیبل یا برچسب محصول بخشی از بسته‌بندی یک محصول است که نقش مهمی در جذب مخاطب دارد.

به همین دلیل است که گفته می‌شود، لیبل به تنهایی خود بخشی از تبلیغات یک محصول محسوب می‌شود. در این مقاله قصد داریم به نکات مهم طراحی لیبل بپردازیم و نقش آن را در موفقیت فروش یک محصول بررسی کنیم.

 

لیبل چیست؟

همانطور که گفتیم لیبل یا برچسب محصول قسمتی از بسته‌بندی یک محصول است. لیبل محصول شامل نشان تجاری، شعار تبلیغاتی، عکس با کیفیت محصول یا تصویر گرافیکی محصول و… می شود. طراحی لیبل بخش مهمی از فرآیند تولید و عرضه اکثر محصولات در صنایع مختلف محسوب می‌شود. لیبل اطلاعاتی از جمله مواد اولیه محصول، نوع محصول، امتیازات و مجوز بهره‌برداری، تاریخ تولید و انقضا و… را در اختیار مشتری قرار می‌دهد.

 

طراحی لیبل

 


بیشتر بخوانید: نقش عکسها در بازاریابی، برندسازی و فروش کسب و کارها


 

طراحی لیبل با چه اهدافی انجام می‌شود ؟

طراحی لیبل ممکن است با هدف‌های متفاوتی انجام گرفته باشد، به طور مثال یک لیبل ممکن است حاوی اطلاعاتی از جمله معرفی محصول، نام برند، مزایا و ویژگی های محصول، اطلاعات تماس و… باشد. معمولاً لیبل محصولات شامل اطلاعات مرتبط با محصول و همچنین مزایای آن است. لوگوی تولید کننده نیز بخشی از یک لیبل محسوب می‌شود. بنابراین یک لیبل می‌تواند اطلاعاتی که برای جذب و اقناع مخاطب هدف لازم دارید را در اختیار او قرار دهد تا او را راضی به خرید محصول نماید.

 

لیبل می‌تواند بیانگر تجارت، معرف محصول یا تفکیک محصولات یک برند از سایر کالاهای مشابه در یک فروشگاه باشد. هر سه مورد ذکر شده از جمله مهمترین موارد موفقیت در فروش هستند. هرچه طراحی لیبل محصول جذاب‌تر باشد، مسلماً نقش بیشتری در فروش خواهد داشت و می‌تواند همانند یک رسانه و ابزار تبلیغاتی عمل کرده و باعث افزایش فروش باشد.

 

در طراحی لیبل چه مواردی استفاده می‌شود؟

در طراحی لیبل محصولات از اطلاعات مرتبط با آن محصول، لوگوی برند و معرفی مزایا و ویژگی‌های محصول استفاده می‌شود. در واقع این آیتم‌ها همان چیزی است که مشتری در زمان انتخاب و خرید به آن‌ها احتیاج دارد. بنابراین در طراحی لیبل‌ها باید به این نکات توجه و دقت لازم را داشته باشید و از آن‌ها استفاده کنید. خلاقیت و‌ایده پردازی نیز یکی دیگر از مهمترین مواردی است که باید به آن‌ها دقت داشت. در واقع لیبل به معنای شناسنامه برند و محصول شما عمل می‌کند بنباراین باید هم دارای جذابیت‌های بصری بوده و هم اطلاعات مورد نیاز مشتری را در اختیار او قرار دهد.

 

طراحی لیبل

 


بیشتر بخوانید: اهمیت لوگوی حرفه ای برای کسب و کارها


نکات مهم برای طراحی لیبل

برای این که طراحی لیبل با موفقیت همراه باشد، مهم است که به نکاتی توجه داشته باشید. در این بخش سعی می‌کنیم با بیان نکات مهم طراحی لیبل شما را در انتخاب بهترین طراحی همراهی کنیم.

 

طراحی خلاقانه لیبل

مهمترین نکته در طراحی لیبل خلاقیت در آن است. مطمئناً محصول شما رقبای بسیاری در بازار خواهد داشت، بنابراین یک لیبل متمایز و جذاب می‌تواند برگ برنده شما در قفسه‌های فروش باشد.

 

آنالیز رقبا

حتماً قبل از طراحی رقبای خود را آنالیز کنید. توجه داشته باشید که طراحی لیبل نباید کپی یا حتی نزدیک به طرح رقبای شما باشد.

 

متفاوت باشید

بهتر است به دنبال طرحی متمایز و متفاوت بگردید. از این که جسورانه عمل کنید هراس نداشته باشید، یک طرح کاملاً جسورانه و خلاقانه می‌تواند عامل مهم تمایز شما از رقبایتان در عرصه رقابت باشد.

 


بیشتر بخوانید: طراحی بسته ‌بندی و تاثیر آن در فروش محصولات


طراحی لیبل

اهمیت رنگ در طراحی لیبل

رنگ اولین عنصری است که نگاه و ذهن مخاطب را درگیر می کند. توصیه می‌شود که حتماً به رنگ‌ها که کلید اصلی موفقیت شما هستند توجه و دقت بیشتری داشته باشید. رنگ‌های انتخابی باید با توجه به روانشناسی رنگ و اصول آن انتخاب شوند. به طور مثال در طراحی لیبل اقلام خوراکی باید از رنگ‌هایی مثل نارنجی و قرمز استفاده شود که باعث تحریک اشتها می‌گردند.

 

درج اطلاعات واضح

اطلاعات مندرج در لیبل باید در فاصله متوسط خوانا و قابل تشخیص باشد. رنگ و محتوای لیبل باید خیلی سریع مخاطب را جذب کند، پس شما تنها ۵ ثانیه زمان دارید تا در مرکز توجه او قرار گیرید. بنابراین انتخاب لیبلی که اطلاعات را با فونت خوانا و رنگ مناسب در اختیار مشتری قرار می‌دهد بسیار مهم است.

 

اجتناب از طرح‌های شلوغ

یک لیبل تأثیرگذار لیبلی است که اطلاعات مورد نیاز مشتری را با کمترین میزان شلوغی در اختیار او قرار می‌دهد. مطمئن باشید که مشتری آنقدر‌ها زمان ندارد که بخواهد همه اطلاعاتی که شما در لیبل قرار می‌دهید را مطالعه کند، بنابراین اطلاعات مهم و دارای اولویت باید در مکان درست و در معرض دید مشتری قرار گیرند.

 

وضوح لیبل

یکی از مهمترین نکاتی که در طراحی لیبل باید به آن توجه کنید رزولوشن بالای تصویر است. پس دقت داشته باشید که رزولوشن فایل لیبل نباید کمتر از ۳۰۰ دی پی آی باشد. رزولوشن های پایینتر باعث می شود عکسهای محصولات و متن ها با کیفیت پایینی چاپ شوند.

 

تست چاپ

حتماً در پایان طراحی لیبل یک نمونه رنگی از لیبل را پرینت بگیرید تا نحوه نمایش طرح و فونت ها را با دقت بررسی کنید.

 

طراحی لیبل محصولات


بیشتر بخوانید: خدمات طراحی و چاپ و اهمیت آن در تبلیغات


لیبل‌ها با چه متریال‌هایی چاپ می‌شوند؟

لیبل‌ها را می‌توان با توجه به کاربردی که دارند طبقه‌بندی کرد. این طبقه‌بندی بر اساس متریالی که لیبل بروی آن چاپ می شود صورت می گیرد. یک لیبل ممکن است از جنس کاغذ، پلاستیک یا حتی فلز باشد. لیبل‌های کاغذی ممکن است مات یا گلاسه با گرماژهای مختلف باشند. همچنین این لیبل‌ها از نظر تنوع چسب و رنگ و براقیت یکی از ارزان‌ترین انواع لیبل محسوب می‌شوند.

 

لیبل‌های پی وی سی دارای استقامت بیشتری هستند و در دو نوع مات و براق تولید می‌شوند. این نوع لیبل‌ها ماندگاری بیشتری دارند و برای محیط‌های باز مناسب هستند. کیفیت چاپ این لیبل‌ها نیز بالا است و معمولاً از ریبون رزین یا سوپر رزین با کیفیت برای چاپ این محصولات استفاده می‌شود. لیبل‌های ترنسپرنت نیز نوع دیگر از لیبل محصولات هستند که به صورت شفاف چاپ شده و از ماندگاری خوبی برخوردارند.

 

طراحی نیم تیغ برای لیبل‌های خاص

برخی از لیبل‌ها برای ظروف خاصی طراحی می‌شوند. مثلاً لیبل‌هایی که برای قرارگیری روی بطری‌ها طراحی می‌شوند. در این صورت برای چاپ لیبل از روش خاصی به نام لیبل برش خاص یا نیم تیغ استفاده می‌شود. معمولاً طراحی نیم تیغ برای انواع لیبل‌ها از جمله لیبل‌های گلاسه کاغذی پشت چسبدار، پی وی سی شفاف (شیشه‌ای) و سفید، متالایز، شبرنگ و گچی استفاده می‌کند.

 

طراحی لیبل

 

در این روش از دستگاه‌های ملخی، لتر پرش یا دایکات برای برش‌های ویژه و متنوع استفاده می‌شود. پروسه نیم تیغ لیبل ها بعد از انجام فرآیند چاپ صورت می‌گیرد. در این مدل از طراحی و تولید لیبل، خط برش لیبل با استفاده از یک قالب فلزی کات داده و متناسب با خط قالب محصول برش‌زده می‌شود.

 

بهترین نرم‌افزار‌ها برای طراحی لیبل

نرم‌افزار‌های بسیاری وجود دارند که می‌توان از آن‌ها برای طراحی لیبل استفاده کرد. در ادامه به معرفی بهترین نرم‌افزار‌های کاربردی در این زمینه می‌پردازیم.

 

طراحی لیبل محصولات

 

نرم‌افزارهای کمپانی ادوب

این نرم‌افزارها بهترین گزینه برای برای طراحان لیبل در سطح پیشرفته است. این مجموعه نرم افزارها شامل فتوشاپ، ایلوستریتور و ایندیزاین هستند که برای طراحی لیبل های ترکیبی شامل عناصر وکتور و پیکسلی کاربردی هستند.

 

نرم‌افزار Canva

این نرم افزار نیز برای طراحان مبتدی و تازه کار مناسب است و دارای صد‌ها الگوی آماده است. از این نرم‌افزار می‌توان برای ویرایش عکس، طراحی چیدمان و انواع گرافیک استفاده کرد.

 

نرم‌افزار Maestro

این نرم‌افزار در واقع یک نرم‌افزار آنلاین طراحی لیبل است که شامل الگو‌های خالی و از پیش طراحی شده می‌شود، اندازه و پیکربندی این برچسب‌ها متفاوت است. این ابزار آنلاین بیشتر برای ایده گرفتن مناسب بوده و پیش طراحی لیبل محصولات را با آن می توان انجام داد.

 

جمع‌بندی

لیبل یکی از مهمترین بخش‌های بسته‌ بندی محصول محسوب می‌شود که اطلاعات مهمی در خصوص یک محصول در اختیار مشتری قرار می‌دهد و او را برای تصمیم‌گیری خرید ترغیب می‌کند. از آنجایی که لیبل یک محصول از ویژگی‌های بصری بسیاری برخوردار است و می‌تواند عامل اتصال مشتری و محصول باشد، بسیار مهم است که در طراحی لیبل به نکات حرفه‌ای توجه شود. با توجه به اهمیت بالایی که لیبل در جذب مشتری دارد، توصیه می‌شود که طراحی و چاپ لیبل را به طراحان متخصص و حرفه‌ای بسپارید.


 

 

شما می توانید مطالب مرتبط دیگری را نیز در اینجا ببنید

اینفلوئنسر مارکتینگ
اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و چه نقشی در تبلیغات دارد؟
عکاسی تبلیغاتی مد
عکاسی مدلینگ تبلیغاتی | نکات کلیدی برای عکاسان
اشتباهات در عکاسی محصولات
اشتباهات در عکاسی محصولات + راه حل ها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین نوشته ها

  • برندسازی

    برندسازی چیست – برندینگ چه مزایایی برای کسب و کارها دارد؟

    برندسازی یکی از مهمترین اهداف مدیران هوشمند و ک...
  • عکاسی طبیعت

    عکاسی طبیعت – نکات مهم برای عکاسی حرفه ای در طبیعت

    عکاسی طبیعت همواره برای عکاسان آماتور تا حرفه ا...
  • عکاسی از بسته‌بندی محصولات

    عکاسی از بسته‌بندی محصولات – نکات مهم در عکاسی حرفه ای

    عکاسی از بسته‌بندی محصولات امروزه یکی از ابزاره...
  • لوگو موشن

    لوگو موشن چیست؟ کاربردهای متحرک سازی لوگو

    لوگو موشن روشی برای متحرک سازی لوگوی شرکت ها و ...
  • عکاسی کالا

    عکاسی کالا – نکات حرفه ای برای عکاسی با کیفیت کالاها

    عکاسی از کالا و یا محصولات در بازاریابی و فرآین...

فهرست ها :

  • خدمات
  • عکاسی صنعتی
  • وبلاگ
  • ویدئو و تیزر
  • درباره ما
  • طراحی و چاپ
  • تماس با ما
  • روال کار
  • مشتریان
  • عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
  • طراحی هویت بصری برند
  • تعرفه عکاسی

ثبت نام در خبرنامه :

جهت اطلاع از مقالات جدید ایمیل خود را ثبت کنید

ارتباط با ما :

94 86 284 - 0912
60 18 96 88 - 021
ایمیل: [email protected]

آدرس :
تهران - فاطمی

  • شبکه های اجتماعی
استودیو مانی

Copyright © Studio mani 2008-2019
Powered By Studiomani.ir

بالا