طراحی بیلبورد حرفه ای یکی از روشهای موفق بازاریابی و برندسازی کسب و کارها شناخته می شود. بیلبوردهای تبلیغاتی ابزاری شگفت انگیز برای ایجاد تمایز در بین رقبا و موثر در فروش محصولات هستند.
برندها و شرکت های بزرگ تولید کننده با کمک این ابزار تبلیغاتی مخاطبان خود را با ایده های مختلف تحت تاثیر قرار می دهند. برای بهره گیری از پتانسیل های این روش تبلیغاتی باید با کاربردها و تاثیرات آن آشنا باشید. در ادامه این محتوا از استودیو مانی با مبحث بیلبورد و تأثیرات آن بر بازاریابی و فروش و همچنین نکات مهم در طراحی بیلبورد تبلیغاتی آشنا میشوید.
نمونه بیلبوردهای طراحی شده را از اینجـــــــــــــا ملاحظه بفرمایید.
پذیرش سفارشات طراحی حرفه ای بیلبورد ۸۸۹۶۱۸۶۰ – ۰۹۱۲۲۸۴۸۶۹۴
بیلبورد تبلیغاتی چیست؟
بیلبوردها تابلوهای تبلیغاتی در سایز بزرگ هستند که به شکلی بولد در معرض دید جامعه قرار می گیرند. طراحی بیلبورد حرفه ای با هدف معرفی محصولات، خدمات یا برندها و تقویت کمپین های تبلیغاتی و بازاریابی انجام می شود. بیلبوردها در فضای محیطی و معابر شهری و برون شهری در معرض دید جامعه قرار می گیرند. اصولاً بیلبوردها را در ابعاد بزرگ و در میادین، اماکن تجاری، بزرگراه ها و اتوبانها یا هر محلی که بیشتر در معرض دید قرار میگیرد نصب میکنند.
بیشتر بخوانید: کمپین تبلیغاتی و تاثیر آن در فروش و برند سازی
بیلبوردهای تبلیغاتی با چه اهدافی استفاده میشوند؟
مهمترین هدف استفاده از بیلبورد ارائه تصویری جذاب، به یاد ماندنی و روشن از محصولات یا برند است. گاهی اوقات یک بیلبورد است که باعث می شود محصولی جدید به بخشی از جامعه معرفی شود. مهمترین نکته در مورد طراحی بیلبورد تبلیغاتی زمان انتقال پیام تبلیغاتی است. از آنجا که بیلبوردها در کنار اتوبان ها و بزرگراه ها قرار می گیرند فرصت کوتاهی برای انتقال پیام تبلیغاتی به بیننده دارند. محتوای تبلیغاتی بیلبورد باید در مدت زمان ۷ تا ۱۰ ثانیه دیده شود. ناخوانایی محتوای بیلبورد یا نامفهوم بودن تبلیغ باعث می شود این ابزار تأثیرگذاری خود را از دست بدهد.
طراحی بیلورد حرفه ای با اهداف مختلف و متعددی انجام می شود که هر کدام نتایج مثبتی برای شرکت های تولیدی یا خدماتی بهمراه دارد. کمپین های تبلیغاتی، بازاریابی گسترده، تبلیغات محصولات جدید و اطلاع رسانی در مورد یک ایونت بخشی از کاربردهای بیلبورد است.
طراحی بیلبورد خلاقانه
طراحی بیلبورد خلاقانه یکی از روش های جلب توجه بیشتر افراد جامعه به تبلیغات محیطی است. بی شک خلاقیت مهمترین عنصر در موفقیت تبلیغات شناخته شده و این موضوع باعث شده هر روز شاهد ایده هایی نو در طرح های تبلیغاتی باشیم. همانطور که اشاره کردیم، بیلبوردهای تبلیغاتی فرصت کمی برای دیده شدن دارند و باید در این فرصت کم بیشتری تاثیرگذاری را بروی بیننده داشته باشند. مهمترین تصمیم برای تبلیغات بیلبوردی موفق، ایده پردازی و آماده سازی یک طرح متفاوت است. استفاده از یک کانسپت خلاقانه که بتواند به شکلی جذاب پیام تبلیغاتی را منتقل کند ساده ای نیست. اما یک طراح با تجربه و ایده پرداز می تواند طراحی بیلبورد خلاقانه را به بهترین شکل ممکن اجرا کند.
بیلبوردهای خلاقانه گاهی با طرح های بسیار مینیمال و مفهومی اجرا می شوند و گاهی اوقات هم با استفاده از عکسهای خلاقانه و سورئال طراحی می شوند. البته خلاقیت در طراحی بیلبورد محدود به یک طرح گرافیکی یا یک عکس خلاقانه نیست. اکثر اوقات بخشی از طرح یا عکس این بیلبوردها خارج از قاب بیلبورد قرار می گیرند تا بیشتر مورد توجه قرار بگیرند. برای این نوع بیلبورد ها استراکچر قاب بیلبورد کمی تغییر کرده تا پیاده سازی طرح چاپ شده قابل اجرا باشد.
بیشتر بخوانید: طراحی لایت باکس تبلیغاتی | ویژگی های لایت باکس حرفه ای
بیلبورد مناسب تبلیغات چه مشاغلی است؟
تقریباً میتوان گفت که همه کسب و کارهای تولیدی و خدماتی امکان استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی را دارند. اما هزینه های بالای اجاره بیلبورد باعث شده بخش محدودی از کسب و کارها توانایی استفاده از آن را داشته باشند. بیزینس هایی که معمولا شناخته شده و برند هستند توانایی تقبل هزینه های این نوع تبلیغات را دارند. طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی و در معرض دید قرار دادن تبلیغات محصولات تاثیرات زیادی در جذب مشتریان جدید و افزایش فروش این برندها دارد.
بیشتر بخوانید: روش های تبلیغات موثر برای کسب و کارها
هزینه اجاره بیلبوردها
تعرفه بیلبوردهای تبلیغاتی متغیر بوده و با توجه به فاکتورهای مختلفی تعیین می شود. تعرفه نصب و اجرای بیلبوردها بر اساس ابعاد آن، مکان نصب بیلبورد، نوع چاپ یا ساخت تعیین می شود. هرچه سایز بیلبورد بزرگتر باشد تعرفه اجاره آن و به همان میزان تأثیرگذاری آن نیز بیشتر خواهد بود. همچنین مهمترین نکته در تأثیرگذاری یک بیلبورد تبلیغاتی مکانی است که در آن نصب میشود.
معابر پرترافیک و پر رفت و آمد مناسبترین مکان برای نصب بیلبوردهای تبلیغاتی است. در این مکان ها چون بیلبورد بیشتر در معرض دید قرار می گیرد تعرفه بالاتری نسبت به مکان های دیگر دارند. البته غیر از مکان پردد رعایت اصول طراحی و استفاده از خلاقیت هم باعث بیشتر دیده شدن تبلیغاتی بیلبوردی می شود که در ادامه به آن می پردازیم.
در طراحی بیلبوردها از چه عناصری استفاده میشود؟
در طراحی بیلبورد حرفه ای اجزاء مختلفی وجود دارد که تک تک آنها اهمیت ویژه ای دارند. استفاده از عناصر طرح بیلبورد باید با دقت و اصولی استفاده شود. در ادامه با مهمترین المانهای موجود در طراحی بیلبورد تبلیغاتی آشنا میشوید.
بیشتر بخوانید: عکاسی تبلیغاتی بیلبورد – عکاسی حرفه ای برای طراحی بیلبورد
لوگو
از مهمترین المانهای به کاربرده شده در طراحی بیلبورد، نشان تجاری برند است. طراحی بیلبورد با هر هدفی که باشد نیاز به استفاده از لوگو برای معرفی برند یا کسب و کار خواهد بود. استفاده از لوگو در سایز متناسب با ابعاد بیلبورد یکی از نکات مهم در طراحی بیلبورد است. مطمئناً هرقدر متن یا تصویر جذابی ارائه کنید در صورتی که لوگوی شما در ذهن مخاطب ماندگار نشود، تبلیغات شما به هدف نمیرسد.
برای این که لوگوی شما در ذهن مخاطب بیشترین ماندگاری را داشته باشد باید سایز مناسبی برای آن در نظر بگیرید. لوگو نه باید انقدر بزرگ و اغراق آمیز باشد و نه باید آنقدر کوچک باشد که مخاطب آن را در نگاه اول نبیند. محل قرار گیری لوگو در طراحی بیلبورد حرفه ای هم بسیار مهم است. معمولا بهترین مکان برای قرار دادن لوگو در طرح بیلبورد بالا و سمت چپ طرح است.
شعار تبلیغاتی بیلبورد
شعار تبلیغاتی در واقع هدف و آرمان برند شما را در بر میگیرد. با استفاده از شعار تبلیغاتی باید مزیت رقابتی محصولات یا خدمات خود را بیان کنید. این که چه چیزی شما را از دیگران متمایز میسازد دقیقاً همان نکتهای است که باید در شعار تبلیغاتی خود به آن اشاره کنید. شعار تبلیغاتی باید واضح و روشن، خلاقانه و تأثیرگذار باشد. ضمن این که یک شعار تبلیغاتی باید کوتاه و واضح باشد تا در ذهن مخاطب ماندگار شود. انتخاب فونت و رنگ مناسب برای شعار تبلیغاتی و محل قرارگیری آن هنگام طراحی بیلبورد نیز نکتهای بسیار مهم است.
بیشتر بخوانید: شعار تبلیغاتی چه نقشی در برندسازی و موفقیت تبلیغات دارد؟
عکس های با کیفیت و خلاقانه
اکثر اوقات یک بیلبورد تبلیغاتی تنها در مدت چند ثانیه قابل مشاهده است، به همین دلیل استفاده از متن طولانی مفید نیست. اینجاست که عکسهای باکیفیت اعم از تبلیغاتی و خلاقانه کمک می کنند پیام خود را به شکل بصری منتقل کنید. استفاده از عکسهای خلاقانه و جذاب مخاطب را ترغیب میکند تا توجه بیشتری به بیلبورد تبلیغاتی شما نماید.
بیشتر بخوانید: ایده پردازی عکسهای تبلیغاتی – روش های خلق عکسهای مبتکرانه
حتی اگر از عکس زمینه سفید محصول استفاده می کنید باید با زاویه و نورپردازی ویژه ای تهیه شده باشد. کیفیت عکسها برای طراحی بیلبورد حرفه ای که ابعاد بسیار بزرگی دارند بسیار مهم است. برای تهیه عکسهای با کیفیت لازم است از تجهیزات و دوربین و لنزهای عکاسی حرفه ای استفاده شده باشد.
متن تبلیغاتی بیلبورد
همانطور که اشاره کردیم فرصت شما در بیلبورد تبلیغاتی برای تأثیرگذاری روی مخاطب بسیار کم است. اکثر بیلبوردهای تبلیغاتی در معابر پرتردد قرار میگیرند بنابراین بیننده فقط ۷ تا ۱۰ ثانیه آن را می بیند. به همین دلیل متن های تبلیغاتی و توضیحات طولانی جایی در بیلبورد ندارند. باید از متون تبلیغاتی کوتاه، صریح و جذاب استفاده کنید. متن هایی که به سرعت اطلاعات مدنظر شما را به بیننده منتقل کند.
اطلاعات تماس
درج اطلاعات تبلیغ دهنده در بیلبورد هم یکی از نکات مهم در طراحی آن است. انتخاب نوع فونت، سایز و رنگ مناسب از موارد مهم برای درج اطلاعات برند است. در واقع اطلاعات تماس راه ارتباطی مخاطب با شما است. پس این راه باید در معرض دید او قرار گیرد. البته گاهی اوقات در کمپین های تبلیغاتی هوشمند هیچ راه ارتباطی در بیلبورد درج نمی شود. اینکار برای ترغیب و پیگیری مخاطب برای تبلیغات بعدی انجام می شود.
بیشتر بخوانید: طراحی پوستر تبلیغاتی – اصول مهم برای تاثیرگذاری در بازاریابی
نقش عکسهای خلاقانه در طراحی بیلبورد حرفه ای
عکسهای خلاقانه بیشترین تأثیر را در تبلیغات بیلبوردی خواهد داشت. گاهی یک عکس خلاقانه و ایده پردازی شده حاوی تمام پیام های کمپین است و موجب می شود برند خیلی سریع به اهداف خود نزدیک شود. تهیه عکسهای خلاقانه مسألهای است که باید کاملاً تخصصی و با توجه به اصول تبلیغات انجام شود. بنابراین بهتر است سراغ عکاسان حرفه ای که در این زمینه تخصص و تجربه کافی را داشته بروید.
عکاس تبلیغاتی حرفه ای و ایده پرداز شناخت خوبی از مخاطب و ارتباطگیری داشته باشد و با ایده پردازی و اجرای حرفه ای، عکسی تاثیرگذار و جذاب تهیه می کند.
اهمیت ترکیب بندی در طراحی بیلبورد
نقش ترکیب بندی برای نظم و مفهوم بخشیدن به طرح های تبلیغاتی غیرقابل انکار است. این موضوع در طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی هم بسیار مهم است و کمک می کند بیننده بسیار سریع تر موضوع تبلیغ را درک کند. چیدمان اصولی عناصر بصری بیلبورد با یک ترکیب بندی منطقی و ساده قابل انجام است که موجب می شود بیننده در زمان کمتری به مفهوم تبلیغ پی ببرد. طراحی بیلبورد اگر بدون توجه به اصول ترکیب بندی انجام شود بی نتیجه خواهد بود، چرا که بیننده سردرگم از درک محتوای آن است.
برای طراحی حرفه ای بیلبورد لازم است فضای طرح بخش بندی شده و عناصر طراحی نسبت به اولویت در فضای مناسب چیدمان شوند. برای مثال در بعضی بیلبوردها، لوگوی برند، شعار و شماره تماس بسیار مهم است که باید با سایز مناسب در فضای چشمگیرتر طرح قرار بگیرند. در طراحی و ترکیب بندی طرح بیلبورد به سایز عناصر مختلف باید توجه ویژه داشته باشید. برای طراحی حرفه ای بیلبورد باید به سایز فونت ها دقت کرد تا اطلاعات نوشتاری کاملا واضح و خوانا باشند.
بیشتر بخوانید: روانشناسی رنگها در تبلیغات و بازاریابی کسب و کارها
محاسبه هزینه طراحی بیلبورد حرفه ای
تعرفه و هزینه طراحی بیلبورد حرفه ای با توجه به فاکتورهای مختلفی در نظر گرفته می شود. بیلبوردها به لحاظ اهمیت در بازاریابی و تبلیغات و همچنین تاثیرگذاری بروی مخاطب اقلام متفاوتی نسبت به سایر طرح های تبلیغاتی مثل بروشور، پوستر و غیره هستند. همانطور که قبلا اشاره شد، اجاره ی تابلوهای بیلبورد هزینه های سنگینی بهمراه دارد و اگر برای این نوع تبلیغات از یک طرح حرفه ای استفاده نشود، تمام هزینه های اجاره مکان بیلبورد به هدر می رود. ما در استودیو مانی بارها شاهد باز طراحی بیلبورد از سوی مشتریان بوده ایم و دلیل این موضوع نتیجه نگرفتن از یک طرح ضعیف، حاصل همکاری با یک طراح آماتور بوده است. سفارش دهنده بعد از یکماه استفاده از طرح مبتدیانه هیچ بازخوردی دریافت نکرده و برای جلوگیری از ضرر بیشتر اقدام به سفارش طرح حرفه ای بیلبورد برای جایگزینی با طرح قبلی کرده است.
تعرفه طراحی بیلبورد
اما تعرفه طراحی حرفه ای بیلبورد بر مبنای نوع طرح بیلبورد که ساده و مینیمال باشد یا خلاقانه و خاص و همچنین سایز و ابعاد آن متفاوت است. بیلبوردها ابعاد بسیار بزرگتر نسبت به سایر اقلام تبلیغاتی مثل پوستر و لایت باکس دارند و این موضوع باعث کندشدن روند طراحی، حتی با سیستم های کامپیوتری بسیار سریع می شود. طراحی یک بیلبورد ۱۲ متری که بعضا تا ۲۴ متر هم هستند بسیار کندتر از یک پوستر ۷۰*۵۰ انجام می شود، چرا که این فایل به لحاظ حجم بسیار سنگین بوده و رم و سی پی یو بسیار بیشتری را درگیر می کند.
موضوع بعدی در تعیین هزینه، نوع طرح بیلبورد است. طراحی بیلبوردهای مینیمال و ساده که عناصر کمتری در طراحی دارند بسیار کمتر از بیلبوردهای خلاقانه و خاص است. در طراحی بیلبوردهای خلاق معمولا بخشی از طرح خارج از کادر قرار می گیرد تا بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. این نوع بیلبوردها نیاز به ایده پردازی و اجرای حرفه ای دارند و هزینه بالاتری را شامل می شوند.
نکات مهم برای طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی
مهمترین نکاتی که در طراحی بیلبورد حرفه ای باید مورد استفاده قرار گیرند به این شرح است:
– طرح بیلبورد تبلیغاتی باید کاملاً ساده بوده و خیلی سریع پیام تبلیغاتی را به بیننده منتقل کند.
– در انتخاب شعار تبلیغاتی لازم است بیشترین دقت را داشته باشید.
– اسلوگان شما باید روشن، کوتاه، خلاقانه و هدف گذاری شده باشد. شعار تبلیغاتی مناسبی انتخاب کنید. کوتاه و تأثیرگذار، این شعار تبلیغاتی است که باعث میشود اهداف یا ویژگیهای برند شما برای مخاطب معلوم شوند.
– راز ماندگاری شما در ذهن مخاطب تأثیرگذاری است. بنابراین باید در انتخاب طرح، شعار، محل نصب، اندازه و مهمتر از همه عکسهای با کیفیت دقت و توجه را داشته باشید.
– خلاقیت، خلاقیت و باز هم خلاقیت. همانطور که در ابتدای مقاله هم اشاره کردیم، بیلبورد یکی از ابزارهای تبلیغات است. میدانیم که خلاقیت در تبلیغات بیشترین تأثیرگذاری را دارد، بنابراین باید سراغ طراحان و مجریان حرفهای باایدههای نو و خلاقانه بروید.
– از زبان تصویر به شکل خلاقانه بیشتر استفاده کنید. فرصت شما برای تأثیرگذاری روی مخاطب بسیار کم است، بنابراین بهتر است عکسها جای کلمات صحبت کنند. به این ترتیب مخاطب فرصت کافی برای درک پیام بیلبورد تبلیغاتی را خواهد داشت.
– به سایز لوگو و محل قرارگیری آن در طراحی بیلبورد تبلیغاتی توجه داشته باشید.
– سادگی را سرلوحه طرح بیلبورد خود قرار دهید. ترکیب بندی اصولی در طراحی کمک می کند بیننده فرصت کافی برای درک مفاهیم و اهداف تبلیغ را داشته باشد.
– انتخاب رنگ پس زمینه یکی دیگر از نکات مهم برای طراحی بیلبورد تبلیغاتی است. رنگها باعث جلب توجه مخاطب در حال حرکت می شود. استفاده از رنگهای سازمانی برند گاهی بسیار اثربخش هستند.
سخن آخر در مورد بیلبورد
طراحی بیلبورد حرفه ای یکی از تأثیرگذارترین شیوههای ایجاد تمایز در بازار و افزایش فروش است. اگرچه این شیوه از تبلیغات بسیار تأثیرگذار است، اما هزینه های سنگینی برای تبلیغ دهنده در بر دارد. برای دریافت بیشتری بازخورد لازم است اصول حرفه ای در طراحی و انتشار بیلبوردها رعایت شود. تعیین استراتژی تبلیغات، ایده پردازی، خلاقیت و اجرای حرفه ای کمک می کند بهترین نتایج را از تبلیغات بیلبوردی دریافت کنید. رسیدن به این هدف بزرگ با بهره گیری از تجربیات یک گروه تبلیغاتی میسر خواهد بود.
سلام شما بيلبورد هم اجاره ميدين؟
درود بر شما، خیر خدمات اجاره بیلبورد نداریم
هزينه طراحى بيلبورد نمايشگاه چقدر هست و نمونه كارهاتون رو كجا ميشه ديد؟
درود بر شما، لطفا از طریق واتساپ پیام بدین تا نمونه کارها و هزینه ها براتون ارسال بشه
بيلبورد هم مثل پوستر بايد ٣٠٠ دى پى اى طراحى بشه؟
درود بر شما، خیر ۷۲DPi کافیه