SIGN IN YOUR ACCOUNT TO HAVE ACCESS TO DIFFERENT FEATURES

FORGOT YOUR PASSWORD?

FORGOT YOUR DETAILS?

AAH, WAIT, I REMEMBER NOW!
عکاسی صنعتی و تبلیغات مانی 60 18 96 88 - 021
  • LOGIN

عکاسی صنعتی

عکاسی صنعتی

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی طراحی هویت بصری برند

94 86 284 0912
Email: studiomani91@gmail.com

استودیو مانی
60 18 96 88 - 021

  • صفحه اصلی
  • خدمات ما
    • عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
    • تیزرهای تبلیغاتی و صنعتی
    • طراحی هویت بصری برند (Visual identity design)
    • طراحی و چاپ
  • نمونه کارها
  • تعرفه عکاسی
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
94 86 284 0912
شعار تبلیغاتی
علیرضا رستگار
دوشنبه, 27 دی 1400 / Published in عکاسی تبلیغاتی

شعار تبلیغاتی – اصول شعار نویسی – نمونه شعارهای تبلیغاتی

شعار تبلیغاتی، پیام یا آنچه یک برند به جامعه عرضه می کند را خیلی سریع و کوتاه بیان می کند. شعار می تواند ذهنیت مثبتی از برند در ذهن مخاطبان هدف ایجاد کند و نقش مهمی در برندسازی ایفا می کند.

در این مقاله قصد داریم به شعارهای تبلیغاتی و نقش آنها در موفقیت تبلیغات بپردازیم. این که یک شعار قدرتمند باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد و کاربرد شعارهای تبلیغاتی چیست. اگر علاقمند به این موضوع هستید با استودیو مانی تا پایان این مطلب همراه باشید.

 

شعارها چه نقشی در تبلیغات دارند؟

شعارها نقشی مهم و تاثیرگذار در تبلیغات و برندسازی کسب و کارها دارند. منظور از شعار تبلیغاتی گروهی از کلمات یا عبارات معنادار است که با هدف و مهارت خاصی کنار هم قرار می‌گیرند تا به یک موضوع واحد اشاره کنند. هدف از یک شعار ممکن است معرفی یادآوری برند،  معرفی محصول جدید و یا خدمات جدید یک شرکت باشد. شعار تجاری باید همه اهداف تبلیغاتی را در چند کلمه یا نهایتا یک جمله کوتاه خلاصه کند. نکته مهمی که باید به آن اشاره کنیم این است که شعار تبلیغاتی با شعار برند تفاوت های متعددی دارد. در واقع شعار برندمکمل لوگوی یک شرکت است و معمولا سالهای متمادی مورد استفاده قرار می گیرد، اما شعار تبلیغاتی مقطعی بوده و برای اهداف مختلف کمپین های تبلیغات و بازاریابی تهیه و تدوین می شود.

 

شعار تبلیغاتی
مهمترین هدف شعار برند به خاطر سپردن نام برند و درک مفهوم آن است. شعار برند در کنار نشان تجاری مکمل خواهند بود. اما شعارهای تبلیغاتی بسیار زیاد هستند و با توجه به اهداف و استراتژی های کمپین ها تغییر می کنند. مهمترین عنصر در خلق شعارهای تبلیغاتی خلاقیت است. این خلاقیت است که می‌تواند یک شعار تبلیغاتی را به یک اثر ماندگار تبدیل کند.

 

تدوین شعار برای هر بیزینسی یک اقدام استراتژیک در زمینه تبلیغات خواهد بود. شعار می‌تواند برای یک برند یا محصول مفهومی ارائه کند که باعث تحریک احساسات مخاطب شده و خود به یک تبلیغ کننده برتر تبدیل شود. شاید بتوان گفت که مهمترین نقش یک شعار تبلیغاتی تداوم اجرای برنامه‌های تبلیغاتی در یک کمپین ها است.

 


بیشتر بخوانید: پرسونای مخاطب – چطور مخاطب کسب و کار خود را شناسایی کنیم؟


 

شعار تبلیغاتی در چه مواردی کاربرد دارد؟

همانطور که گفتیم شعار یا اسلوگان مکمل تبلیغات شما است. بنابراین در تمام عرصه‌های تبلیغاتی مانند معرفی محصول یا خدمات جدید و یا رویدادهای تبلیغاتی می توان از آن استفاده کرد. شما می‌توانید شعار تبلیغاتی سازمان یا شرکت خود را در کنار لوگو در تمام کمپین‌های تبلیغاتی استفاده کنید. همچنین این شعار می تواند به عنوان مفهوم مناسب برای محصولات، روی بسته‌بندی همه محصولات قرار گیرد و یا در کنار لوگو مهمترین بخش برندسازی را برای شما بر عهده داشته باشد.

 

چه مواردی را برای تهیه و تدوین شعار تبلیغاتی باید در نظر گرفت؟

طراحی یک شعار تکنیک های مختلفی را شامل می‌شود. شعار می‌تواند متناسب با نوع محصول یا خدمت ارائه شده، جامعه هدف، رسالت کسب و کار و فرهنگ جامعه انتخاب شود. به همین دلیل بهتر است که در طراحی شعار تبلیغاتی همه این موارد را در نظر داشت.

 


بیشتر بخوانید: تبلیغات هدفمند و نقش آن در افزایش فروش کسب و کار‌ها


 

شعار تبلیغاتی

باید در نظر داشته باشید که برای طراحی یک شعار موثر باید به دنبال عبارت یا جمله‌ای باشید که برند یا محصول شما را در یک جمله تعریف کند. مهمترین مواردی که در طراحی شعارهای تبلیغاتی باید در نظر داشته باشید به این شرح است:

 

تأکید بر نیاز مخاطب

وقتی تمرکز شعار شما روی نیاز خاصی از بازار هدف باشد، درک صحیحی برای مخاطب ایجاد خواهد کرد و این مسئله باعث ماندگاری شعار در ذهن مخاطب می‌شود.

 

تأکید بر اهداف برند

معمولا شعارهایی که بر اهداف و هدف برند و سازمان تأکید دارند. با نشان دادن هدف سازمان و تعهد سازمان به این اهداف می‌توانند در ذهن مخاطب جایگاه بهتری داشته باشند.

 

طرح سوال در شعار تبلیغاتی

یکی از مهمترین تکنیک های طراحی شعار که باعث ایجاد بهره‌وری بیشتر در شعار می شود. پرسیدن یک سوال در مخاطب و یا استفاده از جملاتی است که این سوال را در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند. به این ترتیب مخاطب با خواندن شعار بیزینس شما به فکر فرو می‌رود و به دنبال پاسخ‌ها خواهد بود.

 

ترکیب نام محصول با مزیت رقابتی

این شکل از ساخت شعار تبلیغاتی رایج ترین شکل شعار است، به این ترتیب محصول یا خدمت مورد نظر کسب و کار با مزیتی که در رقابت با سایرین دارد در ذهن مشتری ماندگار می‌شود.

 

بازی با احساسات مخاطب

اگر کمی خلاقیت و ایده پردازی داشته باشید می‌توانید به راحتی مخاطب را درگیر کنید. برای این کار باید از روش هایی استفاده شود که مخاطب قادر به برقراری ارتباط مناسب با آن باشد. ایجاد تصاویر شهودی با کمک عبارات در ذهن مخاطب و یا تلقین یک رفتار، حرکت، مزه، شکل و … از جمله مواردی است که می‌تواند احساسات مخاطب را به خوبی برانگیزد.

 


بیشتر بخوانید: برندسازی چیست – برندینگ چه مزایایی برای کسب و کارها دارد؟


 

شعار تبلیغاتی

 

چرا برای تهیه شعارهای تبلیغاتی به اتاق فکر و کار تیم ورک نیاز است؟

مهمترین نکته در طراحی شعارها ایده پردازی ذهنی و خلاقیت است. این دو فاکتور می تواند در اثربخشی شعارهای تبلیغاتی بسیار تأثیرگذار باشد. بنابراین با توجه به این که ایده‌های مختلف می‌تواند انتخاب بهتری را رقم بزند، استفاده از مزایای تیم ورک در طراحی و تهیه شعار تبلیغاتی می‌تواند بسیار مفید باشد.

 

بارش مغزی بهترین روش برای طراحی یک شعار تاثیرگذار است. ضمن این که ذهن های مختلف با نگرش‌های متفاوتی که به جریان دارند و همچنین قدرت خلاقیت متفاوت در هر فرد نسبت به فرد دیگر امکان استفاده از نظرات و پیشنهادات متفاوت را در یک کار تیمی فراهم می‌سازد.

 


بیشتر بخوانید: ایده پردازی تبلیغات-چگونه تبلیغات موفق داشته باشیم؟


 

نقش خلاقیت در تولید شعار تبلیغاتی ماندگار

شاید بتوان گفت که مهمترین نقش را در تولید یک شعار تبلیغاتی خلاقیت بر عهده دارد. در واقع شعار، پیام برند به مخاطبان در قالب کلمات است. هرچه خلاقیت بیشتری در طراحی یک شعار مفهومی و هدفمند وجود داشته باشد ارتباط گیری آن با مخاطب سریعتر بوده و ماندگاری و اثرگذاری آن نیز بیشتر خواهد بود.

خلاقیت در نوشتن شعار تبلیغاتی همان عنصر کلیدی است که می‌تواند یک برند را به جایگاهی متمایز برساند و برای همیشه در ذهن مخاطب ثبت کند. یک شعار تبلیغاتی خلاقانه تنها مجموعه‌ای از کلمات نیست؛ بلکه بیانگر هویت برند، ارزش‌های اصلی و پیام روشن آن به مخاطب است.

 

در دنیای پررقابت امروز، برندها برای دیده شدن نیاز به چیزی فراتر از محصول باکیفیت دارند. اینجاست که برندینگ حرفه‌ای وارد عمل می‌شود و شعار، به‌عنوان زبان گویای برند، نقش محوری پیدا می‌کند. خلاقیت کمک می‌کند تا شعار از کلیشه‌ها فاصله بگیرد و با ترکیب هنرمندانه‌ی واژه‌ها، تصویری ماندگار از برند بسازد.

 

یک شعار ماندگار باید سه ویژگی اساسی داشته باشد: سادگی، ارتباط مستقیم با مخاطب و قابلیت تکرار آسان. خلاقیت است که باعث می‌شود حتی کوتاه‌ترین جمله، به داستانی الهام‌بخش تبدیل شود. به همین دلیل بسیاری از برندهای بزرگ توانسته‌اند تنها با چند کلمه، سال‌ها در حافظه‌ی مشتریان بمانند.

 

خلاقیت در نوشتن شعار تبلیغاتی، همان ابزاری است که می‌تواند یک برند را به خاطره‌ای ماندگار در ذهن مشتری تبدیل کند. ترکیب هوشمندانه‌ی کلمات، توجه به احساسات مخاطب و استفاده از کلیدواژه‌های هدفمند، رمز موفقیت در ساخت یک شعار تبلیغاتی خلاقانه و متمایز است.

 

نمونه‌هایی از شعارهای تبلیغاتی ماندگار

برای درک بهتر نقش خلاقیت در نوشتن شعار تبلیغاتی خلاقانه، کافی است نگاهی به برندهای جهانی بیندازیم. بسیاری از این برندها توانسته‌اند تنها با چند کلمه، تصویری ماندگار در ذهن میلیون‌ها نفر ایجاد کنند:
Nike – “Just Do It”
این شعار ساده و الهام‌بخش توانست برند نایکی را به نماد انگیزه، پشتکار و موفقیت تبدیل کند. خلاقیت در سادگی این جمله باعث شد شعار تا امروز ماندگار بماند.
شعار تبلیغاتی
Apple – “Think Different”
اپل با این شعار تبلیغاتی خلاقانه، خود را به‌عنوان برندی نوآور معرفی کرد که با جسارت، مسیر متفاوتی را نسبت به رقبا طی می‌کند.
Coca-Cola – “Open Happiness”
این شعار به‌جای تمرکز صرف بر محصول، احساسات و تجربه مثبت مشتری را هدف قرار داد و همین باعث ماندگاری آن شد.
L’Oréal – “Because You’re Worth It”
شعاری که به‌طور مستقیم با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند و احساس ارزشمندی را منتقل می‌سازد؛ نمونه‌ای از یک برندینگ حرفه‌ای و هوشمندانه.

BMW – “The Ultimate Driving Machine”
«نهایتِ ماشین رانندگی» القای حس برتری فنی، مهندسی دقیق و لذت رانندگی.نشان‌دهنده تعهد برند به نوآوری و تکنولوژی در طراحی و عملکرد خودروها.

IKEA – “The Wonderful Everyday”
«روزمرگیِ شگفت‌انگیز» تمرکز بر بهبود کیفیت زندگی روزانه از طریق طراحی کاربردی و زیبا.

Samsung – “Inspire the World, Create the Future”
«الهام‌بخش جهان، خالق آینده» تمرکز بر نقش برند در پیشرفت تکنولوژی و الهام‌بخشی به مردم جهان.

Emirates – “Fly Better”
«بهتر پرواز کن» تأکید بر کیفیت برتر تجربه پرواز با امارات.

AT&T – “Reach Out and Touch Someone”
«با کسی تماس بگیر و لمسش کن» تأکید بر قدرت ارتباط انسانی از طریق فناوری تلفن و شبکه.

Hilton Hotels – “Take Me to the Hilton”
«منو ببر هلتون» تداعی‌کننده لوکس بودن و اعتبار بالای برند در صنعت اقامت.

 

تفاوت های شعار برند و شعار تبلیغاتی

شعار برند و شعار تبلیغاتی دو ابزار مهم و تاثیرگذار در تبلیغات و برندسازی کسب و کارها هستند. همانطور که در ابتدای این مطلب اشاره شد این دو نوع شعار تفاوت های کاربردی متعددی نسبت به هم دارند که به آنها می پردازیم.

شعار برند یکبار در ابتدای فعالیت شرکت ها و سازمان ها تهیه شده و سالها همراه با برند خواهد بوده و به ندرت و در صورت نیاز پس از سالها مورد تغییر یا ویرایش قرار می گیرد. شعار برند بخشی از هویت سازمانی شرکت ها و برندها است و تاثیر زیادی در روند برندسازی کسب و کارها دارد. هدف از تهیه و تدوین شعار برند معرفی هویت، شخصیت و ارزش های برند است. شعار برند نسبت به شعار تبلیغاتی بسیار کوتاه بوده و معمولا تا ۵ کلمه در نظر گرفته می شود.

 

اما شعار تبلیغاتی که بسیار در مورد آن گفته شد کاربردی متفاوت دارد. شعارهای تبلیغاتی در طول سالها به تعداد زیاد تهیه و مورد استفاده قرار می گیرند. شرکت ها در طول فعالیت تبلیغاتی خود از کمپین های متعدد با اهداف مختلف استفاده می کنند. این اهداف مختلف کمپین ها تعیین کننده ی متن شعار تبلیغاتی هستند. شاید گاهی یک محصول جدید و خاص به بازار معرفی شود که نیازمند تدوین شعار متناسب است. گاهی اوقات هم شعار تبلیغاتی برای فروش ویژه و یا فصلی یک محصول تهیه و در کمپین تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرد. اهداف اصلی شعارهای تبلیغاتی شامل: معرفی محصول و یا خدمات، ترغیب مشتری برای انجام اقدامی خاص و افزایش فروش است.

ویژگی‌های یک شعار تبلیغاتی خلاقانه و تاثیرگذار

باید بگوییم که منظور از شعارهای تبلیغاتی صرفا یک جمله معنادار برای معرفی محصول یا برند نیست. شعار تبلیغاتی بخش مهمی از کسب و کار شما است که با هدف تأثیرگذاری در مخاطب طراحی شده است و عضوی جدایی ناپذیر از برند شما خواهد بود. مهمترین ویژگی‌هایی که یک شعار تأثیرگذار می‌تواند داشته باشد به این شرح است:

 

  • دارای جملات ساده، کوتاه، صریح و روشن است، معمولا تکرار کردن چنین جملاتی راحت‌تر بوده و سریع‌تر در ذهن مخاطب جای می‌گیرند.
  • در راستای اهداف تجاری شرکت تهیه می شود بنابراین با لوگو و نام برند همسو و یکپارچه است.
  • معرف مزیت اصلی محصول یا خدمات برای مصرف کننده است.   
  • خود را در یک چارچوب قانونی از سایر رقبا متمایز می‌سازد.
  • سمبل تعهد و رسالت سازمان در تولید محصول و خدمات خود است.
  • حس خوشایند و مثبتی را از برند در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند.
  • مخاطب را ترغیب به استفاده از خدمات یا محصولات می‌سازد.
  • متناسب با زبان، فرهنگ و سنت های گروه هدف تهیه شده است.
  • قدرت انتقال و ماندگاری بالایی در ذهن مخاطب دارد.
  • در کنار عناصر یادآوری مانند تصاویر متحرک، آهنگ و … استفاده می‌شود.
  • با توجه به بالا بودن حجم تبلیغات باید جذاب، خلاقانه و ایده پردازانه باشد.
  • حس باورپذیری و اعتماد را در مخاطب ایجاد می‌کند.

 


بیشتر بخوانید: اصول تبلیغ نویسی برای تبلیغات محصولات یا خدمات


 

سخن پایانی

شعار تبلیغاتی بخشی مهم برای کسب و کارها و بیزینس ها محسوب می شود. برای تهیه و تدوین شعارها باید نکات مهمی را درنظر گرفت که در این مطلب به آنها اشاره شد. هر کسب و کاری برای بازاریابی و تبلیغات موفق نیازمند یک شعار تجاری تاثیرگذار است.


 

What you can read next

طراحی بروشور استودیو مانی
طراحی بروشور – نمونه کارها + نکات مهم در طراحی حرفه ای
عکاسی با کیفیت از محصولات
عکاسی با کیفیت از محصولات و نقش آن در سئوی سایت
عکاسی از میز صبحانه
عکاسی از میز صبحانه – نکات مهم عکاسی تبلیغاتی میز صبحانه

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین نوشته ها

  • عکاسی زمینه سفید محصولات

    آموزش عکاسی زمینه سفید محصولات – ۱۰ نکته کلیدی عکس زمینه سفید

    عکاسی زمینه سفید معمول ترین شیوه عکسبرداری از م...
  • تیزر تبلیغاتی استودیو مانی

    ساخت تیزر تبلیغاتی | ۱۰ راهکار برای اثرگذاری تیزر

    ساخت تیزر تبلیغاتی یکی از ابزارهای کلیدی برای ب...
  • عکاسی صنعتی هوایی - تصویربرداری هوایی

    عکاسی صنعتی هوایی از کارخانه ها و پروژه ها – تصویربرداری هلی شات

    عکاسی صنعتی هوایی نمایی متفاوت و جذاب از خط تول...
  • طراحی لایت باکس تبلیغاتی

    طراحی لایت باکس | نمونه کارها و تعرفه ۱۴۰۴

    طراحی لایت باکس یکی از بهترین شیوه های تبلیغات ...
  • عکاسی تبلیغاتی بیلبورد

    عکاسی تبلیغاتی بیلبورد – عکاسی حرفه ای برای طراحی بیلبورد

    عکاسی تبلیغاتی بیلبورد باید بصورت اختصاصی و حرف...

فهرست ها :

  • تیزر صنعتی و تبلیغاتی
  • عکاسی صنعتی
  • طراحی هویت بصری برند (Visual identity design)
  • طراحی لوگو
  • طراحی و چاپ
  • عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
  • طراحی کاتالوگ
  • تعرفه عکاسی صنعتی
  • درباره ما
  • خدمات استودیو مانی
  • تماس با ما
  • وبلاگ
  • روال کار

با خلاقیت متمایز دیده شوید …

استودیو مانی با پشتـوانه دو دهـه فعـالیت در حوزه تولیـد محتوای حرفه ای و تبلیغات بصری شامل: عکاسی صنعتی و تبلیغاتی، تیـزر تبلیغاتی، طراحی هویت بصـری و گرافیـک توانسته خدمات ازشمنـد و با کیفیتی را به کسب و کارهای کوچک تا بزرگ ارائه کند.

ارتباط با ما :

94 86 284 - 0912
60 18 96 88 - 021
ایمیل: studiomani91@gmail.com

آدرس :
تهران - یوسف آباد

social sharing
  • GET SOCIAL
عکاسی صنعتی

Copyright © Studio mani 2008-2025
Powered By Studiomani.ir

TOP