ورود به حساب کاربری

رمز خود را فراموش کرده اید ؟

رمز خود را فراموش کرده اید ؟

صبر کنید، اطلاعاتم را به یاد آوردم !
مشاوره خدمات عکاسی 94 86 284 - 0912
  • ورود کاربران

استودیو مانی

استودیو مانی

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی طراحی برندینگ

94 86 284 0912
ایمیل studiomani91@gmail.com

استودیو مانی
60 18 96 88 - 021

  • صفحه اصلی
  • خدمات ما
    • عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
    • تیزرهای تبلیغاتی و صنعتی
    • طراحی هویت بصری برند
    • طراحی و چاپ
  • نمونه کارها
  • تعرفه عکاسی
  • درباره ما
  • تماس با ما
طراحی بسته بندی
علیرضا رستگار
دوشنبه, 22 شهریور 1400 / نوشته شده در عکاسی تبلیغاتی

طراحی بسته ‌بندی و تاثیر آن در فروش محصولات

اهمیت طراحی بسته ‌بندی و نقش آن در بازاریابی و فروش محصولات امروزه امری غیرقابل انکار است. پیشرفت تکنولوژی و توسعه فناوری‌های نوین باعث شده تا سبک زندگی جامعه تحولات بسیار زیادی را تجربه کند.

این تحولات در تمامی عرصه‌ها و ابعاد زندگی بشر به چشم می‌خورد. نوع بسته بندی محصولات مختلف و تاثیری که بروی انتخاب خریداران می گذارد از جمله این تحولات اساسی است. امروزه استفاده از تکنولوژی‌های جدید باعث شده تا روش‌های جدید و مدرن بسته‌ بندی در صنایع مختلف شکل بگیرد. همه ی این روش ها و سرمایه گذاری ها به منظور تامین سلایق مختلف مشتریان انجام می شود.

 

در بازار امروزی طراحی بسته ‌بندی محصولات نقش بسیار مهمی در افزایش فروش و برندسازی محصولات دارد. بسته بندی محصولات مختلف موجود در بازار هویت و معرف برند و تولید کننده هستند چرا که اولین برخورد خریدار مواجهه با بسته بندی محصول است. کالاهای بدون بسته بندی هویت و اصالتی ندارند و به همین دلیل به لحاظ قیمت گذاری هم کم ارزش تر از کالاهای بسته بندی شده هستند.

 


برای بسته بندی محصولات با شماره های

۸۸۹۶۱۸۶۰ – ۰۹۱۲۲۸۴۸۶۹۴  و یا واتساپ سایت ارتباط بگیرید.


تاریخچه بسته ‌بندی محصولات

بسته ‌بندی محصولات از زمان سکونت دائم انسانها در غارها و پناهگاه ها شکل گرفت. انسان ها برای تغذیه باید غذاهای مورد نیاز خود را از طبیعت تهیه کرده و به محل سکونت خود انتقال داده و نگهداری می کردند، این موضوع باعث شد از مواد موجود در طبیعت بعنوان بسته بندی استفاده کنند تا انتقال و نگهداری طولانی تر غذا مقدور شود.

 

پوست حیوانات شکار شده، برگ یا پوست درختان از جمله موادی بود که بعنوان بسته بندی استفاده می کردند. این اولین نشانه از کشف بسته بندی و کاربرد آن در زندگی انسان بود. گذر زمان موجب شد تا مواد مختلفی برای ساخت و طراحی بسته ‌بندی مورد استفاده قرار بگیرد. پیشرفت تکنولوژی به مرور باعث شد تا از مواد مختلف در تولید بسته بندی ها استفاده شود. در قرن بیستم شیشه، انواع کاغذ، پلاستیک و حتی فلزات از جمله موادی بودند که در صنعت بسته ‌بندی مورد استفاده قرار گرفتند.

 

عکاسی خلاق بسته بندی

 


بیشتر بخوانید: طراحی پوستر تبلیغاتی – اصول مهم برای تاثیرگذاری در بازاریابی


 

اهمیت بسته‌ بندی در بازاریابی و جذب مشتری

همان‌طور که می‌دانید یکی از نکات بسیار مهم در زندگی امروز توجه به ظاهر است. هر چه ظاهر شما آراسته باشد اکثر افراد توجه و احترام بیشتری برای شما قائل هستند. این موضوع در مورد محصولات هم صادق است و مردم اجتماع قالبا محصولات را از روی نوع بسته بندی انتخاب می کنند. ویژگی‌های ظاهری یک محصول، نقشی بسیار مهم در جذب مشتریان بیشتر دارد.

 

بسیاری از مشتریان هنگام انتخاب و خرید یک کالا توجه خاصی به ظاهر و طراحی بسته‌ بندی دارند. این دسته از افراد در هنگام خرید یک کالا به سراغ محصولاتی می‌روند که از بسته بندی های شیک تر برخوردار باشند. این در حالیست که شاید محتوای بسته بندی آنچنان که باید با کیفیت نیست. پس به این نتیجه می رسیم که نقش بسته ‌بندی، در فروش محصولات، نقشی بسیار مهم و غیر قابل ‌انکار است.

 

بی شک شما هم می دانید یکی از عوامل بسیار مهم برای بازاریابی موفق استفاده از تبلیغات است. طراحی بسته ‌بندی حرفه ای  را می توان نوعی تبلیغات هوشمند و تاثیرگذار بروی بازاریابی محصولات دانست. اهمیت این موضوع تا جایی است که در حال حاضر بسیاری از افراد بر این باورند که بسته ‌بندی در اجرای این فرایندها نقشی بسیار مهم‌تر از تبلیغات دارد. بنابراین می‌توان گفت بسته ‌بندی حرفه ای روشی خلاقانه برای کم کردن هزینه های تبلیغ است که نقش بسیار مؤثری در ترغیب مخاطب به خرید خواهد داشت.

 


بیشتر بخوانید: طراحی بروشور تبلیغاتی – نکات حرفه‌ای برای طراحی بروشورها


 

اهمیت بسته ‌بندی در برندسازی محصولات

یکی از نقش‌های اساسی بسته بندی ها برندسازی و برجسته کردن هویت کسب و کارها است. خیلی اوقات طرح ویژه بسته بندی یک محصول باعث تقویت برند سازی و معرفی تولید کننده می شود. بسته بندی خلاقانه و با کیفیت محصولات باعث ماندگاری برند در ذهن مخاطب می شود و مسیر پرهزینه برندسازی را کوتاهتر و کم هزینه تر می کند. در شرایط امروز جامعه که تبلیغات نقش بسیار مؤثری در فروش محصولات و جذب مشتری بر عهده دارند بسته‌ بندی هایی که از طرح ها و رنگ بندی های خلاق و چشم گیر برخوردارند فروش بالاتری هم تجربه می کنند.

 

طراحی بسته بندی

 

نکات مهم برای طراحی بسته بندی حرفه ای

رعایت اصول حرفه ای طراحی بسته بندی کمک می کند محصولات در قالب پکیجی شیک و جذاب به مخاطبان عرضه شود. طراحی ساختار کاربردی، طراحی گرافیک خلاقانه، رنگ بندی جذاب و روانشناسی شده، استفاده از عکسهای با کیفیت، ارائه توضیحات مناسب و قرار گیری لوگو در محل مناسب از جمله موارد مهم برای طراحی یک بسته بندی حرفه ای و تاثیر گذار است.

 

طراحی و چیدمان اصولی عناصر بسته بندی کمک می‌کند تا محصول برای مصرف‌کننده جذاب و قابل اعتماد باشد. سبک طراحی اختصاصی و استفاده مناسب از رنگها و در معرض دید بودن نشان تجاری باعث می شود مخاطب با یک نگاه محصول را از بین سایر محصولات موجود در شلف فروشگاه شناسایی کند و بدون اتلاف وقت اقدام به خرید کند. البته کیفیت محتوای بسته بندی هم نقش زیادی در خرید های بعد خواهد داشت. در چنین مواقعی مشتریان به برندی که برایشان نام آشناتر باشد اعتماد بیشتری خواهند کرد. پس برای شناخته شدن هر چه بیشتر و بهتر برندتان لازم است توجه ویژه ای به اصول مهم طراحی برای تولید بسته بندی محصولات خود داشته باشید.

 


بیشتر بخوانید: طراحی کاتالوگ و تاثیرات آن در بازایابی و رشد فروش


 

ویژگی‌های بسته‌ بندی حرفه‌ای و موفق در بازار

  • بسته بندی باید متناسب با نوع محصول طراحی شده باشد
  • بسته بندی باید طراحی و رنگ بندی جذاب داشته باشد
  • بسته بندی باید گویای نوع محصول باشد
  • توجه به اصول بهداشتی بسته بندی ها
  • سایز مناسب و استفاده بهینه از متریال ساخت
  • توجه به طرح و رنگ بسته بندی
  • بسته بندی باید از چاپ با کیفیت برخوردار باشد

 

عکاسی مجموعه محصولات

 

بسته بندی باید متناسب با نوع محصول طراحی شده باشد

محصولات مختلف ویژگی های متفاوتی دارند و نیازمند بسته بندی های اختصاصی هستند. بعضی محصولات ماندگاری کمی دارند و بعضی در مقابل فشار و ضربه شکننده هستند. جنس و متریال ساخت بسته بندی ها باید متناسب با ساختار و ویژگی های هر محصول آن تعیین شود. مثلا بسته بندی ظروف چینی باید طوری باشد که محصول را از ضربه و فشار مراحل انبارداری و انتقال به فروشگاه ها محافظت کند. یا در مورد محصولات غذایی جنس بسته بندی باید بهداشتی و غیرقابل نفوذ در مقابل عوامل آلوده خارجی باشد.

 

بسته بندی باید طراحی و رنگ بندی جذاب داشته باشد.

یکی از ویژگی‌های اصلی بسته ‌بندی خوب و مناسب، جلب توجه مشتریان است. طراحی بسته ‌بندی یک محصول باید به‌ نحوی باشد که محصول به شکلی برجسته در میان محصولات مشابه یک فروشگاه دیده شود. سبک طراحی و انتخاب رنگها باید طوری باشد تا مخاطب ارتباط خوبی با پکیج محصول برقرار کند. چرا که بسته بندی محصولات اولین تجربه‌ای است که خریداران و مشتریان در برخورد با تولیدات شما به دست خواهند آورد. مشتری باید برای خرید کالای شما ترغیب شود.

بسته بندی باید گویای نوع محصول باشد

طراحی بسته بندی محصول باید کاملا اختصاصی و گویای محتوای آن باشد. یعنی مشتری برای اولین ‌بار پس ‌از دیدن بسته‌ بندی حدس بزند که محصول درون آن چیست. استفاده از طرح های مفهومی و هنری که محتوای محصول نامشخص است مناسب محصولات و برندهای جدید نیست.

 

توجه به اصول بهداشتی بسته بندی ها

از دیگر ویژگی‌های بسته ‌بندی حرفه‌ای و موفق در بازار توجه به قوانین بهداشتی است. بسته‌ بندی باید طوری باشد که مشتری مطمئن شود محتوای بسته بندی کاملا بهداشتی است. این موضوع در مورد محصولات صنایع غذایی بسیار با اهمیت خواهد بود و تولید کنندگان به جنس بسته بندی این محصولات باید توجه ویژه ای داشته باشند.

 

عکاسی خانواده محصولات

 

سایز مناسب و استفاده بهینه از متریال ساخت

طرح بسته بندی باید طوری باید که کمترین میزان هدر رفت متریال ساخت را داشته باشد. بسته محصول نباید خیلی بزرگتر از سایز مورد نیاز برای پوشش محصول باشد. ساختار بسته بندی باید طوری باشد که کمترین فضا را اشغال کند.این موارد در تعداد زیاد تاثیر زیادی بروی هزینه های تولید و انبار داری خواهد داشت. تیغ بسته بندی باید طوری طراحی شده باشد که خریدار به سادگی بتواند به محتوای بسته دسترسی پیدا کند. قرار دادن نشانه برای مشخص کردن محل باز شدن بعضی محصولات بسیار کاربردی است.

 

توجه به طرح و رنگ بسته بندی

انتخاب رنگها برای طراحی بسته‌ بندی تاثیر زیادی در ترغیب مخاطب به خرید محصول خواهد داشت. رنگ‌ها عناصر بسیار مهمی در بسته بندی ها هستند و باید متناسب نوع محصول انتخاب شوند. برای داشتن یک بسته ‌بندی موفق و حرفه‌ای لازم است حتما به رنگ‌ها و طراحهای گرافیکی آن توجه کنید.

 

طراحی هویت بصری برند Redcold

 

استفاده از رنگ‌های جذاب و همنشین تأثیرات بسیاری بروی انتخاب مشتریان و افزایش فروش محصولات دارد. بطور مثال درصورتی‌ که محصولات در ارتباط با کودکان است می‌توان از رنگ‌های شاد و انرژی‌بخش استفاده کرد و از این طریق مخاطبان این محصولات را جذب نمود. بنابراین در هنگام استفاده از رنگ، لازم است ذائقه و سلیقه مخاطب خود را در نظر داشته باشید و به ‌نحوی روانشناسی شده از رنگ‌ها استفاده کنید که حس خوبی را به مشتریان منتقل نمایید.

 

بسته بندی باید از چاپ با کیفیت برخوردار باشد

بسته بندی محصولات پس از طراحی به مراحل چاپ و تولید می رسند. برای تولید یک بسته بندی حرفه ای نکات مهمی در مراحل طراحی و چاپ باید رعایت شود. پروسه چاپ بسته بندی نسبت به نوع متریال متفاوت و شامل مراحل مختلفی است.

  • انتخاب نوع متریال یا جنس بسته بندی
  • تهیه فیلم و زینک به تفکیک رنگها
  • چاپ طرح آماده شده بروی متریال
  • پوشش مناسب بروی چاپ به منظور مقاومت بسته بندی
  • انجام تکنیک های چاپ
  • مراحل جعبه سازی

 


بیشتر بخوانید: خدمات طراحی و چاپ و اهمیت آن در تبلیغات آفلاین


عکاسی صنعتی چاپخانه رازی

 

این مراحل پروسه تولید بسته بندی های مقوایی محصولات است و انواع دیگر بسته بندی پروسه های متفاوتی خواهند داشت. کیفیت چاپ یکی از مهمترین عوامل تولید بسته بندی حرفه ای است. انتخاب متریال با کیفیت، مرکب چاپ استاندارد استفاده از ماشین های چاپ به روز و دقت در مراحل تولید، از مهمترین عوامل برای ساخت بسته بندی با کیفیت است.

 

نقش بسته ‌بندی در پیشی گرفتن از شرکت‌های رقیب

در حال حاضر تولیدکنندگان بزرگ در سراسر جهان، سالیانه مبالغ بسیاری را برای بسته ‌بندی محصولات خود هزینه می‌کنند. چرا که مدیران با تجربه این شرکتها به این باور رسیده اند که بسته ‌بندی‌های حرفه ای کمک می‌کنند تا محصولاتشان جذاب‌تر از تولیدات رقبا دیده شود و مسیر ساده تری برای فروش و برندسازی داشته باشند.

 

نقش چاپ و طراحی بسته ‌بندی در بازاریابی و فروش محصولات و هم‌چنین پیشی گرفتن از شرکت‌های رقیب، نقشی قابل ‌تأملی است. طراحی بسته ‌بندی حرفه ای و جذاب همراه با ارائه اطلاعات کافی قبل از خرید می‌تواند به جذب بیشتر مشتریان منجر شود.

 

عکاسی صنعتی محصولات غذایی محسن

 

تاکنون تحقیقات زیادی در سراسر نقاط جهان انجام‌ شده که نتایج حاصل از آن‌ها نشان می‌دهد تا چه اندازه نقش طراحی و بسته‌ بندی در رقابت بازار محصولات اهمیت دارد. در حقیقت می‌توان گفت بسته ‌بندی محصولات ابزاری است که به شما کمک می‌کند تا محصول خود را ایده‌آل‌تر از دیگر رقبا به مشتریان عرضه نمایید. برای این منظور لازم است علاقه‌مندی مشتریان خود را بررسی و منظور کنید و خلاقیت را در طراحی فراموش نکنید. در حقیقت یکی از نقش‌های اساسی بسته‌ بندی، ایجاد تمایز میان محصولات شما و سایر محصولات مشابه است. پس حتما از این فرصت برای برجسته‌سازی بیشتر محصولات در جهت افزایش فروش و توسعه برند استفاده کنید.

 


بیشتر بخوانید: عکاسی از بسته‌بندی محصولات – نکات مهم در عکاسی حرفه ای


بسته‌بندی ضعیف چه تأثیرات منفی در فروش دارد؟

همان‌طور که یک بسته ‌بندی مناسب و حرفه‌ای نگهداری و فروش محصولات را تضمین می‌کند به همان میزان بسته‌بندی ضعیف می تواند باعث تخریب وجهه محصول و برند شود. بسته‌بندی‌های ضعیف نمی‌توانند مشتریان را جذب کنند و امکان نگهداری مناسب از محصول را هم ندارند.

 

بسته ‌بندی نامناسب بیش ‌از هر چیز بر انگیزه مصرف‌کننده تاثیر منفی دارد. زیرا مخاطب اینطور تصور می کند که محتوای بسته یا محصول هم بی کیفیت است. در حقیقت می‌توان گفت تاثیر بسته ‌بندی نامطلوب، مانند رفتار بی ادبانه یک فروشنده با مشتری خود است. در صورتی‌ که مشتریان با چنین فروشندگانی برخورد کنند بی شک خریدی نخواهد داشت.

 

با توجه به اهمیت بسته بندی محصولات، طراحی و تولید این اقلام را باید به متخصصان این حوزه باید بسپارید. استودیو مانی یکی از مجریان متخصص در زمینه طراحی و تولید بسته بندی است. استودیو مانی به‌ عنوان مجری خدمات صفر تا صد طراحی بسته ‌بندی همراه شما و کسب و کارتان خواهد بود.


 

شما می توانید مطالب مرتبط دیگری را نیز در اینجا ببنید

طراحی استند تبلیغاتی
طراحی استند تبلیغاتی – انواع استندها و نکات مهم در طراحی
عکاسی از محصولات مبلمان
نکات کلیدی در عکاسی از محصولات مبلمان – خانگی و اداری
تدوین ویدیو
تدوین ویدیو‌ و اهمیت آن در بازاریابی ویدیویی کسب و کارها

۸ نظر در “ طراحی بسته ‌بندی و تاثیر آن در فروش محصولات”

  1. توسط صنم گفته است :پاسخ
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۸ در۷:۰۳ ق٫ظ

    شما آموزش طراحى بسته بندى هم دارين؟

    1. توسط علیرضا رستگار گفته است :پاسخ
      ۱۴۰۱-۰۲-۰۸ در۱:۲۹ ب٫ظ

      درود بر شما، خیر آموزش نداریم

  2. توسط Abrishami گفته است :پاسخ
    ۱۴۰۱-۰۳-۲۵ در۱۰:۵۸ ب٫ظ

    تعرفه هاى طراحى بسته بندى رو سايت ندارين؟

    1. توسط علیرضا رستگار گفته است :پاسخ
      ۱۴۰۱-۰۳-۲۸ در۰:۱۲ ق٫ظ

      درود بر شما، لطفا تماس بگیرید

  3. توسط Mehdi گفته است :پاسخ
    ۱۴۰۱-۰۵-۱۴ در۵:۵۹ ب٫ظ

    هزينه طراحى ليبل كنسرو چقده؟ براى طراحى حتما نياز هست از عكس محصول استفاده كنيد؟

    1. توسط علیرضا رستگار گفته است :پاسخ
      ۱۴۰۱-۰۵-۲۳ در۱۲:۳۳ ب٫ظ

      لطفا برای اطلاع از هزینه ها از طریق واتساپ یا تماس مستقیم اقدام بفرمایید.

  4. توسط Mona گفته است :پاسخ
    ۱۴۰۱-۰۵-۱۶ در۱:۳۰ ق٫ظ

    طراحى تيغ جعبه ها بعهده طراحه يا سفارش دهنده بايد در اختيار طراح قرار بده؟

    1. توسط علیرضا رستگار گفته است :پاسخ
      ۱۴۰۱-۰۵-۲۳ در۱۲:۳۲ ب٫ظ

      اگر سفارش دهنده تیغ خاصی مدنظر نداشته باشه طراح با دریافت هزینه مجزا از طراحی می تونه قبول انجام کنه

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین نوشته ها

  • خطوط در ترکیب بندی عکسها

    خطوط در ترکیب بندی عکس – اهمیت خطوط در ترکیب عکسها

    خطوط در ترکیب بندی عکس نقش بسیار مهمی دارند. به...
  • تجهیزات ساخت ویدیو

    تجهیزات ساخت ویدیو – اهمیت و تاثیر تجهیزات در کیفیت ویدیوها

    تجهیزات ساخت ویدیو یکی از تاثیرگذارترین فاکتور ...
  • پرسونای مخاطب

    پرسونای مخاطب – چطور مخاطب کسب و کار خود را شناسایی کنیم؟

    پرسونای مخاطب مهمترین هدف برای بازاریابی و سرما...
  • فلاش عکاسی

    فلاش عکاسی – راهنمای انتخاب و خرید فلاش های عکاسی

    فلاش عکاسی یکی از ابزارهای مهم و ضروری برای عکا...
  • تبلیغات فضای مجازی

    تبلیغات فضای مجازی و اهمیت آن در رشد فروش و برندسازی

    تبلیغات فضای مجازی برای رسیدن به فروش بیشتر امر...

فهرست ها :

  • خدمات
  • عکاسی صنعتی
  • وبلاگ
  • ویدئو و تیزر
  • درباره ما
  • طراحی و چاپ
  • تماس با ما
  • روال کار
  • مشتریان
  • عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
  • طراحی هویت بصری برند
  • تعرفه عکاسی

ثبت نام در خبرنامه :

جهت اطلاع از مقالات جدید ایمیل خود را ثبت کنید

ارتباط با ما :

94 86 284 - 0912
60 18 96 88 - 021
ایمیل: studiomani91@gmail.com

آدرس :
تهران - فاطمی

  • شبکه های اجتماعی
استودیو مانی

Copyright © Studio mani 2008-2019
Powered By Studiomani.ir

بالا