SIGN IN YOUR ACCOUNT TO HAVE ACCESS TO DIFFERENT FEATURES

FORGOT YOUR PASSWORD?

FORGOT YOUR DETAILS?

AAH, WAIT, I REMEMBER NOW!
عکاسی صنعتی و تبلیغات مانی 60 18 96 88 - 021
  • LOGIN

عکاسی صنعتی

عکاسی صنعتی

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی طراحی هویت بصری برند

94 86 284 0912
Email: studiomani91@gmail.com

استودیو مانی
60 18 96 88 - 021

  • صفحه اصلی
  • خدمات ما
    • عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
    • تیزرهای تبلیغاتی و صنعتی
    • طراحی هویت بصری برند (Visual identity design)
    • طراحی و چاپ
  • نمونه کارها
  • تعرفه عکاسی
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
94 86 284 0912
ایده پردازی عکسهای تبلیغاتی
علیرضا رستگار
جمعه, 19 آذر 1400 / Published in عکاسی تبلیغاتی

ایده پردازی عکسهای تبلیغاتی – ۲۰ ایده خلاقانه

ایده پردازی عکسهای تبلیغاتی یکی از فاکتورهای مهم برای تهیه عکسهای خلاقانه و تاثیرگذار است. در واقع این ایده‌ها هستند که باعث می‌شوند یک عکس تبلیغاتی تاثیرگذاری لازم روی مخاطب را داشته باشد.

بنابراین شاید بتوان گفت که ایده پردازی عکس‌های تبلیغاتی مهمترین اصل در عکسهای تجاری است. در این مقاله استودیو مانی به مهمترین نکات درباره ایده پردازی‌های عکسها و تاثیرات آنها در تبلیغات خواهیم پرداخت.

 

نقش ایده پردازی در عکاسی تبلیغاتی

یکی از موثرترین روش‌های تبلیغاتی استفاده از عکسهای خلاقانه است. روشی که با ایجاد یک هویت بصری به راحتی می تواند معرف برند و محصولی خاص باشد. از آنجایی که درک معانی بصری  در انسان شکل بهتری نسبت به سایر حواس دارد، بنابراین عکس‌های تبلیغاتی نقش بسیار موثری در انتقال پیام به مخاطب خواهند داشت. به همین دلیل است که یکی از مهمترین شاخه های عکاسی، عکاسی تبلیغاتی است که دارای اصول و قوانین منحصر به خود بوده و کلاس جداگانه ای در صنعت عکاسی به خود اختصاص داده است.

 

تحقیقات مختلف  در این زمینه نشان می‌دهد که عکس های تبلیغاتی تاثیر بلندمدتی روی مخاطب دارند. به همین دلیل است که شانس دیده شدن تبلیغات تصویری معمولا بیش از سایر شیوه های تبلیغات است. اینجاست که ایده پردازی و داستان سرایی برای عکاسی تبلیغاتی اهمیت پیدا می کند.

 

در واقع ایده پردازی های خلاقانه مهمترین فرصت برای دیده شدن یک برند توسط مخاطب است. آنچه شما در یک تصویر تبلیغاتی ثبت می کنید دقیقا همان چیزی است که ذهن مخاطب را به سمت سوژه اصلی منحرف می کند. تمام هدف از عکاسی تبلیغاتی همین ایده‌ای است که باعث جلب توجه مخاطب شود. در یک کلام باید گفت ایده پردازی تبلیغات یکی از مهمترین فاکتورها برای تاثیرگذاری بیشتر بر مخاطبان هدف است. ایده‌های خلاقانه کمک می‌کند پیام‌های تبلیغاتی به شکلی جذاب و متفاوت به افراد جامعه منتقل شود.

 


بیشتر بخوانید: تفاوت‌های عکاسی تبلیغاتی و صنعتی – کاربردها و مزایا


 

طراحی پوستر

 


بیشتر بخوانید: نقش عکسها در بازاریابی، برندسازی و فروش کسب و کارها


 

ایده پردازی برای چه عکس‌هایی کاربردی است؟

در واقع باید گفت که عکاسی هنری است که با ایده پردازی عجین شده است. از ایده‌های خلاقانه در همه سبک‌های عکاسی می‌توان استفاده کرد. به طور مثال در عکاسی مجالس عروسی ایده پردازی برای خلق تصاویر زیبا و رویایی حرف اول را می زند. ایده هایی که در آن بتوان حس عاشقانه و رومانتیک فضا را در کنار بهترین ژست ها و پوزیشن‌ها و همچنین ایجاد فضا پیاده کرد. چنین تصویرسازی خلاقانه‌ای مطمئنا نتایج فوق العاده‌ای در پی خواهد داشت.

 

مثال دیگری که در این زمینه می توان ارائه کرد عکاسی از نوزادان است. ایده پردازی‌های خلاقانه در ثبت عکس‌های نوزادی  در چند سال اخیر واقعا قابل توجه بوده و سبک خاصی در این زمینه خلق کرده است. می‌توان به نمونه های دیگر ایده پردازی در عکاسی در عکس‌های طبیعت، حیوانات، چشم اندازهای شهری و … اشاره کرد.

 

اما وقتی صحبت از ایده پردازی عکسهای تبلیغاتی به میان می آید تمام فاکتورها متفاوت می شود. این موضوع شاید به این علت باشد که در عکاسی تبلیغاتی هدفمندی عکس اولویت است و همین مسئله باعث می‌شود که روی ایده پردازی برای انتقال پیام تأکید شود. جایگاه ویژه ایده پردازی عکسهای تبلیغاتی مسئله‌ای است که بیش از هر چیز مورد توجه قرار می‌گیرد. عکس های تبلیغاتی ایده پردازی شده مفاهیم و استراتژی برند را به شکلی جذاب و خلاقانه به مخاطب انتقال می دهند.

 

تا اینجا فهمیدیم ایده پردازی بخشی از عکاسی است و نمی توان برای سبک خاصی از عکاسی در نظر گرفت. در واقع یک عکاس هنرمند برای ثبت هر تصویر یک  ایده ذهنی و هدف تعریف شده دارد که تلاش می‌کند تا در قالب یک تصویر آن را به مخاطب برساند.

 


بیشتر بخوانید: عکاسی تبلیغاتی خلاقانه ابزار تاثیرگذار در تبلیغات


 

ایده پردازی چه تاثیری در عکسهای تبلیغاتی دارد؟

ایده پردازی عکسهای تبلیغاتی نقش مهمی در موفقیت کارزارهای تبلیغاتی دارد. برای خلق عکسهای تبلیغاتی تاثیرگذار تهیه عکس موضوع اصلی نیست، بلکه عکاس با ایده یابی تلاش می کند مفهوم یا پیام یک برند را به شکلی جذاب در قالب یک عکس به مخاطبان نشان دهد. بی شک تهیه چنین عکسهایی بسیار چالش برانگیز و زمانبر خواهد بود.

 

برای تهیه عکسهای تبلیغاتی خلاقانه باید ایده های متناسب با پیام تبلیغاتی را بررسی کرد. ایده های ذهنی به عکاس کمک می کند تا صحنه را قبل از اجرا بازسازی ذهنی کند. ایده همان داستانی است که در پشت صحنه در نظر گرفته شده تا با استفاده از آن بتوان مفاهیم را به بیننده منتقل کرد. عکاس با کمک ایده ها و داشته هایش داستان عکس را برای مخاطب یا بیننده روایت می‌کند.

 


بیشتر بخوانید: تبلیغات خلاقانه چیست و چه تاثیراتی بروی کسب و کارها دارد؟


 

ایده پردازی عکسهای تبلیغاتی با اشکال و اهداف مختلفی می تواند اجرا شود. ایده های می توانند خلاقانه و مفهومی باشند. یا با استفاده از یک ایده ساده و با فضایی دکوراتیو همراه باشد که در این صورت هدف عکاس تداعی حس زمان یا مکان در عکاسی است. عکس‌های تبلیغاتی با هر ایده ای که تهیه شوند تنها یک هدف را دنبال می‌کنند. ترغیب مخاطب و جلب توجه بیننده به تبلیغ اصلی ترین هدف عکسهای تبلیغاتی است.

 

در عکس های تبلیغاتی ایده محور، عکس راوی دستانی است که عکاس به شکلی مبتکرانه به آن پرداخته. این سبک عکسها فضای ذهنی مرتبط با داستان عکس را برای مخاطب ایجاد می کنند. این عکسها ماندگاری زیادی در ذهن بیننده دارند که از اهداف برندسازی شرکت ها و برندهای بزرگ هستند.

 


بیشتر بخوانید: ایده پردازی تبلیغات-چگونه تبلیغات موفق داشته باشیم؟


 

چطور برای عکسهای خود ایده یابی کنیم؟

مهمترین نکته در ایده پردازی عکسهای تبلیغاتی استفاده از سوژه‌های ساده و مفاهیم قابل درک است. از آنجایی که هدف از عکاسی تبلیغاتی جلب توجه مخاطب است بنابراین باید انتخاب سوژه و فضا سازی به گونه‌ای صورت گیرد که مخاطب قادر به درک آن بوده و بتواند خود را در موقعیت و یا مکان مورد نظر عکاس قرار دهد.

 

همانطور که گفتیم در  عکاسی تبلیغاتی، عکس با یک هدف مشخص ثبت می‌شود و برای رسیدن به این هدف از یک سناریویی از پیش تعیین شده استفاده می کند. این سناریو چیدمان و فضای عکس را تعیین می کند. بنابراین سناریو و ایده روایتگر مفهومی و داستانی در عکس خواهد بود.

 

منظور از ایده یابی در عکاسی تنها چیدمان حرفه ای یا بازی با رنگ ها و ترکیب نیست. یک عکاس حرفه‌ای می‌تواند برای ایده پردازی در عکاسی از تکنیک های مختلف عکاسی یا نرم افزارهای ویرایش عکس نیز کمک بگیرد. ایده پردازی عکسهای تبلیغاتی باید با توجه به سوژه و اهداف تبلیغ انجام شود تا شاهد نتایج متفاوت آن باشیم.

 


بیشتر بخوانید: سبک های عکاسی تبلیغاتی – نکات ویژه برای تهیه انواع عکسهای تبلیغاتی


۲۰ ایده جذاب برای عکسهای تبلیغاتی

در ادامه ایده هایی خلاقانه و کاربردی در عکاسی تبلیغاتی معرفی می شود که برای عکسهای خلاقانه محصولات می توانید استفاده کنید.

  • از رفلکس های سوژه بروی شیشه و آینده استفاده کنید.
  • با کمک مدل در عکسها حس خاصی القا کنید.
  • با تکنیک لانگ اکسپوژ عکسهای تبلیغاتی هوشمندانه ثبت کنید.
  • عکسهای انتزاعی از ویژگی های مهم محصولات تهیه کنید
  • با تکنیک های دبل اکسپوژ عکسهای متفاوت ثبت کنید
  • از محصولات با زاویه های نامتعارف عکاسی کنید.
  • عکاسی محصولات در فضای تاریک و نورپردازی ریم لایت
  • از محصولات با پرسپکتیو غیرعادی عکس تهیه کنید.
  • با مه ساز فضای عکس را رازآلود کنید.
  • با شعله آتش حس حرارت را منتقل کنید.
  • عکاسی محصولات با نورپردازی های رنگی
  • با عکاسی های اسپید عکسهای اکشن ثبت کنید.
  • با فلرهای نوری، عکسهای سینمایی تهیه کنید.
  • عکاسی از محصولات در موقعیت های غیرقابل پیش بینی
  • با تکنیک معلق سازی از محصولات عکاسی کنید.
  • با عکاسی فلت لی در عکس داستان سرایی کنید.
  • از تکنیک های ادیت سورئالیستی استفاده کنید.
  • ایجاد بوکه در پس زمینه عکسها
  • با تکنیک فتومونتاژ عناصر جذاب به عکس اضافه کنید.
  • محصولات را با کاربردهای نامتعارف به تصویر بکشید.

 

 


بیشتر بخوانید: عکاسی فلت لی اوت – عکاسی تبلیغاتی زاویه بالا


جذابیت انعکاس در عکسها

گاهی اوقات استفاده از انعکاس نور یا تصویر در عکس می‌توان تصاویر بدیع و خلاقانه ای ثبت کرد. این سبک از ایده‌ها معمولا در عکاسی هنری بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند اما گاهی می‌توان در عکس های تبلیغاتی نیز از آن بهره برد. مثلا در استفاده از محصولات آرایشی توسط یک مدل زنده در یک عکس تبلیغاتی از برندهای مشهور آرایشی استفاده از یک آینه و انعکاس تصویر مدل در آن هماهنگی خوبی ایجاد خواهد کرد.

 

ایده پردازی در عکاسی با احساسات

برای این که ایده پردازی شما بیشترین تأثیر را روی مخاطب داشته باشد نیاز است که احساسات او را هدف قرار دهید. استفاده از مدل روشی موثر برای به چالش کشیدن احساسات بیننده است. به تصویر کشیدن احساساتی مثل خوشحالی، انرژی بالا، شوق، انگیزه و … کار آسانی نیست و شاید تنها با استفاده از یک مدل مناسب بتوان انجام داد.


بیشتر بخوانید: عکاسی سرعت بالا و کاربرد آن در عکس‌های تبلیغاتی


 

ایده پردازی با استفاده از تکنیک های عکاسی

گاهی اوقات با استفاده از یک تکنیک ساده می توان پیامی خاص را به بیننده منتقل کرد. برای مثال تکنیک نوردهی طولانی را در نظر بگیرید. این تکنیک در عکاسی تبلیغاتی از خودروها و یا سوژه‌های در حال حرکت کاربردی ترین روش خواهد بود. با استفاده از این تکنیک می توان خطوط نوری جذابی از نور خودروها در شب خلق کرد. این عکسها جذابیت و پویایی خاصی برای تبلیغات خودرو و محصولات مرتبط دارد.

 

اجرا ایده با استفاده از عکاسی ماکرو

عکاسی ماکرو هم یک روش جالب برای تهیه عکسهای خلاقانه است. با استفاده از این سبک می توان عکسهای خارق العاده از سوژه های کوچک با مقیاس بزرگ تهیه کرد. گاهی اوقات هم با استفاده از عکاسی انتزاعی، بخشی از سوژه را به شکلی خلاقانه نشان دهید.

 

ایده پردازی عکسهای تبلیغاتی

 


بیشتر بخوانید: چیدمان در عکاسی تبلیغاتی – اصول چیدمان عکسهای تبلیغاتی


تکنیک دبل اکسپوژر در عکاسی

تکنیک دبل اکسپوژر یک روش جذاب برای تهیه عکسهای خلاقانه است. در این شیوه با استفاده از ترکیب دو عکس مختلف به عکسی خلاقانه و هدفمند خواهید رسید. استفاده از این تکنیک روشی جذاب برای ایده پردازی عکسهای تبلیغاتی می‌تواند باشد. در این سبک عکسها غیر از عکاسی به مهارت های نرم افزاری برای ترکیب عکسها هم نیاز است.

 

استفاده از پرسپکتیو برای عکسهای تبلیغاتی

استفاده از پرسپکتیو به ویژه در ثبت عکس‌های تبلیغاتی با موضوعات معماری و شهری می تواند بسیار کاربردی باشد. مثلا برای خلق خلق عکس تبلیغاتی برای یک شرکت راه و ساختمان می‌توان از این تکنیک استفاده کرد. عکسهای معماری با اعوجاج زیاد یا به شکل کروی از مثالهای این بخش می توان نام برد.

 


بیشتر بخوانید: پرسپکتیو در عکاسی


 

نقش ایده پردازی در تهیه عکسهای خلاقانه

عکس های خلاقانه تصاویری بدیع هستند که توسط ذهن خلاق عکاس تهیه می‌شوند. ایده پردازی عکسهای تبلیغاتی اصلی‌ترین بخش برای تهیه عکسهای خلاقانه است. عکاس با استفاده از ایده عکس را کارگردانی و پیام تبلیغاتی را برای بیننده روایت می کند. ایده‌های ناب و مبتکرانه مهمترین عامل برای تهیه عکسهای خلاقانه هستند و برای تاثیرگذاری بیشتر عکسها باید توجه بیشتری به آنها داشته باشید.

 


 

 

 

What you can read next

نگهداری دوربین و لنز
نکات مهم برای نگهداری دوربین و لنز عکاسی
عکاسی دکوراتیو جعبه لوکس
عکاسی تبلیغاتی دکوراتیو – ایده پردازی تا اجرا
بهترین سایت های عکاسی جهان
۲۵ سایت برتر عکاسی داخلی و خارجی ⭐(مرجع مقالات آموزشی)

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین نوشته ها

  • عکاسی زمینه سفید محصولات

    آموزش عکاسی زمینه سفید محصولات – ۱۰ نکته کلیدی عکس زمینه سفید

    عکاسی زمینه سفید معمول ترین شیوه عکسبرداری از م...
  • تیزر تبلیغاتی استودیو مانی

    ساخت تیزر تبلیغاتی | ۱۰ راهکار برای اثرگذاری تیزر

    ساخت تیزر تبلیغاتی یکی از ابزارهای کلیدی برای ب...
  • عکاسی صنعتی هوایی - تصویربرداری هوایی

    عکاسی صنعتی هوایی از کارخانه ها و پروژه ها – تصویربرداری هلی شات

    عکاسی صنعتی هوایی نمایی متفاوت و جذاب از خط تول...
  • طراحی لایت باکس تبلیغاتی

    طراحی لایت باکس | نمونه کارها و تعرفه ۱۴۰۴

    طراحی لایت باکس یکی از بهترین شیوه های تبلیغات ...
  • عکاسی تبلیغاتی بیلبورد

    عکاسی تبلیغاتی بیلبورد – عکاسی حرفه ای برای طراحی بیلبورد

    عکاسی تبلیغاتی بیلبورد باید بصورت اختصاصی و حرف...

فهرست ها :

  • تیزر صنعتی و تبلیغاتی
  • عکاسی صنعتی
  • طراحی هویت بصری برند (Visual identity design)
  • طراحی لوگو
  • طراحی و چاپ
  • عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
  • طراحی کاتالوگ
  • تعرفه عکاسی صنعتی
  • درباره ما
  • خدمات استودیو مانی
  • تماس با ما
  • وبلاگ
  • روال کار

با خلاقیت متمایز دیده شوید …

استودیو مانی با پشتـوانه دو دهـه فعـالیت در حوزه تولیـد محتوای حرفه ای و تبلیغات بصری شامل: عکاسی صنعتی و تبلیغاتی، تیـزر تبلیغاتی، طراحی هویت بصـری و گرافیـک توانسته خدمات ازشمنـد و با کیفیتی را به کسب و کارهای کوچک تا بزرگ ارائه کند.

ارتباط با ما :

94 86 284 - 0912
60 18 96 88 - 021
ایمیل: studiomani91@gmail.com

آدرس :
تهران - یوسف آباد

social sharing
  • GET SOCIAL
عکاسی صنعتی

Copyright © Studio mani 2008-2025
Powered By Studiomani.ir

TOP