همه ی آنچه از عکاسی تبلیغاتی کیف و کفش باید بدانید. در این مطلب اطلاعات جامعی برای عکاسی حرفه ای از محصولات کیف و کفش همراه با نمونه عکسهای متفاوت ارائه شده است.
عکاسی تبلیغاتی کیف و کفش اصلی ترین ابزار تبلیغات و معرفی این محصولات است. عکاسی صنعتی کیف و کفش هم که جزئیات کاملی از این محصولات را نشان می دهد تاثیر مستقیم بروی فروش برندها دارند.
در طول سالها عکسهای صنعتی و تبلیغاتی مختلفی از کیف و کفش دیده اید. اما تعداد معدودی از آنها در ذهن تان ماندگار شده. این ماندگاری همان تاثیر عکس موفق است که باعث جلب توجه مخاطب و ترغیب به خرید می شود.
عکاسی تبلیغاتی خلاق و متفاوت از کیف و کفش کار ساده ای نیست. لازم است اطلاعات و تجربه کافی از روند عکاسی این محصولات متنوع داشته باشید.
در این مقاله سعی کردم اطلاعات جامع و متفاوتی برای عکاسی حرفه ای از کیف و کفش ارائه کنم.
پس اگر علاقمندید عکسهایی متفاوت و خلاق از این محصولات بگیرید تا پایان این مقاله همراه من باشید.
عکاسی از کیف و کفش – صنعتی یا تبلیغاتی؟
عکاسی از کیف و کفش با اهداف تبلیغاتی مختلفی انجام می شود. گاهی عکسهای کیف و کفش برای استفاده در وب سایت، پیج های اینستاگرام و بازاریابی دیجیتال تهیه می شوند. گاهی هم با هدف استفاده در تبلیغات آفلاین (کاتالوگ، ژورنال، پوستر، بیلبورد) انجام می شود. البته در اکثر موارد عکسهای تهیه شده در هر دو بخش استفاده می شوند. طبق تجربه من تعداد زیادی از سفارش دهندگان عکس از کاربرد عکسهای تبلیغاتی و صنعتی اطلاعات کافی ندارند. گاهی کارفرما به عکسهای ساده و زمینه سفید محصول نیاز دارد اما به اشتباه به عکاسی تبلیغاتی اشاره می کند.این سفارش دهنده غافل از هزینه های بیشتر عکاسی تبلیغاتی است.
بیشتر بخوانید: عکاسی صنعتی برای کاتالوگ – اهمیت عکسها در طراحی کاتالوگ
البته تنها بحث هزینه عکسها نیست، فرض کنید سفارش عکاسی با هدف استفاده عکسها در فروشگاه آنلاین محصولات باشد. این سایت ها صرفا عکسهای زمینه سفید محصولات را جهت مشارکت در فروش قبول می کنند. دلیل این موضوع حجم بالای عکسهای تبلیغاتی است که بروی سرعت لود سایتها تاثیر منفی می گذارد.
دریافت اطلاعات پیش از انجام سفارشات
باید در اولین مرحله اطلاعات کافی از نیازهای مشتری دریافت کنید. بهتر است ابتدا استراتژی مشتری برای تهیه عکسها را جویا شوید و بعد با توجه به نیازهایش سفارش را انجام دهید. گاهی عکسها باید با زمینه های ساده تهیه شود و گاهی لازم است جنبه تبلیغاتی داشته باشند.
عکاسی کفش
برای مثال فرض کنید سفارشی برای عکاسی از کفش یک برند داشته باشید. باید بدانید سفارش دهنده قصد دارد عکسها را در چه رسانه ای منتشر کند.
اگر عکاسی با هدف استفاده در وب سایت و کاتالوگ بود به عکاسی صنعتی فروشگاهی (عکاسی زمینه سفید محصولات) نیاز دارد.اگر هدف مشتری استفاده عکسها برای تولید ژورنال، پوستر و تبلیغات شبکه های اجتماعی بود، عکسهای تبلیغاتی تاثیرگذاری بیشتری دارند. برای مثال عکس بعدی مربوط به سفارش یکی از تولید کنندگان کفش است. در این سفارش عکسهای زمینه سفید از محصولات به منظور استفاده در وب سایت و کاتالوگ تهیه شد.در مرحله بعد تعدادی عکس تبلیغاتی هم با فضای ساده و پس زمینه های رنگی به منظور استفاده در وب سایت و شبکه های اجتماعی تهیه شد.
مشاوره صحیح به مشتری برای انتخاب سبک مناسب عکسها (تبلیغاتی یا صنعتی) کمک می کند نتیجه و بازخورد بهتری در تبلیغات بگیرد.
بیشتر بخوانید: عکاسی از محصولات برای دیجیکالا و آمازون
تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی کیف و کفش
برای عکاسی از محصولات کیف و کفش به تناسب بخشهای صنعتی و یا تبلیغاتی تجهیزاتی نیاز دارید. انتخاب کیفیت این تجهیزات بسته به توان مالی شماست اما استفاده از ابزارهای حرفه ای کمک می کند عکسهایی با کیفیت بالاتر تهیه کنید.
تجهیزات عکاسی تبلیغاتی صنعتی کیف و کفش:
- دوربین دیجیتال عکاسی که بدنه های ۵D کانن، ۸۱۰D نیکون و سونی A7||| پیشنهاد می شود.
- لنز مناسب که لنزهای ۷۰-۲۴ میلیمتر و ۱۰۵-۲۴ بهترین گزینه است
- سه پایه عکاسی و هدبال با امکان تحرک به زوایای مختلف
- میز نور با سایز مناسب برای عکاسی زمینه سفید و دکوراتیو
- فلاش استودیویی با کیفیت حداقل ۳۰۰ ژول – ۳ شاخه
- سافت باکس، خیمه عکاسی و رفلکتور جهت تعدیل نور
- رادیوفلاش جهت سینک شاتر با فلاش های نور
- پس زمینه های سفید مات و براق برای عکاسی صنعتی
- بک دراپ های طرح ها و رنگی برای عکاسی تبلیغاتی
- لوازم و اکسسوار مرتبط برای عکاسی تبلیغاتی کیف و کفش
ابزارهای ذکر شده همگی نیازهای عکاسی تبلیغاتی و صنعتی کیف و کفش هستند. اما در طول انجام پروژه احتمالا به موارد دیگری هم نیاز پیدا می کنید. مثلا واکس براق کننده برای کیف و کفش های چرم، سیم مفتولی نازک برای تهیه عکسهای خلاق، لوازم ساخت دکورهای کوچک و غیره که کمک می کنند عکسهایی جذاب تر تهیه کنید.
بیشتر بخوانید: معرفی تجهیزات عکاسی و نورپردازی
نورپردازی در عکاسی صنعتی کیف و کفش
نورپردازی در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی کیف و کفش که از متریال های مختلف تولید می شوند بسیار مهم است. گاهی جنس این محصولات از چرم و نبوک، گاهی از پارچه های بافت دار و در مواردی از پوست حیوانات تهیه شده اند. نورپردازی سوژه های چرمی و متریال هایی مثل ورنی کار ساده ای نیست و لازم است با حساسیت انجام شود. نوع نورپردازی هم در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی کیف و کفش متفاوت است.
گاهی لازم است نور را با زاویه و مورب به سمت سوژه بتابانید تا بافت و متریال کیف یا کفش به خوبی و با کیفیت در عکسها نمایان شود. شدت نور باید متناسب با فضای عکس و رنگ و متریال محصول در نظر گرفته شود. نورپردازی نباید آنقدر ملایم و لولایت باشد که جزئیات محصول در تاریکی عکس نمایان نباشد و نه آنقدر شدت منابع نوری بالا باشد که بافت، جزئیات و رنگ محصول را تحت تاثیر قرار دهد.
بیشتر بخوانید: عکاسی از محصولات برای دیجیکالا و آمازون
در عکاسی صنعتی کیف و کفش لازم است نور با شدت یکسان به تمام بخش های محصول تابیده شود. برای این منظور از تجهیزات جانبی کاهش و تعدیل شدت نور باید استفاده کنید. استفاده از نورهای استودیویی بدون کمک فیلتر یا تعدیل کننده ها موجب براق شدن بیش از حد بخشی از محصول چرم می شود. این مشکل بزرگی در نورپردازی این محصولات است و جلوه خوبی در عکاسی حرفه ای ندارد. در نورپردازی عکسهای صنعتی کیف و کفش باید دقت کنید جزئیات بافت محصول بخوبی دیده شود. شدت نور باید کنتراست لازم را ایجاد کند تا جزئیات با دقت بالا ثبت شود.
نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی کیف و کفش
اما نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی متفاوت از عکاسی صنعتی است. نورپردازی در عکسهای تبلیغاتی ملایم تر و بسته به ایده گاهی موضعی انجام می شود. نورهای موضعی را بوسیله پارچه ای با سوراخ های متعدد در جلوی منبع نور می توان ایجاد کرد. اما باید دقت کنید نورپردازی طوری باشد که محصول در عکس برجسته دیده شود. اینکه عکس تبلیغاتی کفش و یا کیف چه نوع نورپردازی نیاز دارد بسته به جنس محصول و ایده عکس شما دارد. گاهی لازم است با نورپردازی ملایم و موضعی بخشی از یک اتاق را بازسازی کنید. گاهی هم نوردهی با سایه و کنتراست های بالا برای نمایش یک دکور تبلیغاتی انجام می شود.
در عکسهای تبلیغاتی محصولات، برخلاف عکسهای زمینه سفید سایه عنصر جذابی شناخته می شود. ایجاد سایه های مناسب روح و جان به عکسها می دهند و بروی کیفیت بصری عکسها تاثیرگذار هستند. با استفاده از یک منبع نور، با شدت مناسب نوری مورب به کادر خود بتابانید تا سایه های جذابی ایجاد شود، سپس برای تعدیل کنتراست سایه ها از یک نور ملایم تر در جهت مخالف منبع اول استفاده کنید.
پس زمینه ها در عکاسی از کیف و کفش
پس زمینه ها در عکاسی از کیف و کفش باید متناسب با نوع عکاسی انتخاب شوند. مثلا زمینه سفید بهترین گزینه برای عکاسی صنعتی کیف و کفش است. این عکسهای محصول محور برای استفاده در فروشگاه های آنلاین و طراحی کاتالوگ تهیه می شوند.
پس زمینه های رنگی و تیره گزینه های خوبی برای عکسهای محصولات فروشگاهی نیست.
پس زمینه های رنگی حجم عکسها را زیاد کرده که باعث کند شدن لود سایت می شود. این پس زمینه ها گزینه مناسبی برای کاتالوگ های چاپی هم نیستند. زمینه های رنگی و تیره تاثیر منفی بروی رنگ محصول گذاشته باعث کدر یا تیره شدن محصول در چاپ می شوند.
اما پس زمینه ها در عکاسی تبلیغاتی کیف و کفش متفاوت هستند. پس زمینه عکسهای تبلیغاتی شامل فون های رنگی روشن و یا بک دراپ های طرح دار می شوند. رنگ و طرح پس زمینه ها باید متمایز با رنگ محصول باشد تا سوژه به خوبی نمایان باشد.
ایده پردازی عکسهای تبلیغاتی کیف و کفش
عکسهای تبلیغاتی موفق همیشه با ایده و مفهوم همراه هستند. ایده پردازی در عکاسی تبلیغاتی کیف و کفش هم تاثیر زیادی در جذب مخاطب دارد. ایده ها مسیر فضاسازی عکسهای تبلیغاتی را مشخص می کنند. فضاسازی عکسهای تبلیغاتی گاهی ساده همراه با مفاهیم عمیق است. گاهی هم ایده ها منجر به ساخت دکورهایی متفاوت همراه با خلاقیت می شوند.
نوع فضاسازی عکسهای تبلیغاتی کیف و کفش رابطه مستقیم با جنسیت مصرف کننده محصول دارد. مسلما عکاسی از کیف مردانه در کنار کنسول آرایش خانم ها ایده خوبی نیست. فضاسازی عکس کیف و کفش مردانه بهتر است تداعی کننده فضای کاری باشد.
فضای لایف استایل که تداعی کننده بخشی از خانه است هم مناسب عکسهای کیف و کفش زنانه است. گاهی هم فضای دکوراتیو این عکسها یک محیط سنتی و طبیعی مثل بخشی از یک کلبه را تداعی می کند. این عکسها القا کننده جنس طبیعی کیف و کفش هستند.
بیشتر بخوانید: عکاسی محصولات برای اینستاگرام مارکتینگ – آموزش نکات مهم
استفاده از مدل در عکاسی تبلیغاتی کیف و کفش
عکاسی مدلینگ یکی از تاثیرگذارترین شیوه های تبلیغ محصولات کیف و کفش است. همانطور که در مقاله های قبل توضیح دادم عکسهای مدلینگ ارتباط بصری قوی تری با مخاطب برقرار می کنند. عکاسی فشن روشی موفق برای معرفی و تبلیغ محصولات کیف و کفش است که بعنوان محصولات مد شناخته می شوند. عکسهای مد بهترین ایده برای برندهای بزرگ تولید کننده کیف و کفش در دنیا هستند. تاثیر این عکسها باعث شده برندهای بزرگ مثل Gucci – Dior و غیره همکاری مستمری با مدلهای معروف داشته باشند.
انتخاب مدل برای تهیه عکسهای تبلیغاتی کیف و کفش بسیار مهم است. این محصولات مانند لباس نیستند که الزاما مدل تمام قد در عکس دیده شود. اما با تمام این تفاسیر لازم است مدل شما از اندام مناسب برخوردار باشد. مثلا نمایش بخشی از پاهای مدل حین استفاده از کفش کافیست تا عکسی جذاب تولید کنید. باید دقت کنید رنگ لباس مدل همخوانی مناسبی با سوژه اصلی شما که همان کفش است داشته باشد.
بیشتر بخوانید: عکاسی مدلینگ تبلیغاتی | نکات کلیدی برای عکاسان
انتخاب زاویه و ترکیب مناسب محصولات کیف و کفش
ترکیب بندی و انتخاب زاویه مناسب در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی کیف و کفش بسیار مهم است. ترکیب بندی تاثیر زیادی در جذابیت و خلاقیت عکسهای تبلیغاتی کیف و کفش دارد. گاهی با انتخاب زاویه ای متفاوت از دکور تهیه شده، عکس تبلیغاتی خاصی می توان خلق کرد. ترکیب بندی مناسب در عکاسی تبلیغاتی کیف و کفش موجب برجسته شدن سوژه می شود.
انتخاب زاویه مناسب در عکاسی صنعتی کیف و کفش هم با اهمیت است. منظور از زاویه مناسب صرفا زاویه محصول نیست. ارتفاع دوربین از محصول هم با دقت و متناسب با ابعاد و ساختار محصول باید باشد.
برای مثال عکاسی صنعتی از کفش زنانه را در نظر بگیرید.
زاویه کفش را طوری انتخاب کنید که ویژگی های محصول مثل سایز و نوع پاشنه، جنس محصول، نوع دوخت و ترجیحا لوگوی برند دیده شود.
گاهی اوقات تمام موارد ذکر شده را در یک عکس نمی توانید نشان دهید. برای اینکار لازم است ۲ یا سه عکس از زوایای مختلف محصول تهیه کنید. سعی کنید خلاقیت را در انتخاب زاویه هم مدنظر قرار دهید. خلاقیت در این بخش باعث می شود عکسهای صنعتی جذاب تری خلق کنید که جنبه تبلیغاتی هم دارند. برای مثال عکس زیر با یک چیدمان متفاوت از دولنگه کفش با عکسبرداری از زاویه بالا انجام شده تا نمای زیر، جانبی و روی کفش به خوبی دیده شود.
ایده های مختلفی را برای عکاسی از زوایای مختلف محصولات کیف و کفش می توانید پیاده کنید. برای پیدا کردن ایده سعی کنید خلاقیت داشته باشید و سعی و خطا کنید.
عکاسی ۳۶۰ درجه محصولات کیف و کفش
عکاسی چرخشی محصولات یا عکاسی ۳۶۰ درجه یکی از تکنیک های کاربردی معرفی محصولات است. این سبک عکاسی شیوه ای جدید در بازاریابی دیجیتال است و تاثیر زیادی در تبلیغ و فروش محصولات کیف و کفش دارد.
عکاسی ۳۶۰ درجه زوایای مختلف محصولات کیف و کفش را به شکلی جذاب به مخاطب نشان می دهد. در خرید های آنلاین خریدار امکان بررسی نزدیک و لمس محصول را ندارد. این سبک عکاسی کمک می کند مخاطب بطور آنلاین زوایای مختلف کیف و کفش را به شکل مجازی لمس کند.
بیشتر بخوانید: آموزش جامع عکاسی ۳۶۰ درجه محصولات
استفاده از فرمت RAW برای عکاسی محصولات کیف و کفش
درباره اهمیت استفاده از فایل های خام در عکاسی حرفه ای بارها در مقالات گذشته گفته ام. اگر قصد دارید در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی سطح حرفه ای را تجربه کنید حتما از فرمت خام دوربین استفاده کنید. با استفاده از فرمت فایل خام به کیفیت بالاتری از عکسها می رسید. این فایلها با در اختیار گذاشتن جزئیات بیشتر، فضای ادیت پذیری عمیق تری در اصلاح رنگ، کنتراست، نور و شارپنس دارند. قبل از انجام عکاسی فرمت ذخیره عکسها را بروی فایل خام قرار دهید. از همین امروز ادیت این عکسها را تجربه کنید، بی شک پس از مراحل ادیت متوجه تفاوت خروجی می شوید.
ادیت در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی کیف و کفش
ادیت یا ویرایش عکسها بخش پایانی و البته بسیار مهم عکاسی دیجیتال است. هر چه سعی کنید عکسهایی حرفه ای تهیه کنید به همان میزان باید در ادیت تسلط داشته باشید. ادیت در هر دو بخش عکاسی محصولات و عکاسی تبلیغاتی کیف و کفش اهمیت دارد.
ادیت عکسهای صنعتی کیف و کفش
در ادیت عکسهای صنعتی محصولات اصلاحات متعددی لازم است انجام می شود. تصحیح نور، رنگ، کنتراست و حذف سایه ها و رفلکس های اضافی از جمله این موارد است. نورپردازی شما تاثیر مستقیم در مدت زمان ادیت عکسها دارد. اگر نورپردازی مناسبی نداشته باشید مجبور می شوید زمان بیشتری را برای ویرایش عکسها بگذارید. البته گاهی نورپردازی نامناسب و ویرایش بیش از حد منجر به افت کیفت عکس می شود. در عکاسی زمینه سفید کیف و کفش گاهی لازم است عکسها را دُربری شده تحویل کارفرما دهید.در این سفارشات هم نورپردازی صحیح برای تفکیک دقیق سوژه از زمینه اهمیت دارد.
بیشتر بخوانید: اهمیت ادیت عکسهای صنعتی
ادیت عکسهای تبلیغاتی کیف و کفش
اما ادیت در عکاسی تبلیغاتی این محصولات در بخش هایی متفاوت است.ادیت نرم افزاری عکسهای تبلیغاتی شامل اصلاح رنگ از طریق تنظیم وایت بالانس، تنظیم نور، ریکاوری نقاط پر نور و کم نور و افزایش شارپنس است.گاهی اوقات هم اضافه کردن افکت های نرم افزاری باعث جذابیت بیشتر این عکسها می شود.اما در استفاده از این افکت ها بسیار با دقت عمل کنید. زیاده روی در افکت ها باعث افت کیفت عکسهای چاپی می شود.
بیشتر بخوانید: مدیریت رنگ در عکاسی – اهمیت کالیبراسیون مانیتور عکاسان
در پایان نکاتی مهم را برای عکاسی تبلیغاتی کیف و کفش مرور می کنیم:
- قبل از انجام عکاسی محصولات چرمی را بوسیله واکس و دستمال تمیز براق کنید.
- نورپردازی صحیح باعث می شود جزئیات بافت و دوخت محصول به خوبی دیده شود.
- بهترین زاویه کیف و کفش را برای نمایش ویژگی ها انتخاب کنید.
- زمینه های سفید بهترین گزینه برای عکاسی محصولات فروشگاهی و طراحی کاتالوگ است.
- خلاقیت را در بخش های مختلف مانند نورپردازی، دکور و ترکیب بندی مدنظر قرار دهید.
- ایده پردازی را در عکسهای تبلیغاتی کیف و کفش فراموش نکنید.
- از تماشای عکسهای برندهای بزرگ برای الهام گرفتن غافل نشوید.
- برای تهیه عکسهای حرفه ای حتما از فایل خام دوربین استفاده کنید.
- ادیت عکسها را با روشهای اصولی و غیر تخریبی انجام دهید.
سخن آخر
عکاسی تبلیغاتی کیف و کفش مانند عکاسی از بسیاری محصولات دیگر حساسیت های خاص خود را دارد. برای خلق عکسهایی متفاوت، خلاق و حرفه ای لازم است اطلاعات این مقاله را مدنظر گرفته و مدام تمرین داشته باشید.
خوشبختانه استودیو مانی تجربه کافی برای انجام سفارشات عکاسی کیف و کفش را داشته و آماده ارائه خدمات با کیفیت در این زمینه است.
درود
مقاله تون خیلی خوب بود تشکر – من برای تمرین از کیف خودم که از جنس ورنی هست عکاسی کردم اما اصلا خوب نشد، روی کیف خیلی براق و اصلا سفید میشه، ممنون میشم راهنمایی کنین.
سلام دوست عزیز، شما احتمالا از سافت باکس و یا چادر عکاسی استفاده نکردین. حداقل کاری که جلوگیری از اوراکسپوژ شدن سطح سوژه می تونه بشه استفاده از یک تعدیل کننده نور مثل پارچه سفید نازک هست.
خسته نباشيد. من نور آتليه اى ندارم، مى خوام از كيف هاى دست ساز خودم عكاسى كنم اما عكسام همه زرد رنگ ميشن، اين بخاطر نداشتن نوره، بدون استفاده از نور فلش نمى تونم عكس خوب بگيرم؟ ممنون ميشم راهنمايى كنين🌹🙏
سلام دوست عزیز
ممنون از شما، با استفاده از نور روز هم می تونید عکسهای خوبی از کارهاتون بگیرید که نیاز به کمی تمرین داره. در مورد زرد بودن رنگ عکسهاتون هم علتش انتخاب نامناسب طراز سفیدی دوربین هست. باید وایت بالانس دوربین تون رو نسبت به شرایط نوری تغییر بدین و گزینه مناسب رو انتخاب کنید.
كجاى سايت مى تونم عكسهاى كيف و كفش زنانه ببينم براى بررسى همكارى؟
درود بر شما، از طریق واتساپ پیام بدین براتون ارسال میشه
عكاسى از كيف و كفش با مدل چقدره هزينه ش؟
برای استعلام تعرفه خدمات عکاسی تماس بگیرید
عكاسى كيف و كفش زنونه با مدل هم دارين؟
بله لطفا برای خدمات تماس بگیرید