ورود به حساب کاربری

رمز خود را فراموش کرده اید ؟

رمز خود را فراموش کرده اید ؟

صبر کنید، اطلاعاتم را به یاد آوردم !
مشاوره خدمات عکاسی 94 86 284 - 0912
  • ورود کاربران

استودیو مانی

استودیو مانی

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی طراحی برندینگ

94 86 284 0912
ایمیل studiomani91@gmail.com

استودیو مانی
60 18 96 88 - 021

  • صفحه اصلی
  • خدمات ما
    • عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
    • تیزرهای تبلیغاتی و صنعتی
    • طراحی هویت بصری برند
    • طراحی و چاپ
  • نمونه کارها
  • تعرفه عکاسی
  • درباره ما
  • تماس با ما
برندسازی شخصی
علیرضا رستگار
دوشنبه, 18 بهمن 1400 / نوشته شده در عکاسی تبلیغاتی

پرسنال برندینگ – اصول برندسازی شخصی برای کسب و کارها

پرسنال برندینگ روشی تاثیرگذار برای معرفی تخصص افراد و کسب و کارهای شخصی به مخاطبان است. پرسنال برندینگ یا برندسازی شخصی کمک می کند افراد متخصص در یک حوزه به یک مرجع معتبر در صنعت خود تبدیل شوند.

این امر باعث ارتقای اعتبار و متمایز کردن او از رقبا خواهد شد که در نهایت نیز این مسیر به پیشرفت شغلی، افزایش دایره نفوذ و تاثیر بیشتر برند کمک خواهد کرد.

 

فرآیند برندسازی شخصی شامل یافتن ویژگی‌های منحصر به فرد و ایجاد شهرت بر روی تخصص ها و توانایی های افراد است. در سبک بازاریابی شما باید داده های معتبر و کاملی از یک تخصص به مخاطبان خود ارائه کنید تا به درآمدزایی برسید. برند شخصی برداشتی گسترده از یک فرد بر اساس تجربه، تخصص، شایستگی‌ها، اقدامات یا دستاوردهای وی به جامعه هدف ارائه می کند.

برندسازی شخصی

 


بیشتر بخوانید: اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و چه نقشی در تبلیغات دارد؟


پرسنال برندینگ یا برندسازی شخصی چیست؟

پرسنال برندینگ (Personal Branding) ترکیبی از مهارت‌ها، تجربه و شخصیتی است که می‌خواهید با آنها دیده شوید. شما از برندسازی برای متمایز کردن خود از سایر افراد استفاده می‌کنید. حال اگر این استراتژی را به خوبی پیش ببرید می‌توانید برندسازی شخصی را به کسب‌وکارتان مرتبط کنید. اگر بتوانید ارتباط بین برندسازی شخصی و کسب و کارتان را به شکلی حرفه ای برقرار کنید مطمئنا از رقبایتان موفق تر خواهید بود.

 

برند شخصی شما در حقیقت تصویری است که مردم از تخصص و شخصیت شما می‌بینند. پرسنال برندینگ نگاه مخاطبان به شما و کسب و کارتان را تغییر می دهد. شما را بعنوان یک متخصص و کمی جلوتر رهبر یک حوزه تخصصی نشان خواهد داد. برای رسیدن به این هدف باید با مخاطبان خود ارتباط مداوم و قوی ایجاد کنید. این ارتباط از طریق رسانه های آنلاین مثل سایت، اینستاگرام، یوتیوب و راه های ارتباطی مستقیم انجام می شود.

 

در سالهایی که اینترنتی وجود نداشت برند شخصی افراد تنها از راه کارت ویزیت معرفی می شد. اما در حال حاضر با وجود وب‌سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و راهکارهای تبلیغاتی می‌توانید به سادگی و با اقدامات موثر و مستمر در رسانه‌های مختلف مورد توجه قرار بگیرید. کافیست با مخاطبان خود صادق باشید و اطلاعات مفید و کاملی را در قالب تولید محتوا به آنها عرضه کنید.

 


بیشتر بخوانید: کمپین تبلیغاتی اینستاگرام – صفر تا صد طراحی تا راه اندازی


پرسنال برندینگ مناسب چه افرادی با چه تخصص‌هایی است؟

شاید تا به حال به داشتن یک برند شخصی فکر نکرده‌اید. شاید هم ایده “برندسازی شخصی” را اقدامی بسیار دشوار و شاید نشدنی تصور کنید. اما بهتر است بدانید فضای مجازی امروز و پیشرفت در ارتباطات آنلاین بهترین موقعیت برای شروع برندسازی شخصی است. باید باید شروع کنید و در راه ساخت برند شخصی قدرتمند، با شخصیت و تاثیرگذار قدم بردارید. در این راه استراتژی، سبک و شخصیت برند خود را مشخص کنید زیرا در این صورت است که می‌توانید مشتریان ایده آل خود را درک کنید و پس از آن به مانند یک آهنربا شروع به جذب مخاطبان هدف‌تان کنید.

 

امروزه تقریبا هر تخصص و کسب و کاری را می توان از طریق پرسنال برندینگ به جامعه هدف معرفی کرد. باید با برنامه ریزی و فعالیت مداوم به شکلی حرفه ای تخصص، خدمات یا محصولات خود را در قالب برندشخصی معرفی کنید. بعد از آن می‌توانید به راحتی در مخاطبان اعتماد ایجاد کنید و جامعه هدف را ترغیب کنید تا با شما همکاری کنند. این استراتژی ها کمک می کند مخاطبین از شما خرید کرده و تبدیل به مشتریان وفادار شوند.

 


بیشتر بخوانید: شعار تبلیغاتی چه نقشی در برندسازی و موفقیت تبلیغات دارد؟


برندسازی شخصی

 

برای برندسازی شخصی چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

اگر آماده برندسازی هستید بهترین کار دنبال کردن موارد زیر است:

  • موضوع کسب‌وکار خود را به درستی مشخص کنید. مشخص کنید که چه تخصص یا محصولی دارید. چرا و به چه صورت می‌توانید مشکل مردم را حل کنید.
  • پرسنای مخاطب خود را مشخص کنید و یاد بگیرید که چگونه با آنها ارتباط برقرار کنید.
  • خود را به جای مشتریان هدف قرار دهید و به مانند آنها فکر کنید. اینکار کمک می کند ببینید محصولات و خدمات شما چگونه می‌توانند مشکلات آنها را برطرف کنند.
  • درک کنید که حس مشتریان هدف‌تان نسبت به برند شما چگونه است.
  • یاد بگیرید که چگونه اعتماد آنها را جلب کنید و منجر به آسایش و راحتی آنها پس از خرید شوید.
  • برای برند شخصی خود لوگو و هویت بصری تدارک ببینید تا به شکلی حرفه ای دیده شوید.
  • در مورد کسب و کار خود محتواهای ارزشمند و با کیفیت تولید کنید و در رسانه های ارتباطی خود منتشر کنید.
  • وب سایت کسب و کار خود را داشته باشید و مدام محتواهای خود را در آن منتشر کنید.
  • اکانت شخصی خود را در اینستاگرام ایجاد کنید. بازاریابی اینستاگرام یکی از روشهای عالی برای برندسازی شخصی است.
  • با تولید و انتشار محتواهای ویدئویی اطلاعات ارزشمندی به مخاطب ارائه دهید تا ارتباط قوی تری با دنبال کنندگان خود ایجاد کنید.
  • بعد از دو تا سه ماه فعالیت موثر در فضای مجازی باید از کمپین های تبلیغاتی برای جذب مخاطب هدفمند استفاده کنید.

 


بیشتر بخوانید: بازاریابی اینترنتی – نقش بازاریابی آنلاین در موفقیت کسب و کارها


برندسازی شخصی

 

نقش فضای مجازی در پرسنال برندینگ

کسب‌وکارها و افراد متخصص باید از دیدگاه پرسنال برندینگ به نقش شبکه‌های اجتماعی نگاه دقیق‌تری داشته باشند. در سالهای اخیر فضای مجازی نقش بسیار پررنگی در رشد و گسترش برندها و کسب و کارهای آنلاین داشته است. پس تقریبا هر بیزینسی می تواند از پتانسیل این فضا برای برندسازی شخصی خود استفاده کند. برای برندسازی در شبکه‌های اجتماعی یک سری اصول حرفه ای وجود دارد که افراد باید از آنها پیروی کنند. این موارد شامل بخش‌های زیر است:

 

شناخت اهداف خود:

مشخص کنید که دقیقا به دنبال چه هدفی هستید؟ آیا می‌خواهید در یک زمینه تخصصی در صنعت خود به عنوان مرجع شناخته شوید؟ تمایز از رقبایتان مهم است؟ افزایش سود کسب و کار از چه مسیرهایی مقدور است؟ و غیره. در اولین زمان ممکن یک هدف قابل اجرا را مشخص کنید زیرا این کار به شکل‌دهی استراتژی شما کمک می‌کند. سپس به انتخاب شبکه‌های اجتماعی مناسب بپردازید.

 

استفاده از چندین کانال ارتباطی:

باید محبوب ترین شبکه های اجتماعی مخاطبان خود را شناسایی کنید. سعی کنید از چند مسیر با مخاطبان ارتباط برقرار کنید. وب سایت، اینستاگرام، یوتیوب و کانالهای تلگرام بهترین مسیرهای ارتباط با مخاطبان هستند.

 

ثابت قدم ماندن در فعالیت:

ارتباط موثر با مخاطبان هوشمند امروزی کاری دشوار و زمان بر است. جلب اعتماد جامعه هدف نیاز به مداومت در تولید و انتشار محتوا خواهد داشت. نباید توقع داشته باشید خیلی زود فعالیت های شما در فضای مجازی به نتیجه برسد.

 


بیشتر بخوانید: برندسازی چیست – برندینگ چه مزایایی برای کسب و کارها دارد؟


نقش وب‌سایت در پرسنال برندینگ

وب سایت یکی از ابزارهای بسیار مهم در برندسازی کسب و کارها و افراد است. در حال حاضر نزدیک به ۲ میلیارد وب‌سایت وجود دارد و با سخت‌تر شدن رقابت بین مشاغل آنلاین این آمار هر روزه بالاتر هم می‌رود. حال چگونه می‌توانید خود را از بقیه متمایز کنید؟ این کار با استفاده از اصول برندسازی شخصی می توانید انجام دهید. از آنجایی که کسب و کار شما با جامعه روبروست، ساختن یک هویت منحصر به فرد برای امری ضروری است.

 

اگر می‌خواهید مخاطبان به شما اعتماد کنند، باید هنر برندسازی را بیاموزید. در دنیای آنلاین امروز یکی از مهمترین راهکارها برخورداری کسب و کارها از وب سایت حرفه ای است. وب سایت به تقویت و اعتبار برند و کسب و کار شما کمک می کند.

 

برای اصلاح یا تقویت برند شخصی خود از طریق وب‌سایت این موارد را رعایت کنید:

  • سایت خود را با استفاده از اصول حرفه ای طراحی یا بروز رسانی کنید.
  • وب سایت خود را به شکلی حرفه ای سئو کنید.
  • یک رزومه پی دی اف شبیه به کاتالوگ آنلاین از کسب و کارتان تهیه در وب سایت تان منتشر کنید.
  • بطور مداوم و منظم اقدام به تولید محتوای ارزشمند کنید و در وب سایت تان منتشر کنید.
  • از ویدئوهای جذاب و خلاقانه در مورد کسب و کار خود غافل نشوید.
  • محصول خود را با استفاده از عکسهای صنعتی و تبلیغاتی با کیفیت معرفی کنید.
  • بخش کامنت گذاری را در پایان محتواهای خود ایجاد کنید تا با مخاطب تعامل داشته باشید.

 


بیشتر بخوانید: کمپین تبلیغاتی و تاثیر آن در فروش و برند سازی


برندسازی شخصی


بیشتر بخوانید: وب سایت چه نقشی در بازاریابی و برندسازی کسب و کارها دارد؟


نقش محتوای یونیک و تخصصی در موفقیت پرسنال برندینگ

تولید محتوای با کیفیت بخشی جدایی ناپذیر از برندسازی شخصی است. هیچ برند شخصی ای موفق نخواهد بود مگر در سایه ارائه محتواهای ارزشمند و جذاب. محتوا نقش به سزایی را جلب اعتماد جامعه و خرید از یک برند ایفا می کنند. به همین دلیل متخصصان باید از محتواهایی جذاب و موثر استفاده کنند که در ایجاد شهرت آنلاین به آنها کمک کند. امروزه تولید محتوا برای هر مجموعه و برندی ضروری است. محتواهای تاثیرگذار کمک می‌کند تا برندها توسعه پیدا کرده و به فروش و سود بالاتری برسند.

 

نکاتی مهم برای تولید محتواهایی که به ساخت یک برند شخصی قوی کمک می‌کنند شامل موارد زیر است:

  1. در مورد موضوعات تخصصی خود محتوا تولید کنید.
  2. محتوای مفید و با کیفیت به مخاطبان خود ارائه کنید.
  3. با مخاطبان خود صادق باشید و حقایق حوزه کاری خود را به وضوح بیان کنید.
  4. از محتواهای تکراری و کپی شده استفاده نکنید.
  5. در تولید محتوا نظم و استمرار داشته باشید.
  6. از انتشار مقاله یا پست مهمان در نشریات مرتبط با صنعت خود کمک بگیرید.
  7. محتواهای خود را به صورت روزانه و برای بخش‌های لازم همچون وبلاگ، شبکه‌های اجتماعی و غیره ایجاد کنید.

 


بیشتر بخوانید: محتوای باکیفیت چه تاثیری در بازاریابی و فروش دارد؟


محتوای ویدیویی

 


بیشتر بخوانید: پرسونای مخاطب – چطور مخاطب کسب و کار خود را شناسایی کنیم؟


نکات مهم در برندسازی شخصی

نکات مهمی که می‌توان برای فعالیت‌های پرسنال برندینگ بیان کرد شامل موارد زیر است:

 

بدانید از برندسازی شخصی چه می خواهید:

فهرستی از نقاط قوت و ضعف برندتان تهیه کنید تا از جنبه‌های مختلف آن آگاهی پیدا کنید. در این صورت می‌توانید تصمیم بگیرید که چگونه بهترین برند را در حوزه کاری خود ایجاد کنید.

 

مشخص کنید که می‌خواهید با چه چیزی شناخته شوید:

این امر می‌تواند به شما کمک کند تا بهتر تعیین کنید برای رسیدن به اهداف کوتاه و بلندمدت خود باید چه اقداماتی را انجام دهید.

 

پرسونای مخاطب خود را مشخص کنید:

با شناخت مخاطب هدف می‌توانید بیشتر بر روی هدف کاری خود تمرکز داشته باشید. شناخت پرسنای هدف کمک می کند بروی نیازها و علاقمندی هایشان تمرکز کنید.

 

در مورد صنعت خود تحقیق کنید و کارشناسان را دنبال کنید:

افرادی که پیش‌تر در این حوزه فعالیت داشته‌اند را بشناسید و با آنها در تعامل باشید تا بینش جدیدی را در مورد کسب‌وکار خود به دست آورید.

 

برنامه ریزی و نظم داشته باشید:

برنامه ریزی در برندسازی شخصی کمک می‌کند تا هدفمندتر اقدام کنید. داشتن برنامه و نقشه راه کمک می کند با نظم و استمرار فعالیت کنید.

 

افزایش حضور به صورت آنلاین:

در شبکه‌های اجتماعی مختلف شرکت کرده و به رفتار مخاطبان هدف خود توجه کنید تا بتوانید تاثیرگذاری بیشتری بر آنها داشته باشید.

 

محتوای ارزشمند ارائه کنید:

بطور مداوم برای مخاطبان خود محتواهای جذاب و کامل تولید کنید. در تولید محتوا از روشهای جذاب و تاثیرگذار استفاده کنید.

 

پرسنال برندینگ تنها به صورت آنلاین نیست:

نام تجاری چیزی بیش از یک شخصیت آنلاین است که تعاملات روزمره و در نهایت برند شخصی شما را مشخص می‌کند.

 


بیشتر بخوانید: تبلیغات هدفمند و نقش آن در افزایش فروش کسب و کار‌ها


سخن آخر

پرسنال برندینگ یا برندسازی شخصی یکی از روشهای تاثیرگذار امروزی است که باعث موفقیت بسیاری از کسب و کارها شده است. امروزه بسیاری از مشاغل را از طریق این شیوه برندسازی می توان با موفقیت توسعه داد. برای دریافت نتایج عالی باید اصول حرفه ای برندسازی شخصی را که در این مطلب آمده رعایت کنید.


 

شما می توانید مطالب مرتبط دیگری را نیز در اینجا ببنید

کاتالوگ الکترونیکی
کاتالوگ الکترونیکی – کاتالوگ آنلاین چه ویژگی هایی دارد؟
عکاسی از شیرینی شکلات
عکاسی از شیرینی و شکلات – نکات مهم و ترفندها
ویدئو مارکتینگ
ویدیو مارکتینگ – با دوربین موبایل محتوای ویدئویی ارزان بسازید.

۶ نظر در “ پرسنال برندینگ – اصول برندسازی شخصی برای کسب و کارها”

  1. توسط مجتبى گفته است :پاسخ
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۲ در۸:۳۵ ق٫ظ

    من در حوزه طراحى ابزار دقيق تحقيق و فعاليت مى كنم، بنظرتون حالا كه سرمايه ندارم مى تونم با پرسنل برندينگ مشترى پيدا كنم؟ ممنون كه راهنمايى مى كنيد

    1. توسط علیرضا رستگار گفته است :پاسخ
      ۱۴۰۱-۰۲-۱۲ در۹:۵۳ ق٫ظ

      درود بر شما، بله اگر بطور حرفه ای و با اصول دقیق پرسنال برندینگ خودتون رو در فضای مجازی معرفی کنید و تولید محتوای مستمر و مفید داشته باشید بی شک اشخاص و شرکت هایی که به تخصص تون نیاز دارن پیداتون می کنن و همکاری های خوبی ان شالله اتفاق می افته

  2. توسط Chefali گفته است :پاسخ
    ۱۴۰۱-۰۴-۱۲ در۱:۵۹ ب٫ظ

    سلام، من آشپزم و تركيه دوره ديدم، براى كارم نياز به مشاوره دارم چطور مى تونم راهنمايى بگيرم؟

    1. توسط علیرضا رستگار گفته است :پاسخ
      ۱۴۰۱-۰۴-۱۵ در۸:۳۷ ب٫ظ

      از طریق واتساپ پیام بدین و خواسته تون رو بفرمایید اگر جز خدمات باشه راهنمایی تون می کنم

  3. توسط صبا قبادی گفته است :پاسخ
    ۱۴۰۱-۱۱-۰۱ در۵:۳۲ ب٫ظ

    پرسنال برندینگ با کسب اعتماد مشتری باعث شناخته تر شدن ما و افزایش نفوذ و اعتبار بین مخاطب میشه و به قول دانشگاه کسب و کار این همون چیزیه که ما برای داشتن مشتریان وفادار بهش نیاز داریم

    1. توسط علیرضا رستگار گفته است :پاسخ
      ۱۴۰۱-۱۱-۰۵ در۵:۱۵ ب٫ظ

      درود بر شما، دقیقا همینطور هست

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین نوشته ها

  • فتومونتاژ در عکاسی تبلیغاتی

    فتومونتاژ در عکاسی – نقش عکسهای سورئال در عکاسی تبلیغاتی

    .فتومونتاژ تکنیک یا شیوه ای برای ترکیب عکسهای م...
  • خطوط در ترکیب بندی عکسها

    خطوط در ترکیب بندی عکس – اهمیت خطوط در ترکیب عکسها

    خطوط در ترکیب بندی عکس نقش بسیار مهمی دارند. به...
  • تجهیزات ساخت ویدیو

    تجهیزات ساخت ویدیو – اهمیت و تاثیر تجهیزات در کیفیت ویدیوها

    تجهیزات ساخت ویدیو یکی از تاثیرگذارترین فاکتور ...
  • پرسونای مخاطب

    پرسونای مخاطب – چطور مخاطب کسب و کار خود را شناسایی کنیم؟

    پرسونای مخاطب مهمترین هدف برای بازاریابی و سرما...
  • فلاش عکاسی

    فلاش عکاسی – راهنمای انتخاب و خرید فلاش های عکاسی

    فلاش عکاسی یکی از ابزارهای مهم و ضروری برای عکا...

فهرست ها :

  • خدمات
  • عکاسی صنعتی
  • وبلاگ
  • ویدئو و تیزر
  • درباره ما
  • طراحی و چاپ
  • تماس با ما
  • روال کار
  • مشتریان
  • عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
  • طراحی هویت بصری برند
  • تعرفه عکاسی

ثبت نام در خبرنامه :

جهت اطلاع از مقالات جدید ایمیل خود را ثبت کنید

ارتباط با ما :

94 86 284 - 0912
60 18 96 88 - 021
ایمیل: studiomani91@gmail.com

آدرس :
تهران - فاطمی

  • شبکه های اجتماعی
استودیو مانی

Copyright © Studio mani 2008-2019
Powered By Studiomani.ir

بالا