نقش عکسها در بازاریابی محصولات و خدمات امروزه بر کسب و کارهای آنلاین پوشیده نیست. بعبارت دیگر این روزها عکسها هستند که نقشی تاثیرگذار و مهم در بازایابی و فروش را بعهده دارند.
بهترین و موثرترین راههای معرفی محصولات کمک میکند تا ارتباط و تعامل خوبی با مشتریان داشته باشید. عکاسی صنعتی یکی از مهمترین روشهای معرفی محصول است که در این مقاله به اهمیت آن در بازاریابی و فروش خواهیم پرداخت.
اهمیت عکاسی صنعتی در بازاریابی و فروش
با آنلاین شدن بسیاری از کسب و کارها نقش عکسها در بازاریابی بیشتر نمایان شد. هیچ چیز به اندازه یک عکس کامل و با کیفیت نمیتواند محصولات شما را در فضای کسب و کار آنلاین حرفهای نشان دهد. در حال حاضر کسب و کارهای آنلاین در حوزه سایتهای فروشگاهی و پیجهای فروشگاهی در شبکههای اجتماعی به لطف عکسهای با کیفیت و جذاب است که توسعه پیدا میکند و اعتبار زیادی را برای برند فروشگاهی شما به همراه دارد.
نقش عکسها در بازاریابی آنقدر مهم است که میزان فروش را تعیین می کند. با معرفی کامل یک کالا از طریق عکسهای با کیفیت جذابیت محصول در ذهن خریداری چندین برابر شده و در ازای فروش بیشتر به سود بیشتری دست پیدا میکنید. ضمن اینکه هر چه عکسهای حرفه ای تری از محصولات خود ارائه دهید مزیت رقابتی با شرکت های رقیبتان ایجاد خواهید کرد. باید توجه داشته باشید که افزایش فروش محصول، تنها با عکاسی صنعتی در محیط آنلاین اتفاق نمیافتد.
عکاسی صنعتی محصولات هم در بستر آنلاین و هم در پلتفرمهای چاپی مهم است. این روش ها کمک می کنند بازاریابی محصولاتتان تاثیر بیشتری در جذب مخاطب داشته باشد. هر چه مخاطبان شما از طریق بازاریابی موثر بیشتر شود به فروش و سود بیشتری خواهید رسید.
بیشتر بخوانید: عکاسی با کیفیت از محصولات و نقش آن در سئوی سایت
اهمیت عکاسی با کیفیت در بازاریابی محصولات و خدمات
اهمیت و نقش عکسها در بازاریابی شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام کاملا اثبات شده. شبکههای اجتماعی در زندگی امروزه زیر شاخه مستقلی از بازاریابی را به خود اختصاص دادهاند. از آنجایی که در سوشال مدیا همه چیز به صورت بصری در اختیار مخاطب است، عکسها اهمیت ویژهای پیدا میکنند. در بازارهای مجازی تمام انتخاب یک کاربر به واسطه توضیحات و تصاویری که از یک محصول می بینید رخ میدهد. بنابراین باید گفت که یک تصویر باید به اندازهای گویا و روشن باشد تا مشتری با خیال راحت دست به انتخاب بزند.
اشتراک گذاری عکسهای محصولات در سایتها و شبکههای اجتماعی اصلی ترین راه جذب مخاطب و تنها روش بازاریابی آنلاین است. امروزه نقش عکسها در بازاریابی غیرقابل انکار بوده و رکن اصلی جذب مشتریان برای رسیدن به فروش بالاتر است.
عکسهای صنعتی یا تبلیغاتی از جمله بهترین تصاویر برای معرفی محصولات به مشتریان در فضای مجازی و سوشال مدیا است. بنابراین باید گفت که هرچه عکس های صنعتی و تبلیغاتی که از محصولات تهیه میشود حرفهایتر باشند مطمئنا یک کسب و کار فروش بالاتری را تجربه خواهد کرد.
بیشتر بخوانید: مزایای عکاسی صنعتی و تبلیغاتی برای کسب و کارها
چرا باید از عکسهای واقعی و با کیفیت در بازاریابی اینترنتی استفاده کنیم؟
عکسهایی که از محصولات در فروشگاه مجازی بارگذاری می کنید حکم ویترین فروشگاه شما را دارد. در علم بازاریابی چیدمان ویترین و اهمیت آن در جلب توجه و رضایت مشتری از جایگاه ویژهای برخوردار است. به همین دلیل است که در بازاریابی اینترتی عکسها جایگاه ویژهای دارند. چرا که تنها راه تعامل مشتری با محصول عکسهایی است که از محصول به او ارائه میکنیم.
عکسهای واقعی، با کیفیت و وضوح بالا می تواند به مشتری در انتخاب دقیق کمک کند. ضمن این که هرچه این تصاویر به واقعیت نزدیکتر باشند اعتماد مشتری به خرید بیشتر خواهد بود. به طور مثال در خرید آنلاین پوشاک با توجه به اهمیتی که بافت پارچه، رنگ واقعی، جنس دارد، کیفیت عکس ها نقش مهمی در ترغیب مشتری به خرید خواهد داشت.
نقش عکسها در بازاریابی اینترنتی به گونه ایست که حس لمس فیزیکی محصول را برای مشتری ایجاد می کند. عکسها علاوه بر کیفیت باید با استفاده از جذابیت های بصری به شکلی ملموس محصولات را به مخاطب نشان دهند.
بیشتر بخوانید: عکاسی محصولات فروشگاهی | آموزش اصول عکاسی صنعتی محصولات
واترمارک عکس ها چیست و چرا باید استفاده کنیم؟
واتر مارک در واقع لوگو یک شرکت تجاری یا برند محصول است. واترمارک کردن عکسها به معنی انحصاری کردن آنها در فضای بازاریابی اینترنتی است. گاهی اوقات از محصولات عکسهایی تهیه می شود که بسته بندی و لوگوی برند در عکس استفاده نشده. در این شرایط برای جلوگیری از استفاده غیرقانونی از این عکسها باید از واترمارک استفاده کرد.
متاسفانه هنوز بعضی از کسب و کارها از عکسهای مشابه شرکت های رقیب سوء استفاده می کنند. وقتی از واترمارک حرفه ای استفاده می کنید از سوء استفاده این افراد جلوگیری می کنید. پس بهتر است برای عکسهای محصولات خود حتما از واترمارک استفاده کنید، چرا که در ایران قانون کپی رایت اجرا نمیشود.
واتر مارک را میتوان به صورت دستی و با برنامههایی مثل فتوشاپ روی تصاویر قرار داد. اما در مورد عکسهایی که روی سایت های فروشگاهی قرار میگیرند میتوان به کمک افزونه ها و ماژولهای سایت انجام داد. یکی دیگر از مزایای استفاده از واترمارک یادآوری برند محصول برای بیننده است. در واقع واترمارک کردن عکسها میتواند به دیده شدن برند شما و حک شدن آن در خاطر مشتریان نیز کمک کند. واتر مارک حرفه ای کمک می نقش عکسها در بازاریابی و برندسازی تقویت شود و نام برند شما بارها در معرض دید مخاطب قرار گیرد.
به دلیل همین ویژگیها است که توصیه میکنیم از یک واترمارک حرفه ای و اختصاصی استفاده کنید. واترمارک باید در عین حال که باید واضح باشد نباید تاثیر منفی بروی کیفیت عکسها بگذارد.
بیشتر بخوانید: عکاسی کالا – نکات حرفه ای برای عکاسی با کیفیت کالاها
چطور عکسهای حرفهای محصولات وجهه و اعتبار برند را تحت تاثیر قرار میدهند؟
تا اینجا با نقش عکسها در بازاریابی و فروش محصولات آشنا شدیم. اما حالا قصد داریم در مورد کسب اعتبار برند از طریق عکسهای حرفه ای صحبت کنیم. در فروش اینترنتی و بازاریابی سوشال مدیا عکس ها حرف اول را می زنند. امروزه عکسها تنها پل ارتباطی مشتری با محصول هستند. پس برای معرفی دقیق محصولات و جلب اعتماد مخاطب نیاز است که از عکسهای واقعی و با کیفیت استفاده کنید. هرچه عکس ها کیفیت بیشتری داشته باشند تاثیرگذاری بیشتری بر مخاطب خواهند داشت و باعث افزایش اعتبار برند شما نزد مشتریان خواهند بود. جامعه مصرفی امروزی بسیار هوشمندانه اقدام به خرید می کند. ارائه عکسهای حرفه ای از محصولاتتان نشان دهنده اهمیت شما به برند و کسب و کارتان است.
بیشتر بخوانید: چگونه عکس صنعتی بهتری از محصولات بگیریم
تاثیر عکسهای صنعتی و تبلیغاتی در برندسازی
عکسهای صنعتی با کیفیت مهمترین فاکتور برندسازی هستند. علاوه بر نقش عکسها در بازاریابی غیرحضوری اهمیت آن در برندسازی هم قابل تامل است. عکس محصولاتی که به مخاطبان ارائه می کنید اصلی ترین اجزاء برند شما را تشکیل می دهد. پس برای موفقیت در عرصه برندسازی باید در تهیه عکسهای محصولات دقت لازم را داشته باشید.
برای این که یک برند در ذهن مخاطبان جای گیرد باید با مخاطب ارتباط مستقیم داشته باشد و هیچ چیز به اندازه عکسهای جذاب نمی تواند این ارتباط را میان مخاطب و برند ایجاد کند. با کمی تحقیق متوجه خواهید شد که برندهای موفق از همین نکته برای ایجاد رابطه و تعامل با مشتریان استفاده کردهاند.
با عکسهای حرفه ای و صنعتی می توانید برای برند خود شخصیت سازی کنید و به آن هویت ببخشید. این عکسها کمک می کند تا با خریداران ارتباط برقرار کرده و اعتماد آن ها را جلب کنید تا در نهایت منجر به سوددهی بیشتر شود. نکتهای که باید به آن توجه داشته باشید این است که سوشال مدیا با محتوای بصری لبریز شده است. اما تنها تعداد محدودی از برندها توانسته اند ارتباط غیر کلامی را با کمک عکسها بهبود بخشیده و بر روی احساسات مصرف کننده تاثیر بگذارند. این همان تفاوت بین عکس های معمولی و عکاسی حرفه ای از محصولات برای برندسازی است.
بیشتر بخوانید: عکاسی صنعتی حرفه ای
چطور مجری عکاسی صنعتی و تبلیغاتی را انتخاب کنیم؟
اگر تصمیم گرفته اید که از عکاسی صنعتی برای برندسازی و معرفی محصول استفاده کنید، بسیار مهم است که پروژه خود را به چه کسی واگذار می کنید. از جمله مهمترین مواردی که باید در نظر داشته باشید استفاده از تجربیات عکاس حرفهای برای تهیه عکسهایی تاثیرگذار است. این که چگونه میتوان به یک عکاس صنعتی اعتماد کرد فاکتورهایی دارد که معیار تشخیص حرفهای بودن آن است. ویژگی های یک عکاس صنعتی حرفه ای شامل:
- داشتن رزومه قوی و حرفه ای در حوزه تخصصی عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
- همکاری با برندهای شناخته شده و رضایت مشتریان
- نمونه عکس های حرفه ای، با کیفیت و متنوع از محصولات مختلف
- برخورداری از فضای و تجهیزات حرفه ای عکاسی
- برخورد حرفهای در ارتباط اولیه و مشاوره رایگان به مشتریان
بیشتر بخوانید: عکاسی محصولات برای اینستاگرام مارکتینگ – آموزش نکات مهم
سخن پایانی
اهمیت و نقش عکسها در بازاریابی دیجیتال، برندسازی و افزایش فروش باعث میشود که به شکل متفاوتی به عکسبرداری از محصولات نگاه کنیم. استفاده از خدمات و تجربیات یک گروه عکاسی با تجربه در این زمینه می تواند با صرف کمترین هزینه بیشترین بازدهی را برای شما به همراه داشته باشد.