ورود به حساب کاربری

رمز خود را فراموش کرده اید ؟

رمز خود را فراموش کرده اید ؟

صبر کنید، اطلاعاتم را به یاد آوردم !
عکاسی صنعتی و تبلیغات مانی 94 86 284 - 0912
  • ورود کاربران

استودیو مانی

استودیو مانی

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی طراحی برندینگ

94 86 284 0912
ایمیل studiomani91@gmail.com

استودیو مانی
60 18 96 88 - 021

  • صفحه اصلی
  • خدمات ما
    • عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
    • تیزرهای تبلیغاتی و صنعتی
    • طراحی هویت بصری برند
    • طراحی و چاپ
  • نمونه کارها
  • تعرفه عکاسی
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
طراحی کاتالوگ
علیرضا رستگار
یکشنبه, 27 تیر 1400 / نوشته شده در عکاسی تبلیغاتی

طراحی کاتالوگ و تاثیرات آن در بازایابی و رشد فروش

یکی از نیازهای بزرگ شرکت های تولیدی و خدماتی طراحی کاتالوگ برای بازاریابی موثر و افزایش رشد فروش است. در این مقاله به نکات مربوط به طراحی کاتالوگ، ویژگی‌های آن و تاثیری که در افزایش فروش دارد خواهم پرداخت.

در دنیای کسب و کار، حرفه‌ای بودن تبلیغات و به‌ روز بودن شیوه آن از اساسی ترین فاکتورهای موفقیت محسوب می‌شود. تنوع بالای محصولات و همچنین رقابت تنگاتنگ در عرصه کار باعث می‌شود که برندسازی و همچنین معرفی محصولات کاری دشوار و پرهزینه باشد، مواردی همچون طراحی کاتالوگ حرفه‌ای می‌تواند یک گام بلند برای پشت سر گذاشتن رقبا در این عرصه و یک راه اصلی برای معرفی محصولات و افزایش فروش باشد.

 

کاتالوگ چیست؟

در صورتی که قصد داشته باشید محصولات خود را با جزئیات و مشخصات کامل به مشتریان معرفی کنید. ناگزیر هستید که یک کاتالوگ حرفه‌ای در اختیار داشته باشید، کاتالوگ همانند یک دفترچه راهنما در فروش محصول به مشتری کمک می‌کند، در واقع کاتالوگ یک دفترچه شامل عکس محصول و اطلاعات مربوط به مشخصات و ویژگی های آن است که به مشتری کمک می کند تا محصول را با شناخت بیشتری تهیه کند، بنابراین یک کاتالوگ استاندارد و حرفه‌ای بهترین راه برای شناساندن محصولات متنوع به مشتری و جلب رضایت او خواهد بود.

 

طراحی کاتالوگ مبلمان فکوری

 

انواع کاتالوگ

از نظر ماهیت فیزیکی کاتالوگ‌ها به دو دسته دیجیتال و چاپ شده تقسیم می‌شوند که از نظر کاربردی کاملا یکسان هستند. کاتالوگ‌های دیجیتال عموما به صورت پی‌دی‌اف طراحی می‌شوند. اما کاتالوگ‌های چاپی در واقع یک کتابچه اطلاعات محصولات است که به صورت نسخه چاپ شده به دست مخاطب می رسد، وجه اشتراک هر دو نوع کاتالوگ معرفی محصولات، خدمات یا معرفی یک پروژه با جزئیات است، کاتالوگ‌های چاپی را می‌توان در سایزهای مختلف طراحی کرد که بهتر است بر اساس نیاز مشتری بهترین سایز کاربردی برای این کار در نظر گرفته شود.

 


نمونه کاتالوگ های طراحی شده توسط استودیو مانی را از اینجــــا مشاهده کنید.


طراحی کاتالوگ چه اهمیتی برای کسب و کارها دارد؟

فرقی نمی‌کند که شما از کدامیک از انواع کاتالوگ برای معرفی محصولات و خدمات خود استفاده می کنید. یک کاتالوگ مناسب باید بهترین راه ارائه اطلاعات و جزئیات هر محصول، خدمات و پروژه به مشتریان باشد. تاثیر استفاده از کاتالوگ در کسب و کار را می‌توان از جهات بسیاری مورد بررسی قرار داد که در این بخش به آنها اشاره می‌کنیم.

 

معرفی محصولات و خدمات

اگر در کسب و کار خود نیاز به معرفی محصولات و خدمات دارید، استفاده از کاتالوگ توسط بازاریابان در جلسات و مذاکرات با مشتری بهترین راه معرفی محصولات است، به طور مثال آژانس‌های تبلیغاتی، شرکای تجاری، واسطه ها و بازاریاب های شرکت می‌توانند با استفاده از کاتالوگ اطلاعات مناسبی از جزئیات یک محصول شامل عکس، جزئیات و راهنمای خرید در اختیار مشتری قرار دهند.

 

ارائه اطلاعات صحیح به مشتری

با طراحی کاتالوگ می‌توانید اطلاعاتی مثل مشخصات و ویژگی‌های محصولات و تنوع آنها را به مشتری ارائه کرد. در واقع بدون نیاز به حفظ کردن همه اطلاعات با در اختیار داشتن کاتالوگ می‌توانید در زمان‌های مقتضی همه اطلاعات مورد نیاز را در دسترس داشته باشید. کاتالوگ می‌تواند یک انتخاب مناسب برای مقایسه محصولات متنوع و انتخاب بهترین محصول از میان آنها باشد.

 

صرفه جویی زمان در چرخه های کسب و کار

وقتی یک کاتالوگ حرفه‌ای در اختیار داشته باشید زمان کمتری صرف مشاوره و توضیحات به مشتری می کنید. در واقع کاتالوگ پاسخ تمام سوالات احتمالی مشتری را در اختیار او قرار داده و کاهش چرخه کسب و کار مثل مشاوره و آشنایی با  محصول را حذف می‌کند.

 

طراحی و چاپ کاتالوگ انرژی البرز

 

طراحی کاتالوگ کمک به فروش بیشتر می کند

بازاریاب ها یا نمایندگان فروش تنها یک وظیفه دارند و آن افزایش فروش محصول و خدمات است. در واقع وظیفه آنها جمع آوری اطلاعات مرتبط با محصول نیست. وقتی یک کاتالوگ دیجیتال یا چاپی تهیه می کنید، به نمایندگان فروش کمک می‌کنید تا بدون صرف وقت و هزینه اطلاعات مناسبی در مورد محصولات و خدمات به مشتریان بالقوه ارائه کرده و زمان خود را برای مجاب کردن او به خرید صرف نمایند.

 

افزایش نسبت فروش به بازدید محصول

یکی از فاکتورهای محاسبه سود، افزایش نسبت فروش محصول نسبت به بازدید مشتری است. این مسئله اهمیت زیادی در کسب و  کارها دارد، هرچه این نسبت پایین‌تر باشد. انرژی و هزینه بیشتری از شما خواهد گرفت و برعکس هرچه بالاتر باشد زمان کمتری را در مقابل سود بیشتر از  فروش از دست داده‌اید.

 

در واقع هرچه عدد این نسبت پایین‌تر باشد به این معنا است که مشتریان کمتری داشته اید، در اختیار داشتن یک کاتالوگ طراحی شده به شما کمک می کند تا با فرآهم آوردن اطلاعات مفید و کاربردی در مورد جزئیات محصول به خریدار کمک کنید تا تصمیم آگاهانه‌تری داشته باشد. بنابراین طراحی کاتالوگ می‌تواند نسبت خرید به بازدید محصول را افزایش بخشد.

 

برند شدن محصول

آخرین مسئله در تاثیر طراحی کاتالوگ بر کسب و کار برند شدن محصول است. داشتن یک کاتالوگ حرفه‌ای از محصولات و خدمات تاثیر مثبتی در روند برندسازی و اعتبار کسب و کار شما دارد، استفاده صحیح از رنگ، عکس، متنها و جداول اطلاعات و طراحی یک کاتالوگ کامل شما را از سایر رقبای کاریتان متمایز می‌سازد.

 

نکات مهمی که در طراحی کاتالوگ باید در نظر داشته باشید

برای این که یک کاتالوگ قوی و مناسب در اختیار داشته باشید. نکاتی وجود دارد که قبل از طراحی، در زمان طراحی و بعد از آن باید به آنها توجه کنید. در این بخش با این نکات کاربردی آشنا خواهید شد.

 

کاتالوگ تیان

 

نکات مهم قبل از طراحی کاتالوگ

– قبل از این که شروع به طراحی کاتالوگ کنید باید هدف خود را از ارائه کاتالوگ محصولات مشخص کرده باشید. این که قرار است مشتری عکس محصولات را مشاهده کند. اطلاعاتی در مورد محصول پیدا کند و یا صرفا به مقایسه بپردازد.

 

– یک طراح یا تیم حرفه ای برای کار طراحی کاتالوگ انتخاب کنید. بسیار مهم است که کار را به طراح مجرب بسپارید که تجربیات لازم در ارائه یک کاتالوگ حرفه‌ای داشته و با ویژگی های تبلیغات نوین آشنایی کامل داشته باشد.

 

– عکس های صنعتی و تبلیغاتی با کیفیت بالا از محصولات یا خدمات خود تهیه کنید. متون مناسب حاوی ریز اطلاعات مورد نیاز مشتری با نگارش و لحن مناسب تهیه کرده و هر چیزی که مشتری را برای تصمیم گیری دقیق و بهتر ترغیب می‌کند در طراحی به کار ببرید.

 

کاتالوگ هتل اسکان

 

هنگام طراحی کاتالوگ به این نکات دقت داشته باشید

– ترتیب قرار دادن عکس‌های محصول از زوایای مختلف

– ارائه اطلاعات دقیق و جزئی و متناسب با هر عکس

– صفحه‌بندی و ویراستاری مناسب کاتالوگ

– انتخاب رنگ، فونت، سایز فونت ها، تصویر بک گراند، رنگ بک گراند و چیدمان مناسب

– تناسب نوع طراحی کاتالوگ با زمینه کسب و کار

– رعایت ترتیب صفحات در کاتالوگ ( ارائه فهرست، صفجه بندی و شماره گذاری صفحات)

– ارائه یک بخش‌بندی مناسب برای محصولات ( به طور مثال در فروش محصولات پوست و مو طبقه بندی محصولات بر اساس کارایی، نوع محصول و ویژگی‌هایی که دارند، مثلا ابتدا محصولات مراقبت پوست، سپس محصولات آرایشی، معرفی محصولات مراقبت مو بر اساس کارایی به طور مثال ابتدا شامپوهای تقویت کننده، ضد شوره، ضد ریزش و سپس معرفی ماسک‌های مو، سرم‌های تقویتی و … )

– استفاده از کد رنگ‌های استاندارد در طراحی کاتالوگ

– رعایت استانداردهای چاپ

– طراحی جلد مناسب و مرتبط با زمینه کسب و کار

 

کاتالوگ ال جی

 

نکات مهم بعد از پایان طراحی کاتالوگ

– چاپ با کیفیت کاتالوگ و استفاده از تکنیک های چاپ متناسب با سبک طراحی کاتالوگ

– تهیه نسخه کاتالوگ الکترونیک (PDF) و کاهش آن برای دانلود سریعتر مخاطب

 

چه اطلاعاتی در کاتالوگ محصولات درج می‌شود.

اگر بخواهیم یک پاسخ جامع و قاطع برای این پرسش ارائه کنم باید گفت تمام مشخصات و ویژگی های محصول یا خدمات که به مشتری در تصمیم گیری برای خرید کمک می کند باید در یک کاتالوگ درج شود. این اطلاعات می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

– لوگوی یا نشان تجاری شرکت ارائه دهنده محصولات یا خدمات

– متن درباره ما شامل تاریخچه، رزومه، دستاوردها و فعالیتهای شرکت

– عکسهای صنعتی و تبلیغاتی با کیفیت از محصولات و خدمات ( این مسئله به اندازه ای مهم است که ماهیت اصلی کاتالوگ روی آن بنا می شود، پس بهتر است که کار عکاسی از محصولات را به یک عکاس حرفه ای و کاربلد بسپارید)

– گواهی‌نامه‌ها، استانداردهای کیفی و مجوزهای ارائه هر محصول

– ترکیبات به کار رفته در تولید محصول و اطلاعات در خصوص نحوه ساخت، جنس، کاربرد و …

– کاربرد و نوع استفاده از محصول

– نوع بسته بندی

– ویژگی‌های و مزایایی که محصول را از سایر موارد مشابه متمایز می‌سازد.

– اشاره به ضمانت، خدمات پس از فروش، نحوه سفارش و ارسال محصولات

 

سبک‌های طراحی کاتالوگ

طراحی کاتالوگ در سبک های مختلفی انجام می شود. هرکدام از این سبک های طراحی ویژگی های منحصر به فرد خود را دارا است و نمی توان یک سبک طراحی کاتالوگ را نسبت به دیگری برتری داد. این سبک‌ها عبارتند از:

–  سبک یونیفرم که در آن تمام صفحات کاتالوگ از یک قالب یکپارچه تبعیت می‌کنند.

– استایل ترکیبی که در آن هر صفحه دیزاین متفاوتی دارد اما تمام صفحات از یک ایده ی مینیمال تبعیت می‌کنند.

– سبک ژورنالی که در آن تمام صفحات طراحی متفاوتی دارند.

 

طراحی کاتالوگ PMG

 

ویژگی‌های طراح حرفه ای کاتالوگ

حال که با اهمیت کاتالوگ برای افزایش رونق کسب و کار و رسیدن به فروش بالا و در نهایت سود دهی آشنا شدید باید بدانید که طراحی کاتالوگ خود را به چه کسی بسپارید.

 

یک طراح کاتالوگ برای حرفه ای شدن نیاز به ویژگی های خاصی دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

– آشنایی و تسلط بر نرم افزارهای طراحی مثل ایندیزاین، ایلاستراتور، فتوشاپ

–  تسلط و شناخت فونت‌های مناسب برای متن و تیتر

– توانایی طراحی حروف

– آشنایی با رنگ‌ها و استفاده از پالت‌های استاندارد

– تسلط بر استانداردهای چاپ

– تسلط بر صفحه آرایی و چیدمان مناسب متن و عکس

– توانایی طراحی قالب‌های مختلف کاتالوگ

– استفاده از عکس‌ها در جایگاه مناسب

– خلاقیت در طراحی و لی اوت دارد

– آشنایی با سبک‌ و تکنیک های مختلف طراحی جلد و صفحه آرایی

 

کاتالوگ حرفه‌ای چه ویژگی هایی دارد

کاتالوگ زبان گویای شما در ارتباط با مشتری است. بنابراین باید این ابزار تعامل مستقیم با مشتری را به بهترین شکل ممکن طراحی کرد، در واقع یک کاتالوگ حرفه ای می تواند ضامن افزایش فروش محصول یا خدمات شما باشد. بنابراین برای این که بهترین کاتالوگ را در اختیار داشته باشید وقت آن رسیده است که با ویژگی های یک کاتالوگ حرفه‌ای آشنا شوید.

 

عکسهای حرفه ای و با کیفیت

مهمترین شاخصه یک کاتالوگ ارائه عکسهای صنعتی و تبلیغاتی با کیفیت از محصولات یا خدمات است. عکسها باید آنقدر گویا باشد که مشتری خیلی سریع ساختار و ویژگی های محصول یا خدمات را درک کند، مثلا در مورد کاتالوگ یک تولیدی پوشاک باید نوع پارچه، بافت، نوع دوخت، دکمه ها و جزئیات سوزن دوزی به خوبی در عکسها نمایش داده شوند.

 

عکاس صنعتی

 

توضیحات کامل محصولات

نکته مهم بعدی ارائه توضیحاتی است که مشتری برای تصمیم‌گیری به آنها نیاز دارد، به طور مثال ترکیبات محصول، ویژگی‌های آن، کاربرد، مجوز و گواهینامه‌ها، نوع نگهداری، نحوه سفارش و …

 

کیفیت کاتالوگ

چه از کاتالوگ دیجیتالی استفاده کنید و چه از کاتالوگ چاپی کیفیت محتوایی و عکسهای کاتالوگ باید در بالاترین سطح ممکن باشد. این مسئله از نظر نحوه چینش عکس‌ها، انتخاب فونت، سایز فونت، سایز عکس، زوایای عکاسی، توضیحات کامل، صفحه آرایی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

صفحه بندی کاتالوگ

ترتیب قرار گرفتن عکس ها باید هدفمند باشد. همچنین طراحی جلد کاتالوگ، رنگ بک گراند، رنگ فونت، نوع عکاسی محصولات و … از جمله مواردی است که در این بخش باید به آنها دقت شود، این که کدام تصاویر روی جلد و پشت جلد قرار گیرند، کدام محصولات در ابتدای کاتالوگ قرار داشته باشند، نوع ارائه تصویر و محتوا چگونه باشد در حرفه‌ای بودن یک کاتالوگ تاثیرگذار است.

 

کاتالوگ ال جی

 

باید توجه داشته باشید که قرار گرفتن همه این موارد در کنار هم می‌تواند تضمین کننده کیفیت بالای یک کاتالوگ باشد.

 

کلام آخر

کاتالوگ حرفه ای نقش مهمی در بازاریابی و افزایش فروش محصولات یا معرفی خدمات کسب و کار شما خواهد داشت. این ابزار  یکی از روش‌های قدیمی و تاثیرگذار در تبلیغات شناخته شده است. مهمترین بخش یک کاتالوگ را عکسهای صنعتی از محصولات و خدمات تشکیل می‌دهد بنابراین بسیار مهم است که در انتخاب عکسها دقت لازم را داشته باشید، حرفه ای بودن کاتالوگ به معنای حرفه ای بودن عکسها و اطلاعاتی است که از محصولات و خدمات خود در آن ارائه می دهید، پس توصیه ما این است که برای طراحی کاتالوگ خود از یک گروه کاملا حرفه‌ای، با تجربه و متخصص در این زمینه استفاده کنید.

شما می توانید مطالب مرتبط دیگری را نیز در اینجا ببنید

ادیت عکسهای تبلیغاتی
ادیت عکسهای تبلیغاتی – نکات مهم برای ویرایش عکس تبلیغاتی
محتوای حرفه ای
محتوا‌ی حرفه‌ای و تأثیر آن در فروش چندبرابری کسب و کارها
چیدمان در عکاسی تبلیغاتی
چیدمان در عکاسی تبلیغاتی – اصول چیدمان عکسهای تبلیغاتی

۲ نظر در “ طراحی کاتالوگ و تاثیرات آن در بازایابی و رشد فروش”

  1. توسط Taghizade گفته است :پاسخ
    ۱۴۰۰-۰۵-۱۳ در۱۱:۳۸ ب٫ظ

    كاش تعرفه طراحى كاتالوگ هم مى زدين

    1. توسط علیرضا رستگار گفته است :پاسخ
      ۱۴۰۰-۰۵-۱۵ در۶:۲۷ ب٫ظ

      دوست عزیز برای اطلاع از تعرفه ها می تونید تماس بگیرید یا در واتساپ پیام بدین

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین نوشته ها

  • مدیریت رنگ در عکاسی استودیو مانی

    مدیریت رنگ در عکاسی – اهمیت کالیبراسیون مانیتور عکاسان

    مدیریت رنگ در عکاسی چیست و چرا برای عکاسان ترس ...
  • لحظه قطعی در عکاسی

    لحظه قطعی در عکاسی – چطور عکسهای لحظه قطعی بگیریم؟

    لحظه قطعی در عکاسی ثبت سوژه در حالت و موقعیتی خ...
  • روانشناسی رنگ در تبلیغات و بازاریابی

    روانشناسی رنگها در تبلیغات و بازاریابی کسب و کارها

    روانشناسی رنگها در تبلیغات و طراحی های بصری تبل...
  • تبلیغات پارتیزانی- بازاریابی چریکی

    تبلیغات پارتیزانی – تاثیرات بازاریابی پارتیزانی بروی فروش و برندسازی

    تبلیغات پارتیزانی یکی از شیوه های تبلیغ برندها ...
  • فتومونتاژ در عکاسی تبلیغاتی

    فتومونتاژ در عکاسی – نقش عکسهای سورئال در عکاسی تبلیغاتی

    .فتومونتاژ تکنیک یا شیوه ای برای ترکیب عکسهای م...

فهرست ها :

  • خدمات
  • عکاسی صنعتی
  • وبلاگ
  • ویدئو و تیزر
  • درباره ما
  • طراحی و چاپ
  • تماس با ما
  • روال کار
  • مشتریان
  • عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
  • طراحی هویت بصری برند
  • تعرفه عکاسی

ثبت نام در خبرنامه :

جهت اطلاع از مقالات جدید ایمیل خود را ثبت کنید

ارتباط با ما :

94 86 284 - 0912
60 18 96 88 - 021
ایمیل: studiomani91@gmail.com

آدرس :
تهران - فاطمی

social sharing
  • شبکه های اجتماعی
استودیو مانی

Copyright © Studio mani 2008-2019
Powered By Studiomani.ir

بالا