طراحی بسته بندی هویتی متمایز، با کیفیت و قابل اعتماد از محصول بوجود می آورد که در فروش و برندسازی تاثیرگذار است. طرح پکیج محصولات باید آنقدر جذاب باشد تا مشتریان از بین کالاهای مشابه محصول شما را انتخاب کنند.
تولید کنندگان امروزی رقابت سختی در زمینه بازاریابی و فروش محصولات دارند. هر کسی امروز قصد خرید محصولی را داشته باشد با تنوع برندهای متعدد از همان محصول مواجه می شود. این موضوع رقابت در فروش را برای عرضه کنندگان محصولات و انتخاب را برای خریداران سخت کرده است. تولید کنندگان برای حضور قدرتمند در این بازار باید عملکرد حرفه ای و استراتژی های هوشمندانه ای در بازاریابی و برندسازی داشته باشند. یکی از بهترین استراتژی ها برای حضور مستمر در بازار و فروش بالا ایجاد مزیت رقابتی نسبت به سایر محصولات موجود در بازار است.
برای سفارش با شماره های ۸۸۹۶۱۸۶۰ – ۰۹۱۲۲۸۴۸۶۹۴ و یا واتساپ سایت ارتباط بگیرید.
ایجاد مزیت رقابتی با طراحی پکیجینگ
ارائه محصولات با بسته بندی متفاوت و جذاب یک راهکار موثر برای تمایز در بازار است. پکیج شیک و چشمگیر ذهنیت بهتری از محصول در جامعه ایجاد می کند و به این ترتیب شانس فروش بیشتر را افزایش می دهد.
بیشتر بخوانید: طراحی پوستر تبلیغاتی – اصول مهم برای تاثیرگذاری در بازاریابی
اهمیت بسته بندی در بازاریابی و جذب مشتری
جامعه امروز تفاوت زیادی با گذشته داشته و هنگام خرید هوشمندانه تر عمل می کند. مردم محصولات را ابتدا با ظاهر و پوشش آن قضاوت می کنند. یک محصول در ظاهر هر چه شیک و جذابتر باشد بیشتر مورد اقبال عموم قرار می گیرد. این موضوع در مورد بعضی محصولات با مخاطبان خاص اهمیت بیشتری پیدا می کند . افراد جامعه قالبا محصولات را از روی شکل ظاهر و جذابیت پکیج آن انتخاب می کنند. ویژگیهای ظاهری یک محصول، نقشی بسیار مهم در جذب مشتریان بیشتر دارد.
بسیاری از مشتریان هنگام انتخاب و خرید یک کالا توجه خاصی به ظاهر و طراحی بسته بندی دارند. این در حالیست که شاید محتوای یک جعبه آنچنان که باید با کیفیت نیست. پس به این نتیجه می رسیم که نقش پکیجینگ در فروش محصولات بسیار مهم و غیر قابل انکار است.
بی شک شما هم می دانید یکی از عوامل بسیار مهم برای بازاریابی موفق استفاده از تبلیغات است. پکیجینگ حرفه ای را می توان نوعی تبلیغات هوشمند و تاثیرگذار بروی بازاریابی محصولات دانست. بسته های محصولات در فروشگاه های مختلف در معرض دید جامعه هستند و با طراحی ویژه می توانند بهترین شیوه تبلیغات باشند. بنابراین میتوان گفت بسته بندی حرفه ای روشی خلاقانه برای کم کردن هزینه های تبلیغ است که نقش بسیار مؤثری در ترغیب مخاطب به خرید خواهد داشت.
بیشتر بخوانید: طراحی بروشور تبلیغاتی – نکات حرفهای برای طراحی بروشورها
اهمیت بسته بندی در برندسازی محصولات
پکیجینگ بعنوان بخش بسیار مهمی از هویت برندها شناخته می شود. طرح پکیج یک محصول گاهی تاثیر بیشتر از یک لوگو در برندسازی و ماندگاری در اذهان دارد. بی شک خیلی از مصرف کنندگان شامپو تخم مرغی داروگر لوگوی این تولید کننده را نه می شناسند و نه به یاد می آورند. اما ظرف این محصول که سالهاست تغییر نکرده یادآور برند و شرکت داروگر خواهد بود.
یکی از نقشهای اساسی بسته بندی ها، برندسازی و هویت دادن به محصولات است. خیلی اوقات طرح ویژه بسته بندی یک محصول باعث تقویت برند و معرفی تولید کننده می شود. بسته بندی خلاقانه و با کیفیت محصولات باعث ماندگاری برند در ذهن مخاطب می شود و مسیر پرهزینه برندسازی را کوتاه و کم هزینه تر می کند. امروزه بسته بندی محصولاتی که از طرح و رنگ بندی های خلاق برخوردارند فروش بالاتری هم تجربه می کنند.
انواع بسته بندی و طراحی گرافیکی مورد نیاز
پکیجینگ محصولات با متریال های مختلف و فرم های متنوعی انجام می شود. متریال ساخت بسته بندی نسبت به نوع محصول انتخاب می شود و شاخصه های مختلفی از قبیل محافظت فیزیکی از محصول، پایداری در دماهای نگهداری محصول، بهداشت و غیره دارد. برای مثال تن ماهی در قوطی های فلزی بهداشتی تولید می شود تا پایداری کافی در مقابل سرمای یخچال و حرارت برای گرم کردن، قبل از مصرف را داشته باشد.
انواع پکیجینگ محصولات به لحاظ جنس و طرح گرافیکی:
- بسته مقوایی محصولات – طراحی گرافیکی جعبه
- پکیجینگ فلزی محصولات – طراحی لیبل محصول
- بسته های پلاستیکی و بطری – نیازمند طرح لیبل
- ظروف آلومینیومی – طراحی لیبل
- بسته های تتراپک – طراحی باکس و طراحی لیبل
- قوطی های کامپوزیتی – طراحی لیبل
- ظروف شیشه ای – طراحی لیبل
نکات مهم برای طراحی بسته بندی حرفه ای
استفاده از گرافیک حرفه ای کمک می کند محصولات در قالب پکیجی شیک و جذاب به مخاطبان ارائه شود. طراحی ساختار کاربردی، طراحی گرافیک خلاقانه، رنگ بندی جذاب و روانشناسی شده، استفاده از عکسهای با کیفیت، ارائه توضیحات مناسب و قرار گیری لوگو در محل مناسب از جمله موارد مهم برای طراحی یک بسته بندی حرفه ای و تاثیر گذار است.
طراحی حرفه ای پکیجینگ کمک میکند تا محصول برای خریدار جذاب و قابل اعتماد باشد. سبک طراحی اختصاصی و استفاده مناسب از رنگها و در معرض دید بودن نشان تجاری باعث می شود مخاطب با یک نگاه محصول را از بین سایر محصولات موجود در شلف فروشگاه شناسایی کند و بدون اتلاف وقت اقدام به خرید کند. البته کیفیت محتوای بسته بندی هم نقش زیادی در خرید های بعد خواهد داشت. در چنین مواقعی مشتریان به برندی که برایشان نام آشناتر باشد اعتماد بیشتری خواهند کرد. پس برای شناخته شدن هر چه بیشتر و بهتر برندتان لازم است توجه ویژه ای به اصول مهم طراحی برای تولید بسته بندی محصولات خود داشته باشید.
اهمیت خلاقیت در طراحی جعبه بسته بندی
خلاقیت یکی از رمزهای موفقیت در بازاریابی و تبلیغات است. برای موفقیت کسب و کار در بازار باید بسیار متمایز از رقبا دیده شوید. طراحی بسته بندی شما در بازار نماینده هویت و شخصیت برند شما در بازار است و اگر با طراحی متفاوت و نوآورانه ارائه شود تاثیر بسیار زیادی در فروش و تقویت برند شما دارد. طراحی حرفه ای بسته بندی باعث بهتر دیده شدن محصولات شما در شلف فروشگاه و ویترین سایت فروشگاهی می شود. این مهمترین امتیاز برای جذب خریداران بیشتر است.
طراحی محصول یکی از مهمترین جنبه های تولید کنندگان است. طرح حرفه ای پکیج محصولات معرف شخصیت برند است و می تواند بروی اعتماد مشتریان هم اثرگذار باشد. وقتی مشتریان برای اولین بار محصولی را می بینند، بلافاصله کیفیت آن را از روی بسته بندی آن قضاوت می کنند. اگر طرح پکیج محصول جذاب نباشد، احتمالاً محصول را خریداری نخواهند کرد. راه های زیادی وجود دارد تا مطمئن شوید طرح بسته بندی شما نشان دهنده برند شما در موقعیت های مختلف است. ابتدا باید از علاقمندی های مشتریان خود آگاه شوید. روش بعدی بررسی بسته بندی رقبای خود در بازار است.
بسته بندی خلاقانه باعث جلب توجه بیشتر می شود تا محصولات به شکلی متفاوت در فروشگاه ها دیده می شوند. همچنین باعث ایجاد اعتماد در مشتریان و تثبیت و تقویت نام تجاری شما به عنوان تولید کننده معتبر محصولات با کیفیت می شود. سرمایه گذاری در طراحی بسته بندی خلاقانه و جذاب، بخش اساسی ساخت یک کسب و کار موفق است.
بیشتر بخوانید: طراحی کاتالوگ و تاثیرات آن در بازایابی و رشد فروش
ویژگیهای بسته بندی حرفهای و موفق در بازار
- طراحی پکیج محصول باید اختصاصی و جذاب باشد
- طراحی باید متناسب با محصول باشد
- باید طراحی و رنگ بندی جذاب داشته باشد
- از عکسهای صنعتی یا تبلیغاتی با کیفیت و اختصاصی استفاده شود.
- نوع طراحی باید گویای نوع محصول باشد
- استفاده از متریال های استاندارد
- سایز مناسب و استفاده بهینه از متریال ساخت
- برای انبارداری و باربری مقاوم باشد
- باید از چاپ با کیفیت برخوردار باشد
- محتوای جعبه به سادگی قابل دسترس باشد.
طراحی بسته بندی باید متناسب با نوع محصول باشد
هر برندی برای محصولات خود باید طرح اختصاصی خود را داشته باشد. بعضی محصولات شرایط نگهداری متفاوتی دارند و بعضی کالاها در مقابل فشار و ضربه شکننده هستند. مقاومت پکیج محصولات هم باید متناسب با نوع محصول باشد. مثلا جعبه ظروف چینی باید طوری باشد که محصول را از ضربه های متعدد در حمل و نقل انبارداری محافظت کند. در مورد محصولات غذایی هم جنس بسته بندی باید بهداشتی و غیرقابل نفوذ در مقابل عوامل آلوده خارجی باشد.
پکیج محصول باید طراحی و رنگ بندی جذاب داشته باشد.
یکی از ویژگیهای مهم در طراحی محصول، جذابیت پکیج آن است. طراحی یک محصول باید آنقدر جذاب و با کیفیت باشد که محصولات رقبا به چشم خریدار نیاید. سبک طراحی و انتخاب رنگها باید طوری باشد تا مخاطب ارتباط خوبی با پکیج محصول برقرار کند. چرا که ظاهر محصولات اولین تجربهای است که خریداران و مشتریان در برخورد با تولیدات شما به دست خواهند آورد. مشتری باید برای خرید کالای شما ترغیب شود.
طرح جعبه محصولات باید گویای محتوای آن باشد
طراحی محصولات باید ویژه و متمایز از رقبا انجام شود. یعنی مشتری برای اولین بار پس از دیدن بسته بندی حدس بزند که محصول درون آن چیست. استفاده از طرح های مفهومی و هنری که محتوای محصول نامشخص است مناسب محصولات و برندهای جدید نیست.
توجه به اصول بهداشتی در تولید پکیج محصولات
از دیگر ویژگیهای پکیجینگ حرفهای و موفق در بازار توجه به اصول بهداشتی است. برای تولید بسیاری از محصولات باید به کیفیت متریال پکیج توجه داشته باشیم. بعضی محصولات باید در شرایط ویژه نگهداری شوند که لازمه آن تولید پکیج با متریال های خاص و بهداشتی است. محصولات صنایع غذایی یکی از این موارد هستند که هنگام طراحی محصول باید استانداردهای متعددی را در نظر گرفت.
سایز مناسب و استفاده بهینه از متریال ساخت
یکی از نکات مهم در طراحی و تولید جعبه محصولات، استفاده بهینه از متریال است. طراحی تیغ جعبه باید طوری باشد که کمترین میزان دور ریز مقوا را داشته باشید. جعبه نباید خیلی بزرگتر از خود محصول باشد. ابعاد و نوع فرم جعبه در انبارداری و حمل و نقل بسیار مهم است. استفاده از یک تیغ استاندارد و بهینه، تاثیر زیادی بروی هزینه های چاپ و انبارداری تولیدات انبوه دارد.
اهمیت ضخامت مقوا در تولید جعبه محصولات
جعبه های مقوایی محصولات با جنس و ضخامت های مختلفی تولید می شوند. میزان گرماژ مقوا رابطه مستقیمی با مقاومت جعبه و نگهداری بهتر محصولات حساس دارد. برای مثال مقوای جعبه محصول عسل که ظرف آن شیشه ای است باید ضخیم انتخاب شود تا این نوع کالاها هنگام باربری و انبارداری صدمه نبینند. برخی محصولات هم مسیر طولانی تری برای شهر یا کشور مقصد دارند و باید جعبه مقاوم تری داشته باشند.
سنجش میزان مقاومت جعبه محصولات در گذشته با استفاده از تجربیات چاپخانه ها و سازندگان تیغ جعبه انجام می شد. اما امروزه به کمک تکنولوژی دستگاه های هوشمند، مناسب ترین ضخامت مقوا برای هر محصول مشخص می شود. این دستگاه ها با دریافت اطلاعات مختلف از محصول شامل وزن، نوع محصول و نوع انبارداری و باربری بهترین گرماژ مقوا را برای تولید پکیج معرفی می کند.
اهمیت رنگ و طرح در تهیه پکیجینگ
انتخاب رنگها برای طراحی بسته بندی تاثیر زیادی در ترغیب مخاطب به خرید محصول خواهد داشت. استفاده از رنگ مناسب و جذاب باعث افزایش فروش یک محصول می شود. برای داشتن پکیجینگ موفق و حرفهای لازم است حتما به رنگها و طرحهای گرافیکی آن توجه کنید.
استفاده از رنگهای جذاب و همنشین تأثیرات بسیاری بروی انتخاب مشتریان و افزایش فروش محصولات دارد. بطور مثال درصورتی که محصولات در ارتباط با کودکان است میتوان از رنگهای شاد و انرژیبخش استفاده کرد و از این طریق مخاطبان این محصولات را جذب نمود. بنابراین در هنگام استفاده از رنگ، لازم است ذائقه و سلیقه مخاطباان را در نظر داشته باشید. رنگها باید با توجه به مفاهیم و اثرگذاری آنها بروی مخاطب انتخاب شوند.
جعبه محصولات باید از چاپ با کیفیت برخوردار باشد
پکیج محصولات پس از طراحی به مراحل چاپ و تولید می رسند. برای تولید یک پکیج حرفه ای نکات مهمی در مراحل طراحی و چاپ باید رعایت شود. مراحل تولید پکیجینگ محصولات مختلف متفاوت است و پروسه کلی شامل:
- تهیه تیغ و ماکت جعبه
- انتخاب نوع و جنس مقوا
- تهیه فیلم و زینک از طرح گرافیکی
- چاپ طرح با مقوای مناسب
- پوشش مقوای جعبه برای مقاومت بیشتر
- پیاده سازی افکت و تکنیک های چاپ
- مراحل جعبه سازی
کیفیت چاپ پکیج ها تاثیر مستقیم بروی انتخاب در خرید افراد جامعه دارد. کیفیت پایین چاپ تاثیر منفی بروی خریداران می گذارد و پایین بودن کیفیت محصول را در اذهان تداعی می کند.
بیشتر بخوانید: خدمات طراحی و چاپ و اهمیت آن در تبلیغات آفلاین
اهمیت عکسهای حرفه ای در طراحی جعبه محصولات
عکسهای صنعتی و تبلیغاتی نقش بسیار مهمی در تهیه اقلام تبلیغاتی و فروش محصولات دارند. مطمئنا طراحی جعبه یا لیبل تمام محصولات با استفاده از عکس انجام نمی شود و بسیاری از کالاها طراحی ساده و گاهی با استفاده از تصویرسازی کامپیوتری و نقاشی انجام می شود. اما پکیج بسیاری از محصولات با استفاده از عکسهای صنعتی و تبلیغاتی طراحی و تولید می شوند.
برای مثال جعبه محصولات لوازم خانگی اکثرا با استفاده از عکسهای صنعتی یا تبلیغاتی طراحی و تولید می شود. جعبه و پکیج مواد غذایی هم از دیگر محصولاتی هستند که معمولا با عکس طراحی و تولید می شوند. بسیاری از افراد جامعه با این عکسها محصول را قضاوت می کنند و در صورت جذابیت و کیفیت عکس ترغیب به خرید می شوند. در حال حاضر جعبه، لیبل یا بطور کلی پکیج بسیاری از کالاها با استفاده از عکسهای معمول و موجود طراحی می شوند. اما برندهای مطرح نگاه ویژه تری به جعبه و پکیجینگ دارند و عکسهایی ویژه و جذاب برای طراحی محصولات خود تهیه می کنند.
اهمیت طراحی پکیج محصولات در افزایش فروش
تولیدکنندگان بزرگ سالیانه هزینه های بالایی را صرف تولید جعبه محصولات خود می کنند. مدیران با تجربه خوب می دانند که پکیج حرفه ای، محصولات را به شکل جذاب تر و متفاوتی در معرض دید مشتریان قرار می دهد. همین موضوع باعث می شود مسیر ساده تری برای فروش و برندسازی داشته باشند.
طرح حرفه ای پکیج محصولات در بازاریابی و فروش بسیار تاثیرگذار است. یک پکیج حرفه ای و جذاب کمک به افزایش فروش محصولات می کند.
نتایج تحقیقات جهانی به وضوح اهمیت این اقلام هویت بصری را نشان می دهد. در حقیقت میتوان گفت طراحی پکیج محصولات ابزاری است که به شما کمک میکند تا محصول خود را ایدهآلتر از دیگر رقبا به مشتریان عرضه نمایید. برای این منظور لازم است علاقهمندی مشتریان خود را بررسی و منظور کنید و خلاقیت را در طراحی فراموش نکنید. در حقیقت یکی از نقشهای اساسی بسته بندی، ایجاد تمایز میان محصولات شما و سایر محصولات مشابه است. پس حتما از این فرصت برای برجستهسازی بیشتر محصولات در جهت افزایش فروش و توسعه برند استفاده کنید.
هزینه طراحی جعبه محصولات
پکیجینگ یک محصول را مجموعه ای از عوامل شامل تجربه، هنر، خلاقیت، تکنیک و ایده ها تشکیل می دهد. هزینه طراحی پکیج محصولات با فاکتورهای متعددی مشخص می شود که شامل:
- تجربه طراح گرافیک در ارائه طرح های متفاوت
- سبک طراحی (نرمال، مینیمال، خلاقانه)
- خلاقیت طراح در طراحی و اجرا
- طراحی تیغ قالب اختصاصی
- تسلط طراح در بکارگیری افکت های چاپ
- نیاز به تصویرسازی برای طرح
- نیاز به عکاسی برای استفاده در طرح
گذشته از این موارد، رزومه طراح گرافیک در تعرفه ی طراحی تاثیرگذار است. معمولا طراحانی که همکاری موفقی با برندهای مطرح داشته اند، تعرفه طراحی بالاتری نسبت به همکاران خود دارند. برای تولید کنندگانی که برای محصولات و برند خود ارزش و اهمیت قائل هستند، همکاری با طراحان با تجربه و کاربلد بسیار قابل اعتماد تر است.
بیشتر بخوانید: عکاسی از بستهبندی محصولات – نکات مهم در عکاسی حرفه ای
بستهبندی ضعیف چه تأثیرات منفی در فروش دارد؟
همانطور که پکیجینگ مناسب و حرفهای نگهداری و فروش محصولات را تضمین میکند به همان میزان بستهبندی ضعیف می تواند باعث تخریب وجهه محصول و برند شود. بستهبندیهای ضعیف نمیتوانند مشتریان را جذب کنند و امکان نگهداری مناسب از محصول را هم ندارند.
جعبه و لیبل نامناسب بیش از هر چیز بر انگیزه مصرفکننده تاثیر منفی دارد. زیرا مخاطب اینطور تصور می کند که محتوای محصول هم بی کیفیت است. در حقیقت میتوان گفت تاثیر پکیجینگ نامطلوب، مانند رفتار بی ادبانه یک فروشنده با مشتری خود است. در صورتی که مشتریان با چنین فروشندگانی برخورد کنند بی شک خریدی نخواهد داشت.
با توجه به اهمیت طرح پکیج محصولات، طراحی و تولید این اقلام را باید به متخصصان این حوزه باید بسپارید. استودیو مانی یکی از مجریان متخصص در حوزه طراحی و تولید اقلام پکیجینگ است. استودیو مانی به عنوان مجری خدمات صفر تا صد طراحی پکیجینگ همراه شما و کسب و کارتان خواهد بود.
شما آموزش طراحى بسته بندى هم دارين؟
درود بر شما، خیر آموزش نداریم
تعرفه هاى طراحى بسته بندى رو سايت ندارين؟
درود بر شما، لطفا تماس بگیرید
هزينه طراحى ليبل كنسرو چقده؟ براى طراحى حتما نياز هست از عكس محصول استفاده كنيد؟
لطفا برای اطلاع از هزینه ها از طریق واتساپ یا تماس مستقیم اقدام بفرمایید.
طراحى تيغ جعبه ها بعهده طراحه يا سفارش دهنده بايد در اختيار طراح قرار بده؟
اگر سفارش دهنده تیغ خاصی مدنظر نداشته باشه طراح با دریافت هزینه مجزا از طراحی می تونه قبول انجام کنه
تعرفه طراحى بسته بندى محصول عسل حدودا چقدر در مياد
لطفا برای اطلاع از تعرفه های طراحی از طریق واتساپ سایت یا تماس تلفنی اقدام بفرمایید.
بسته بندی خاص برای محصول زعفران نیاز دارم، هزینه ش رو چطور می تونم جویا بشم؟
لطفا برای استعلام هزینه تماس تلفنی بگیرید یا از طریق واتساپ سایت اقدام کنید