ورود به حساب کاربری

رمز خود را فراموش کرده اید ؟

رمز خود را فراموش کرده اید ؟

صبر کنید، اطلاعاتم را به یاد آوردم !
مشاوره خدمات عکاسی 94 86 284 - 0912
  • ورود کاربران

استودیو مانی

استودیو مانی

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی طراحی برندینگ

94 86 284 0912
ایمیل studiomani91@gmail.com

استودیو مانی
60 18 96 88 - 021

  • صفحه اصلی
  • خدمات ما
    • عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
    • تیزرهای تبلیغاتی و صنعتی
    • طراحی هویت بصری برند
    • طراحی و چاپ
  • نمونه کارها
  • تعرفه عکاسی
  • درباره ما
  • تماس با ما
عکاسی کالا
علیرضا رستگار
جمعه, 02 اردیبهشت 1401 / نوشته شده در عکاسی تبلیغاتی

عکاسی کالا – نکات حرفه ای برای عکاسی با کیفیت کالاها

عکاسی از کالا و یا محصولات در بازاریابی و فرآیند تبلیغات تصویری، اهمیت بسیار بالایی دارد. بازاریابی دیجیتال و فروش آنلاین کسب و کارهای اینترنتی از طریق عکس های صنعتی کالاها اتفاق می افتد.

اگر به عکاسی کالا علاقمندید یا برای کسب و کار خود به یادگیری آن نیاز دارید باید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید. باید با روش‌ها و تکنیک های عکاسی صنعتی محصولات آشنایی کافی داشته باشید. در این مقاله قصد دارم به ارائه مطالبی در زمینه روش‌های عکاسی کالا بپردازیم. با استودیو مانی تا پایان این مطلب همراه باشید.

 

عکاسی کالا چیست و با چه اهدافی انجام می‌شود؟

با تغییر بازار و ورود بازاریابی و فروش آنلاین بسیاری از کسب و کارها در این مسیر حرکت کرده اند. حتی کسب و کارهای سنتی هم بعد از کاهش فروش در اثر کرونا علاقمند به فروش اینترنتی محصولات خود شده اند. کسب و کارهای اینترنتی برای فروش کالا و محصولات خود باید اقدام به تبلیغات کنند. تبلیغات امروزی هم در فضای وب و شبکه های اجتماعی نیازمند عکاسی کالا با کیفیت بالا است.

 

عکاسی کالا

 


بیشتر بخوانید: مزایای عکاسی صنعتی و تبلیغاتی برای کسب و کارها


در بازاریابی و فروش اینترنتی عکس‌های با کیفیت مهمترین فاکتور برای تبلیغات حرفه‌ای است. این عکسها خیلی واضح و گویا محصولات و کالاهای مخاطبان را معرفی و نمایش می دهند. مخاطب با دیدن این عکسها درکی از ظاهر و ویژگی های محصول مورد نظر خود پیدا می کند که در نهایت منجر به خرید خواهد شد.

 

عکاسی کالا را می‌توان شاخه‌ای بسیار مهم در هنر عکاسی و دنیای تجارت به شمار آورد. عکاسی صنعتی به این دلیل در تجارت مهم است که تاثیر مستقیم در بازاریابی و افزایش فروش خواهد داشت. صاحبان کسب و کارها از طریق عکس های صنعتی می توانند کالا یا برند خود را به جامعه هدف معرفی کنند و تأثیرات ماندگار آن را در توسعه و رشد بیزینس خود مشاهده کنند.

 


بیشتر بخوانید: نقش عکسها در بازاریابی، برندسازی و فروش کسب و کارها


عکاسی از کالاها با چه سبک و روش‌هایی انجام می‌شود؟

عکاسی کالا و محصولات با سبک ها و روشهای مختلفی انجام می شود. هر کدام از این روشها کاربرها و تاثیرات خود را در بازاریابی و تبلیغات دارند. از جمله روش‌های عکاسی صنعتی کالاها می‌توان به عکاسی زمینه سفید اشاره کرد. این عکسها معمولا با هدف انتشار در وب سایت های فروشگاهی، طراحی بروشور و کاتالوگ تهیه می شوند. در عکسهای زمینه سفید، کالا با نورپردازی مناسب بدون هیچ گونه سایه و بازتابی دیده می شود. کیفیت بالای عکس های صنعتی با کیفیت ضمن معرفی محصول و نمایش ویژگی های آن باعث اعتماد مخاطب به خرید می شود.

 

عکاسی چیدمان یکی دیگر از روش‌ها و سبک‌های پرکاربرد در زمینه عکاسی کالا است. این عکسها محصول را در کنار لوازم و اکسسوار مرتبط با آن نشان می دهد. عکسهای چیدمان بعنوان عکس تبلیغاتی شناخته می شوند و جذابیت بیشتری برای مخاطب خواهند داشت.

 

چیدمان در عکاسی تبلیغاتی

 

عکسهای دکوراتیو، لایف استایل و خلاقانه هم بخشی دیگر از روش های عکاسی کالا هستند. این عکسها هم جذابیت ها و البته کاربردهای خود را در تبلیغات دارند. غیر از عکاسی زمینه سفید باقی روش های معرفی شده بعنوان عکاسی تبلیغاتی شناخته می شوند.

 


بیشتر بخوانید: سبک های عکاسی تبلیغاتی


هر کدام از این روش‌ها تکنیک‌های خاص خود را دارند و باعث می شوند عکس‌های منحصر به‌ فردی را تهیه کنید. برای مثال برای تهیه عکسی از یک کالا با سبک دکوراتیو باید فضای مرتبط با کالای مربوطه را صحنه پردازی کنید. مثلا برای عکاسی از محصولات غذایی باید دکور شما بخشی از فضای یک آشپزخانه را نشان دهد.

 

برای این منظور لازم است لوازم دکوراتیو مثل زمینه یک میز، بکدراپ، پنجره ی دکوری و تعدادی ظروف آشپزخانه در اختیار داشته باشید. برای مثال به عکس زیر توجه کنید. من با استفاده از صحنه پردازی و ایجاد دکور بخشی از یک آشپزخانه را برای عکاسی از برنج بازسازی کرده ام.

 

برای عکاسی کالا از چه تجهیزاتی استفاده می‌شود؟

برای تهیه عکس های صنعتی باکیفیت و جزئیات بالا از کالاها و محصولات باید از ابزار و تجهیزات عکاسی حرفه ای استفاده کنید. مهمترین ابزارها برای عکاسی کالا دوربین و لنز هستند که تاثیر مستقیم در کیفیت عکسها دارند. در عکاسی حرفه ای از کالاها به سه پایه هم برای تسلط به فضای عکس و کادربندی دقیق نیاز دارید.

 

برای تهیه عکسهای حرفه ای به فاکتور نور هم باید توجه ویژه ای داشته باشید. برای نورپردازی به تجهیزات حرفه ای و فلاش های استودیویی با کیفیت نیاز است. میز نور عکاسی یکی دیگر از ابزار مورد نیاز شما برای تهیه عکس‌ های صنعتی از کالاها و محصولات است. انتخاب اکسسوار برای عکس‌های تبلیغاتی نیز بسیار مهم است و باید بصورت اختصاصی و مرتبط با هر سوژه تهیه کنید.

 

عکاسی کالا


بیشتر بخوانید: تجهیزات عکاسی صنعتی | از مبتدی تا حرفه ای


اهمیت نورپردازی در عکاسی محصولات

در فرآیند تهیه عکس‌ های صنعتی باید به اصول نورپردازی توجه ویژه‌ای داشته باشید. در تهیه عکس‌های تبلیغاتی موثر چندین عامل مهم دخیل هستند که یکی از مهم‌ترین آنها نورپردازی است. با استفاده از تجهیزات مناسب می توانید عکسهای کالا را به شکلی حرفه ای نورپردازی کنید. نورپردازی اصولی در عکاسی کالا باعث می شود محصولات به شکلی برجسته و با وضوح بالا در عکس ثبت شوند.

 

گاهی شاید مجبور باشید از کالاهایی عکاسی کنید که هیچ زیبایی و جذابیتی ندارند. با استفاده از نورپردازی حرفه ای می توانید این نوع کالاها را به شکلی جذاب تر در عکسهایتان نمایش دهید. کیفیت و جذابیت عکس های صنعتی بسیار وابسته به نوع نورپردازی است. بنابراین در تولید این عکس‌ها لازم است به‌ شدت و کیفیت نور، کنتراست، جهت نور، دمای نور، سایه‌ها و… توجه کافی داشته باشید.

 


بیشتر بخوانید: نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی و صنعتی


اهمیت عکاسی با فرمت خام در عکاسی محصولات

استفاده از فرمت خام در عکاسی کالا، اهمیت بسیار بالایی دارد. با استفاده از فایل RAW می‌توانید عکس‌هایی با کیفیت بالاتر و حداکثر جزئیات تهیه کنید. در شیوه عکاسی محصولات با فرمت خام، نقاط تاریک و روشن با دقت و جزئیات بیشتری ثبت می شوند. عکاسی فرمت خام کمک می کند دست بازتری برای ادیت عکس های صنعتی و تبلیغاتی داشته باشید.

 

عکاسی کالا

 

افزایش قابلیت های اصلاح نور و رنگ یکی از نکات مهم عکاسی با فرمت RAW است. فایل خام کمک می کند به‌ راحتی بتوانید وایت بالانس عکسها را تنظیم کرده و رنگها را بطور واقعی ارائه کنید. این فرمت در عکاسی کالا باعث می‌شود جزئیات بیشتری را در سایه‌ها و یا روشنایی‌ها به دست آورید.

 


بیشتر بخوانید: فایل خام عکس چیست؟ فرمت RAW چه نقشی در عکاسی حرفه‌ای دارد؟


عکاسی با فرمت RAW تن‌های رنگی بسیار وسیع‌تری را در اختیارتان قرار خواهد داد. بنابراین می‌توانید عکس‌های خود را با کیفیت رنگی بسیار بالاتری چاپ کنید. این ویژگی در زمینه تهیه عکس‌های تبلیغاتی از کالاها و محصولات، اهمیت بسیار بالایی دارد و در جلب توجه مخاطبان اثرگذار است.

 

نقش ادیت نرم‌افزاری در عکاسی از کالاها

پروسه تهیه عکسهای حرفه ای از محصولات صرفا با عکسبرداری به پایان نمی رسد. برای تهیه عکس حرفه ای باید پس از مرحله عکاسی کالا اقدام به ویرایش و رفع نواقص عکسها کنید. در این مرحله لازم است فایل خام عکسها را توسط نرم افزارهای ویرایش عکس ادیت کنید. نرم افزارهای تخصصی مختلفی در این زمینه در دسترستان است. فتوشاپ یکی از نرم افزارهای قدرتمند در زمینه ادیت عکسها است.

 


بیشتر بخوانید: اهمیت ادیت عکسهای صنعتی


ادیت عکس‌های کالا باید در دو مرحله انجام شود. در وهله اول باید نواقص عکس یا سوژه را ویرایش و روتوش کنید. گاهی بعضی محصولات نواقص ظاهری هنگام تولید دارند که هنگام مشاهده فیزیکی محصول قابل توجه نیستند. اما این نواقص در عکس های صنعتی که با کیفیت بالا تهیه می شوند بسیار واضح تر دیده می شوند.

 

اما در مرحله دوم لازم است نور، رنگ، کنتراست و شارپنس عکسها را تنظیم کنید. تنظیم وایت بالانس یکی از نکات مهم برای نمایش رنگهای صحیح محصول است. با استفاده از اصول ویرایش غیر تخریبی بروی فایل های خام می توانید یک خروجی حرفه ای و با کیفیت از عکسهایتان تهیه کنید.

 

عکاسی کالا

 


بیشتر بخوانید: عکاسی صنعتی حرفه ای


نکات مهم برای عکاسی از محصولات

  • برای عکاسی صنعتی از کالاها و محصولات، بهتر است از دوربین و لنز با کیفیت استفاده کنید.
  • برای عکاسی از محصولات با هر شیوه ای باید به زاویه و نحوه نمایش کالا دقت کنید. در عکسهای زمینه سفید باید دقت کنید بخش اصلی محصول که ویژگی های مهم در آن دیده می شود را نمایش دهید.
  • نورپردازی اصولی یکی از فاکتورهای مهم عکاسی کالا شناخته می شود. برای تهیه عکس های صنعتی حرفه ای حتما باید از فلاش های استودیویی و ابزارهای کنترل و بازتاب نور استفاده کنید.
  • نورپردازی برای عکسبرداری از محصولات مختلف بسیار متفاوت انجام می شود. نورپردازی باید متناسب با جنس، رنگ، سایز و ساختار محصولات در نظر گرفته شود.
  • ترکیب بندی یکی از نکات مهم در تهیه عکسهای دکوراتیو، چیدمان و لایف استایل از کالا و محصولات است. ترکیب بندی خلاق باعث می شود عکسهای جذابتری تهیه کنید.
  • توجه به کیفیت عکسهای کالا یکی از نکات مهم در تهیه عکسهای حرفه ای است. فاکتورهای مختلفی از جمله استفاده از لنز با کیفیت برای ثبت عکسهای شارپ، نورپردازی حرفه ای، فوکوس مناسب و ادیت اصولی در کیفیت عکس های صنعتی دخیل هستند.
  • عکسهای حرفه ای پس از انجام پروسه ادیت قابل ارائه هستند. ادیت در عکاسی کالا هم بسیار با اهمیت است و لازم است با تهیه فایل خام این مرحله انجام شود.

 

 


شما می توانید مطالب مرتبط دیگری را نیز در اینجا ببنید

کاتالوگ الکترونیکی
کاتالوگ الکترونیکی – کاتالوگ آنلاین چه ویژگی هایی دارد؟
عکاسی مد
عکاسی مد (عکاسی فشن) نکاتی مهم که تابحال نخوانده اید.
طراحی استند تبلیغاتی
طراحی استند تبلیغاتی – انواع استندها و نکات مهم در طراحی

۴ نظر در “ عکاسی کالا – نکات حرفه ای برای عکاسی با کیفیت کالاها”

  1. توسط مهدى گفته است :پاسخ
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶ در۱:۱۷ ق٫ظ

    سلام هزينه عكاسى ٢٥ قلم كالاى خواب رو از كجا مى تونم بدونم؟ بالشت و رو تختى و دو تا خوشخوابه

    1. توسط علیرضا رستگار گفته است :پاسخ
      ۱۴۰۱-۰۲-۰۷ در۱۰:۱۲ ق٫ظ

      درود بر شما، لطفا تماس بگیرید یا از طریق واتساپ پیام بدین

  2. توسط سپند گفته است :پاسخ
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۱ در۱۱:۰۷ ب٫ظ

    عكاسى كالاى خواب با زمينه سفيد در محل انجام ميدين؟ هزينه چقدر ميشه؟

    1. توسط علیرضا رستگار گفته است :پاسخ
      ۱۴۰۱-۰۲-۱۲ در۹:۵۰ ق٫ظ

      درود بر شما، لطفا برای اطلاع از هزینه های سفارشتون تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین نوشته ها

  • تجهیزات ساخت ویدیو

    تجهیزات ساخت ویدیو – اهمیت و تاثیر تجهیزات در کیفیت ویدیوها

    تجهیزات ساخت ویدیو یکی از تاثیرگذارترین فاکتور ...
  • پرسونای مخاطب

    پرسونای مخاطب – چطور مخاطب کسب و کار خود را شناسایی کنیم؟

    پرسونای مخاطب مهمترین هدف برای بازاریابی و سرما...
  • فلاش عکاسی

    فلاش عکاسی – راهنمای انتخاب و خرید فلاش های عکاسی

    فلاش عکاسی یکی از ابزارهای مهم و ضروری برای عکا...
  • تبلیغات فضای مجازی

    تبلیغات فضای مجازی و اهمیت آن در رشد فروش و برندسازی

    تبلیغات فضای مجازی برای رسیدن به فروش بیشتر امر...
  • نقطه دید در عکاسی

    نقطه دید در عکاسی – نکات حرفه ای در ایجاد نقطه دید اختصاصی

    نقطه دید در عکاسی در حقیقت نگاه اختصاصی عکاس به...

فهرست ها :

  • خدمات
  • عکاسی صنعتی
  • وبلاگ
  • ویدئو و تیزر
  • درباره ما
  • طراحی و چاپ
  • تماس با ما
  • روال کار
  • مشتریان
  • عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
  • طراحی هویت بصری برند
  • تعرفه عکاسی

ثبت نام در خبرنامه :

جهت اطلاع از مقالات جدید ایمیل خود را ثبت کنید

ارتباط با ما :

94 86 284 - 0912
60 18 96 88 - 021
ایمیل: studiomani91@gmail.com

آدرس :
تهران - فاطمی

  • شبکه های اجتماعی
استودیو مانی

Copyright © Studio mani 2008-2019
Powered By Studiomani.ir

بالا